Dominantni Mercedes i dalje je nepopustljiv iako raste pritisak Ferrarija i Renaulta koji traže odmrzavanje razvoja motora. Ranije su s istim argumentima na Mercedesovu stranu, logično, stali Toto Wolff te Williamsov voditelj odjela za performanse Rob Smedley. Međutim, Red Bullov šef Christian Horner ima drugačije mišljenje:
“Ponekada morate zaboraviti na vlastite interese i učiniti ono što je najbolje za sport”, rekao je Horner za Auto Motor und Sport koji smatra da se barem jedna promjena unutar godine treba dozvoliti s obzirom na to koliku prednost uživa njemački proizvođač. “Naše je mišljenje da to ne bi bilo puno skuplje te da ne bi utjecalo na kupce. Ova tehnologija je još uvijek nova pa bi tako svi imali šansu riješiti svoje probleme. Naš (Renaultov) manjak snage u odnosu na Mercedes je toliko velik da ga ne možemo poništiti preko noći. Čega se u Mercedesu boje? Nico Rosberg je vožnjom u Rusiji pokazao koliko je superioran taj paket. Ne bi se trebali bojati konkurencije.”
Međutim, iako pritisak rivala raste, Niki Lauda je nepopustljiv u svom i stavu svoje momčadi koja dominira ove godine.
“Opet smo napravili neke računice i zaključili da ne možemo isporučiti isti paket za sve naše kupce, pogotovo ne po istoj cijeni što zahtijeva Bernie Ecclestone“, otkrio je Lauda.
Talijanski Omnicorse navodi da Mercedes priprema poboljšanja za 2015. budući da pravila omogućavaju proizvođačima promijeniti do 48% dizajna ovogodišnjih pogonskih jedinica. U izvještaju stoji da je Mercedes u suradnji s partnerom Boschom razvio sustav ubrizgavanja od maksimalnih 500 bara koliko je dozvoljeno pravilima. Omnicorse tvrdi da je Mercedesova pogonska jedinica trenutno ograničena na skoro duplo manji pritisak od navedenog.
2016. proizvođači će moći promijeniti 38% kompletne pogonske jedinice, 30% 2017. te 23% za 2018. godinu. Samo 5% promjena bit će dozvoljeno u zadnje dvije godine mandata aktualne specifikacije.
Al 1 je definitivno! A to je da F1 ide u krivim putom…Neke stvari Stvari se jednostavno moraju promijeniti,vratiti!? 1.Prepoznatljivi F1 Zvuk (karakteristican)! 2.V8+ Motore (Kad pogledate 80 posto danasnjih” auta ima 6 cilindara)
3.Odmrzavanje motora ty.Da svaka momčad razvija svoj motor koliko zeli,i kako hoce…Naravno uz neka pravila npr Broj cilindara,kubikaža..4.Neograničena potrošnja goriva.!
Mercedes ako pristane, trebao bi traziti financijsku kompenzaciju mjerljivu u desecima milijuna eura. Pa ako bas zele dozvolu, neka plate.
Mozemo do beskonacnosti raspravljati sta bi trebalo, a sta ne, ali kljuceve odluke drzi cika Berni i njegova ekonomska F1 racunica.
