Mercedesov šef Toto Wolff odgovorio je na Red Bullove sugestije da bi FIA trebala uskočiti i reagirati kako bi se smanjio zaostatak između aktualnih svjetskih prvaka i ostalih momčadi. Njemačka ekipa će po svemu sudeći dominirati i ove godine, a na VN Australije trećeplasirani Sebastian Vettel kasnio je više od pola minute za Mercedesovim dvojcem. Wolff tvrdi da konkurenti trebaju naporno raditi i na taj način rješavati svoje probleme:
“Kada dođete u Formulu 1, nastojite pobijediti jedni druge i biti na najvišoj razini, a onda tražite izjednačavanje nakon prve utrke i plačete – tako se stvari nisu rješavale u prošlosti. Mislim da samo trebate pognuti glave, naporno raditi i pokušati sve riješiti.”
Upitan hoće li 2015. biti sezona u koju će biti umiješana politika, Wolff odgovara:
“Uvijek se radi o politici, bilo je tako prošle godine i sada je to slučaj s ovom sezonom. U Jeruzalemu još uvijek postoji zid ispred kojega možete stati i žaliti se, možda bi dečki trebali ići tamo.”
Wolff dodaje da je Ferrarijev napredak dokaz da zaostatak može biti smanjen uz naporan rad.
“Pobijedili smo s oko pola minute prednosti ispred Ferrarija, a ako u obzir uzmete skok koji su napravili u odnosu na prošlu godinu, to je onda prilično impresivno, a radi se tek o prvoj godini. Prema onome što smo vidjeli iz GPS podataka, motor je stvarno jak i bolid je jako dobar.”
“Mislim da je samo pitanje vremena kada će nas sustići jer Ferrari ima sve: resurse, prave ljude i prave vozače. Samo je pitanje vremena kada će smanjiti zaostatak.”
“Pola minute nije cijeli svijet, nije da smo sve bolide obišli za cijeli krug. Isto tako, Williams je danas bio vrlo dobar, a Valtteri čak nije sudjelovao. Radi se tek o prvoj utrci od njih 20, vidjet ćemo što će se dogoditi u Maleziji.”
naravo da se ovakve stvari nisu radili u prošlosti da se izjednače snage. Tko bi to lud radio? ali ima jedna stvar koju ostale ekipe prije nisu imale da održe prednost kojih očito wolfić nije svjestan, a to su zabrane razvoja i tokeni koji održavaju Mercedes u dominaciji. Isto tako je wolfić zaboravio da su oni ta ekipa koja brani ostalima razvoj van sezone a pravi se tu pametan.. Da RB (renault) , McLaren (Honda) ili Ferrari imaju odriješene ruke u razvoju te prednosti odavno nebi bilo. Kao što ne bi ni bili drugi 2013 da nakon kmečanja nisu dobili… Read more »
Nisi ti pretjerao nimalo,samo si zaboravio naglasiti kako ovo nije Bernyjeva kuhinja,već sprega Jean Todt-Ross Brawn koji se maknuo a Mercedes baštini plodove tog cirkusa.Da Bernard ima prste u pekmezu,sigurno nebi taj isti prst upirao u Mercedes,jer bi time optuživao sam sebe.Samo još jedan dokaz u prilog tome kako mu rade iza leđa i kako je zadnje vrijeme da se makne a F1 preuzme neko drugi.
Hehe… Totonator 🙂
Mecka ce ove godine pobjediti na svim stazama :/ brutalno ali realno , Hemalton kaze da nije bilo potrebno voziti brze , kako onda tek ide na limitu :/
Kako on to misli da treba raditi više? Red bull nije proizvođač motora…
Taj manekenčić se u životu nije vruć vode napio…
PAZI OVU PERSPEKTIVU:
KOLIKO JE UMJEŠANA POLITIKA, AKO JE DOŠLO DO TOGA DA
-VODEĆI TEAM SE MORA OPRAVDAVATI ŠTO JE VODEĆI
(..nebi li dao podršku vladajućoj strukturi.. ili neki drugi razlog.. )
-ne napadam mercedes, dapače, netko mora biti prvi, nego općenitu situaciju politike u sportu… što je na kraju krajeva svugdje.. politika će izać kad se vratimo u komunizam i nestanu interesi :DD
bizarno
A vidi ovu perspektivu-Da mu politika nije omogučila ovakvu prednost,nebi im palo na pamet opravdavati se. 😉
Wolff je u pravu i lipo im je odgovorima.
