Nedavno je izašla informacija da, zbog rupe u pravilniku, postojeći dobavljači motora u Melbourne ne moraju doći sa specifikacijom koja će biti ‘zamrznuta’ za ovogodišnje svjetsko prvenstvo Formule 1. Međutim, ovo neće vrijediti za Hondu koja u sport ulazi tek ove godine te će japanski proizvođač, poput svojih konkurenata prošle godine, svoju specifikaciju za 2015. morati homologirati do kraja veljače.
Vjeruje se da je rupu u pravilima zbog nedovoljno jasno definiranog pravilnika otkrio Ferrari, a da im je nakon toga na sastancima podršku dao i Renault. Mercedesov šef Toto Wolff je rekao da bi zabrana pogodovala njegovoj momčadi, ali da i u ovom slučaju neće biti zakinuti jer će, poput ostalih proizvođača, i njemačka ekipa raditi na svojim pogonskim jedinicama.
Hondi je zato zabranjen bilo kakav rad na motorima kroz cijelu ovu sezonu, i to zato što pravila jasno kažu da, za nove dobavljače motora u ciklusu korištenja V6 hibridnih sustava od 2014., svaki novi proizvođač koji prvi puta uđe u natjecanje ima rok za homologaciju do 28. veljače. Za ostale proizvođače taj datum neće vrijediti.
To znači da Mercedes, Ferrari i Renault mogu iskoristiti svoja 32 tokena za unaprjeđenje performansi kroz cijelu 2015. Auto Motor und Sport piše da novi dobavljači (poput Honde) nemaju tokene u prvoj godini natjecanja.
“Mogu razvijati potpuno slobodno dok im motor ne bude homologiran krajem veljače, a nakon toga preinake se mogu vršiti samo zbog pouzdanosti, troškova ili sigurnosti”, dodaje se.
“McLarenov šef Ron Dennis je već izrazio zabrinutost na nedavnom sastanku Strateške grupe jer pravila diskriminiraju njegovog novog dobavljača i partnera”, piše Auto Motor und Sport.
čitam sad par sličnih članaka i komentara (različitih od mog mišljenja) koji kažu:
FIA expect Honda to be subject to the reduced token count of 26 next season, in line with all the other teams, rather than the 32 other teams got in their 2nd season. THIS is what Honda are most upset about. They will go from 1st year engine to 3rd year engine rules without having the benefit of those 2nd year changes other teams are doing now.
ako to stvarno bude u 2016, nek ide fia u 3pm!!! i nek se honda povuče, ovo nema smisla.
Pa tek je počela 2015. Do početka slijedeće sezone mogu im smanjiti na 10 tokena godišnje. Oni svakako znaju što je najbolje za Hondu.
potpuno zamrzavanje razvoja motora je čista glupost koja jedino FIA može izmisliti …. hvala Bogu da imaju rupu u pravilniku pa neke momčadi mogu u 5. mjesecu završiti posao bez ikakvog vremenoskog pritiska …. ne znam koliko je Honda zakinuta, ali činjenica je da su mogli cijelu godinu usavršavati motor …. šteta što to nisu mogli kvalitetno testirati, ali siguran sam da je posao dobro obavljen …. ako se uzme u obzir da sa 2016. godinom dolaze nova pravila onda će čak Honda imati i prednost, bit će od 1.3. prisiljeni raditi na razvoju novog motora za razliku od ostalih… Read more »
Nek razvijaju,zamrzavaju,za$e&avaju sami sebe,do kraja mjeseca definitivno dolazi nova specifikacija za 2016tu,1000-1200ks!Čaos kosilice! 😀
Ps.Izvornik,Auto motor und sport!
