Marussiji, koja se ove sezone trebala natjecati pod imenom Manor Grand Prix, protivnici su zabranili nastup s prošlogodišnjom specifikacijom bolida. Marussia se na taj korak odlučila kako bi do 2016. mogli konstruirati puno bolji bolid, a taj zahtjev nije dobio potvrdu Strateške grupe Formule 1.
Potencijalni kupci još uvijek ne znaju što će biti s više od 25 milijuna funti koje je momčad trebala dobiti za osvajanje 9. mjesta u poretku konstruktora prošle godine, što je veoma bitna stavka u toj odluci. Taj novac bi Marussia dobila samo ako bi se pojavila na gridu ove godine, a prema nekim izvještajima, taj će novac sada biti raspoređen između Lotusa, Force Indije i Saubera.
“Htjeli su se pojaviti s prošlogodišnjim bolidom, a to nije prihvaćeno”, rekao je Bernie Ecclestone za Independent. “Svi su se timovi trebali složiti, a postojala su tri ili četiri koja se nisu složila. Novac koji je Marussia trebala dobiti se sada raspoređuje među ekipama koje se natječu. Pretpostavljam da je to prilično dobar razlog. Možda bi i ostale momčadi htjele koristiti prošlogodišnji bolid – problem je u tome što ne možete činiti takve stvari zbog jedne ekipe, morate to napraviti za sve.”
Tako F1 funkcionira, premije od prošle sezone su dostupne jedino ako se ugovor potpiše i za slijedeću sezonu, pravo bankarski, već se oni osiguraju. Ali nije jedini problem kojim bolidom bi se natjecali, naime Manor nije dao u pismu FIA-i nikakve podatke, tko je vlasnik, koliko novaca ima za projekt osigurano, koji zaposlenici, itd… Nisu donijeli nikakve garancije, koje su potrebne, jer da je to samo tako, sigurno bi bilo interesanata brdo, da pokupe premiju krvavo, doslovno 🙁 zarađenu od prošle ekipe i recimo odustanu netom poslije početka sezone…Šteta, spominje se da bi mogli preskočiti prve tri utrke, i tek… Read more »
Fali vam u naslovu: “… sa 2014 bolidom”
Ako se pojave sa novim bolidom neče niko ni pitati ove pohlepne vođe ekipa.
Ako je neko zaista ozbiljan kupio ekipu, onda sigurno imaju u planu i rezervnu opciju da naprave kakav takav bolid, koji će biti prema novim pravilima. A novi vlasnik nebi sigurno tek tako propustio nagradu za prošlogodišnji plasman. A zahvaljujući tom plasmanu i sljedeće godine bi dobili solidnu nagradu, na kojem god mjestu da završe.
Marussija pravi novi bolid već do VN Kine?
http://www.f1-serbia.com/najnovije/marussija-pravi-novi-bolid-vec-do-vn-kine
Isplatiti sada već bivšoj Marussiji i njihovim zaposlenicima zaslužene novce za sezonu 2014. Tako nalaže čista logika i poštenje. Svako daljnje filozofiranje MAFIE nema smisla.
no coment
koja je to glupost nemos vjerovat osvojim 9to mjesto i pripada mi 25 milja zašto bi se ja trebao pojavit na gradu ako ne želim više i ako su pravila za sve ista zzašto se novac ne raspodijeli izmeđusvih katastrofa nevjerujem
Ne razumijem čemu takva hajka? Nemam ja ništa protiv malih momčadi, ali ne vidim razlog zašto bi se marusiji dopustilo natjecanje s bolidom koji ne udovoljava pravilima. Također (ako sam dobro razumio) oni bi koristili i prošlogodišnju specifikaciju motora, i kako bi to završilo? Prošle godine su plesali na rubu onih 107% vremena najbržeg u kvalifikacijama, kako bi to ove godine onda izledalo? Najvjerojatnije nebi ostvarili vrijeme koje je potrebno da se kvalificiraju za utrku, i onda bi se opet moralo ić iskrivljavat pravila samo za njih (znamo da suci mogu dopustit da se natječeš iako nemaš 107% vrijeme, ali… Read more »
Kolega mozda se varam,ali ti si kontradiktoran sam sebi. U prvom dijelu posta ne razumijes reakcije forumasa i nemas takoreci razumjevanja(milosti) za ove male timove,a u drugom dijelu fino obrazlozis u cemu je kvaka i zasto je ovakava odluka nepravedna.
Jedino na cemu bi trebali ovi iz MaFia-e inzistirati jest pravilo o 107% i to da bolid udovoljava sigurnosnim uvjetima.
Ovakvim trazenjem dlake u jajetu netko se uredno sere po necijem trudu i zalaganju. Mozda mali timovi izgledaju smetnja,ali to je samo za one kratkovidne. Nema F1 bez malih,kao ni onih velikih timova. Ko ne zeli shvatit, ni nece.
