Nakon utrke u Abu Dhabiju, prekinut će se jedno od najdužih partnerstva u Formuli 1, ono između McLarena i Mercedesa koje je trajalo punih 20 sezona. Tim iz Wokinga je u tom vremenu zabilježio mnogo uspjeha, a osvojili su četiri naslova, tri vozačka i jedan konstruktorski. Utrka u Abu Dhabiju će biti 352. za McLaren-Mercedes. Eric Boullier je tom prilikom izjavio:
“Utrka u Abu Dhabiju će označiti kraj jedne vrlo važne ere za McLaren. Htjeli bi se zahvaliti Mercedesu na uspješnoj i povijesnoj suradnjih zadnjih 20 sezona.”
Rezultati McLarena s Mercedesovim motorima od sezone 1995.
Sezona: 20 Utrka: 351 Pobjeda: 78 Pole positiona: 76 Pobjeda s pole positiona: 29 Konstrukotrski naslovi: 1 (1998.) Vozački naslovi: 3 (Hakkinen 1998. i 1999., Hamilton 2008.) Sezone bez pobjeda: 1995., 1996., 2006., 2013. i 2014. Najuspješniji vozači: Vozač Pobjeda/Pole positiona Lewis Hamilton 21/26 Mika Hakkinen 20/26 David Coulthard 12/7 Kimi Raikkonen 9/11 Jenson Button 8/1 Fernando Alonso 4/2 Juan Pablo Montoya 3/2 Heikki Kovalainen 1/1
Avalon, priznajem, progriješio sam u vezi Honda tima, jer F1 pratim intenzivnije tek u zadnjih 5-6 godina, tako da nemam previše znanja što je bilo u F1 60-ih godina prošlog stoljeća. Nemam ništa protiv Mercedesa, ali činjenica je da McL s Mercedesovim motorom u zadnjih 20 godina ima samo jedan konstruktorski naslov, a McL s Hondom u 5 godina čak 4 konstruktorska naslova. Ta informacija dovoljno govori sama za sebe, i ne vidim što je tu sporno. Vjerujem da McL Honda može napraviti bolji bolid čak i od Mercedesa, jer u svijetu V6 motora nije bilo dominantnijeg tima. Zašto se… Read more »
Jedna mala ispravka Kimi je za Mclaren ostvario 9 a ne 12 pobjeda
2003(malezija),2004(belgija),2005(spanjolska,monaco,kanada,madarska,turska,belgija i japan).
McLaren ce ponovno biti na vrhu prije nego sto ljudi misle.
Navijat cu za McL i ako motori budu Dacia, ali ne znam zasto imam los predosjecaj za Hondu. Povijest kaze da je to mitsko partnerstvo, ali bliza povijest da je to debakl. Honda i turbo? Pa jos Fernando kojeg ne mogu zamisliti u McL-u. Ufffff biti ce gadno za mene. Mercedes je mocan i to vidimo i po Williamsu, lova cuda radi a mcl je zelio ostati neovisan od mecke, kako ce to proci vidjet cemo…
Dobri su to bili motori većinu vremena, ali onda kada je bilo ključno onda su se znali pokvariti u najgorim trenucima, čega se dobro sjećaju Hakkinen(2000.) i Kimi(2003.) Da se to nije desilo, McLaren bi imao barem 2 dodatna vozačka naslova prvaka, ali što je tu je.. Činjenica je da se momčadi okreću ekskluzivnim suradnjama sa proizvođačima motora kao što su momčadi tipa Mercedes, sada i McLaren, a Ferrari oduvijek je imao proizvodnju motora “u kući”, jer se tako na najbolji način sagradi dobar bolid i nema tajni i nedoumica da li će nešto pasati ili kako nešto prilagoditi svom… Read more »
Imao sam sreću pratiti cijelo to partnerstvo….bilo je lijepih i malo manje lijepih trenutaka, ali tako je to u sportu. Mislim kako je veliki uspjeh kad surađuješ s nekim dva desetljeća! Lijepi broj pobjeda, možda da smo uzeli još koji naslov…..bio je Kimi 2 puta blizu, pa ona tragična 2007., ali što je tu je….sada idemo dalje….ima ona: “Kralj je mrtav! Živio Kralj!” 🙂 …. dakle, hvala i doviđenja Mercedes, dobrodošla natrag kući Honda! …..nakon što već 25 godina navijam za McLaren, samo mogu reći: Go McLaren! Uvijek vjerni!