Pa dolaze, ali ništa ćao. To će opet biti V6, odnosno slični ovima. Samo da bi povećali KS vjerovatno će dozvoliti veću potrošnju goriva. Što je dokaz da ovi motori nisu uopšte loši, nego samo ograničeni trenutnim pravilima…
A tko tvrdi da su ovi motori loši?A ovo-samo-.Samo će stavit 2 turba i time samo maknut ers-h,samo će maknut ers-k i ostavit naznake hibrida,samo će kompletno redizajnirat bolid kako bi podnio tak jaki motor i samo će prestat biti poligon za testiranje Clia i samo ponovo postati vrh oktanskog sporta,zato kosilicama čaos!Uostalom to bude službeno objelodanjeno uskoro,bilo ovako ili onako,u svakom slučaju promjenai pol koju pozdravljam!
Samo nema govora o izbacivanju ERS-a. Gdje si to čuo? Pa sam ERS donosi 160KS. I zašto bi tako nešto izbacili? Gdje onda naći toliku snagu, ako hoće jače motore? Ubacivanje drugog turba nije neka velika promjena. I odakle ti da ovi bolidi neće moći izdržati “tako jaki motor”? Pa sad su već jaki preko 800KS, sa ERS-om. Možda će Mercedes već ove godine izvući oko 900KS. Zašto bi to ovi bolidi bili slabi za takav motor? Ukidanje protoka goriva i eventualno dodavanje još jednog turba će biti i više nego dovoljno. I naravno trebaće i veći rezervoar, jer će… Read more »
Ukratko,bez ersa nikako nemogu imati veliku snagu,za razliku od prije 30 godina kad je 4 cil linijski 1,5 BMW turbo imal 1500ks.Napisao sam redizajn a ako ti nije jasno pročitaj pod-Hulkenberg-.Jednako tak si prouči kako ers-h i ers-k funkcioniraju.Sorry neda mi se više jer stičem dojam da me zajebavaš.
Pa pročitaj ti o kakvim se promjenama raspravlja. Eto sad će neko samo baciti motore u koje se toliko uložilo. Pa i za ove motore govore da bi mogli biti puno jači bez ograničenja protoka goriva, i okrećati se na puno više obrtaja. A još bi mogli i razvijati puno veće brzine, i do 400 km/h. Tako da jedine promjene koje se očekuju su ukidanje protoka goriva i možda još jedan turbo. A nikakvo ukidanje ERS-a.
Uvođenje novih motora, daklem, ovih sa 1000 ili više neće biti prije 2017.godine. Povećanje snage uopće nije problem, tek dogovor na koji način i da troškovi ne ispadnu babaroga. Link:
http://www.speedweek.com/formel1/news/68776/Motor-mit-1000-PS-2017-Gruenes-Licht-der-Hersteller.html
…ajde mi molim vas svi vi koji tvrdite da honda može razvijati svoj motor na temelju mercedesovih, ferrarijevih i renaultovih motora objasnite kak je honda došla do tih motora da ih preispita???…koje ste vi trube…niti jedna firma ne otkriva podatke o svojim proizvodima, a kamoli da bude dala motor na testiranje konkurenciji…da, imaju podatak da merc ima odvojen turbo, ali opet moraju razviti svoj i testirati svoj, nemaju mercof da na njemu delaju…
…ovde su sve više rasprave tipa postoji li bog i hrvat-srbin prepucavanja…
Potpuno se slažem.
