Korištenost elemenata pogonskih jedinica uoči VN Bahreina

Vozači ove godine na raspolaganju imaju četiri pogonske jedinice, a razgovori oko uvođenja pete još uvijek traju.

Ako vozač iskoristi više od četiri pojedine komponente (od ukupno šest elemenata od kojih se sastoji pogonska jedinica), uslijedit će kazne na sljedećoj utrci.

Za prvo korištenje pete komponente slijedi kazna od 10 mjesta na gridu. Za prvo korištenje pete komponente nekog drugog elementa slijedi kazna od 5 mjesta na gridu. Isti sustav kazni vrijedi i za šestu komponentu pojedinih elemenata i tako dalje.

Ako je vozač dobio kaznu koju ne može odraditi u tekućem vikendu (npr. kvalificira se na 18. mjesto i dobije kaznu od 10 mjesta), ostatak kazne će pretvoriti u vremensku kaznu tijekom utrke:

ostatak od 1 do 5 mjesta – kazna od 5 sekundi

ostatak od 6 do 10 mjesta – kazna od 10 sekundi

ostatak od 11 do 20 mjesta – kazna prolaska kroz boks

više od 20 mjesta – stop/go kazna od 10 sekundi

 

Vozač            Momčad            Motor     Turbo     MGU-K     MGU-H    Pohrana Elektronika

Hamilton         Mercedes            1         1         1         1         1         2
Rosberg          Mercedes            1         1         1         1         1         1

Ricciardo        Red Bull            3         2         2         2         1         2
Kvjat            Red Bull            2         1         1         1         1         2

Massa            Williams            1         1         1         1         1         1
Bottas           Williams            1         1         1         1         1         1

Vettel           Ferrari             1         1         1         1         1         1
Raikkonen        Ferrari             1         1         1         1         1         1

Alonso           McLaren             2         3         3         2         2         2
Button           McLaren             2         3         3         2         1         1

Hulkenberg       Force India         1         1         1         1         1         2
Perez            Force India         1         1         1         1         1         1

Verstappen       Toro Rosso          2         1         2         1         2         2
Sainz            Toro Rosso          2         2         2         1         2         2

Grosjean         Lotus               1         1         1         1         1         1
Maldonado        Lotus               1         1         1         1         1         1

Stevens          Marussia            2         2         2         2         1         2
Merhi            Marussia            2         2         2         2         1         2 

Ericsson         Sauber              1         1         1         1         1         1
Nasr             Sauber              1         1         1         1         1         1
21 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avalon

udri drvljem i kamjenjem na FIA . glupani , nesposobnjakoviči … tamo nema nijednog lika koji uopće nešto zna o motorima ! mislim da im nije poznat ni princip rada motora . šta jedan npr todt zna o tome ? vjerovatno ništa ! koliko su lani motora imali na raspolaganju ? ako se ne varam 5 ( a tako bi moglo bit i ove sezone ) . a koliko je timova/vozača prekoračilo “zadanu kvotu” ? koliko ih je kažnjeno ? izneneđujuće malo s obzirom da je 2014. bila prva godina novog motora . koliko se motora “trošilo” u doba F… Read more »

Groff

Pretjerao si sa ovih 20, 30 motora po sezoni. I prije su postojala ograničenja u broju motora.
I prije 20 godina motor F 1 bio je tehnološko čudo. Sjeti se Mclaren Mercedesa i njihovih motora koji su imali neke dijelove napravljene od berliija kojeg su nakon par godina zabranili. Navodno zbog štetnosti materijala.
Hibridno vozilo ima smisla u svakodnevnoj upotrebi no u sportskom natjecanju, u trkama je prilično besmisleno. Mislim može ali ne nužno. Osim toga hibridni pogon prvo je razvijen za cestovna vozila i tek se prije par sezona počeo primjenjivati u F 1 uvođenjem KERSa.

avalon

vidi vraga …kažeš “I prije su postojala ograničenja u broju motora.” a po pisanju mnogih prije NIJE BILO OGRANIČENJA . to je navodno “novokomponirana umotvorina FIA” . i prije su postojala ograničenja skoro svega ka i danas samo neki možda to ne znaju , a oni koji znaju to “zaborave” da bi se pljvalo po FIA . da , mislim da je npr 2009. broj motora bija ograničen na 8 PU po vozaču šta je = 16 kom …nije 20 – 30 kako sam napisa 😉 ali kad sam napisa cifru nisam striktno mislija na globalnu povjest F 1 nego… Read more »

sennacher

Oduvijek su u F-1 postojala određena pravila koja su vrijedila za sve. Jednako tako, oduvijek se netko bolje snašao i bio dominantan, a neki su bili fenjeraši. Jasno je da je smanjenje broja dozvoljenih PU kao mjera smanjenja troškova smiješna, jer opet ode lova u razvoj. F-1 nikad neće pobjeći od velike love, ali će uvijek predstavljati vrhunac tehnologije, a tako je i danas. Ne mogu to ubiti ni Bernie, ni FIA… U povijesti postoje i sasvim obrnuti primjeri, npr. u vrijeme turbo-ere turbina bi se odvrnula da motor isporučuje 1200-1500 KS i izdrži samo toliko koliko treba za kvalifikacije.… Read more »