Ako tražiš dlaku u jajetu, onda ispada kontradiktorno 🙂 Istina da sam napisao ‘ne vidim razlog zašto bi se marusiji dopustilo natjecanje s bolidom koji ne udovoljava pravilima’, a kasnije napisao da je razlog da se trebaju natjecati kako bi ostvarili pravo na svoj zarađeni novac. Trebao sam napisat kako ne vidim ‘natjecateljski’ / ‘sportski'(makar je upitno dal je i to prava riječ) razlog da im se dopusti natjecanje, jer razlog (financijski-da dobiju pare) itekako postoji i njega sam objasnio… Stojim iza tvrdnje da nemam ništa protiv malih timova, ali ako oni pokazuju napredak i ako su sposobni sami egzistirati.… Read more »
Strateška grupa je donijela konačnu odluku, ali su svi timovi bili u glasovanju, ne samo oni najjači. Iz FI su izjavili da bi lagali da kažu da nisu računali na novac koji dijele, meni to ne djeluje licemjerno, jednostavno premalo vremena za kvalitetnu pripremu. Glavni razlog odbitka je pismo Manora u kojem se ne navodi skoro ništa, niti tko je novi vlasnik, koliko misli uložiti, potvrdu te iste love, koje ljude zaposliti, dakle nikakve garancije niti informacije. To su naveli kao glavni razlog protivljenja, još za bolid ovaj ili onaj bi se složili. Na kraju kažu da treba misliti na… Read more »
To je njihova priča. Ali svi znamo da su to uradili samo radi para, koje je Marussia pošteno zaradila na stazi.
Da, sigurno su odbili ozbiljnog ulagača da postavi 2 bolida na stazu-nema garancija, nema utrkivanja, tako to ide. Nisam ja pisao pravila niti mi se sva sviđaju…
Čini mi se da je biser i ova tvrdnja kako bi “možda i neke druge ekipe koristile prošlogodišnji bolid” pošto su ovogodišnji kod svih prema rezultatima prvih testiranja brži za nekoliko sekundi po krugu.
Brži su radi motora, a ne bolida kod kojih je samo nos promjenjen. Možda su prošlogodišnji bolidi ružniji, ali definitivno imaju aerodinamički efikasnije noseve nego ove godine.
neka… pravila su za SVE ista!!!!!!!
Ne znaju šta sa 25 milja funti? Nek McLarenu vrate dug od 9 mil.€.
Vratili bi, nije problem da ih imaju pa da ne znaju što s tim novcima, nego zaslužene novce nisu ni dobili da mogu raspolagati s istima.
A i budimo realni, Mclarenu tih 9 mil. neće nedostajati.
Al’ lijepo se vidi kad ti netko vrati dug, pa makar bilo “samo” 25 milja
FIA ostaje i dalje MAFIA.
Ma ovdje su se vodeći timovi pokazali kao mafija, radi malo para.
Vidiš kako nisi dobro pročitao, svi timovi su glasali, ne samo veći koji inače odlučuju. 😉
Nemoj samo čitati ovaj polovično prenijet članak. Pročitaj malo i ostale izvore, pa ćeš vidjeti koji se timovi nalaze u “strateškoj grupi”…
Schumi1, svi timovi su sudjelovali u ovom glasanju, šta tu nije jasno?
Ne širi dezinformacije, i to opetovano!
mogli su barem iz poštovanja prema Bianchiu glasati da se Marussija vrati na grid, odnosno Manor, tek toliko da onih 200 ili koliko već zaposlenika dobi svoj novac i da pokušaju barem još jednu sezonu odvoziti…ovo samo dokazuje kakav je F1 cirkus. Marussija je to 9. mjesto u Monacu pošteno osvojila. Jako mi ih je žao.
Forza Marussia! Forza Jules!
ah koliko je njima stalo do Biancija i ostalih 200 zaposlenika. ko nama do lanjskog snijega.jbg takav sistem.veliki pojede malog…
a iskreno meni je zao marusije. ali ipak tu su pravila i ono kolko love toliko muzike.a danas je svaki milioncic vazan naravno da se mnogi nece slozit ako imaju dio od tog plijena. a ovo je F 1 i skup sport. a ii nervira me sto ovakvi timovi ne ulazu mnogo u razvijanje bolida da dostignu druge barem u 2,5 sec po krugu a ne 5_6 sec kaskaju godinama.ja bih uveo pravilo u roku 3 god moraju bit unutar 2-2.2 sec po krugou ako ne dostignes taj nivo OUT. uzmes gp bolid malo ga prepravis i vozis F1 jer… Read more »
F1 bi mogla postati zanimljiva za ulaganie kao Hrvatska.