Dobro mu je Wolff rekao. Renault ih je momacki zeznuo i sad kmece ko mala djeca. Cak su i ovi iz Renaulta dosli do tocke da su priznali koliko su iza: http://bit.ly/1Bp2S8p. Mozda grijesim ali imam osjecaj da ce ih nakon 5-6 utrka i Honda sustici.
Wolff je u pravu. RB je dominirao 4 sezone prije ovoga. Prije toga Ferrari. To je uspjeh konstruktora.
A osim toga, što spriječava RB da potpiše ugovor s mercedesom i kupi njegove motore?
Mercedes
Po mom mišljenju pravila su sastavljena odlično. Postupno se ograničava prostor za napredak i na kraju se zamrzava, a pravila su toliko sitničava da se smatralo da nema previše manevarskog prostora pa da će svi biti tu negdi. Da je ispalo kako je bilo predviđeno momčadi bi bile ujednačene zbog rigoroznih pravila oko motora i aerodinamike, tokenima se postupno ograničava razvoj motora da nitko ne odskoči previše od ostalih i da se smanje troškovi. Ali onda nastaje problem. Mercedes radi takakv motor da ga nebi uvatili ni s neograničenim razvojem i sad imamo situaciju da je Mercedesu pravilima o ograničenom… Read more »
Mercedes je pokazao kako varaju kada su 2013 održali ona testiranja u Esp sa crnim kacigama i prošli lišo.Tako da me jako čudi ovako velika razlika između njih i timova s njihovim motorima.Dok kod Ferrarija nije tako pogledaj kako je Sauber procvjeto.
čini mi se da kenjkaju u jedan i drugi ( ima ih još osim ove dvojice ) ali to je nekako normalno jer svak se bori na svoj način i onim šta trenutno ima na raspolaganju . horner se sada “bori” izjavama jer ne može snagom motora , dominantnom šasijom i usklađenošću tih dviju komponenti ( ka npr od 2010- do 2013 . ) , a toto sad likuje jer ima ono šta je ima RB 4 sezone …. ultra jak motor ( jači nego RB u vrime dominacije ) i “pogođenu” šasiju + odličan vozački par . nekdašnji “saveznici”… Read more »
Kad pogledaš start kad se svijetla ugase čuješ samo komentatore tek kad prođu prvi zavoj onda se pojavi zvuk to je slabo po meni.Jedino mi se čini da kao u zavojima kad puste gas proizvode neki dublji zvuk slično kao sa blowndifuzorima ali još uvijek to dosta zuji na pravcima zbog struje al se čovjek navikne šta ćeš,al brzine im ne fali sad su već dostigli V8-ice.
Mcl Honda – maknut turbo motor, opci downsizing, dolazak semi automatic mijenjaca, prestanak dominacije. Williams – ban na active suspension, tc, tj na najnapredniji bolid mozda svih vremena, priblizavanje konkurenata do potpunog potonuca nakon 97′ Ferrari – promjena tisucu i jedne stavke i pravila, sto formata kvalifikacija, promjena guma, zabrane testiranja, v10 na v8 – prestanak dominacije RB – double diffusor, blown exhaust, flex wings, promjene sto komponenti guma, toliko da je bilo opasno po vozace, promjene u sred sezone, prelazak na v6 turbo – prestanak dominacije Mercedes – 1.5 razmaka u kvalama, mogu zaobic za krug ostatak grida da… Read more »
..u sridu!
Slažem se s tobom! Može sad likovati dok ima s čime koliko hoće,neće još dugo..neće ostali spavat do kraja sezone!
A normalno da je uvijek netko nezadovoljan.Toga je bilo i bi’će.
(P.s. obožavam čitati ove vaše komentare,pogotovo kad krene rasprava …i još k tome mnogi imate smisla za šalu MA 🙂 haha )
Ne mogu naci ali znam da je na gp1 portalu prije par godina izasla izjava od Hornera/Helmuta dok je Red Bull dominiro da bi konkurenti trebali vise raditi. Tako da je izjava i od Tota skroz na mjestu.
Razlika je sta se onda trebalo radit na sasiji i aeropaketima sta je bilo moguce. Sad bi se trebalo radit na motorima sta je nemoguce zbog zabrane…
Wolff: “Konkurenti bi trebali raditi više” Hahahaha daj pa jel ti to nas zezaš ili šta? Pa konkurenti bi radili svom snagom kad bi MOGLI, kad bi im bilo DOZVOLJENO, ali ne, glupa pravila znače da će momčadi, tj. engine supplieri zbog lošeg posla jedne godine (2014., Honda 2015.), morat ispaštati sljedećih nekoliko godina zbog ograničavanja razvoja. Kako onda da rade više? Daj Toto ne provociraj više.
