Nove kontroverze po pitanju protoka goriva

Prošla je godina dana otkako je Daniel Ricciardo diskvalificiran s prošlogodišnje VN Australije kada je motor njegovog Red Bulla prekoračio maksimalni dozvoljeni protok goriva od 100 kilograma po satu. Tema je opet postala aktualna jer talijanski mediji navode kako je FIA momčadima izdala tehničku direktivu koja će na snagu stupiti na VN Kine sljedećeg mjeseca.

FIA je dosad protok goriva nadzirala standardnim mjeračem, a sada navodno želi nadgledati pritisak i u ostalim dijelovima sustava za dovod goriva. FIA sumnja da neke momčadi i proizvođači zaobilaze ovo pravilo povećanjem protoka goriva u drugim područjima, iako protok nikada ne prelazi 100 kg po satu kroz njegov mjerač.

Omnicorse tvrdi da je to jedan od razloga poboljšanih performansi Mercedesovih i Ferrarijevih pogonskih jedinica za 2015., odnosno da povećanje pritiska ubrizgavanja na maksimalno dozvoljenih 500 bara ide tome u prilog. Renault i dalje radi na samo 250 bara, a Omnicorse tvrdi da nova Hondina pogonska jedinica također može raditi s pritiskom od 500 bara.

47 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Boomerang

Senzor koji se koristi za mjerenje protoka koristi i temperaturu kao važan parametar u određivanju mase protjecanog fluida. Dakle, u svakom trenutku se zna koja je masa goriva protjecana iz spremnika prema sustavu ubrizgavanja. FIAu bi se moglo nadmudrivat jedino ako se protjecano gorivo puni u spremnik između senzora i sustava ubrizgavanja u trenucima kada maksimalna snaga nije potrebna premda je senzor registrira. U trenutku potrebe veće snage i maksimalnog protoka senzora gorivo bi se moglo uzimati iz međuspremnika i tako povećati količina ubrizganog goriva unatoč očitanju senzora koje bi bilo unutar granica. Ništa genijalno ali zanimljivo u svakom slučaju.… Read more »

avalon

pažanin … nekdašnji profa iz motora u splitskoj pomorskoj školi ? ili je to neki njegov prezimenjak ?

scuderia1715

FIA sumnja kako neki timovi akumuluraju gorivno nakon senzora za protok goriva te ga po potrebi u većim količima ubrizgavaju u ICE. Stoga žele uvesti dodatne senzore kako bi to mogli nadzirati. Ne postoji rupa u pravilniku jer je akumulacija goriva izvan spremnika za gorivo zabranjena ali postoji rupa u nadzoru istog koju očito neki timovi koriste. Maksimalna količina i pritisak goriva ostaju jednaki.

Tata

Nisam nista razumio,valjda ce ograniciti pritisak u sustavu ubrizgavanja goriva .

kimi car

Dobro je dok nam ne ograniče i protok alkohola kroz glavu a na guzicu nam ugrade mjerač ispušnih plinova 🙂 Na oči nam nabace mjerače protoka pogleda na svijet,na usta brnjice,uši nam možda odrežu kao aerodinamički višak a umjesto kičme nam ugrade oprugu u svrhu produljenja radnog vijeka 🙂

van

Haha kud je ovo sve krenulo vrlo moguće.

mzf1

Ako Ferrari Mercedes i Honda idu do 500 bara, a Renault do 250 meni ova promjena liči na reakciju na RB-ovu galamu.

otto

Malo pronjuškam okolo i nađem o čemu se zapravo tu radi.
Po senzorima,protok je gotovo jednak u visokim i niskim okretajima,iz razloga što se
gorivo kod niskih okretaja negdje akumulira,a kad treba ušpricava daleko više
nek je propisano normativom a sve ostaje u okvirima pravila.
Još jedna dosjetka pametnih i kreativnih ljudi,no pamet i kreacija su po FIA u F1 zakonom zabranjeni.Nažalost.

