Jedan od najvećih stručnjaka za trkaće motore, Mario Illien, vjeruje da male izmjene aktualne motore mogu učiniti puno glasnijima, a upravo to žele navijači koji nakon jedne godine s V6 motorima i dalje zazivaju visokoturažne V8 i V10 agregate.
I sam Bernie Ecclestone traži promjene po tom pitanju, a iako su se neke solucije isprobale u 2014., bolidi Formule 1 će i drugu godinu zaredom zvučati veoma tiho. Illien, poznati dizajner F1 motora koji sada surađuje s Renaultom i Red Bullom, za njemački Auto Motor und Sport je rekao da postoje neke solucije koje bi V6 motore učinile glasnijima. On tvrdi da najveći problem leži u izvedbi wastegate ventila.
“Plinovi se ne ispuštaju u atmosferu, nego u ispuh koji je veoma dug pa je zvuk izgubljen”, kaže Illien.
Dodaje da bi se problem mogao riješiti s još jednim, odvojenim ventilom. Međutim, ovakva solucija bi funkcionirala samo u određenim fazama rada pogonske jedinice, a jedna od njih je kada je baterija potpuno napunjena. U utrci bi korist od toga bila manja. Ali ni to nije sve jer pravila propisuju točnu poziciju wastegate ventila.
“FIA je vjerojatno bila zabrinuta jer bi se on mogao iskoristiti za neke aerodinamičke trikove.”
Postoje i neke druge opcije, a Illien vjeruje da bi zvuk bio bolji s kraćim ispuhom, još jednim turbopunjačem, ali i povećanim protokom goriva koji je trenutno propisan na maksimalnih 100 kilograma po satu.
.rezonantni auspuh!?…pa tko nije APN-ce nabrijaval s tim?
Al, jasno, to je prejeftino rijesenje.
Sa jedno 18000 okretaja rijesen problem .
Sa šest cilindara mogu dobiti buku ali ne i “sirovu” snagu.Sjedio sam kraj staze u Mađarskoj sa V6 i V8.Nebo i zemlja.Kad V8 dodaje gas zemlja vibrira,osjetite snagu motora.To se jednostavno ne može opisati.To je trebalo doživjeti.Kako je tek bilo s V12 motorima.Prošle godine je utrka bila zanimljiva.Vidio sam sva Lewisova preticanja uživo ali bez buke to jednostavno nije to.
A šta misliš da ih tjera brže od V osmica? To nije snaga? To se tebi samo čini po zvuku. Ako bi i ovi bolidi imali iste auspuhe i ovi bi se čuli možda i glasnije. A kad bi ih pustili da se vrte na maksimumu dobio bi i puno više snage od V osmica.
stari moj ma šta ti pričaš? ondašnji bolidi su bili atmosferci bez gluposti na sebi kao ovi turbaci…..stavi na v8 ili v10 turbo pa budeš vidio razliku, ili s v6 makni turbo….. (i btw ti stari atmosferci koji nisu imali dugmiće za pretcjecanja u obliku drs-a ili dodatne konje u obliku kersa koliko ja znam i dan danas su na svim stazama brži po nekoliko sekundi od ovih motora-bolida), a na nakima su ralike u najbržem krugu utrke čak 10 sekundi…..Melburn ove godine 1:34 ….Schumaher 2004 1:24….o čemu mi pričamo? a sad si zamisli da taj schumijev ferrari iz 2004… Read more »
bez uvrede ali dolje govoriš ottu da se neprosipa, a ja ću ti reći da samo neuka osoba u autoindustriji može reći da bi se moglo dobiti više snage iz V6 motora malog obujma od motora V8 ili V10 većeg obujma….ovaj v6 motor može izvući snagu prijašnjih v8 ili v 10 motora samo uz pomoć biturba a i to je upitno. i za kraj, valjda si primjeti iz primjera RBa i Vettela zadnjih godina da brzina nije ta koja donosi brzinu u krugu. RB bi nerijetko bio najsporiji na speed trapu ali bi imao najbrža vremena. A s obziram na… Read more »
Ne govorim samo o ventilima. Ima tu ERS, turbo… Normalno da će V8 biti jači od V6 da je samo to u pitanju. A ovo za vremena ti je glupost da je tolika razlika. Malo pogledaj jesu li ta vremena bila u istim uslovima, ili na istoj konfiguraciji staze. Evo u Australiji je prošle godine voženo najbrže vrijeme od: 1:29.375 na trećem treningu. Kvalifikacije su bile puno sporije, vjerovatno radi kiše. Ali zanemarimo to vrijeme, jer znamo da je to prva utrka sa novim i nikad kompliciranijim motorima. Znamo i koliko se stanje popravilo samo do kraja godine. A znamo… Read more »
Normalno da se zvuk moze poboljsati, ali FIA mora promjenit pravila, samo je jedan krivac, a to je FIA, oni i njihova glupa pravila i zabrane, ko god uvede nest novo i inovativno oni to ukidaju, prosle sezone onaj hidroulicni ovjes, pa prije par godina ono sta je imo red bull sa ispuhom, pa dupli difuzor, ti starceki u FIA-i samo izmisljaju gluposti
nažalost, F1 danas nije borba konjskih snaga i sirove brzine i najboljih mašina. puno elektronike, uštede i EKO EKO.. također, više nije odvojena cjelina već se jako povezana sa cestovnim automobilizmom što možemo vidjeti po velikim reklamama i vozačima u njima, pogotovo Mercedes. kakva F1 takvi i auti za normalnog potrošača. Daijiro74 u #1.1 je jako lijepo to objasnio i bojim se da se sve više ide ka marketingu i komercijalizaciji nego čemu F1 treba ići.. no, oni igraju na kartu kruha i igara.. jbga, naviknut ćemo se svi na ovakav zvuk i pomiriti.. mi mali ćemo “slinit” za F1,… Read more »
Mercedes i Ferrari imaju puno krače ispušne sustave a zvuka niotkud.Tolko o dužini a da je to jednostavno,odavno bi grmeli ko u prvoj turbo eri koja na turbini nije imala zakačen MGU-H zbog kojeg turbina sada služi kao prigušivač.I opet,valjda iz dosade neki novinar Ilienu stavio u usta nešto što je debelo ispod njegovog nivoa.Ovo s dvije turbine,bili živi pa čuli!