Kolega mogli bi nam se priključiti na forumu. Razmislite o tome za sljedeću sezonu (ako ne i prije) 😉
šteta žao mi je.svemu dođe kraj dugo su surađivali 20 godina,kad su počeli sjetim se natpisa west, ,crno sivog bolida .. hakinen i coulthard .ipak mercedesovi motori su donijeli uspjeh 3 naslova moglo je i više da ferrari nije bio superioran tada.za mclaren su uvijek vozili veliki vozači i želim im da se vrate u vrh.
McLaren Mercedes u 20 godina osvojio jedan konstruktorski naslov, a McLaren Honda u 5 godina osvojila čak 4 konstruktorska naslova!! Vjerujem da će upravo Honda podići novi McLaren iz pepela već u 2015 god. Fernando Alonso i Kevin Magnussen mogu očekivati vrhunski bolid. Više bi volio da je uz Alonsa ostao Jenson Button, a Magnussen svoju priliku čekao iz pozicije testnog vozača, ali eto. Jedno je realnost, a drugo su želje.
Jel to meni nešto promaklo i dali negdje stoji službena obavijest da Button odlazi iz Mclarena???
Baš se i ja pitam jel već negdje objavljena postava McLarena za sljedeću godinu mislim jer mi to promaknulo ili?
Što se tiče Alonsa i Magnussena, po svim indicijama, sasvim je logično da su upravo oni odabrani za McLaren iduće godine. Ako bude drukčije, obvezujem se da više neću iznositi nikakve prognoze na ovoj stranici 🙂
a honda s hondom je u 7 sezona ( 88 GP ) osvojila NIŠTA . 3 pobjede , 2 PP , 2 najbrža kruga i 9 postolja . najbolji plasmani 2 X 4. u konstruktorskom prvenstvu ( 1967. i 2006. ) te jednom 4. u vozačkom ( 1967. ) . da nisu surađivali sa McL ne bi bili vridni spomena u F 1 s obzirom na postignute rezultate ka tim . jedva su bili nešto bolji od toyote i to samo zato jer su imali 3 pobjede , a toyota nijednu . toyota je ostvarila 3 PP , 3 najbrža… Read more »
zaboravio si i naslove s williamsom. ybg, dogodi se.
Honda nikada u F1 nije imala vlastiti tim. British American Racing Team (BAR) koristio je jednu sezonu Supertec (Renault) motor, i 6 sezona Honda motor. Osim BAR-a, Hondine motore koristili su još McLaren (5 sezona), i Williams (4 sezone).
@MP4-30
honda je imala vlastiti tim u prvoj i trećoj eri. avalon je lijepo objasnio uspješnost hondinog vlastitog tima.
Zekohonda, hvala ti na informaciji. F1 pratim kroz McLaren tim, a ostale samo površno. Nisam imao pojma za Honda R&D Company team i Honda Racing Team, a ni za ostalih 5 nespomenutih timova koji su koristili hondine motore. Sve u svemu, vidim da je Honda imala velikog uspjeha samo sa V6 motorima, pa su se možda zato i odlučili za povratak.
ok, sve ti je oprošteno. 🙂
bilo je uspjeha i sa v10 i sa v12.
ispravak vlastitog netočnog navoda: uz pomoć wikipedije primjetih i 6*. tim. 🙂
*malo sporan, ali eto.
zekohonda… ka i šta sam pišeš …ybg , dogodi se . samo šta se ybg nije dogodilo jer ako pišem ISKLJUČIVO o “uspjesima” kombinacije honda/honda onda ne vidim razlog zašto bi pisa o 3 titule ( 2 konstruktorske i jedna vozačka ) koje je ostvarila kombinacija williams/honda jer nisam pisa ni o uspješnosti kombinacije McL/honda . toyota je navedena samo ka primjer , usporedba kako honda samostalno nije bila puno bolja jer svi znaju ( valjda ) da se uprkos ogromnim ulaganjima toyota nije pokazala baš .