Mislim da je prije svega glupo da vrhunac motosporta u svijetu,Formula 1 ima ogranicenja u razvoju motora ili bilo cega drugog. Ja jesam navijac Mercedesa,ali to je jednostavno glupo pravilo. F1 je oduvjek bio vrhunac tehnologije,i sad takva pravila…ne znam sta rec,i samom Mercedesu bi trebalo bit u intersu da tehnologija i razvoj idu naprijed…ali posto F1 vec godinama ide nekim cudnim putevima,nije to nista cudno, Zlatno doba F1 je odavno proslo,nazalost 🙁
Da je bilokoji proizvođač napravio dominantan motor nebi dozvolio prekid homologacije. A sad ću navest nekoliko stvari koje će danas zvučat malo čudno, ali vjerujem da će biti i više nego točne: 1.) PU se prije svake nove sezone može razvijati i mijenjati u određenom postotku, a da to Renault i Ferrari ne iskoriste najbolje što znaju bilo bi smiješno. Doduše i sama Mercedesova PU će napredovati, ali činjenica je da će drugi napredovati više i višestruko smanjiti zaostatak i ako ne odmah onda kroz sezonu-dvije minimalizirati zaostatak. 2.) Honda ima priliku napraviti potpuno novu PU i kažu da je… Read more »
Bell ce 99% u Ferrari
Svi su imali isto vrimena da naprave motore mercedes je napravija najbolji i što bi sad trebalo da popusti da se konkurencija približi jer to traže Ferrari i RB kao da bi oni popustili da se radi o obrnutoj situaciji.
Nevjerojatno da se Lauda cupa na cinjenicu skupoce motora vise pusu na hladno, ali svejedno bih volio da se odmrzne razvoj motora za iducu sezonu tokom cijele godine. Ocekujem da ce novi sef Ferrarija na tome inzistirat kad vec Montezemolo nije uspio mozda je Marchione bolji u ruskom ruletu za pregovarackim stolom to im je jedina sansa jer ako ostane ovako stanje stvari bez obzira tko gdje vozio samo ce Merc pobjedvat a to bi moglo utjecat i na popularnost F1 jer cemu pratit ako vec sve znamo prije nego trka krene. Merc ima pristojmu prednost i ne bi se… Read more »
Tijekom povijesti F1 je bila sinonim za razvoj,doslovno razvoj svega.od motora pa do novih legura i ostalog što je čak i NASA upotrebljavala za svoje potrebe.a sad su došli do tog da ne smiju mijenjat niti razvijati u drugom smjeru čak ni nekad osnovnu PU.znači ako ako su neke ekipe otkrile da su razvijali PU ili draže laički rečeno motor u pogrešnom smijeru ne smiju okrenuti strategiju razvoja motora nego moraju nastaviti krpati prvogodišnju grešku.to u svakom slučaju ne da je jeftinije neg enormno skuplje.
F1 mi sve vise sliči na wrc nekad se moglo radit sta je tko htio, sada sa svim ogranicenjima od mitcubisi evo ili subaru impreze dosli smo do toga da je Polo najbolji auto za reli. Strah me i pomislit kako ce izgledat F1 u Polo izvedbi
Nemaš kaj razmišljat.Upravo ju gledaš ali daleko lošiju nego kaj je polo u WRC-u.
Ovo je tragikomedija, prvo prijete da se uvedu V6 motori jer je to kakti iskoristiva tehnologija, onda te iste motore zamrznu jer odjednom razvoj tog motora nije bitan. Smiješno i žalosno.
Pa svi su imali iste uvjete i vremenski period da naprave motor Mercedes je u tome napravio najbolji posao a ostali nisu i sad zbog toga traže promjene pa je pitanje je li to u redu od njih?
Isto tako su mogli ostaviti V8 motore, uštedjeti ogromne novce.
bas tako
hehehehehe mogli su i ostavit V12 pa bi uštedili još više novaca mada.. o tome je nezahvalno govorit jer npr ferrari se 1950. u F 1 pojavija sa V12 , mercedes ( ako računamo sam početak ) 1954. sa V8 pa 40 godina posli sa V10 , a renault 1977. sa V6 turbo motorom . interesantno zar ne ? koji je motor trebalo uzet ka referentan i stalno , neograničano ga ratvijat ? e da se npr taj V12 ( pošto je ferrari ka najstariji tim F 1 sa njim počeja svoj “put” ) moga neograničeno razvijat od te 1950.… Read more »
Ros Brawn i što želiš reći? Mercedes je za svoj najbolji uradak dobio nagradu. Duplu titulu i to u jako dominantnom stilu. S malo pametnijim strategijama su mogli pobrat sve pobjede ove sezone. No zar to sad znači da Mercedes treba imati 5 godina prednost u snazi motora jer je pogodio ove godine s izvedbom PU? Razvoj novih motora nije uopće trebalo zabraniti dok se ti motori malo ne usavrše i ne izjednače. Ovako ćemo imati procesije i dogodine. Uopće se neradi o tome da Mercedes nije zaslužio uspjeh . Nego se radi o tome da ostale ekipe uopće nemaju… Read more »
Najbolje da svi bolidi budu isti, da šasija bude ista po nekoliko godina, da svi imaju istog dobavljača motora, da se bolidi razlikuju samo po livery-u i da sve postane potpuno ograničeno i da napokon F1 postane GP1 :facepalm: Zar FIA i ostatak ekipe ne shvaćaju da sva ta silna ograničenja uništavaju ovaj sport?
