Honda je uoči ovogodišnjih predsezonskih testiranja bila puna samopouzdanja i vjere kako njihova pogonska jedinica McLarenove bolide ove godine može dovesti do najviše stepenice pobjedničkog postolja, ali nakon svih muka kroz koje su dosad prošli, taj se cilj sada čini kao nemoguća misija.
Nijedan od 12 dana predsezonskih testiranja za ekipu iz Wokinga nije prošao bez barem manjih tehničkih problema, a u Australiji MP4-30 Kevina Magnussena se na stazi zaustavio prije dolaska na startno-ciljnu ravninu. Međutim, Hondin šef Yasuhisa Arai ostaje pri onome što je ranije rekao.
“Kada ćemo pobijediti? Naravno, želimo da to bude ove godine, ne mijenjamo svoje ciljeve. Imali smo neočekivane probleme na predsezonskim testiranjima, bilo ih je mnogo pa nismo postigli naš prvi cilj”, rekao je Arai misleći pri tome na ‘zreo’ motor za Australiju. “Ali i dalje naporno radimo i ne mijenjamo svoje ostale ciljeve. Za ovu godinu to je pobjeda.”
Pobjeda jaaako teško ali ne i nemoguće. Honda ima jedina koncept motora koji može riješit problem zvan Mercedes. Ako su točne informacije o problemima McLH onda će vjerovatno biti jako dobri do kraja sezone. Prednosti McLH su: Koncept motora Koncept turba Konfiguracija hladnjaka Aero paket bolida Nedostaci McLH su: Problem hlađenja (prošle godine RB je bušio bolid da bi odvozio krug) Problem ERS i elektronike Problem software-a (slično ko Renault ove godine) Na svim nedostacima mogu raditi cijelu godinu a znamo da su u Mcl najjači u elektronici i softwareu. McL je napravio gotovo svu elektroniku koju koriste svi bolidi… Read more »
Misliš ako bolid ima malu širinu onda se može napraviti više DOWNFORCE-a uz manje DRAG-a. Jer svaki downforce stvara drag. Potrebno je nači najbolji kompromis. Otpor (drag) se ne može u tom pogledu pretvoriti u potisak (downforce). Treba se “konstruirati” najefikasniji protok zraka. Isto tako pakiranje motora prvenstveno daje prednost u balansu bolida i prostor kod dizajniranja aerodinamike. Recimo za primjer manji poklopac rezultira manjom površinom za manipuliranje protoka zraka. Iz toga proizlati manji otpor ali i manji potisak. Sa time oću reči da manji paket motora daje bolji balans bolida (pod uvjetom da sve ostalo funkcionira) i može, ali… Read more »
Ako imaš manje DRAGA kojeg nemožeš izbjeći (hladnjaci itd) možeš više DRAG-a pretvoriti u DOWNFORCE a da ti ostane brzine na ravnom. Naravno da porečni presjek daje prednost. Što manje zraka mora proć kroz hladnjake gdje je tubuletno gibanje zbog prelaza topline to se više zraka kreće laminarno što paše aerodinamici.
Ovo ti možda bude zanimljivo
https://www.youtube.com/watch?v=4_uqVlIHhvc&feature=youtu.be
https://simscale.com/_en/?page=workshops/homework-1
kompaktiji bolidi imaju nize teziste pa su laksi za vozit, i ako su uzi imaju imaju manju povrsinu otpora sto ih cini brzima. to je neko moje misljenje ako uzmemo u obzir malo fizike
Ovo je zanimljiv program, dok ću imati vremena onda ću ga malo više proučiti. Moram reći ovo je jedna veoma zanimljiva debata. Stoga, kad već spominjemo otpor koji je nemoguće izbjeći (to su u biti otvori za hladnjake kotači, sama kaciga vozača, itd.) Otvori za hladnjake u veličini na neki način su proporcionalni veličini i poziciji samog hladnjaka, ali isto tako ne znači da manji otvor hladnjaka doprinosi boljoj aerodinamiki. Važno je što bolje usmjeriti protok zraka od hladnjaka prema stražnjem dijelu bolida. Istina bolid sa manjim otvorima za hlađenje će biti brži, ali na ravnome dijelu, dok će u… Read more »
Honda je, što u moto GP-u, što u F 1 ostvarila toliko uspjeha da je samo pitanje vremena kad će posložit ovu makinu……. Mogli bi se mi i iznenaditi…..