Treba vratiti testiranja potpuno otvoriti razvoj bolida usred sezone kao što je to nekada bilo pa da vidite kako se hvata u korak s Mercedesom
pa bi tek onda vidio kakvu bi zvjer mercedes napravio
Slazem se ali bi time se svakako poboljsale sanse i ostalima da naprave jako dobar posao na podrucju motora i aerodinamike i time bi se priblizili a moguce i presli Mercedes
“When we were winning, double diffusers were banned, exhausts were moved, flexible bodywork was prohibited, engine mapping was changed. Anything.” C.H.
Da li su tad drugi radili da ih sustignu ili je FIA to “odradila” umjesto njih? Horner je apsolutno u pravu
Tocno tako. Svi su prigovarali i minjali su pravila i po 5 puta toko sezone
Slazem se, navijam za Ferrari, iako je Red Bull pobjedio “120% samuraja” i momcad za koju navijam, bilo je to puno blize i drukcije, Horner je u pravu. Uostalom Mercedes je u zadnjoj sezoni dominacije RB-a imao aferu gume, u kojoj je prosa liso, i koja je mozda direktno utjecala na ostatak prvenstva…
I da ne zaboravimo koristenje aerodinamickih rjesenja je zadnje 2 godine krajnje srezano bas zbog Red Bulla. Da nije ja mislim da bi RB opra pod sa Mercedesom bez obzira na puno losiji motor
problem je u ogranicenju razvoja motora jer da nema tokena momcadi bi stalno donosile poboljšanja..novi komplicirani motori s ogranicenim razvojem i samo cetri motora po sezoni to je koma.na v8 su ogranicili razvoj i broj motora ali nakon nekoliko sezona korištenja a ti motori su bili djecja igracka po pitanju složenosti u usporedbi na ove današnje.
Horny Spice Boy malo kaki. Kada su oni razvaljivali govorio je ko im je kriv što nisu sposobni ko mi… i bio je u pravu. E pa sada je u krivu. Izjednačavanje motora nije u duhu F1, to je natjecanje i konstruktora, a ne samo vozača. Njegov problem nije Mercedes već loš Renault pa nek se žali njima. Još kad se sjetim da je RB stalno plesao na rubu pravila, a ponekad i prešao preko ruba, a Mečka sve radi by-the-book, onda ako mogu oni mogu i drugi, zar ne? Da se razumijemo i ja bi htio gledat 2,3, 4… Read more »
-To je natjecanje konstruktora-?U čemu?Možda u zamrzavanju razvoja?Apsurdistan do neba,zato svi zajedno smirite navijačke strasti i uzdignite se na razinu F1!
@nomad … gdje je dokazano da je RB prešao rub pravila … gdje je prasuda da su krivi … ajde više prekinite pisati gluposti o neregularnosti RB-a … Mečki je dokazano varanje i nikome ništa … Ric je zbog tehničkog kvara bio banan sa utrke u Australiji 2014., dok je Mečka za istu stvar na treninzima i kvalama dobila oštru opomenu … i ti pričaš o neregularnosti RB-a … FUJ !!!
Wolff je potpuno u pravu!
ferrari je sutio i radio, sustizu mercedes, a i stici ce ga kako mi se cini.. tako bi i red bull renault trebali a ne davati glupe izjave…ako im ne odgovara neka sele u formulu e.
Pa ako nisi zna Formula E i jest pogonjena Renaultovom tehnikom…
Hornerova sranja,nije ovako bučio dok je Vettel osvajao 4 titule za redom a i koliko se dobro sječam da je upravo Red Bull bio taj koji je konstantno varao i izvrčao pravila prednjeg krila a i ostalih krila na svome bolidu pa tako i u naćinu na koji če biti izveden ispuh n a istome,tako da me zaista mene osobno vrijeđa što su tek sada našli za shodno da se pobune na tuđi legalni napredak ali u isto vrijeme mi je drago da Ferrari MUDRO šuti i razvija bolid!
Red Bull SRAMITE SE!!!