MP4-30 Honda… , čudi me da neko kome je nick MP4-30 Honda ne zna da je honda osim sa motorima koje je prodavala drugima ( npr williamsu , McL ) nastupala i ka samostalan tim i još tvrdi kako “Honda nikada u F1 nije imala vlastiti tim.” čemu i o čemu onda raspravljat kad se na osnovu površnog praćenja iznose tvrdne ? treba razlikovat uspjehe motora koji je “plačenićki odrađiva” u McL , williamsu ali NIKAD u hondinom bolidu . ako honda i bude uspješna opet će to bit u kombinaciji sa McL . pričat kako je “McLaren Mercedes u… Read more »
@avalon
ispričavam se, sljedeći put ću ISKLJUČIVO previdit rečenicu ”da nisu surađivali sa McL ne bi bili vridni spomena u F 1 s obzirom na postignute rezultate ka tim”,
ocekujem od vas jedan dobar clanak o vettelu i redbullu za rastanak
who care …
Puno nas “care”, a koga ne, neka ne čita.
Ali započinje jedna nova McLaren Honda era koja vijerujem da če moči za 2-3 godine parirati Mercedesu…
F.Alonso & S.Vettel ? McL Honda san snova 🙂
Samo tri vozačka i jedan konstruktorski? Po tome Mclaren ispada najluzerskija ekipa u zadnjih 20 godina jer su tokom tih svih godina imali jedan od najboljih bolida na gridu a na kraju su uzeli samo 2 naslova s Hakkinenom( koja su bila oba na knap) i jedan s Hamiltonom također na knap pa me zanima u čemu je bio problem i zašto se nije osvojilo više?
Oduzmi godine Šumijeve dominacije pa Vetelove dominacije pa sad Hamiltonove i onda reci koliko je ostalo godina,ali slažem se s tobom da je tu moglo biti i koja više na kontu titula.
A zašto se to nitko ne sjeti komentirati svih ovih mjeseci i godina koliko postoji portal?
Vidim da su svi narajcani na Ferrari! U čemu je problem i zašto ta ekipa (“ljubitelji” Ferrarija) ne spominje McLaren?
Ljudi slabo komentiraju McL zbog što navijači Mcl-a ne kukaju i ne plaču kaj ekipa nije osvojila naslov zadnjih šest godina. Za razliku od navijača Ferraria kojima je ovo sadašnje stanje katastrofa, a večina tih navijača počela je navijati za Ferrari u vrijeme dominacije Schumachera i ne pamte vrijeme kad je za Ferrari bio uspjeh da im barem jedan bolid završi utrku. Svi koji prate F1 više godina znaju da svakoj ekipi mora doći jedan loš period, sad koliko će to potrajati zavisi o samoj ekipi i financijskim mogućnostima ekipe da se ponovo krene uzlaznom putanjom. Nije smak svijeta zato… Read more »
Čast izuzecima, ali ne vidim u zadnje vrijeme, ustvari zadnje dvije sezone pogotovo, te hrastove Mclarena. Ferrari je kanta za napucavanje bili dobri ili loši. Ne možeš komentirati fan bazu na osnovu jednog foruma ili perioda. Ferrari vjerovatno ima najviše trollova i sl. samo zato jer ima najbrojnije navijače. Crvene boje na tribinama ima bez veće razlike na plasman. Evo čitam engleske portale, kako se opet bliži partnerstvo sa Hondom, probudili se McLarenovci. Sigurno su “stoički” i “skromno” u sebi navijali zadnje dvije sezone 🙂 😉
@Mp4/4 – A kakve veze ima kukanje i jadikovka navijača Ferrarija sa dežurnim trolanjem/pljuvanjem/vrijeđanjem Ferrarija (tema o Ferrariju) nenavijača Ferrarija? Znači vi nenavijači Ferrarija se osjećate pozvanim da “komentirate” samo zato što Ferrarijevi navijači kukaju? Ili? Stvar je u tome da Ferrarijevih navijača vjerojatno ima osjetno više nego bilo kojih drugih pa se može steći dojam da oni jadikuju nad Ferrarijem. Ali ja sam već stekao dojam da su navijači Ferrarija dobrano svjesni situacije. I još nešto, ako izuzmem što sada komentiram u ovoj temi, starno rijetko komentiram u temama o McLarenu, Mercedesu, RB-u itd. Nije da me te momčadi… Read more »
@Iceman
Nemoj se odmah uvrijediti, samo sam odgovorio na tvoje prozivanje “ljubitelja” Ferraria.
Ubacio si u ovu priču nepotrebno Ferrari gdje mu nije mjesto, jer ovo je članak o nekom drugom.