Bernie Ecclestone je nakon vijesti o smrti Julesa Bianchija ponovio riječi koje je rekao poslije prošlogodišnje VN Japana; iako će u Formula 1 uvijek biti opasna, njihovi jednosjedi su najsigurniji trkaći automobili na svijetu. Međutim, jednadžba poprima potpuno drugačije varijable ako se na stazi nađe traktor-dizalica, koja po njegovom mišljenju, tamo nikada nije smjela biti.
“Ako možete izabrati bilo što u čemu danas trebate doživjeti nesreću, izabrali bi bolid Formule 1 jer je on vjerojatno sigurniji nego ikada prije. Ono što se dogodilo Julesu je jednostavno bio veoma, veoma nesretan slučaj. Naravno da je opasno, vozači imaju 20 utrka godišnje, ali vidite koliko je malo nesreća. Za sigurnost vozača smo uvijek radili najbolje što možemo.”
Jules je prvi vozač koji stradao od posljedica nesreće tijekom utrke još od Ayrtona Senne 1994. godine.
“Traktor nikada nije smio biti tamo. Puno smo toga napravili kako bi osigurali da, ako bolid ode sa staze i udari u nešto, to bude ograda s gumama ili nečim drugim jer je tada sve u redu. Udarac u tu stvar… ne bi imalo nikakve razlike da ste udarili automobilom. Čak da ste udarili tenkom, imali bi probleme.”
FIA je nakon Suzuke uvela određene promjene, uključujući virtualni sigurnosni automobil i pojačavanje područja bolida oko kokpita. GPDA upozorava da se uvijek može napraviti više:
“Ovakve nas stvari na brutalan način podsjećaju koliko je utrkivanje i dalje opasno. Unatoč značajnim unaprjeđenjima, mi grand prix vozači dugujemo zajednici, izgubljenima, Julesu, njegovoj obitelji i prijateljima – nikada ne smijemo popustiti u povećanju sigurnosti.”
.stvar je bolno jednostavna. Netko je pustio traktor na stazu prije nego je izašao SC. I to se zna.
SC ne izlazi na stazu kad je staza čista. Nije nikad pa nije trebao ni tad. Samo je trebalo poštovati žute zastavice…
Ne spadam u one koji zazivaju da formula mora biti opasnija, ali se i ne slažem da su za nesreću explicitno krivi fia i organizatori. SC nije trebao izaći jer je staza bila čista, na tom sektoru se mahalo duplom žutom (što znači vozi takvom brzinom da ako treba možeš stati). Tragediju je prouzročio niz nesretnih okolnosti (kiša, aerodinamika marrusie, žurba da sustigne ostale, krivo vrijeme i bager na krivom mjestu) i tako to treba prihvatiti. JB mi je bio jako simpatičan vozač i neizmjerno mi je žao što nas je napustio tako mlad ali svi oni svijesno rizikaraju kad… Read more »
Pa dobro, aerodinamika Marussije. Jedino su krivi što su siromašni, i što ne mogu bolje u uslovima u kojim se nalaze. Slažem se da je kriv i sam Bianchi zbog žurbe. Možda i najviše. Zna da vozi u jednoj od najgorih ekipa, i da su mu ovako ludi uslovi jedina šansa da dođe do bodova. Jbg, htio je previše. Kriva je i FIA što nije bolje propisala kako se treba voziti pod žutim zastavama. Trebalo je odrediti tačnu brzinu kojom se smiju kretati bolidi u takvim uslovima. To su sada riješili sa virtuelnim SC-om, ali nažalost prekasno. Ali ne slažem… Read more »
Et ja moram bit jedini kontras, i ne slazem se da ignorisete ciste tone zeljeza pored staze( bager) halo ba.
Sjetit ce te se kad je, mislim na nirburgringu ona nizbrdica prva krivina u desno po kisi izletilo 8-10 bolida, zamislite tad da je bio bager u onoj zoni a vozilo se samo 50km/h.
Moglo je doc do ozljeda i tad pa direktno udaras u tone zeljeza. Zato bager ni pod razno ni bi trebao bit ovamo, s ove strane ograde.