Cuj, nisam navijac RB-a ali donekle su u pravu. U vrijeme njihove dominacije motori nisu bili ovoliko komplicirani i sta je jos bitnije skupi. Renault cak nije ima ni najjaci motor na gridu. Pobjeđivali su jer su radili vrhunsku sasiju i aeropaket. Jesu li varali ili ne to neznam, al znam da razvijanje svega osim motora je dozvoljeno kroz cijelu sezonu i svi su imali sansu uvatit prikljucak. Sad je stanje takvo da kako krenu na pocetku sezone ce zavrsit i na kraju bez obzira sta toto pizdi da tribaju vise radit. Kako ce radit kad im se nedopusta razviijat… Read more »
Daj molim te link na dokaz da je RB varao. Već duže vremena tražim nešto takvo, ali nikako da nađem. Budi frend pa postaj …
@thebear38 nije napisao da je RBR varao… Pročitaj ponovno: “Jesu li varali ili ne to neznam,…” Dakle, napisao je da on to NE ZNA! Ali da su sumnje postojale, jesu…. Napomenuti ću samo izjavu Minardija o tracking controlu u Sigapuru… Kao jednu od tih sumnji… A što se tiče 2013 godine, za mene je ona najljigavija godina od kada pratim F1 (a tome ima dugo…), ljigavija i od 2007, pa i 2008… Promjena specifikacija guma u sred sezone da bi se pogodovalo RBR-u koji do tada nije baš bio konkurentan je nešto što nikada nije viđeno do sada… Fuj! Ovo… Read more »
@Lisac … komentar se odnosi na LokiXTX … on je eksplicitno napisao da je RB varao … komentar od kolege Daijiro74 je sasvim u redu … a što se tiče promjene guma usred sezone, na tome su inzistirali i FOTA i GPDA (FODA) … nemoj stalno potezati tezu da je isključivo RB kriv za to …
ne svidja mi se ova dominacija mercedesa, ali isto tako ne bih voleo da se u pola sezone desi neka promena pravila, kojom bi se nekima omogucilo da stignu mecku,,,, realno mercedes je uradio najbolji posao i ostalima niko nije kriv sto su napravili lose bolide, tj sto nisu napravili toliko dobre kao merc… i uvek je postojala neka dominacija u f1, tako da ovo nije nista novo, svakom promenom pravila jedan tim se istakne kao lider, gde taj tim ponovo potone posle naredne promene pravila,… a sto se tice hornera trebao bi posetiti taj zid placa 😀
ali zar trenutna pravila nisu na snazi radi mercedesa i honde??? vjerojatno bi bilo izmjena i ove godine da nije navedenog dvojca koji su uložili veto
osim toga, tijekom dominacije red bulla nije bila baš ovolika razlika između njih i ostatka svijeta – sjećam se sezone koja je do polovice imala različite pobjednike…. a kroz te sezone ih je FIA masu usporavala tehničkim restrikcijama. nije ovdje bitan mercedes i red bull nego kompletna F1 – bez pravih dvoboja na stazi, zvuka i sl. tribine u poluprazne…..
Ferrari radio cijelu sezonu i stigli su gdje… pola minute zaostatka, još merc nije ni vozio koliko može jer mu nije trebalo… Lako je reći neka rade, al problem je što se puno ne može uraditi.. Nekad je bilo moguće pobjediti čak iako si slabija momčad, ali uradiš dobru taktiku, sad taktika baš i ne igra neku ulogu.. Ograničili gorivo, ograničili gume, ograničili razvoj… pa gdje i kako onda da se poboljša ? A dominacija Red Bulla nije nikad bila ovolika i bilo je zanimljivo gledati sve do zadnje utrke kad nisi znao jel Vettel ili Alonso prvak.. Izuzetak zadnja… Read more »
Horner je u pravu a Toto bi trebao malo ponoviti povijest F 1.
Uopće me nebi čudilo da iznebuha u pola sezone promijene pravila a sve u cilju povećanja gledanosti.
Hebem ti kmečanje. Gospodo iz RB-a, tražili ste promjene motora, sad ne paše. Prijetite izlaskom iz F1. Koliko je godina Williams imao loše rezultate, pa Ferrari, Merc isto. Evo sad i McM ima problema kao u dvije priče. To što je sve u F1 toliko komplicirano, krive su dobrim dijelom i same momčadi. Kakva li je budućnost ovakve F1?
Budučnost liči na tvoj i ne samo tvoj komentar.Najprije Hornera nazoveš kmečalom a potom se pitaš-Kakva li je budućnost ovakve F1?-Raširi si pogled.pa ćeš shvatit da se čovjek bori upravo za interese F1 a tim sljedom,tvoje i svih onih koji po njemu pišaju.