Apsolutno se slažem.
Ali si za to da se vrate V8 motori iako bi to značilo da F1 postaje Formula Ferrari, jer su i Renault i Mercedes najavili povlačenje 2015 godine iz F1, a drugih interesenata nije bilo…
Urnebesno :haha: :rofl: :rofl:
Bome mene stvarno zanima što je to predviđeno za 2021. i dalje… Možda onaj leteći Mclaren iz tooneda 2012. ?
FE, ako ne bude još koji međukorak…
Navodno je Mercedes prijetio izlaskom ukoliko se ne pređe na V6 motore ( trebali su ih otkantat) sada Ferrari i Renault neka naprave isto.
I renault je trazio turbo motore.
Imaš pravo, ostavil bi V8 i dodao turbo 🙂
Ne, tražili su i jedni i drugi hibride, ne turbake, jer su njavili povlačenje iz F1 2015 godine… Čitaj sve, a ne samo one članke koji ti pašu…
Honda se vraća jer su uveli ova pravila (HIBRIDE!), a još neki proizvođači motora razmišljaju o ulasku u F1
Ma ako treba neka na V8 stave i krovne solarne ćelije
proizvodi li ti neko u obitelji te V8 motore kad svaki put toliko “upireš” za njih ? 🙂 🙂
Dosta je i ovih šestoro braće, samo benzina treba više.
Mislim kad su mogli usred sezone promijeniti gume kako bi pogodovali RbR i Mecki nevidim zasto nebi mogli odmrznit motore.Jer vecina govori kako Mercedes ubire plod svog rada (sto je tocno) pa zar nisu i Ferrari i Lotus ubirali plodove svog rada jer su bili njezniji prema gumama od konkurencije a ipak su gume promijenili!
Ono što prođe se brzo zaboravi … isto kao i kad su uveli V8
stvarno si apsolutno u pravu . svi sad “kukaju” na dominaciju mercedesa , a već su zaboravilo da je RB “hara” 4 sezone uzastopno , od toga 2011. i 2013. dominantno ka mercedes ove sezone . to je bilo ok , a ovogodišnja dominacija mercedesa je nešto šta se nije još vidilo ? jbte pa seb je 2013. sam ima 13 pobjeda u sezoni … jednako koliko lewis i nico zajedno imaju do sada ove 2014. … 2011. je ima 12 + jedna webberova = 13
Al se i ti daš uhvatit u zamku off topic,zapravo loš pokušaj off topic trolanja,svaka ti čast.Mislim na oba komentara #18 i #18.1.Nema nikakve poveznice s temom a još manje s zdravim razumom.
nisu ništ pogodovali RB niti nikome, nego sigurnosti vozača.
samo budala to može proglašavati progodovanju nekoj momčadi!!!
al se definitivno slažem da treba odmrznuti razvoj motora kroz cijelu godinu.
to mi se nije sviđalo niti prošlih godina.