Ne radite vi tu pa da je to toliko tesko skontati, prekopirati i usavrsiti. To su skolovani ljudi koji znaju svaki saraf na motoru. I normalno da ne znaju kakva je konstrukcija i postavka turba, motora i baterije, ali na osnovu znanja o motorima koje imaju u malom prstu znaju kako bi to trebalo biti… pa kad mi znamo kakva je otprilike konstrukcija, zamisli koliko to oni jos bolje znaju. Oni su to vec prekopirali, sad samo usavrsavaju 🙂
a vi i dalje prodajite maglu 😉
Ne moraju oni ništa skontati od konkurenata, ali to i dalje ne mjenja činjenicu da imaju iste uslove kao i ovi prošle godine. Zapravo bolje, i više vremena…
Moram napisati da sam razočaran s načinom vašeg razmišljanja. Ne mogu vjerovati da je vama potpuno isto ubaciti Honda F1 motor u Mclaren F1, ili isti motor u NSX, WEC vozilo, ili slično. Strava. Još jedan osvrt na kolegu pod nickom Kinetika. Citiram: “”zna se da je ove godine bilo totalno glupo imati Mercov PU. Puno timova se jako žalilo na njihov proizvod”. Nevjerojatno kakav sarkazam. Pa ni u jednom trenutku nisam osporavao kvalitetu Mercovog PU. Samo vam, već ne znam koliko puta pokušavam dokazati da nije isto voziti cijelu sezonu kao ekipe s Mercedes, Ferrari Renault motorima, i skupljati… Read more »
U onom svom prethodnom komentaru si nadrobio toliko sranja, a sada tu pametuješ…
Postovi su ti čisti retardirani fanbojizam bez trunka objektivnosti!
Strašno.
Možeš me vrijeđati koliko god hoćeš. Tvoj način komunikacije dovoljno govori o tebi. Jasno je da sam fun McLaren Honde, i bit ću na njihovoj strani svaki put kada su u pravu. Vrlo često se ne slažem sa stavovima Rona Dennisa, ali ovoga puta upozorava na čistu diskriminaciju.
sa novim f1 power unitom se smije nastupati u lm p1 klasi.
nekad su grupu c pogonili f1 motori. čemu čuđenje?
“Čemu čuđenje?” Zekohonda, pa zar misliš da je stvarno pravedno to što svi ostali proizvođači motora imaju toliko prošlogodišnjeg iskustva na stazi + mogućnost da greške u konstrukciji i prilagodbi motora korigiraju u sezoni 2015, dok Honda nema ni jednu od tih mogućnosti. Svi ostali timovi imali su priliku, više nego dovoljno vremena uvidjeti probleme moguće nekompatibilnosti šasije i motora u sezoni 2014, i dobili mogućnost korekcije kroz cijelu sezonu 2015, osim McLaren Honde. Ne može biti pravedno ni u snu!
honda je ušla s godinom zaostatka, i znali su da neće prve godine ništa smijet mijenjat. ISTO ko što nisu mogli ferrari, merc i renault 2014.
sljedeće godine će moći napraviti više izmjena nego ostali.
i to je to.
Sve u svemu, jako čudno. Pa zar nije bilo jednostavnije pridržavati se pravila iz sezone 2014-e i u 2015-oj!? Nitko nema mogućnost nadogradnje kada je bolid već izašao na prvu utrku sezone, i sve 5. Ovako diskriminiraju tim koji nema iskustva kakva imaju na stazi svi ostali u 2014-oj, Osim toga, ovako se vrtimo u začaranom krugu. Svi imaju prednost u 2015-oj, osim McL Honde, a istu prednost će imati McL Honda u 2016-oj prema ostalim ekipama. Za mene je čitava priča baš onakva kakvom je opisana u postu jednog forumaša. Smijurija.
MP4-30 Honda … pišeš ” pokušavam dokazati da nije isto voziti cijelu sezonu kao ekipe s Mercedes, Ferrari Renault motorima, i skupljati podatke o motoru, i još imati priliku unaprijediti motor u 2015-oj, za razliku od Honde, koja nema baš ništa od spomenutog.” , a neki tebi pokušavaju dokazat da su u ISTOJ situaciji u svojoj PRVOJ sezoni turbo motora bili mercedes , renault i ferrari . kad su francuzi i taljani posli nekoliko trka shvatili ( valjda ) di su fulali mogli su samo … plakat . bi li bilo fer da za hondu u njenoj PRVOJ sezoni ne… Read more »
Mislim da je kolega m@r@c sasvim dovoljno odgovorio, pa i nemam ništa za dodati, osim što mogu ponoviti mišljenje da će McL Honda biti vrlo jaka na prve dvije utrke, dok će u trećoj, četvrtoj, …, pa do kraja sezone 2015, konstantno padati u poretku.