.ne slažem se. jasno da su postojali čindbenici al osnovno pravilo koje organizator i Čarli moraju poštovati je da se u svakom slučaju moraju osigurati sigurnosni uvjeti na svakom djelu staze kao da će baš u tom djelu u tom trenutku netko izletjeti sa staze. Dakle, bez obzira na vožnju Julesa, bez obzira na kišu i bez obzira na izljetanje Sutila traktor NIJE SMIO biti tamo bez SC na stazi. Čisti Čarlijev propust i za to bi trebao odgovarati.
Znači bezuvjetno kad bilo tko izleti i ne smeta na stazi koja je čista bez krhotina/ulja mora izaći SC. Zašto služi onda žuta zastava i dupla žuta zastava. Onda bi se F1 prestao zvati GP dobio bi ime vlakić iza mečke. Virtualni SC su uveli jer se jednostavno vozači nisu pridržavali sigurne brzine što je razumljivo jer se ipak trkaju. Lako je sad pljuvat kad se tragedija desila FIA je napravila gomilu gluposti ali ovo nije jedna od njih, u zadnjih 20 godina su uspjeli načiniti formulu jako sigurnom pa se sad svi čude kad se nesreća desila.
.da, naravno…ako se bolid nalazi u izletnoj zoni SC je obavezan. takav bolid se mora maknuti a ako se to radi traktorom onda je to več opasna situacija, što je nesretni Jules osjetio na svojoj koži. Ovo nije bila glupost FIA-e, nego tragedija organizatora i, u ovom slučaju, kontrole utrke.
Nisam potpuno upoznat s FIA-inom procedurom za puštanje sigurnosnog automobila iz 2014. godine, ali rekao bih da se slažem s kolegom Ferrariforever. Uzmimo dio iz sportskog pravilnika: U slučaju ozbiljnije nesreće ili potencijalne opasnosti za vozače, redare ili suce, a koje ipak ne zahtijeva prekid utrke niti može biti sigurno otklonjeno uz VSC, na stazu će izaći sigurnosni automobil. Kada se otkloni opasnost, sigurnosni automobil će ugasiti narančasta svjetla te će na taj način vozače upozoriti da će utrka biti nastavljena. Vozači moraju nastaviti voziti u formaciji dok ne prođu prvu liniju sigurnosnog automobila, gdje će zelena svjetla ukazati na… Read more »
@Vedran Šetka Kristić
u pravu si da je postojao onda VSC trebalo ga je uključiti jer on garantira poštivanje brzine. Ali na JB-ovu žalost ga nije bilo.
Jedno pitanje što mislite da je postojao VSC i bio uključen dali je ipak trebao ući SC i zašto?
+ nije trebao
– trebao je
Vedrane..hvala na objašnjenju. ipak, nebih se složio s konstatacijom “nesretan slučaj”. To je bila tragedija u nastajanju jer svi čindbenici su bili tu (kiša, smanjena vidljivost, traktor na izletnom djelu staze…) a Čarli je to trebao prepoznati i ispravno reagirati. Jules je bio najmanje kriv….istina je da je vozio prebrzo al, ruku na srce, svaki bi vozač u uvjetima utrke to napravio, i u vodstvu utrke su toga svjesni. Međutim, sigurnosni elementi na stazi u svakom trenutku moraju biti takvi da i u slučaju izljetanja (prevelike brzine) vozač mora imati maksimalne mogučnosti ostati neozlježen. Drugim riječima, da nije bilo traktora… Read more »
Ne, SC nije obavezan kad je bolid u izletnoj zoni. Obavezne su žute zastave, i obavezno ih je poštovati…
Ne smije to reći… Charlie zna pre više… A glavni krivac je Charlie koji nije pustio SC na stazu u momentu kada je Sutil udario u ogradu… Nije smio, da ne ugrozi borbu za titulu svjetskog prvaka… Idioti glupi, koštalo je to jedan mladi život jako talentiranog vozača…
pa zašto je onda bio na stazi ?
Onda pronađite odgovorne za to što je traktor bio uz stazu, a nisu prekinuli utrku, iako su svi uvjeti za prekid utrke bili tu ako se uzme u obzir da su se u novije vrijeme utrke prekidale zbog manjih stvari od Sutilovog sudara i manje količine kiše.