avalon

pamet i kreacija pametnih ljudi je bija i TC u benettonu MS ( nedokazan ali ..postoja je softver ) samo šta su tu kreativnost pametnih ljudi tada nazivali varanje . kreativnost je bilo i “igranje” mapama paljenja u RB , flexi prednji spojler pa je sve to zabranila zločesta FIA . umisto da ukine 99 % pravila oni sputavaju kreativnost , netolerantni su prema onima koji svojim kreacijama zaobilaze njihova pravila . kako su navijači danas tolerantni , ono šta je nekad nazivalo varanje danas se naziva kreativnost .

otto

Pomješal si.ne prvi put,babe i žabe.Prijevaru,ako je vjerovati Bernardu, kojoj svi svjedočimo naravno niti spomenuo nisi a ovo gore je sve redom sankcionirano.Dal ovdje netko krši pravilo o protoku goriva unatoč tome što senzori pokazuju potrošnju unutar dozvoljenog?Tebi preporučujem da se zaposliš jer FIA vapi za talentima sklonim restrikcijama a za mene ovo i dalje ostaje duhovita kreacija koja prolazi unatoč današnjem pravilniku koji je deblji od telefonskog imenika. 😉

avalon

otto …heheheh drago mi je šta shvataš kako nemam pojma šta pišem i stalno brkam babe i žabe . kad ja primjetim da neko brblja onda mu u kontrakomentaru citiram ono za što mislim da je brbljanje + navedem i No komentara da ne bude zabune . ali kad ti kažeš da mišam babe i žabe i to ne prvi put bez konkretiziranja onoga šta mi amputiraš ..virujem ti . jer ti si vjerovatno ozbiljan i iskren forumaš 🙂 da ne bi opet nešto pobrka bi li mi ti ka poznavalac ukaza na kazne koje su dobili navedeni kreativi potezi… Read more »

otto

Nije mi namjera ovo spuštat na osobnu razinu,zato ću puno toga preskočit i držat se bitnoga.Uvjek je bilo onih koji su išli preko ruba,bilo je izbacivanja iz formule i jednako tak blagih kao i oštrijih kazni kazni-znat češ o čemu se radi-ali to i nije bio neki problem,jer se todogađalo u raznim područjima,bilo je vidljivo na prvu i FIA je tome lako doskočila.Novom formulom,došlo je cijelo čudo novih pravila,začudo najviše njih je vezano za restrikcije i događa se sljedeće.Svi proizvođači motora krše isto pravilo!?To bi se u svakodnevnom životu zvalo građanski neposluh i zakon bi pao,ali FIA-i ne pada na… Read more »

kikijv97

Prijatelji moji, zalosno je sve ovo, a najzalosnije je da mi se ljudi smiju da koji ja to sport pratim i volim 🙁
kud sve to ide…..

raca

Meni se ne smiju, jer malo ko oko mene, čak i površno, prati f1 tako da ih njihova nezainteresiranost i nepoznavanje situacije riješava živciranja i stresa a da nisu toga ni svjesni.

KIX

Treba napraviti ono što su htjeli prije par godina,napustit FIA i osnovati svoje natjecanje(ovo isto pod drugim imenom).Tamo neće biti Ecclestona i FIA-e da ima diktiraju pravila.Ovo kaj su oni počeli raditi više nije smiješno,već jadno.A zbog takvih gluposti gube gledanost.DAJTE LJUDIMA DA SE UTRKUJU!!!!!

Sheldon cooper

osnovali bi oni (timovi) novo takmicenje kada bi se mogli medjusobno dogovoriti o specifikacijama i raspodeli novca,,, ali posto ne mogu, tu je bernie da drzi sve pod kontrolom 😀

Fangio

Ja SUMNJAM da Fia SUMNJA, ma meni je to sve sumnjivo 🙂

raca

sad si i mene doveo u sumnju, pa sam počeo sumnjati

Groff

Pedale!
Treba maknuti motor i ugraditi pedale i naravno, sofisticirani prijenos.
Nema troškova goriva, nema zagađenja okoline ispušnim plinovima, nema buke, nema opasnosti da se vozači ozlijede pri sudaru…
Nema više ni Formule 1.

jozo0607

onda bi se znalo ko je najjaci vozac

make99

Ovi iz Fie neznaju sta zele i najveca glupost je i bila ograniciti protok goriva i zbog toga motori rade na max 12000 okretaja da nema ogranicenja vrtili bi se na 15000 i nebi bile dovoljne 4 PU po sezoni.