Malim ekipama treba odati priznanje na sudjelovanju jer čine to teškom mukom, a ne ih cipelariti.
I kakav je to sustav kad ti konkurencija sudi i za zelenim stolom kroji sudbinu?
Kako god bilo nekima bolje jer misle sta ce im , ali ljudi su ulozili koliko mi necemo vidjeti u 10 zivota.
f1 je stvarno postala cirkus ali onaj jako los, ova drasticna promena pravila je donesena da bi se smanjili troskovi ali se desava potpuno suprotno, gubimo timove stalno, ruku na srce nisu ni marusija i caterham bili nesto mnogo kvalitetni ali su ipak bili kakva takva prilika za mladee vozace,,,, uz to i force indija je koliko vidim u teskom sranju, pa su tu i sauber, lotus, tako da je ova situacija veoma zabrinjavajuca…
Šteta novaca, pošteno ih zaradili a neće ni lipe vidjeti.
ove 3-4 ekipe su da pogodim: fi, sauber, str i lotus? njima treba lova i nemaju milosti. beriejeva škola.
meni nikad nije drago vidit gašenje ekipe, pa makar vodila borbu na začelju poretka.
Samo je Force India od tih nabrojanih glasala. I ostale ekipe iz vrha. Glasali su ti veliki timovi, i samo Force India je tu još upala radi prošlogodišnjih rezultata. Mercedes, Red Bull, Williams, Ferrari, McLaren i Force india. I kakve veze Bernie ima sa ovim?
pravila su pravila. nema zaobilaženja
A FI trazi pay drivera za testove, odnosno opet bi vozili 2014 bolid, sta sa tim? Tehnicki mogu napravit par korekcija, novi nos, povecat kilazu i udovoljit 2015 pravilniku, no je li to “novi” bolid? To je prije evolucija, primjer fw-14b, pa fw-14c a ne potpuno novi bolid. I onda eto im pare od marusije, momcadi koja je i sa onom skovacom od bolida uzela bod i utrkivala se sa sauberom. Bravo male momcadi koje uvik seru kako je neposteno ovo ono, veliki ovo ono, A zapravo su oni veliki u tim malima, a marusije dno dna.
gdje piše da mora biti novi bolid Šta tebi je bolid mora zadovoljavat pravilniku za 2015 godinu točka na i
Sta je onda sa odobravanjem hondi da ne mora bit zamrznut motor kao svima prosle god ako su pravila pravila?
I bolje. Nebi ništa napravili, samo bi smetali, ovako će biti bolje….
18, pa moguće i još manje, jel to valja?
Nije mi jasno kako nitko nije zabrinut za moguće posljedice ovakvih odluka za F1. Jer recimo kako sad stoje stvari u Melboruneu na gridu će se pojavit samo 16 bolida pa me zanima što će onda biti sa satnicom, sa kvalifkacijama sa podjelom bodova gdje bi čak 10 od 16 vozača uzelo bodove također mi je smiješno da se još nezna što će biti sa Vn Njemačke predpostavljam da to kane objavit tamo negdje za prvi maj. Ovaj F1 kao da se pretvorio u neko amatersko najtecanje gdje se sve važne odluke donose u zadnji čas.
Pa i Force India ce biti u Melboruneu jedino ako se nesto neizjalovi ali nevjerujem u takav scenarij.
Kolega Brown evo imas nekakvog experta iz bukuresta dolje na prvom postu. izgleda da on ima formulu za odrzivost F1.
A ovim timovima koji su ovako hladno odlucili o sudbini Marusse zelim jednak tretman kad i sami budu u banani. Gladni kerovi ne misle da ce se sutra o njima ovako odlucivati.
p.s Ako i kada ovakvom politikom F1 spadne na 3-4 tima poslat cemo strucnjaka peru da upravi s njima
Neka su im zabranili!
Kakvi prošlogodišnji bolidi, kakvi bakrači!
još čekam tvoje objašnjenje kako haas nema novca.
Da ja vidim taj Hass na stazi u akciji…
Pa ćemo onda diskutirat o njihovim novcima, performansama itd…
Ove Marusije, Katerami, Haertei Formuli 1 netrebaju…
Od svog pojavljivanja, napredak im je jednak NULI! I evo do čega to vodi – nestajanja iz svijeta Formule 1 gdje im od starta nije bilo mjesto!
zašto čekat, možemo i sad, prvi si krenuo diskutirat o haasovim novcima, da ponovim za neupućene:
”Još jedno smće od momčadi popu Marussije, Caterhama i srećom davnog HRTa! Dizaster šta dozvoljavaju ljudima bez novaca da se natječu u najelitnijem sportu!!”
Tako je… Bit će još jedno sranje poput gore spomenutih timova… A sada odlepršaj, naporan si.
drugi put argumentirano piši i neću bit naporan…obećajem!