Velike promjene u Formuli 1: 2017. godine se vraća nadolijevanje goriva!

Na jučer održanom kriznom sastanku Strateške grupe Formule 1 donesene su neke vrlo važne odluke koje bi trebale biti implementirane 2017. godine. U središtu pozornosti je zasigurno vraćanje nadolijevanja goriva koje je ukinuto krajem 2009. godine, ali i novi, agresivniji aerodinamički pristup.

Naime, Formula 1 se nalazi u vrlo turbulentnom razdoblju gdje sve više jačaju kritike navijača i struke. Troškovi su postali nesnošljivi, a količina atraktivnosti na stazi je sve manja. Iz tog razloga je Strateška grupa predložila vraćanje nadolijevanja goriva, uvođenje širih guma, te kreiranje motora s više okretaja što bi trebalo pridonijeti glasnijem zvuku.

Iako će motori biti bučniji, neće se u potpunosti mijenjati, te ćemo i dalje gledati V6 turbo varijantu. Glavni razlog za to leži u činjenici kako aktualne pogonske jedinice privlače mnogo više proizvođača automobila, zbog čega će Formula 1 u budućnosti biti puno konkurentnija.

Strateška grupa predlaže i razne aerodinamičke promjene, a cilj je da bolidi budu agresivniji i atraktivniji. Sve ove preinake bi trebale u konačnici ubrzati bolide za 5 do 6 sekundi po krugu. Raspravljalo se još o formatu trkaćih vikenda, te o opciji da momčadi od iduće godine samovoljno biraju dvije od ponuđene četiri komponente guma za svaku utrku.

Sada navedeni prijedlozi trebaju biti odobreni od strane F1 komisije, a potom potvrđeni od strane FIA-e na Svjetskom motorsportskom vijeću u srpnju.

80 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
marinx

ma samo vratite nadoljevanje goriva . grozno je je vidjet vremena tokom utrke naspram kvalifikacijskim, mislim da to govori sve

Schumi1

Kažu da je Audi tražio stabilna pravila u vezi motora. I da zato ništa oko motora neće biti mjenjano. Što bi značilo da Audi već ima pripremljen ovakav koncept motora. Jer zašto bi htjeli da ostanu ovakvi motori, ako već ne rade na istom? Ne žele da im promjene upropaste na onome na čemu već rade…

KIX

A vidjet će mo kaj bude od svega ovoga.Osobno podržavam doljevanje goriva,ali moraju ukinut ograničenje potrošnje.Samo s tim će im se bolidi ubrzati za par sec po krugu.

raca

kad malo bolje razmislim, ovo sada je već nadoljevanje goriva- na vatru

MasterChief

Mazanje očiju javnosti.
Ništa se bitno neće promjeniti dok ne oslobode razvoj motora.

Groff

Troškove si je nabila sama FIA uvođenjem ovih hibridnih gluposti.
Htjeli štedjeti a povećali troškove…podsjećaju me na Vladu RH.

serafciger

tko živ tko mrtav do tada,ništa više ne vjerujem jer svako malo mijenjaju pravila samo da bi vratili navijače u f1,a ne shvaćaju da ih time samo tjeraju :/ joj previše boli uopće komentirati f1 i kakav je cirkus postala,samo me vesele gp vikendi jer tada uspijem zaboraviti svoju bol i uživam u utrci,a kada vidim prekrasna pretjecanja i dovitljive strategije srce zaigra od sreće 🙂

pila

Samo se vrte u krug, svako dvije godine izmisljaju toplu vodu…..jednostavno cujte i pocujte sta narod hoce jer od naroda i zivite….

ciki-f1

Jao, pa ovo bi opet mogla biti Formula 1, opet SPEKTAKULARNA.

Schumi1

Nadolijevanje goriva, a ostaje pravilo od 100kg po utrci. Nema baš puno smisla. I dalje će morati štediti.

mzf1

Manje nego sad jer bolidi nikad neće biti puni a kad je bolid lakši manja je i potrošnja goriva tako da bi tribalo biti i manje štednje.

pila

Ali opet veči obrtaji veča potrosnja…

Schumi1

Slažem se, ovo će u svakom slučaju biti puno bolje nego sada. Ali mislim da puste ove motore da rade na maksimumu nebi pričali o 5, 6 sekundi boljim vremenima, nego o puno više…

west

Ajde ,vidjeti cemo sto ce biti od ovoga.