MP4-30 Honda … mislim da m@r@c nije odgovorija ništa ! svi znamo ( bar se nadam ) da honda nije moga dobit ili kupit mercedesov motor da bi ga “rasula” i jednostavno izkopirala , a ti ka najstrastveniji branitelj honde “zaboravljaš” da je McL cilu sezonu koristija mercedesov motor ( uz neke “informatrivne limite kad se saznalo da će u 2015. preč na hondinu PU ) .. i misliš li da su u McL i hondi inžinjeri papci ? misliš li da se motori sa unutrašnjim sagorjevanjem proizvode tek odnedavno ? zato sam i napomenija da honda ima iskustvo od… Read more »
MP4 nemoj uvjeravat Avalona nista jer za njega smo svi glupi i nemamo pojma samo on isara ove svoje dugacke komentare i to je svetinja
kimi-fan …. niste svi , samo si ti 🙂 🙂 🙂 🙂
Ponekad nacin tvoje komunikacije dokaze tko je glup.
Naravno da nije isto PU u bolidu f1 ili “civilnom” autu, ali bi mogli bar neke sitnice riješiti, npr F i M su isprobali ilegalno svoje PU i na službenim testiranjima nisu imali skoro pa nikakvih problema s PU, dok R je svoj PU testirao samo na stolu (vjerovatno ko i H) i svi znamo kako su momčadi s R motorima izgledale na testiranjima, uglavnom parkirani sa strane.
možeš li mi objasniti ovo ‘ilegalno’ za ferrari i merc?
F je ubacio PU u Laferrari a M je isto snimljen u neimenovanom autu, vozili su prije prvih službenih testova što, ako se ne varam nisu smjeli.
varaš se, smjeli su.
Eto, ako je tako (iako sam sumljičav prema tome jer se sve radilo u “tajnosti”) onda su R i H još veče budale jer nisu iskoristili tu opciju.
Sve ovo formuli 1 ne treba i komplicira stvari,treba se pojednostavit stvari i osloboditi im ruke .
upravo to
Netko je sve to krivo shvatio. Kod Honde je slučaj jednostavan, oni moraju zamrznut PU 28.2 i taj koristit na svim utrkama jer ne postoji PU iz 2014. Ostali mogu koristit PU iz 2014. sve dok se ne odluče zamrznut novi i koristit ga do kraja 2015. To znači da nema postepenih nadogradnji za svaku utrku nego jednom (bilo kad) kad u odnosu na 2014. ispucaju 32 tokena i misle da bolje ne mogu, zamrznu novi PU i koriste taj. Navodno da Ferrari pokušava kopirati Mercedes i da će skoro sve tokene iskoristit za to, a Renault ide po svojem… Read more »
to je jedna od intrepretacija….james allen nije neka danguba. kome sad vjerovat????
Naglašava se rizik u tekstu, koji je itekako moguć “There are some interesting possibilities. If, for example, a driver had a failure on his engine in the opening flyaway races and was forced to take another 2014 engine before the manufacturer switched to 2015 units, he would only have two 2015 engines to last him the rest of the season from the date at which the 2015 unit came in. That would almost certainly mean taking a penalty later in the season” Tako da to nije baš nešto puno više vremena, i ne isplati im se previše prčkat po starom… Read more »
Kakve gluposti čitam da je Honda zakinuta.
2014 su inzinjeri Honde dobro preispitati Mercedesove motor. Pa ako ne naprave čak i bolji posao, to im je velika prednost imati pogled na ostale timove i njihove probleme sa bolidom.
Netko ti na primjer da piti vode prije početka trčanja maratona. Svakih nekoliko kilometra utrke, svi ostali natjecatelji smiju ponovo piti vode, osim tebe. Smatraš li da je to pravedno?