Kad već pišem tak bedaste komentare,ajd da si i ja lupim koji minus 😛
Nije tražio RB već Renault i Mercedes, RB je plesao po rubu, katkad i preko njega, ali to i je bit noviteta i kreacija. Koliko su puta zabranjivali ideje i majstorije Adriana i ekipe? Upravo zato jer non stop umjetno žele kao izjednačiti grid, događa se sve samo ne ono što su naumili. V8 motori su bili na granici iskoristivosti po kubikaži i modelu motora, samo se razlikom u bolidima moglo povećavati prednost, pa su i to počeli drastično rezati. Ovo su pravila koja liče na spec. natjecanje, s čim otvoriš sezonu, praktički s tim i završavaš, ali jedan se… Read more »
Daj molim te link na dokaz da je RB varao. Već duže vremena tražim nešto takvo, ali nikako da nađem. Budi frend pa postaj …
A jbt. gdje ti vidiš da sam napisao varao? Pišem na rubu, a katkad i preko njega, to preko je slobodna interpretacija pravila, nađene rupe u pravilniku, zato i pišem da je to bit inovacija i potiče kreativnost inžinjera. Kopiraš isti komentar na pogrešnoj adresi, jesi pročitao uopće više od prva dva reda komentara? Kako bi ti ono meni odbrusio, “mani me se”, ili? Šta i da jesu varali? Ni prvi ni zadnji, bitno je da te ne uhvate, osobno čekam od Ferrarija već preko 10 godina da iskemijaju nešto slično kao što je to RB radio, dok se otkrije… Read more »
Po meni nebi trebalo smanjivati zaostatak između aktualnih svjetskih prvaka i ostalih momčadi jer je to formula 1, u formuli gp2 i gp3 su sve iste momadi od sasija do motora ako to Red Bull zeli neka se fokusiraju na seriju gp2 i tamo ce siguno biti podjednaki, mercedes ima tek 1 vozacki naslov a Red Bull ih je naredao 4 za redom….
daj ne kakite, u f1 je uvjek neko dominirao i uvjek ce dominrati ako hocete gledati izjednacenost odite gledat neke nize serije a ne ode jadikati da f1 nevalja zato sto momcad za koju navijate nema najbolji bolidi i ne pobjeđuje
da tako je i bilo prije dvije godine gospodine horner tako je i sada, dominacija to i uništav f1 danas to smeta tebi jučer njima, sutra će opet nekome drugome. mrzim kad se sve zna unaprijed ako ove sezone opet bude kao lani onda će gledanost bit u padu još više.f1 treba radikalne promjene.mrzim dominacije i kad se sve zna unaprijed,kad je šumaher pobjeđivao bilo je puno duela s montoyom,coulthardom,kimmijem,i hakinenom.danas to fali f1 dueli između prvog i drugog .i bilo bi super vidjet 1 red u maleziji malo drukčiji .jer ako nastavi mercedes dominirati onda će bernie shernie uvesti… Read more »
A neka im.Što veća Mercedesova dominacija,prije će se ova lakrdija od formule urušit.
Kao što sam već pisao za prošlu godinu u Mečki skidam kapu ali ovu će osvojit samo zbog glupih zabrana razvoja. Ovo je umjetna dominacija i jedino honda ima sanse nesto napravit. A sto se tiče Hornera ne treba plakat nego se riješit
Renaulta uzet Hondu, dovuć novog proizvođača motra ili financirat svoj motor. Jedino Ferrari ne može birat motor.
Ako se honda jako poboljša s obzirom na malu guzicu McL-a mogo bi i Wolf plakat.
E Hornere Hornere,postoji ime za takve ljude.
A što je bilo 2013 u sred sezone, Red Bull je tražio da vrate specifikaciju guma iz 2012 i s jebali su, Renaulta i Ferrarija. Zadnji devet utrka su pobjedili. Ne razumijem kakav je to smisao. Toto mu je dobro odgovorio, u Jeruzalem i idi plači tamo pa će ga proci.
Jel ti znaš što su GPDA i FOTA? … ako ne znaš proguglaj i naći ćeš vrlo zanimljive rezultate tko je i zašto tražio promjenu guma … Mečka nije plakala nego su napravili ilegalno testiranje i prošli lešo …
Horner je u pravu ,trebalo bi izjednaciti snagu motora . Dok su oni RBR bili dominantni non stop su pokusavali da ih uspore /i uspevali su / a to nije bila ovakva dominacija .
Ne slažem se s tobom da treba izjednačiti snagu motora, radi čega? onda nebi trebalo biti i više proizvođača možeš komotno uvesti jedan motor i podjeliti ga svima. Oni trebaju omogučiti razvoj motora kroz sezonu ovo sa tokenima nije toliko loše ali po meni nedovoljno, treba ukinuti totalno zabranu na razvoj. Kako sam več napisao donesi grube odredbe širina, visina, dužina, broj cilindara , turbo ne turbo i deri pa ko bolji. Vele troškovi budu otišli u nebo kao da i ovako nisu veliki jedina zabrana bi trebalo biti da nema zabrane.