Daj marko ne budi smjesan cuj radi sigurnosti (ovi glavni su naveli da je radi sigurnosti da zamazu oci fanovima ali to nije sigurno radi sigurnosti) ja neznam tko je poslije Spanije kukao Ferrari ili RbR a o Mecki necu ni pricat njih je cak i Williams gazio i ti se napravio budala i jos pises da gume nisu pogodovale Rb niti ikome.Oni da su imalo vodili brige o sigurnosti ovo se Bianchiu nebi ni desilo a ti si ko i hattrick nevidis dalje od ociju mislim vidis samo ono sto tebi odgovara.
Pitanje je,po kajoj se to analogiji računa.Ako se Pu sastoji od 5 jednako vrijednih jedinica što se kažnjavanja tiče, zašto nebi bili i po pitanju nadogradnje.Sad ovisi gdje ih najviše žulja,primjer motor bez turba=20%ili komplet drugačija turbina,opet 20%.Sistemi za hlađenje nisu obuhvačeni penalizacijom pa se valjda mogu mjenjat na bolje bez udjela u postotku.Možda i lupetam ali ako je tome tako može se puno toga unaprijedit u okviru 48%.Zapravo bilo bi mi drago da sam u pravu,jer ova Mercedesova nadmoč ne vodi ničem.
Trebali bi renault i ferari malo zaprijetiti odlaskom iz ovog sad vec sranja pa da vidimo kak bi onda reagirala fia. Cemu utrkivanje i uzaludno trosenje para ak znas da nemoze napredovati, to onda vise nije F1, Mercedesu svaka cast napravili su strasan paket al nije u redu sad druge stopirati u razvoju da bi ostali prvi. Stvarno su prave pizde, i naravno boje se renaulta jer znaju s kim imaju posla
Da neka zaprijete, stvarno nije zanimljivo. ovo treba preko kladionice odigrat uvijek na mercedes-
prijetnja cudo radi, isto kao sto je bilo s mishelin i bridgestone gumama bojkot i onda uvedene svima iste gume.
meni smeta ova silna elektronika, jbt to daj nam sta bez dugmica…
Mlinci za kavu predviđeni do 2021. !?
.koliko god da ova dominacija Mercedesa izgleda nepoštena ostalim ekipama, mislim da su oni ipak u pravu. Njihova PU je rezultat njihova rada i inventivnosti i kao takva je nedodirljiva. Ostale ekipe su imale isto toliko vremena, neke čak i više resursa, da konstruiraju motor i na njima je da ga u okviru pravila poboljšaju.
Sve drugo bi vodilo u anarhiju i kao takvo štetilo sportu.
Horner je na prvi pogled lagano licemjeran međutim, nemojmo zaboraviti da se tada radilo o aerodinamici a ne o motoru.
Nitko ne kaže da nisu pošteni ali ostali se bore za sebe i žele im se približiti to i mi fanovi želimo na kraju krajeva.O resursima bi se dalo govorit i raspravljat tu se je Mercedes jako pripremao baš za ovu promjenu a Ferrari je pristao ali nije želio al je ipak popustio tako če i oni popustiti ili se žele utrkivat sami protiv sebe mora bit kompromis.Neka dominiraju 2 godine al ne brate 5…
.ima nešto i u tome.- sjeti se kolko su novih pravila donjeli kada je bilo jasno da michael može sa Ferrarijem dominirati još godinama. kak veliš, dvije godina a onda če mudrijaši iz FIA-e več nešto smisliti da ih zaustave. To je ok..ali i nije, zar ne?
hahah horner place htjeli ste v6 eto vam ih isamarala vas mecka sto se budimo realni ocekivalo kad je renault napravio bolji motor od mecke moze ih samo tjesiti sto nisu jedni imaju istu kantu kao i ferrari, sto se tice honde neko je naveo da je honda u prednosti i da ce biti odma iza mecke,pa to su gluposti honda nije napravila bolji motor od reanulta i ferraria kad su pravila bila jednostavnije a ferrari i renault imaju godinu iskusta na stazi i sigurno ce napraviti boji motor od honde tako da hondu ocekujem na zacelju sljedece godnie ,… Read more »
Prilično hrabra izjava (prva dva reda) ako uzmemo u obzir da su u 8 godina korištenja V8-ica ekipe s Renaultovim motorima osvojile 5 naslova a momčadi s Mercedesovim motorima samo jedan.
