Honda se ove godine vratila u Formulu 1 kao McLarenov partner i dobavljač pogonskih jedinica, oživljavajući partnerstvo koje je dominiralo sportom u kasnim 80-im i ranim 90-im. Iako je u medijima zračio veliki optimizam, Japanci nisu uspjeli ispuniti očekivanja jer njihova pogonska jedinica trenutno ima oko 100 konjskih snaga manje od trenutno dominantne Mercedesove. To nije jedini problem jer su McLarenovi bolidi veće probleme imali s pouzdanosti japanskog stroja pa su Fernando Alonso i Jenson Button svojoj ekipi priskrbili samo 17 bodova nakon 10 utrka.
Hondin šef F1 programa, Yasuhisa Arai, priznaje da je izazov povratka u Formulu 1 bio puno veći nego što su to u Japanu predviđali, ali i dalje vjeruje da će jedinstveni pristup njegovog tima stručnjaka uroditi plodom.
“Očekivanja su uvijek bila velika zbog naše čuvene povijesti s McLarenom. Većina navijača ima uspomene na nasljeđe McLaren Honde pa su očekivali da ćemo povratkom u Formulu 1 odmah biti konkurentni. To, očito, nije bio slučaj. Sport se neizmjerno promijenio od slavnih dana McLaren Honde. Aktualna tehnologija je puno sofisticiranija pa je teško napraviti dobar trkaći automobil. Znali smo da neće biti lako, ali možda nismo zamišljali da će biti ovako teško.”
“Međutim, imam puno povjerenje u smjer koji smo odabrali s našom pogonskom jedinicom. Trebali smo kreirati nešto radikalno kako bi pobijedili top momčadi, a to je naš krajnji cilj – pobijediti najboljeg.”
Nezadovoljstvo ekipe iz Wokinga se moglo vidjeti po izjavama u medijima, a posebno je oštar bio trkaći direktor Eric Boullier. Međutim, Arai je ranije rekao da mu najviše pritiska zadaje njegova kompanija, ali da je uvjeren kako je on pravi čovjek za ovaj projekt.
“Mislim da su Hondine metode razvoja dosta drugačije od Formule 1 i McLarena. Naravno, imam veliki pritisak na svojim ramenima – pogotovo od navijača, Hondine uprave i mojih kolega, ali to je skroz normalno. Mislim da imam ono što je potrebno za vođenje ovog projekta, ali ne mogu odlučivati o svojoj budućnosti, niti to mogu mediji ili članovi McLarenove uprave. Nadam se da ću nastaviti voditi ovaj projekt i uvjeren sam da mi članovi naše uprave vjeruju.”
“O svakom koraku ovog novog projekta se razgovaralo s McLarenovim menadžmentom, svaki dan. Znam da ih pritišću sponzori, ali vjerujemo i pomažemo jedni drugima kako bi na kraju došli do dobrih i inovativnih ideja.”
“Rad s dvije različite kulture unutar jednog tima nas je napravio jačima i kreativnijima. Odnos je vrlo dobar, kao i momčad. Vjerujem svakome i ne bi bili McLaren Honda bez svakog od njih. Ne bi se borili ovako naporno bez njihove podrške i napornog rada.”