Perica9

Sada ce Maldonado zapalit bolid iza sebe

Majki2111

Neeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ayrton Mclaren

Eh….neću komentirati ove sad promjene, samo ću reći ovo: dok se nisu razno razne “strateške grupe” počele baviti time kako “unaprijediti” F1 imali smo najekstremniji, najfascinantniji sport na svijetu! Voazči poput Senne i Schumachera bili su doslovno hodajuća božanstva! Bilo je toliko jednostavnije, imali smo dramatične utrke, mrtve trke za naslove kako pojedinačne tako i ekipne, pune tribine….ljudi su živjeli F1, cijeli tjedan čekao si tih 1.30h nedjeljom….nevjerojatno je bilo, ideš u ponedjeljak u školu i nitko ne priča o Realu, Manchesteru, Hajduku….ne nogomet nije bio “u modi”, samo se raspravljalo o utrci, tko je bolji itd…zašto je tada bilo… Read more »

schumacherkimi7

Stoji sve što kažeš, ali je F1 uvijek bila tehnički najnapredniji sport tako da je normalno da su sada bolidi puno lakši za voziti nego prije i nerealno je očekivati da bi FIA unazaduje napredak iste !

KOve

>Ayrton Mclaren Odličan komentar, ali i schumacherkimi7 dobro govori. Da su imali današnju tehnologiju i stara ekipa bi vozila lakše bolide. Tako će i Grupa B uvijek biti vrhunac svakog ljubitelja rally-a. Ali, spirit je stvarno bio jak, možda dijeom i zbog “manjka informacija” tj. pilanja u detalje u odnosu na danas. Ponekad se zapitam kako je bilo pratiti F1 ’80. kad su ih pratili moj tetak i stric. Za vrijeme prijenosa – svi van iz dnevne sobe, gleda se Formula 1! 😀 Tada su primali novosti od komentatora i ponekog članka iz Auto Kluba (koji je bio u sličnom… Read more »

kobayashiF1

Od 2003 do kraja 2008 propustit utrku bi mi bio šok za organizam, danas ni sažetke od svake ne pogledam! (Zaključak! …gore u tekstu.)

aprenrecaj

stari moj 94. prva utrka Imola(na žalost pogibija Senne) i od onda jedva propuštenih par utrka(uglavnom zbog nekog putovanja nedjeljom),nikad ne riskiram jer uvijek pomislim “ma ova će biti zanimljiva”,70% razočaranje,dok sam ih prije snima na vcr i gledao po nekoliko puta

vlado

Kobayashi, nije da se ne slazem ali treba uzeti u obzir jos neke faktore. Sto se tice dosadnih utrka, ne mozemo reci sa ih ni tada nije bilo. Sjeti se dominacije MS-a, citavu sezonu si znao da ce pobjediti. I to ne jednu. Napravi prednost od milion sekundi za 15ak krugova. Znaci i tada je bilo dobrih i manje dobrih utrka. Drugi faktor su nase godine, prepostavljam da si tada bio dosta mladji sa drugim prioritetima, ako nisi onda govorim u svoje ime i vjerujem ne samo u svoje. Sada mi nije bas lako ustati rano i pratiti utrke iz… Read more »

modesto

ma bit će bolji bolidi lakši ,kalkulacije itd ovo danas nije se pokazalo dobro… hvala bogu ,još da ukine bodove 25 i vrati 10,8,6,4,3,2,1 leteće krugove ja bi bio presretan

HeatBlast -.-

vjerujte da mi sad nije bitno ko ce bit prvak 2015 i 2016, rado bi vremeplov do 2017 🙂

idijot

Vidim, pregazilo me vrijeme. Mene i još par komentatora čije je mišljenje bilo zanimljivo pročitati.
Pa, eto pozdravljam vas djeco, i tu vašu formulu, sve sličniju paradi klaunova.

Da bar možete zamisliti kakav je gušt bio gledati F1 nekad, kad nisu bili non-stop na vezi s boxom, kad su sjedali u bolid kao kamikaze i nije ih bilo strah, kad su stiskali do kraja bez milosti, kad su vozači imali muda, kad je želja za pobjedom bila veća od života…

otto

Sve to ljepo zvući ali za 5-6 sekundi po krugu,nisu dovoljne samo šire gume i doljevanje goriva,zato sviđalo se to nekom ili ne,dok ne vidim,ne vjerujem im ni slova.

F1 Karthikeyan

ne citas pazljivo.Motori ce imat vise okretaja i areodinamacki paket ce biti agresivniji.

otto

A ti malo prošeči stranim portalima gdje se navodi ograničenje od 100kg goriva,kontrola protoka,pa se pitam od kud više okretaja.Osim toga tu piše 1,6 turbo,što je samo jedan dio PU a što s hybridom? Netreba zbog svake pizdarije padati u trans jer bi se moglo dogodit da sutra Lauda-ne prvi put-na to sve stavi veto.