avalon

make99 .. a na koliko su okretaja “radili” motori u prvoj turbo eri F 1 kad nije bilo ograničenja u protoku goriva ? volija bi dobit konkretan odgovor da napokon svi saznamo koliko je “uškopljena” današnja F 1 u odnosu na onu kad je sve bilo za bar + 5 .

avalon

ka šta sam i očekiva u nedostatku aduta/istine igraju minusi 🙂 🙂 🙂 e pa evo vama minusašima koji nemate muda potražit ili pogledat istini u oči od 1980. do 1986. ferrarievi motori 6V turbo su deklarirani snagom i okretajima ovako : 540 KS (1980) 560ch (1981), 580 KS (1982) 620ch (1983) 680ch (1984) do 11.500 okr / min 750ch (1985), 850ch (1986) 12 000 okr / min , 1987. ( Ferrari Tipo 033 ) 880 KS pri 11.500 okr / min , 1988. ( Ferrari Tipo 033E ) 720 KS pri 12.000 okr / min . honda od 1983.… Read more »

raca

Pa, koliko je meni poznato, 6-7000 okretaja.Možda griješim…Smanjenim brojem okretaja se produžava radni vijek motora, a to je u ovoj eri, kad su limitirani na 4 komada, dosta bitno.Šta bi se trebali vrtiti na 20000?
Ljudi, šta za svako malo keljite avalona minusima. Možda malo poduže objašnjava, ali dosta stvari su mu na mjestu

Zeus

Evo s guštom sam ti puko minus, pa valjda nećemo uspoređivat motore iz 80-ih sa današnjom dostupnom tehnologijom? Alo??? Svi ovi podaci o okretajima tadašnjih motora možeš mačku o rep okačit. Današnji turbo dizelaši se vrte skoro do 6000 okretaja, imaju servisne intervale mnogostruko duže od starih TD-a, a kad bi htjeli, mogli bi napraviti automobilske motore da traju preko milijun kilometara bez generalke, samo to se ne isplati…progresivno tome je za očekivati da se okretaji današnje turbo F1 povećaju u odnosu na 80-te, ili ne misliš tako? S obzirom na najnapredniju tehologiju u autosportu, ops…WEC ozbiljno ugrožava tu titulu,… Read more »

avalon

🙂

make99

raca-ka…nismo mi ovdje glupi da ne znamo ako motor radi na nizim okretajima da mu je trajnost veca a postavljas pitanje citiram: Šta bi se trebali vrtiti na 20000? jel ti nesto imas protiv da se oni vrte na 20000 jer sto se motor vise vrti daje vecu snagu i bolji zvuk pa se nebi zalili da bolidi rade kao usisivac i naravno da 4 PU nebi bile dovoljne po sezoni a zbog ogranicenja o protoku goriva ne smiju se vrtit vise od 12000. Avalone znamo da su bolidi prije razvijali i po 1000 ks u kvalifikacijama i oni se… Read more »

raca

pa ko ti veli da si glup, samo pokušavam reći da su debili u FIA-i uveli ograničenje protoka goriva, time ograničili broj okretaja u cilju održivosti 4 motora za sezonu. Ja sam to tako shvatio, možda griješim. To ima smisla, a debilima sam ih nazvao zbog zabrana općenito.

avalon

make99 …dobro je kad znate samo… 🙂 ka šta sam napisa honda Honda RA167E je razvijala 1000 KS u TRCI , a ne u Q . istina je da je BMW sa pritiskom turbine od 5,5 bara u piku razvija + 1300 KS ali je i istina da su mu motor i mjenjać mogli izdržat takvo opterećenje 2 do 3 kruga 🙂 zato je FIA ograničila pritisak u Q na 4 bara , a u trci 2,5 bara . vidiš npr honda je sa monstrum motora od 1000 KS iz 1987. tim smanjenjem pritiska na 2,5 bara sa motorom Honda… Read more »