Ma cili svit ide u qrac. Formule sa 1.6 motorima, trocilindarski BMW-i sa prednjim pogonom, Honde Type R sa turbo motorom, Mustang sa 4 cilindra… Budalastine! 🙂
Ma nek u serijskoj proizvodnji rade ono što mogu prodat,ali Formula kao vrh oktanskog sporta,ispada vrh samo po skupoči, kompliciranosti i zaje&avanju nas koji to pratimo.
Ma de se ti pametan javi. Upravo je kako je čovjek i rekao. Topli zrak iz auspuha se koristi za punjenje baterije preko MGU-H (Heat-toplota). I gdje su ti puno kraći ispušni sustavi? Kod V8 su bila dva i izlazila na sidepodima. Sada imaš jedan i izlazi na kraju bolida. I jesi li ti uopšte vidio kako to danas izgleda? Sve izmotano. O kakvoj ti kratkoći govoriš?
čovjek usporeduje ovogodišnje bolide Ferrarija Renaulta i Mercedesa te njihove izvedbe ispuha a ne ispuhe v8 i V6 motora……pametni bi trebali čitati s razumjevanjem.
Kako to izgleda imaš gore na slici-nepotpuno,jer ni jedna ne odgovara istini- a kako to funkcionira trebaš najprije shvatit a onda govotiti o nečijoj pameti-gluposti.Stvari su jako jednostavne,tak da me zapravo užasava količina tehničke neinteligencije,počevši od rezonantnog auspuha,neimanja snage,…….i na koncu tebe.
Ps.Objasni meni i svekolikom pučanstvu,kako toplina puni baterije a da pritom bitno ne utječe na zvuk.Hvala unaprjed.
Ko je rekao da ne utječe na zvuk? Pa fino ti piše u članku. Šta misliš zašto svi prave zatvoreni sistem? Zašto je Ferrari oblagao cijevi auspuha? Da bi se što manje toplote gubilo, odnosno da je iskoriste i usmjere na MGU-H. Zato malo tog isparavanja izlazi na auspuh. A čovjek ti je fino objasnio da se zvuk gubi i zbog dužine auspuha. Dijete šta se gubiš. Ne prosipaj se više. Vidim kako se sipaš na svakoj temi. Nešto spominješ nekakve kosilice, a pojma nemaš o ovim motorima. A isto sanjaš neke bajke da će doći potpuno novi motori 2016.… Read more »
I na plotu piše a ti ga zapiknuo,balvane.Zamoli administratora da ti obriše ovu sramotu od komentara i to što prije ,kako bi vidlo što manje forumaša.Nemoj mi više objašnjavat,jer će me tvoja budalaština dotući.Jbg moram se spustit na tvoj nivo,jer očito drugačije ne razumiješ.
Najsmješnije je kad ovako glupo tele počne pričati o nekim nivoima. Jado i ne možeš pasti niže.
Idii nađi neko dijete pa se igrajte sa autićima u pijesku…
Dećki, na Forumu, u TEHNIKALIJAMA na stranicama 15,16 & 17, vam ima dosta toga o PU
https://www.gp1.hr/forum/formula-1-group1/aktualno-u-f1-forum1/tehnikalije-thread233.14/
a posebno na stanici 17, je Šestica prilično dobro objasnila kako funkcionira ovaj “moderni motor”.
Ako vam to nije dovoljno, pokrenite daljnju raspravu tamo, bit će bolje.
Jedino ako može bez “balvana” i “teladi”, bit će još bolje 🙂