F1 Karthikeyan

a ti prestani sam sebi plus davat 🙂

otto

Je,i tebi 10 minimalno!Odljepi ak nemaš nešto vezano za temu i nađi si nekog drugog za glupiranje.

aprenrecaj

ja sam mu dao prvi plus,a za drugi ne znam,možda sam ga preduhitrio ….

aprenrecaj

ćemu toliki minusi …..:)

Leo

otto,otto kaj se opet svađaš ma jel to moguće ?

otto

Bože sačuvaj.Jedan nadobudnik vidi što želi a ne što je,okolo soli pamet i pritom je bezobrazan.Uostalom ti dobro znaš kak to izgleda kad se svađam a kad smo kod toga,ono biserje od prošli put nije ti trebalo.Zaboravljeno i idemo dalje.

Schumi1

Pa dobro, biće brži samo za razliku praznog i punog bolida po nekoliko sekundi. Odnosno na početku utrke i zadnjem stintu. Pogledaj kolika je razlika u najbržem krugu na početku utrke i na kraju, i eto ti razlike. Po ovim će pravilima uvijek voziti sa onoliko goriva koliko je potrebno za jedan stint. A na žalost opet će ostati i 100kg po utrci, i protok goriva od 100kg/h.
Ali opet se može toliko vremena dobiti. Zavisi šta će uraditi sa aerodinamikom. Više downforcea, lakši bolidi, i kao što sam gore rekao, više neće voziti puni do čepa…

raca

@otto- složio bi se sa tobom da ne treba odmah padati u trans i dobro si Laudu upotrijebio. Još ga je Hunt nazvao zajedljivim čangrizalom, nešto u tom smislu, a tu je i zadnja koju daje FIA.
@Karthikeyan- kak ti znaš da si otto sam daje + ?

otto

Schumi1-raca-ka-Pričekajmo 7mi mjesec,da vidimo što će strateška grupa i kojekakve interesne skupine odlućit i slažem se s vama ali se vi nemojte slagati samnom,jer čete od veselog društva dobiti minusa ko u priči,zapravo isto tolko kolko sam sebi nabio pluseva,što je vidljivo iz priloženog.

otto

Jbg,pojelo mi komentar.
Edit:Pojavio se iznad.

raca

otto; minusi na komentaru me neće ubiti niti uzeti novce, ali svoj stav i u stvarnom životu branim, pa šta košta- da košta. Jednom sam i avalonov stav podržao, dobio minuse i uopće me niš nije bolilo.

ferrari 012

Hvala bogu da će se i to dogoditi… ako će se

idijot

Biraš od 4 PONUĐENE gume! Naravno da će svi odabrati iste.
I opet MORAŠ koristiti dvije. Zašto?
I dajte da ljudi poboljšavaju motore koliko god žele – TO bi bio razvoj!

Luka Tunjić

Pa normalno da moraš koristiti dvije. Što ne, ponuđuje još taktičkih mogučnosti. Neke momčadi ce se možda odlučiti na sigurniju mogućnost i uzeti tvrde komponente guma dok će neki ić na agresivni pristup i uzet one najmekše.

Luka Tunjić

To je Formula kakvu želimo. No pitam se, što da opet neka momčad dominira i 2017? Što ako npr. Ferrari sad dominira, šta če se onda desiti? Ali da, bit će to zvijer od V6 bolida, mislim da će to biti nova era najbržih krugova na stazama.

Schumi1

Samo što ostaje 100kg po utrci, i protok isto…
Da to ukinu bili bi ovo sigurno najbrži bolidi do danas. Ne znam zašto to ne dopuste, ako već idu stavljati šire zadnje gume, i sa agrsivnijim izgledom. Zašto ne dopuste da e mogu vrtiti na maksimalnih 15000 obrtaja i da pale goriva koliko hoće.
Te šire gume će opet ostati neiskorištene, jer neće moći pritisnuti na njima do kraja. Kakve koristi od nadolijevanja, kad ćeš morati opet štediti da utrku završiš sa 100kg goriva.

mzf1

Prva stvar što mi je pala na pamet je bila uu ovo je brutalno svaka im čast, a druga, uu a zamisli da dvi godine čekamo ovo ko ozebli sunce i onda se ispostavi da je opet neka nedovoljno promišljena glupost s još glupljim rezultatom na stazi. Nebi bilo nemoguće da jednostavno obećaju previše da umire masu a naprave sranje jer i ovo je osmišljeno na brzinu i kao reakcija na pad gledanosti i negodovanje promotora.