make99

raca-ka…nismo mi ovdje glupi da ne znamo ako se motor vrti na nizim okretajima da mu je trajnost veca a ti kazes citiram: Šta bi se trebali vrtiti na 20000? jel ti imas nesto protiv da motori rade na visim okretajima nego sad jer se povecanjem okretaja povecava snaga i zvuk postaje bolji pa se nebi zalili da bolidi rade kao usisivac i naravno da 4 PU po sezoni nebi bile dovoljne. Avalone znamo da su motori prije imali i po 1000ks u kvalifikacija imali su vecu turbinu koja je radila pod vecim tlakom i neogranicen protok goriva i zbog… Read more »

raca

:Ma ne ću se prijatelju branit, samo sam pokušao odgovoriti na avalonovo pitanje upućeno make99, čime je, pretpostavljam, htio reć da nije bitno što je ograničavanjem protoka goriva broj okretaja limitiran na 12000 okretaja kada možeš imati zvijer koja radi sa manjim brojem okretaja.

emironi

Ukinuti formulu pod hitno da ne gledamo više ove blamaže… 🙂

mate

Pa šta oni hoće napravit od ove formule 1 meni nije jasno…koja je svrha formule 1 ako nije čista brzina…ako žele napravit neki ekološki sport bolje neka se počmu bavit utrkama konja…tamo nema nimalo ispušnih plonova…formula 1 i ekologija jednostavno nisu jedno za drugo

F1 Karthikeyan

ima i tamo plinova kad konj prdne ili vozac 🙂

F1 Karthikeyan

Najbolje nek se utrkivaju u kocijama.Nek odrede koliko max mozes imat konjskih snaga i lako ce moc kontlorilat ih.

Wurc

ma kakvi konji. Treba ovim bolidima koje sad imaju izvaditi motore i staviti pogon na pedale

wilson

Hebo ih mjerač protoka goriva. I sve vezano uz to, oko toga i u blizini istoga. Umjesto manje nebuloza, ima ih sve više. FIA mi ide opako na jednu stvar. Ima li jedno pravilo koje vam nema bar jednu rupu?

f1 zaljubljenik

Ako sam ja dobro skužio sve je po pravilima.. Ako je dozvoljeno 500 bara onda je dozvoljeno.. I sad fia očito radi nešto protiv tog pravila koje su oni odredili jer je mercedes najbrži… Tu se već nezna tko pije a tko plaća.. xD

McM

Jesu si zakomplicirali zivot sa ovim V6..

Groff

Vratite atmosferski V8!!!

bibinjac

Koje budaletine su ovi iz fie.

otto

Jedan dovod goriva,jedan mjerač koji pokazuje uredno stanje i gdje tu problem?Gorivo do injektora dolazi kao tekučina-tekučine su nestlačive-i za protok je sasvim svejedno pod kojim tlakom se ušpricava dozvoljena količina goriva.Budući da je od FIE ne čudi me nimalo.

ren_esp_89

Problem je sto veci pritisak “dozvoljava” da se u odredjeno kratkim vremenskim intervalima potrosnja goriva poveca na injektorima, a da uopste mjerac potrosnje to ne pokaze kao prekoracenje! najvjerovatnije je u pitanju kompresija goriva, nesto slicno kao kompresovani zrak u bocama- sto veci pritisak, vise zraka se kompresuje, tj. veca kolicina; zrak moze i vise da se trosi nego sto kompresor “ubacuje” (potrosnja na senzoru je regularna)

pero iz bukurešta

Ma neka im daju električne autiće i neka se vrte u krug…
Više su naporni sa tim limitima, pravilima, kontrolama, inspekcijama…

Dakle Renault je očito jedini u problemima.. Uopće ne sumnjam da je ponovno usljedilo neko njurganje od Red Bulla koji se po tom pitanju, (kme kme kme, ništa nevalja, hoćemo noa pravila) ne gasi već dva tjedna…

Anvil

Uskoro uopće neće smjeti biti protoka goriva.

Tko bude imao jače mehaničare, i tko bude jače gurao bolid po stazi taj će biti svjetski prvak.

Ali opet puše male momčadi koje imaju manje ljudi u tvornicama.

Jer što više konja vuku naravno bolid ide bolje. A u rezervoar će se ulijevati voda da narod ne pomre od žeđi. 🙂

otto

Ova ti je dobra.Svaka čast 😛 😛 😛

Luca Badoer

Ja bi i jedra stavija na bolid

Related Posts