F120-a tko je buttonu donio naslov prvaka??????
mecka je i prijasnih godina imala najaci motor samo sto motor ne igra ulogu kao sad tj nije meckina prednost sad sam motor sa unutarnjim sagorijvanjem vec hibridni pogon gdje im nemogu pariratiti ni ferrari ni reanault nece ni honda , cisto za usporedbu alosno je u renualtu 2005 godine osvoji naslov a te godine je mecka imala 930 ks dok je renault imao nekih 60 manje to je dokaz da tada nije bilo do motora jer da je do motora zadnjih 15 godina mecka bi osvojila sve naslove jer htjeli to priznati ili ne od 1994 ako se ne… Read more »
Brawn je vozio na lada motorima?
Njemački Sport Auto uoči sezone 2005.: Honda RA005E – 90° 88kg 920PS na 18 900 o/min Toyota RVX-05 – 90° 91kg 900PS na 18 900 o/min BMW P84/5 – 90° 92kg 900PS na 18 700 o/min Mercedes FO 110R – 90° 92kg 890PS na 18 500 o/min Ferrari 054 – 90° 94kg 880PS na 18 700 o/min Renault RS25 – 72° 105kg 850PS na 18 500 o/min Cosworth TG-90 – 90° 95kg 830PS na 18 000 o/min Na drugom mjestu sam našao drugačije podatke: Ferrari Tipo 055 – 940 bhp, RPM: 19 000 BMW P84/5 – 925 bhp, RPM: 19… Read more »
kreso koliko znam mercedes v8
Najjaci motor ne znaci nuzno da je i najbolji, pa to vec i mala deca znaju, ima motora koji bolje iskoriste konjazu i bolje vuku s manje konja od onih s vise…
Ohrabrujuće za ostale što se tiče Mercedesa i Boscha 🙂 🙂
Kad će se Iz Ferrarija odlučiti i za što iskoristiti pravo na veto koje imaju?
To mogu do 2020. Svake sezone će imat manje prostora kako je osmišljena homologacija.
mislim da u ovoj situaciji veto ne vrijedi nist. ferrari moze zaustaviti promjenu pravila koju predlozi FIA .
Znači pola decenije dominacije mercedesa koji u startu ima tri sekunde prednosti.Obećavajuće za sponzore i gledanost koja strmoglavo pada.
Svi su imali iste prilike i svi su bili za zamrzavanje razvoja. Isto bi pricali i Ferrari i Red Bull da su u poziciji Mercedesa…
“Ko drugom jamu kopa, trecom slajfa” 🙂
kak bi u našem narodu rekli….”pederski”
Moje mišljenje je da će se pričekati druga godina da se vide rezultati ostalih a i Honde pa kad se vidi omjer snaga i ako se nastavi i dalje dominacija da će se za dobrobit sporta odmrznuti,ne može to Mercedes blokirat kao što ne može niti Ferrari uz taj svoj tkzv.”veto” ništa, tako ne mogu ni oni do vjeka blokirat nešto a dotle mogu 2 ili više godine lijepo uživat i brat plodove svoga rada nitko ne kaže da nisu zaslužili.Ali u prvoj godini ovako velike promjene nisu uopče trebali zamrzavat motore al svi su mislili da će napraviti najbolji… Read more »
Bit će zanimljivo… Osobno mislim da ako se odmrzne razvoj motora, trebat će ostalima neko vrijeme da sustignu mercedes. Jer i u mercedesu će biti poboljšanja.
Naravno da Mercedes ne da da se motor razvija, isto bi tako i npr. Ferrari branio da oni imaju najbolji motor ili pak Renoault… Pricao bi Horner drugacije da su “karte” na njegovoj strani…..