Leo

i meni a i izgleda mi kao neka lutrija

buby0706

Nisu ovo nikakve extra promijene….Iskreno jesam za za slobodu guma,ali nisam za za doljievanje goriva….

zekohonda

ni ja!

Mrav074

Zbog sigurnosti? Pa vise je ljudi u pitlaneu stradalo zadnjih 7 god od nepricvrscenih guma jer se montiraju brze-bolje bez provjere, nego od plamena sta bukne svake prijestupne utrke. Pogotovo sta ce to u danasnje vrime bit sigurnijue nego ikad uz tehnologiju koja postoji.

zekohonda

ne zbog sigurnosti , nego se prisjećam dosta dosadnih utrka s nadolijevanjem. taktziranje s gumama mi je dovoljno.

Luka Tunjić

Zeko, ako se Michellin vrati u Formulu i gume budu tvrde odnosno da se ne istroše toliko brzo onda vozači nemaju brigu niti o gorivu niti o gumama. Zašto uvijek ima nekih kojima se ništa ne sviđa? Ljudi su fascinantni, posebno mi Hrvati.

Mrav074

Da, ali tako se moze dobrom taktikom anulirat prednost onih sta imaju bolje bolide, sta na kraju ucini prvenstvo zanimljivijim. A sad kada dodas bolide s manje goriva uz vise gripa, drs-om i razlicitim taktikama ja moslim da ce bit puno vise borvi na stazi

zekohonda

ako se michelin vrati u f1, gume će bit onakve kakve im fia naredi.

Schumi1

Mislim da sa nadolijevanjem goriva gume gube značaj. Kad se to uvede, onda bi baš valjalo ubaciti i trajniju gumu, jer će se svakako mjenjati usput kad se bude ulazilo na nadolijevanje goriva.

Mrav074

Pa i ne gube. Kako u Indiyu rade splash & dasjmh taktiku. Uliju pred kraj malo goriva, mekane gume i sibaj

raca

@Daijiro; u potpunosti se slažem sa svime što si napisao

senna66

moram priznati da sam dobio trnce na samu pomisao. Bučni v6 motor s više okretaja, širokim gumama, brži bolidi za 5 sekundi, nadolijevanje goriva, izbor guma…kad se takva zvijer zaleti u Eau Rouge…

Schumi1

Malo pažljivije pročitaj. Brža vremena planiraju dobiti boljom aerodinamikom. A motori ne vjerujem da će biti nešto bučniji, jer kao što piše, pravilo od 100kg po utrci ostaje. I dalje će biti limitirani na nekih desetak hiljada okretaja, da bi mogli završiti utrku sa toliko goriva. Nisu napomenuli ali vjerovatno isto ostaje i pravilo o 4 motora po sezoni, čim su zadržali limit goriva.
Morat će ovdje još nešto mjenjati, jer ovako neće ići. Te šire gume opet neće imati smisla, jer neć baš moći pritisnuti punom snagom…

RogerR1

Sve su to manje, više promjene kozmetičke naravi da se F1 fanove zadrži. Kao što je već komentirano, ako se povećaju okretaji onda je opet Mercedes u prednosti. Jedino da netko drugi napravi neko aerodinamički čudo, no bojim se da i to ne bi bilo dovoljno. Zanimljivo je ovo oko ne diranja motora. Ako se sjetimo sezone, mislim, 2006. kada je Renault imao dodatnu prednost zbog fleksibilnih krilaca, pa su im to ukinuli. Poslije se to isto dogodilo i RB-u. Znači, njih se ipak pokušavalo rušiti da ne budu predominantni. S druge strane, sada imamo dominantan motor, a Fia, kao… Read more »

aprenrecaj

sve si dobro naveo samo si zaboravio da uz nadolijevanje goriva i uz novu aerodinamiku može biti jako puno iznenađenja!!!vodstvo FIA-e je toliko ugušilo f1 da joj je prijetilo uništenje,valjda su se i oni uplašili za svoje guzice da neće još dugo sjediti u udobnim foteljama,pa su promijenili mišljenje iz korijena,nadam se da će to sve prisvojiti i da će biti uzbudljivo kao nekada ….