Šta da Honda napravi bolji motor od Merz. i još im dopuste da razvijaju tokom sezone. Ma daj. Poz…
Imaju iste uslove kao i ostali u prošloj sezoni. I ovo je potpuno pravedno. Ne zaboravi da oni do 28. 2. mogu raditi šta god hoće na motorima. A imaju i neka saznanja od konkurenata, jer ulaze godinu kasnije. Dok ovi mogu samo promjeniti ta 32 tokena u odnosu na prošlu godinu.
Ko bi vas skontao. Nekad vam odgovara što ulazite godinu kasnije, a nekad kukate radi toga…
Schumi1- potpuno si u pravu. Samo što to Mc-Hondini navijači ne žele prihvatiti.
Ovo je teška sramota i nema apsolutno nikakve veze sa zdravim razumom. Nadam se da ostali proizvođači motora neće napraviti istu grešku kao Honda, i pristupiti ovakvom nesportskom natjecanju, u kojem pravila nisu ista za sve. Čelnici iz Ferrari-a, ponašaju se kao Mesala na utrkama konja protiv Ben Hura-a. A Mercedes i Renault, prihvaćaju pokvarenu igru. Jedini pravedni potez koji Honda može sada poduzeti je demonstrativno povlačenje iz F1, bez obzira na posljedice koje bi mogla odrediti maFIA.
Ferrari je tražio odmrzavanje razvoja motora. Renault je to prihvatio, Honda također. Zašto je sad opet kriv Ferrari? Hahahaha ovo je urnebes. Da su prije par godina stavili veto na nove PU, svi bi ih redom popljuvali jer je Ferrari = FIA (čak i oni koji su donedavno uživali u RB dominaciji, a danas su pošli za svojim pulenom ka crvenom timu). Btw da je Ferrari stavio veto, Hondu bi gledao samo u drugim serijama, ovdje ne. S obzirom da Ferrari nije stavio veto, opet nevalja i za to je kriv Ferrari. Prvo nije Ferrari zabranio Hondi da razvija PU… Read more »
– “Vjeruje se da je rupu u pravilima zbog nedovoljno jasno definiranog pravilnika otkrio Ferrari, a da im je nakon toga na sastancima podršku dao i Renault.” – Pravila već decenijama pogoduju velikim timovima. Vidjeli smo proteklih sezona, kako su rupe u zakonu pronalazili mnogi, npr. Mercedes, koji je jedini imao pravo na prekomjerno testiranje Pirelli guma. Očita nepravda, baš kao i ovaj najnoviji slučaj. Honda nije imala vremena ni mogućnosti testirati motor na stazi kao protekle sezone Ferrari, Mercedes i Renault, i upravo zbog toga, pravilo da se Hondi zabrani a ostalima dozvoli modifikacija kroz cijelu 2015-u, nema smisla.… Read more »
1)Honda je onda trebala ući u F1 2014. godine.
2) S obzirom da nije ušla, imala je cijelu 2014. godinu (a za pretpostaviti je i cijelu 2013.) da testira PU koliko želi, koliko hoće, pet različitih verzija PU itd. Vidjela je i saznala tko je kakav PU napravio i automatski je mogla raditi preinake na PU.
Znači mogla je raditi na PU bez ograničenja koliko hoće (što Ferrari, Renault i Mercedes ne mogu). Znači Honda do 28.2 može raditi na PU što hoće i koliko god dugo hoće što navedena tri proizvođača ne mogu. Oni su ograničeni.
Da, istina. Ali jedno je skupljati informacije i testirati motor na stazi kroz čitavu 2014-u, a drugo u pogonima tvornice i na simulatorima. Honda je s ovakvim pravilima osuđena na čekanje do 2016-e. Sumnjam da mogu bilo što napraviti u 2015-oj, osim na prvoj, i možda drugoj utrci.
