Nakon što su uvedena nova pravila za stjecanje superlicence za Formulu 1 koja će vrijediti od 2016., Renault je kontaktirao FIA-u jer su njihove trkaće serije rangirane niže od očekivanog. Formulu Renault 3.5 mnogi rangiraju uz bok GP2 seriji, ali prvak GP2 dobiva 50 bodova, dok prvak FR3.5 dobiva samo 30. Da stvari budu još gore, čak je i europska Formula 3 bolje rangirana, a treba imati na umu da upravo iz potonje vozači obično prelaze u Formulu Renault 3.5.
Formula Renault 2.0 također je slabije rangirana pa nacionalna prvenstva Formule 4 nose više bodova od Eurocup, ALPS i NEC prvenstava. Da su nova pravila o superlicenci uvedena za ovu godinu, nitko od vozača iz Formule Renault 3.5 ne bi dobio superlicencu, a prvak Carlos Sainz ne bi dobio svoje mjesto u Scuderiji Toro Rosso.
Renault želi pojašnjenja po ovom pitanju, a neki su već počeli sumnjati da iza svega stoji politika, odnosno da je FIA htjela zaštititi svoja prvenstva. Jedna ugledna osoba iz veće momčadi koja se natječe u više kategorija za Autosport izražava zabrinutost novim načinom bodovanja:
“To je očito politički potez”, rekao je Autosportov izvor. “Jasno je da žele ograničiti broj prvenstava. Inače ne vidim kako može postojati tako velika razlika između Formule Renault 3.5 i GP2. Nema logičnog objašnjenja.”
Renault je kontaktirao svoje timove u vlastitim natjecanjima te ih uvjerava da će poduzeti sve što je potrebno kako bi obranili svoja prvenstva.
Pa sasvim logično da žele da se svaki vozač oproba u GP2, prvoj stepenici ispod F1, prije nego dođu u F1. GP2 je već godinama ta zadnja stepenica prije F1. Odatle su došli Hamilton, Rosberg, Glock, Hulkenberg, Grosjean, Maldonado. Zašto bi sad neka tamo Renaultova Formula dobila više ili isto bodova kao i GP2. Nema nikakvog smisla.
Ovime su osigurali da svaki mladi vozač mora napraviti i taj zadnji korak, tj. GP2, da bi imao dovoljno bodova za F1 superlicencu.
Jebo majku, zatucanih ljudi…
lijepo si mu reko.
ja bi moro objašnajvat od f 3000 i nissanove world serie situaciju (kao je bilo i kako je sad) , lakše ovako.
F 3000 je današnja GP2. I kao što je poznato svima koji se razumiju odkad ikad je to posljednji korak prije ulaska u F1. I gdje se tu uklapa Renault 3.5? Po čemu bi to ta serija trebbala biti u rangu sa GP2?
bolidi su jednako brzi, serija je trenutno jednako cijenjena kao i gp2, dosta jeftinija. masu f1 vozača je došlo iz wsr-a, bez gp2 uopće. trebam li ih nabrajat?
Svi su se alili što dolazi Verstapen tako mlad u F1. I sad kad su uveli neka pravila opet ne valja. Što se mene tiče, ne smeta mi što je Verstapen došao tako mlad. I drago mi je što je Sainz Jr. došao iz Renault 3.5. Ali ako će uvoditi nekog reda onda trebaju mladi vozači proći sve te korake do F1. Ako bi dali isto bodova i renault 3.5 seriji to bi im bilo dovolno bodova i onda bi vozači koji voze tamo mogli preskakati GP2, a to ne valja, ako će već biti nekakvih pravila. Ovime se osigurava… Read more »
gp2 nije FIA-no natjecanje nego bernijevo.
trenutno su jednako cijenjena navedena dva natjecanja i zato trebaju bit jednako bodovani. čak wsr ima drs a gp2 nema.
uglavnom, vozači imaju izbor, ili vozit renaultove serije formulu renault, pa wsr, ili npr. gp3 pa gp2.
nema potrebe za gašenjem, samo za pravednijim bodovanjem.
a ovakvo bodovanje će ‘ubit’ renautlove serije.
🙂
FIA već dugo luta. Uvode nova pravila, pa ih preispituju, mijenjaju, svako malo novi biseri. Niti za razvoj motora F1 nisu uspjeli sklepati pravila a da se ne nađu rupe i sada imamo cirkus. Ništa suvislo, samo povuci-potegni.
Zato sta su na vlasti isti ljudi ka i prije 20-30 god, a to su sad senilni starkelje jos uvik gladni love, sa nikakvim razumjevanjem danasnje tehnologije, koji svaki dan imaju sve manje logike i razuma u svojim glavama bez ijedne suvisle ideje i neotvoreni su ucenju od mlađe generacije…
Nesto kao FIFA
Dobro zboriš. Berni je isto primjer sa svojim idejama. Osamdesete su davno prošle
da je ari vatanen izabran na čelo fia e bilo bi puno bolje ovo su sve lopovi
maFIA!