RogerR1

Ma razumijem, ali bez odmrzavanja motora mislim da će opet netko dominirati. Ok. To je ipak neki pomak. Bit će uzbudljivije u svakom slučaju. Volio bih da sam u krivu. A, tko zna. Možda se iznenadimo. Možda će Ferrarijev, Renaultov i Hondin motor moći više trpjeti više okretaje od Mercedesovog. Tko zna koliko okretaja može proizvesti njihov motor bez pomoći turba i elektromotora što se tiče izlazne snage cijele hibridne komponente.. Volio bih da se iznenadimo jer ovo je prvi put od uvođenja hibrida da momčadi mogu mijenjati nešto u samom motoru.., a ne samo u ovim dodatnim stvarima i… Read more »

aprenrecaj

dovoljno je što ne mora biti pun goriva ko’ tanker ….. u utrci sporiji 8 sek. u odnosu na kvalif.,pa već mi je to dovoljno,a gdje još šire gume(što odmah znaći brži prolazak kroz zavoje) ,više aerodinamike( veća brzina na pravcima) i cca 200-250ks više …… ej ćo’eće …. bit će ludnica

Schumi1

Neće biti ništa od više obrtaja. A snge će biti više onoliko koliko budu uspjeli razviti normalnim razvojem kao i do sada. Ne zaboravite da ostaje pravilo od 100kg po utrci i protoku od 100kg po satu. Tako da ništa o drastično jačim motorima. A brža vremena po krugu će dobiti samo sa tim što će bolidi biti puno lakši, jer neće počinjati utrku sa punim bolidima. I još će nešto dobiti i boljom aerodinamikom. Ovdje se isto vodi rasprava i o uštedama. Neće oni sada odlučiti da ukinu limit o potrošnji goriva, pa da se bolidi vrte na 15000… Read more »

RogerR1

Hm 🙂 Bit će brži kroz zavoje sa stražnjim širim gumama, kako kažeš, dok ne dođe do podupravljanja prednjeg dijela. Ako do toga ne dođe, a budu išli punim gasom onda će biti brži. A pošto čisto sumnjam da će netko ići namjerno 🙂 punim gasom mislim da neće doći ni do pogreške, a ni do posebno većih brzina kroz zavoje. 😉

Ross Brawn

Zašto se to uopće ukinulo? Ovako će biti ipak puno više mogućnosti za taktiziranje.

MJ512

Konačno

dFixxx3r

zašto je to uopće bilo ukinuto ?

alonso5

A falaa k**** pa da su i oni nesto pametno smislili.Jos da vrate Bridgestone i pocinje pravo utrkivanje.
Valjda ce ovim pravilima zamrzavanje motora i protok goriva otici u zaborav.

campo

U potpunosti se slažem da su promjene nužne. Bolidi se jednostavno moraju ubrzati po krugu pa da u nekim idealnim uvjetima ponekad i vidimo rekord staze. Ovakvi kakvi jesu sada jednostavno su prespori u odnosu na npr. sezonu 2005. Razlika po vremenima je prevelika. Takvi bolidi bi razdvajali najbolje o dobrih vozača.Vidimo da se klinci od 18 godina odlično snalaze protiv starih vukova. To mi je pomalo neprirodno, osim ako nisu supertalenti. A nije moguće da su baš svi tako ekstremno talentirani.Nekad su vozači izlazili iz bolida sasvim isrpljeni , danas izlaze relativno svježi. I da nadolijevanje goriva. Pruža puno… Read more »

Chaz Davies

Sad će MGP moć vozit sa punim gasom znači 3sec po krugu brže 🙂

RogerR1

Upravo tako.

stari lisac

Koji je to tim MGP?

Mrav074

pa MotoGP hahaa

raca

hahaha, kak sam ovo previdio? lisac, daijiro jeste okinuti. Skoro ko ja

geotec

badava im sve ako ostane ograničenje potrošnje goriva i max kolicina goriva po bolidu. svejedno cemo slusat “uspori, stedi gorivo, nemoj koristit max broj okretaja…”

Schumi1

To su jasno i rekli, na više načina. Samo treba čitati između redova… Ali uspjeli su izgleda zamazati oči navijačima. Svi trube o nekim zvijerima. A jedino bitno što će uvesti je nadolijevanje goriva, uz naglasak da će opet smjeti potrošiti samo 100kg. Samim tim će dobiti skoro tih 5, 6 sekundi po krugu, jer će bolidi biti dosta lakši. Biće to praktično razlika između današnjih najbržih krugova na početku utrke i na kraju (najbrži krug utrke se po današnjim pravilima obično postavlja poslije zadnje izmjene guma). Po ovim najavljenim pravilima bi utrku trebali startati sa današnjim najbržim krugovima utrke.… Read more »

mika

Ali to je opasno :)))

Mrav074

We can make a change!!! 🙂

F1 Karthikeyan

Prva pametna

AntraX

predivno, jedva čekam

Related Posts