Mp4-30 Honda Da je meni znati ko je tebi dao + na početni komentar!? Honda je imala “razriješene ruke” čitavu 2014, mogli su ga voziti 24h dnevno. Kako F, M i R nisu smjeli “čačkati” u svojoj prvoj godini po PU tako nema šta ni H u svojoj prvoj godini, iako su, gledajući cijelu sliku u puno boljoj poziciji od ostalih proizvođača. A ona reč. “. Jedini pravedni potez koji Honda može sada poduzeti je demonstrativno povlačenje iz F1, bez obzira na posljedice koje bi mogla odrediti maFIA.” je za odvalit se od smijeha, uložili milijune pa se trebaju povuči… Read more »
Haha, čuj nisu imali vremena. Imaju iste uslove kao i ostali prošle godine + godinu dana više vremena + gledanje šta su ostali radili tih godinu dana (učenje na tuđim greškama).
Ciki-F1, baš me briga za tvoj, ili bilo čiji plus ili minus. Nisam na izborima, i srećom mi takve stvari nisu bitne.
Citiram tvoju glupost. “Honda je imala “razriješene ruke” čitavu 2014, mogli su ga voziti 24h dnevno.”
Shvaćaš li uopće što si napisao. McLaren je kroz cijelu 2014-u sezonu morao voziti isključivo s Mercedes motorom, i tek na prvim testiranjima nakon završetka sezone, dobio je dozvolu za izlazak na stazu s Hondom.
MP4-30 Honda … “Pravila već decenijama pogoduju velikim timovima. ” to je točno ,. ta pravila nikad ne pogoduju npr FI , TR , sauberu , njihovim motorima …ups , pa oni ne koriste svoje motore nego ih kupuju od ovih velikih kojima pravila pogoduju . ako se pogoduje velikima , njihovim motorima hoće li onda time pogodovat i FI ( mercedesov motor ) TR ( renaultov motor ) i sauberu ( ferrariev motor ) ? o hondi i njihovom motoru ne bi jer su kolege već pokušale objasnit ( sa čime se slažem ) ali izgleda uzaludno . a… Read more »
MP4-30 H.
Kao što su F i M svoje PU ubacili u FF ili Neki Merc auto i “skrivečki” vozili tj. isprobavali PU, to je H mogla napraviti, ubaci svoj PU u neki NSX i bez skrivanja voziti, probavati, rješavati greškice.
“McLaren je kroz cijelu 2014-u sezonu morao voziti isključivo s Mercedes motorom” No shit…
Mislim da mi je jasno da je Mcl morao koristiti Merc motor, i ako se ne varam zbog ugovora ili tako neke sitnice…
Da bi ovo sto pise MP-30 Honda
“McLaren je kroz cijelu 2014-u sezonu morao voziti isključivo s Mercedes motorom”
bilo jos smjesnije, zna se da je ove godine bilo totalno glupo imati Mercov PU. Puno timova se jako zalilo na njihov proizvod. Dok su drugi morali traziti gdje zaostaju, Mcl je bar znao da im je sasija najbolja na gridu i da je sigurno to sto “Moraju voziti iskljucivo s Merc motorom” jedini zaostatak.
Svima Vama sretna i uspjesna 2015!
@ciki
”Mislim da mi je jasno da je Mcl morao koristiti Merc motor, i ako se ne varam zbog ugovora ili tako neke sitnice…”
to kralju! 🙂
ma…mogla je honda 2014. i napravit lm p1 za wec pa u njega ubacit novi pu.
Moram napisati da sam razočaran s načinom vašeg razmišljanja. Ne mogu vjerovati da je vama potpuno isto ubaciti Honda F1 motor u Mclaren F1, ili isti motor u NSX, WEC vozilo, ili slično. Strava. Još jedan osvrt na kolegu pod nickom Kinetika. Citiram: “”zna se da je ove godine bilo totalno glupo imati Mercov PU. Puno timova se jako žalilo na njihov proizvod”. Nevjerojatno kakav sarkazam. Pa ni u jednom trenutku nisam osporavao kvalitetu Mercovog PU. Samo vam, već ne znam koliko puta pokušavam dokazati da nije isto voziti cijelu sezonu kao ekipe s Mercedes, Ferrari Renault motorima, i skupljati… Read more »
Koliko god se činilo nevjerovatno ali mislim da je ovim pravilnikom najviše profitirao mercedes. Jer oni gotovo da ne moraju ništa raditi na mašini nego spremiti tokene i vidjeti koja će drugi napraviti poboljšanja pa tek onda odgovoriti na njih. Da se mašine homologiraju do veljače kad bi konkurencija nešto revolucionarno napravila mogla bi ih sustići jer bi oni morali ispucati tokene na sljepo. S druge strane napravili su tako dobar stroj da sigurno im je teže napredovati nego renou i ferariju. Mislim da će mečka još dominirat jer sve im gura vodu na mlin.