Imala su gospoda 4 do 5 godina pripremnog razdoblja za izradu motora pa sad neka izvole ubirat plodove svoga (ne)rada.Netreba Mercedes popustit ni milimetra nego ih nastavit unistavat dokle god mogu!!!
Honda ima veliku prednost u odnosu na Renault i Ferrari,bit će odma iza Mercedesa,polako ima i smisla sta je Alonso odleprša iz Ferrarija(možemo mi sta oćemo ali oni uvijek znaju više od svih sta se događa u tim krugovima),nema tog aerodinamičkog paketa koji bi moga nadoknaditi 70-100 KS i plus kad se uzme u obzir da ne spavaju zimski san ljudi u Mercedesu
Slažem se.
Možeš li objasniti zašto Honda ima veliku prednost u odnosu na Renault i Ferrari? Logično bi bilo da je posve suprotno jer ako ništa drugo, imaju godinu iskustva manje za razliku od ostalih. Sjetimo se da je i Renault navijao za prelazak na V6 i onda ih je stisnulo u zadnji čas jer su skužili da su zeznuli stvar.
Zato sta su vidili koje su slabe tocke PU-ta i imaju priliku sanirat i poboljsat ih za razliku od Ferraria i Renaulta. Logicno razmisljanje kolege Ivana i ja se slazem sa njim.
Honda ima godinu dana prednosti učenja na tuđim greškama,ako su ove godine Renault i Ferrari napravili prvu sezonu motor s kojim može odvoziti 3-4 utrke da ne prdne onda će najmanje isto napravit i Honda,i nemoj zaboravit da nisu u hindi idioti,dobro su oni proučili mercov motor i kopirati će ono sta misle da je dobro,nevidim način da hondin motor bude loš,bolje godinu pauzirati i učit nego napravit loš motor koji nemožeš nadograditi preko zime
A zasto Honda ne bi bila u stanju napraviti ono sto je napravio Brawn GP u svojoj prvoj sezoni u F1? Oni vec skoro godinu dana razvijaju PJ dok ostali stoje.
Nitko još nije siguran do bar Jereza dali će imati prednost Honda koja može napraviti što hoće znači cijeli motor u omjeru 100% mjenjat i prilagođavat dok Renault i Ferrari mogu mjenjati 50% po komponenti ali imaju brdo podataka o performansama motora u odvoženoj sezoni i sada je pitanje tko će biti bolji?A do Australije se možemo hebat to nitko nezna naravno da postoje neke insajderske indicije govorilo se i za Merc ali…ako tko ima neki link neka ga slobodno zaljepi za sada se samo pričalo da Honda malo zaostaje sa razvojem i da neće stić na test u Abu… Read more »
Je bila je vijest da dosta kasne, a isto se govorilo i krajem prošle sezone za Ferrari da ima problema s težinom motora, a da Renault gadno zaostaje. Gdje ima dima, ima i vatre. Dečki sve je to divno i krasno što su oni mogli učiti na greškama drugih, no to je samo teorija dok ostali imaju stotine kilometara od ove sezone i vrijednih podataka. Vidjet ćemo za nekoliko mjeseci tko je bio u pravu, no ja i dalje mislim da će Honda sljedeće sezone prolaziti kroz muke prvenstveno Renaulta, a i Ferrarija. 😉
Koja im korist od tih tisuca odvozenih kilometara i brda podataka ako na motoru nesmiju nista dirat iducin par godina???
Popustit ce kad dođe Honda sa svojim remek djelom 🙂
Ili kad ih dostignu ostale momcadi na neki drugi nacin
Hahah, Horner se protivi dominaciji zbog dobrobiti sporta? Jedva smo se oslobodili dominacije Red Bulla. Radili su se novi motori, Mercedes najbolje odradio posao i to je to, nema plakanja.
Ma treba odmrznit motore sto prije jer ako ovako se nastavi gledat cemo dominaciju svake godine.