Kad sam procito naslov odmah mi nije bilo dobro
Nazovite me ludim, ali vjerujem u McLaren Hondu. Imaju najbolju tehničku podršku, nepresušne resurse i dva stara vuka u obliku Fernanda i Jensona. Sjetite se patetične 2009. godine kada su McLaren i Ferrari sezonu počeli sa začelja, a Hamilton je te godine svejedno došao do pobjede. Momčadi kao što su McLaren ne zaboravljaju pobjeđivati i ne zaboravljaju kako doći do vrha. Ova sezona nije toliko krucijalna, doveli su brdo ljudi na svim područjima i pitanje je vremena kada će ova momčad doći na vrh. Čini mi se da je glavna greška u Hondi koja nije novčano pristupila dovoljno ozbiljno. Mercedes… Read more »
ko ti može reć da si lud što vjeruješ u ono što sam ja već ispratio kod McLarena a to su dva pada i dva uspona. U krvi im je da ako padnu onda se i vrate. Takav je i Ferrari i to ih čini dvoma največih ekipa. I Williams je tu blizu.
Ja sam ispratio najmanje po četiri uspona i pada Ferraria i Mclarena. Sjećam se ko sad prve pobjede Williamsa 1979.g. u Silverstoneu kad je pobijedio legendarni Gianclaudio Giuseppe “Clay” Regazzoni. Tada su velike momčadi bile i Lotus i Brabham, pa i Renault koji je počeo svoj uspon s prvim turbo motorom. Zanimljiva povijest i iskustvo.
nekako mi sve liči na prvu sezonu BAR Honde.. i onda kad su napravili nesto.. hajmo prodati ekipu.. jedino Dugmić ima iskustva sa japancima.. 🙂
japanac u tripu na slici, a denis krizira.. 🙂
ako se ne ostvari cilj nadam se (priželjkivam) araievoj ostavci.
Jedno su zelje a drugo su mogucnosti.
Arai na slici izgleda samouvjereno kao “možemo mi to”, a Ron “šta još im prodajemo ta sr.nja, čak ni ja to više ne puš.m”
E pa hajde da i to vidimo..
Jbg drug nije ciljano na tvoj komentar..zajebo se 😉
Bez brige, ima mjesta za sve…
2003 god.sam od prijatelja posudio njegovu hondu Civic typeR,inače ja vozim bmw ne odvajam se od švabe,al hoču reč to,da kad se vozim u svom autu mislim da sam najbrži ipak je to bmw,al kada sam sjeo u to malo čudo,pa kad sam mu stisnuo gas,pa majke ti kad je to poletilo nisam stigao mjenjat brzine,to neču nikada zaboraviti,zato ja nebi toliko pljuvao po hondi ipak su oni poznati po tome da jedino njihovi motori su izdržljivi i dovoljno jaki da dostignu mercedesove motore,jer i mercedesovi motori su ne poderivi,šta se tiče izdržljivosti,npr.mercedes 350 sl,dan danas vozi ili suzuki svift,te… Read more »
Ja isto inače se ne odvajam od svog “Ferraria”, ali kad je jednom moj prijatelj došao do mene i onda kad smo otišli na cugu…
Prijateljstvo- nešto neprocjenjivo.
Mislim, moj komentar također nema smisla, ali da se i ja pohvalim.
Čuj pajdo,moj komentar nije da se hvalim,al vidim da se još školuješ pa neznaš složit sliku iz riječi,.. Ukratko,kad se honda usavrši,kad proradi teško da če je švabo uloviti,ako ti i nakon ovoga nije jasno,neznam kako da ti bolje objasnim
Je, je, školujem se. A čuj teško je ne vidit sliku uz tako dobar opis. Na parkingu pomalo tužan stoji bmw, felge 19″, škura stakla, odozadi dvi tube, M- paket… i gleda svog vlasnika kako sjeda u Honda-power, nova, sjaji se zajedno s kičastim felgicama, crne boje naravno. Polako kreće do izlaza na cestu, ubacuje u prvu i skreće u svoju traku, naglo stisne gas, zaprepašten ubrzanjem ne snalazi se a več šalta četvrtu, juri 2 glave, gleda u retrovizor obične smrtnike kako nestaju u daljini… Vrativši se na parking izlazi i gleda svoj več pomalo “spor” Bmw, i misli,… Read more »
Evo pametnjakoviča gdje si pročitao da sam napisao da če merc biti u pozadini,gle ne želim se prepirati ni svađati,al majke ti de se nauči čitati ..Lijepo ti piše da” ipak su oni poznati po tome da jedino njihovi motori su izdržljivi i dovoljno jaki da dostignu mercedesove motore” Gdje ti u toj rečenici vidiš da sam ja rekao da če McHonda prestiči Mercedes i da če Mercedes ostati u pozadini?
P.S. Bez uvrede i vrijeđanja..
Naravno da se nećemo vrijeđati, razumni smo ljudi.
Pa iz ove reč se da zaključiti kako će Merc ostati pozadi, “Ukratko,kad se honda usavrši,kad proradi teško da če je švabo uloviti”
Ako će je teško uloviti, znači da će biti iza Nje, ili??
Usporedba se odnodi na M3 ili 316i?
🙂
e da mi je i to vidjeti… pa zar nije rekao da će pobjediti u australiji??
pa zar i ti sine Brute
Arai: Cilj za 2016 ostaje isti, a to je pobjeda.
Samo sam se salio.
Ko zna, danas je sve moguce.
Arai: Cilj za 2115. ostaje isti, a to je pobjeda.
😀
Ajde Ron ne budi škrt, počasti Japanca onim što najviše voli, skakavcima i sl. i neka ti konačno srikta taj motor.
Pobjeda u čemu??
Šalu na stranu, nek im je sretno. Što više konkurentnih bolida, nama bolje.
@Forza – izgleda da i tebi kao i @AlonsoForever treba dodatno pojašnjavat tekstove.
Zadnje dvije rečenice Araievog citata:
“Ali i dalje naporno radimo i ne mijenjamo svoje ostale ciljeve. Za ovu godinu to je pobjeda.”
Ključni dio – druga rečenica,
dakle, u tome da smisleno ” za ovu godinu je to pobjeda da naporno rade i ne mijenjaju ciljeve”.
Japanac na fotki uljeva povjerenje, nekako je optimističan. Dennis pak izgleda kao da su mu sve lađe potonule.
Pa nije valjda tak loše.
Lol…@Groffe, Denis ima look ala, kao oće reć: “No sh*t !”
Zašto se većinom slike iznad članaka uspoređuju s tekstom, kao da je to slikano baš u trenutku izjave Araia?? 🙂 Slika sa predstavljanja bolida u Wokingu, tako je bilo i sa testiranja, prvo ona sa ozbiljnim licima Erica i Araia, pa na drugom članku se kese obojica ko ludi 🙂
Na stolu u Sakuri je PU radila besprijekorno, ali u bolidu je to druga priča, svjesni su da treba proći 4, 5 utrka da bi došli do kilometraže koja je potrebna.
Mogli bi se mnogi iznenadit kad PU bude u punoj snazi…
Trenutno nemam pristup McLarenovom media centru (bit će za koji dan), pa sam stavio ovu. Nije valjda tako strašno. 🙂
Zeus, ma samo je zanimljivo komentirati, onako, čisto da “ubijemo” dosadu…
Zeus šta stvarno misliš da je to moguće,drago mi je vidjet optimizam ali?1 sekunda je cijela godina rada Od Australije do Brazila za sve momčadi osim Meklarena to znači da Meklaren mora naći 6 sekundi.Ovo će biti agonija za Meklaren a bogami i Alonsa i borba s Manorom koliko god ja to neželim.nema se čarobni štapić.
rume, nije da imaju bolid u klasi Manora, fale kilometri da se sve posloži i odvrne do kraja. Previše te izbila Ferrarijeva forma i priče zadnjih godina 🙂
I mene skoro dotuklo, ali ona nada je jača, kad najmanje očekuješ, iznenađenje. Tko bi Ferrari stavio gdje je u prognozama prije ove sezone, ja prvi nisam očekivao ovakav pomak, priznajem. Zato forza Ferrari, forza Alonso,! 🙂 😉
Optimizam bez premca ili nesto drugo? Za sada rezultati govore nesto drugo. Ja bi bio sretan da iduce godine budu konkurentni.
Hahahaha no coment,prepuštam to stručnjacima sa uvaženog f1 portala.
Ako netko može, mogu Honda i Alonso 😀
TO TE JA PITAM
hahaahah 😀 pobjeda?? e moj Arai. Da je ulovit P10 ove sezone…pusti ti ba te priče.
e moj AlonsoForever – ajd pročitaj još jednom, pa onda leti pred rudo…
Gdje to Arai kaže da će pobijediti ove godine, kao što ti sugeriraš da je rekao… ???
Al, ajd da ti nebude preteško, citirati ću Araia…
Prvo je rekao: “Kada ćemo pobijediti? Naravno, želimo da to bude ove godine…”
Ključna riječ – želimo.
A dalje: “Ali i dalje naporno radimo i ne mijenjamo svoje ostale ciljeve. Za ovu godinu to je pobjeda.”
Ključni dio – druga rečenica, smisleno ” za ovu godinu je to pobjeda da naporno rade i ne mijenjaju ciljeve”.
e moj zjurina, naša vlada govori da želi i da ćemo izaći iz krize pa nikako..
ante,valenta, u McH ne sjede hrvatski političari 🙂
@antevalenta, ma šuti, još smo mi super, bar nemamo aerodrom bez aviona ko Španjolci, i plačamo par stotina tisuča eura sokolara da sokoli rastjeruju ptice, koje nikom ne smetaju…lol
Idem kupit par sokola…