Ovo je smijurija…
Dali Ferrari, Renault i Mercedes mogu do 28.veljače razvijati motor do mile volje pa nakon toga kroz sezonu potrošiti još 32 tokena ili smiju potrošiti ukupno 32 tokena od kraja 2014 do kraja sezone 2015?
Tnx
ferrari, mercedes i renault smiju razvijat motor u okviru 32 tokena u razdoblju od kraja prošle do kraja ove sezone. dakle, oni imaju ukupno 32 tokena koje mogu iskoristit ili prije ili tokom sezone. mogućnost da se do početka sezone razvija motor do mile volje nemaju, tu mogućnost ima honda do 28. veljače, ali honda tokom sezone onda nema pravo više razvijati svoj motor.
Sveukupno 32 do 28me veljače i tokom sezone.
geotec,jesi me 😀
Mislim da je ovo dobra odluka za sve. Ako ferrari i renault napreduju, napredovat će i mercedes, tako da, bojim se, ponovit će se 2014. Jedina nepoznanica je honda. Ako neko može zaprijetiti mercedesu onda je to mclaren honda. Ako se to ne dogodi, žao mi je samo Alonsa…
Ne mora ti bit žao Alonsa, valjda zna zašto je došao u McLaren, nije ni gladan ni žedan, i hvala Bogu dobrog zdravlja, ako dođe još koja titula, šta mu više treba? :pivo:
.moram priznati da mi ovo sa tokenima nije bas savrseno jasno al, istina je da se nisam bas ni trudio razumjeti.
Ono sto me vise brine je cinjenica da se u V6 hibride krenulo radi razvoja i primjene istih u autoindustrji a sada se taj isti razvoj stopira.
E sad, ili sam ja blesav ili je ovakva situacija totalna idiotarija.
Kako god bilo, nimalo mi se ne sviđa smjer kojim ide F1. Pravila se pišu, mijenjaju, kao da u pozadini poteze vuče Vlada RH. Kompas im je definitivno u kvaru.
O kakvoj se tu dozvoli za razvoj govori?Nikakvoj.Nek ukinu ta je&ena 32 tokena-žetona- pa nek se razvijaju kako žele a ovak sve ostaje isto.Razvoj ostaje unutar tokena ,ali se događa kroz čitavu sezonu!?Najobičnija pi%darija, koja će nadam se 2016te otići u vražju mater. :palica:
tjekom VN Velike Britanije Nigel Mansell je rekao da uopce ne sumnja da ce Honda napraviti dobar posao.
Znam što su napravili za mene u prvoj turbo eri i znam da ce sigurno napraviti dobar posao,njihova predanost poslu je nevjerovatna.Sjecam se kada sam se 90ih borio s Ayrtonom ja u Williamsu Renaultu a on u Mclaren Hondi pricali smo rekao mi je koliko je moj bolid bio dobar taj vikend ali da ce mu iduci put uzvratiti u Hondi mu spremaju novi motor s dodatnih 70-80 konja za iduci GP.Tako da nema sumnje da ce Japanci složiti dobru pogonsku jedinicu
Sramota !
Pravila bi trebala biti ista za sve !