Groff

Jasno je da su postojala pravila, no zadnjih godina pravila postaju sve restriktivnija i luđa. Uvode se tehničke novotarije koje su skupe i nepotrebne. Osim toga publiku ne zanima dali se termokinetička energija motora reciklira ili ne. Publiku zanima utrkivanje. Jednostavo, zar ne? U vrijeme ere turbo motora, koliko me sjećanje služi, samo je BMW imao brutalno jak motor, snage oko 1500 KS. Ništa čudno da se na kvalifikaciji motor vrti k’o blesav a u utrci se broj okretaja jednostavno smanji. U protivnom ode motor. Osim toga, današnja Formula 1 daleko je sigurnija od one prije 20, 30 i više… Read more »

Groff

Mister E iliti Broj 1 nedavo je rekao da se što prije moraju vratiti V8 motori.
Živi bili pa vidjeli.

sennacher

Dok je vodio vlastitu ekipu, posljednji su naslov osvojili s 1,5-litarskim turbo-motorom koji je imao 4 cilindra. Davno je to bilo…

Ferrariforever

.zanimljivo je kako je Ferrari, unatoč boljoj iskoristivosti kompletne PU, zadržao pouzdanost i trajnost motora što najbolje govori kako su dobar posao napravili.

f120

hulkenberg ce mjenjati motor,navodno mu je zadnju utrku osla radilica isto to mu se dogodilo prosle godineu americi tokom slobodnih treninga

Dani

Od svih mercedesovih vozača, Hamilton najgore stoji ( kao i Hulk ).

Groff

Ovo je remek djelo FIAe koja je nastojeći uštedjeti koji dolar/euro ekipama samo povećala troškove. Koliko je ono cijena famozne pogonske jedinice?
Kao što reče , ne smeta me V6 turbo, takve smo motore već gledali u Formuli 1, no smeta me hrpetina posve nepotrebnih dodataka. Kakvo recikliranje energije? Te novotarije mogli su uvesti u neke druge kategorije a F 1 ostaviti pri miru.
Onda ograniče testiranje famoznih PUa i na kraju uvedu kazne za promjene dijelova u sezoni.
Bojim se i pomisliti što će u bližoj budućnosti smisliti.
Ionako se trude ubiti ovaj sport pa uživajmo dok možemo.

458Italia

Zakompliciraj s novom tehnologijom i stavi ograničenje na 4 jedinice od svakog na 20 UTRKA + ovo s tokenima; izbjegavam kritizirat pravila, al ova F1 je fkt vic. Iskreno, ne smeta mi uopće V6 turbo (iako ima malo nostalgije prema NA V8 i V10, najviše zvuk), ali trebalo bi bit više opcija u pogledu razvoja, ovako kad je sve zaključano nema smisla… Honda ne smije “odvrnut” motor, puno se kalkulira s tokenima i sl. Ima logike to s troškovima (a u neku ruku i ne; ovo je ipak elitni sport), ali općepoznato je da oni trenutno više troše nego prije… Read more »

Mrav074

Formula kazna

Leo

Dokaz da Honda testira a što rade u RedBull-u I Renaultu je upitnik veliki ?

hyuna

Imam jedno pitanje. Sto ce se dogoditi sa Ricciardom ako otvori sve motore? Kako sam ja razumio token-homologacija sistem to se moze napraviti jedino na ne otvorenom motoru/paketu. Dakle postoji velika mogucnost da bude hendikepiran pravilnikom, a kako vidim nije bajno ni u Mclarenu.

zjurina

Još nešto zašto F1 gubi publiku ! Kolko je ko dijelova motora iskoristio i slične stvari. A tek potencijalne kazne – čista dekadencija i raspad sistema. Fino je što je to objavljeno, i korisno je znati kako stoje stvari… Ali zapravo koga to zanima zapravo i uistinu ? To je samo još jedna od mnogih grešaka, koje je uradila FIA uz gomilu nebuloznih pravila, a uz koje su največe ove sa mogučim kojekakvim kaznama… Ljudi žele vidjeti dečke da se utrkivaju i nadmeču, a ne koliko je ko potrošio dijelova i koliko ko mora šparati, a da ne bude kažnjen… Read more »

stari lisac

Znalo se da je McLaren Honda ta koja će biti višestruko kažnjavana zbog PU… No to su boljke prve sezone!

mzf1

Ispada da su najjači motori i najizdržljiviji.

Ferrariforever

.pa nije rečeno da je dozvoljeno pet Pu tijekom sezone?

Mrav074

Ma-fia

Related Posts