Sretna Nova Godina Svima !
pa i jesu ista za sve. Hondi je prva godina, a prvu godinu su i Ferrari, Mercedes i Renault morali homologirati razvoj motora. ko je Hondi kriv sto nije mislila na to. samo prednost Honde je u tome sto oni sad mogu sta hoce raditi na motoru, dok Renault, Mercedes i Ferrari mogu samo ta 32 tokena iskoristiti (48% motora) sad ili u toku sezone, samo Renaultu, Ferrariju i Mercedesu je prednost sto mogu pola sad, a pola ostavit’ za sezonu 🙂
što se tiče hondine homologacije….merc, ferrari i renault su isto bili zakinuti za razvoj motora u prvoj godini, tako da mi je ovo ‘pravilo’ ok što se pravednosti tiče. a što se ostalih tiče, znači nema nikakve službene homologacije u 2015., motor je homologiran 2014. i možeš, potrošit do 32 tokena za unaprijeđenje u 2015 kad hoćeš, kako hoćeš. jedan citat iz autosporta za budućost, ako ni tu ne nađu nekakvu rupu: 🙂 The rules are clear that only 32 tokens – approximately 48 per cent of the power unit – could be used for 2015. Longer term, the restrictions… Read more »
Ma to je uglavnom ” tresla se brda, rodio se miš”.. ili ti sve po satrom.
No naravno malo medijskog farbanja nikad ne škodi. 😀
Žao mi je Alonsa i Mclaren Honde, svi mogu raditi na motorima osim njih kojima će to najviše biti potrebno.. ali opet s druge strane Mercedes će ionako poharati prvenstvo, tako da mi je iskreno sasvim svejedno bili druga ili 5-6 momčad, neizvjesnosti neće biti.. Pitanje je samo Nico ili Lewis 🙁
Mercedes i Ferrari ocekujem mongo a Honda mozda pogode mada sumnjam i Mercedesu je trebalo nekoliko godina i promjena pravila da uspije a RB iskreno nevjerujem u uspjeh te ekipe
Od svih navedenih okladu bi stavio na RBR da če prvi skinuti Merc (ako i kad netko uspije). Sjeti se predsezonskih testiranja i početak sezone, okrenuli su sve naglavačke, zasukali rukave ali su spasili stvar.
Ferrari nije ništa napravio iako ima resurse i kapacitete za razvijati bolid za sezonu koja je u tijeku i za sljedeću.
Merc. nema potrebe da izmišlja toplu vodu, samo neka poboljšaju nedostatke koje su uvidjeli kroz sezonu.
McH- Po meni “tresla se brda, rodio se miš” bar prvu sezonu, a kasnije sve je moguče.
Da nije strašno, bilo bi užasno. Pravilo je donešeno iako se znalo da se Honda vraća i to jedino oni. Kao da svake godine dolazi deset novih dobavljača. Kakav debilizam.
Ferrari je imao veto da zaustavi sva ova sranja od motora pa nisu jer su mislili da ce sa V6 motorima biti bolji oni jos gori
Sad ce bit zanimljivo vidjet dal Ferrari ima dovoljno snage za oporavak. Mislim da ce im inzinjeri imat velik broj prekovremenih sati za stolom. Sve u svemu bit ce zanimljivo.
Ahahahaaha… zahebo se Žalonso. 😀
Haha pa neznam bas nevjerujem da Honda moze biti puno losija od Ferrarija ako uopce bude losija od njih.Ferrari i RbR ce sigurno napredovati ovim ali Honda moze napredovati 2x vise nego ostali tako da…
sto je najsmjesnije, Ferrari i Renault ce i sa razvojem tokom sezone bit’ losiji od Honde 😛
GO Mc’Laren Honda 🙂
Slabo se nece tokom sezone testirat i pripremat sve u nekom podrumu… Bit ce sve spremno za 2016.
Imaju to već Japanci, I to ispod mora, a gore, nasuti otok i vikendice za ekipu koja radi na dnu. A McLaren u TC ionako ima svoju pistu, ja ne znam što ljudi gledaju, koliko epizoda su pokazali, gosti su bili čak i njihovi bivši svjetski prvaci :hahaha: