Njemački Auto Motor und Sport navodi da će Mercedes korigirati svoje prijenosne omjere uoči noćne utrke u Singapuru sljedećeg vikenda. Pravila kažu da prijenosni omjeri u mjenjaču koje je svaka momčad odabrala na početku 2014. ne smiju biti mijenjani – s iznimkom jednog ‘džokera’. Vodeća ekipa prvenstva odlučila je to pravi iskoristiti uoči sljedeće utrke. Auto Motor und Sport piše da su na dugačkim pravcima Monze Lewis Hamilton i Nico Rosberg prvi puta ove sezone koristili osmu brzinu.
“Osma brzina bila je predugačka za sve ostale staze”, priznao je Mercedesov dizajner Aldo Costa.
Mercedesova loša procjena bit će korigirana s kraćom osmom brzinom za Singapur i sljedeće, odlučujuće utrke svjetskog prvenstva. Zanimljivo, kupac pogonskih jedinica njemačkog proizvođača i iznenađenje sezone, britanski Williams, ima dobro proračunate prijenosne omjere od početka godine. Tehnički direktor Williamsa Pat Symonds priznaje:
“Na početku smo bili malo nervozni jer smo mislili da Mercedes jako dobro poznaje svoj motor. Nakon nekoliko utrka bio sam razuvjeren.”
Iako je osma brzina uvedena ove godine prvenstveno zbog novih V6 turbo motora, Symonds kaže da je to na kraju bilo nepotrebno.
“Ovi motori imaju toliko okretnog momenta da smo mogli imati mjenjač s 5 brzina. To bi uštedjelo mnogo prostora i mase. Nažalost, pravila propisuju osmu brzinu – inače ju nikada ne bi imali.”
A morate imati osam brzina jer testirate za cestovne automobile
Okay, sad će s optimiziranim mjenjačem bit još brži… Svaka čast na poslu, ovo je totalno njihova sezona :/
Kaže se optimiran, a ne optimiziran (tako se kažu istočni susjedi) 😉
Obojica ste u pravu:
http://proleksis.lzmk.hr/3619/
U takve pizdarije se inače ne mješam,ali obično nije u pravu onaj koji ispravlja onoga koji je u pravu:-))
da su dozvolili goriva koliko im treba i veći broj okretaja motora, vrtile bi se te osme ko lude…a i zvuk bi bio malo bolji… 😉
Prijedlog FIA za slijedecu sezonu
1.Mijenjac sa 16 brzina
2.Motor mora trajati cetiri sezone
3.Gorivo 5 kg po utrci
4.Tri seta guma za sezonu
5.Svaka momcad mora imati jednog vozaca ljepseg pola
Kada bi to bilo izvedivo bilo bi fantastično!
Tehnološki gledano stvarno bi bilo fantastično!
@Pangea
Odličan komentar na apsurd današnjeg rukovodstva.
Zaboravio si:
rad u zračnom tunelu će biti ograničen na 3 minute, a simulacije u CFD programima na 5 minuta.
I to i je ono najgore, ajde ovih 5 ograničenja moglo bi se nakako protumačiti da doprinosi razvoju, ali ova dva su stvarno kontra produktivna.
Samo daju ideje FIA-i kako ih mogu usporiti slijedeću sezonu.
Symond says-mogli smo imati 5 brzinski mjenjač-i zašto mu ne vjerovati ali bolje od njega znaju oni koji pišu pravila.Generalno a ne samo u tom segmentu.
Sad bi zaostatci za mercedesom mogli biti jos veci
Kod ovih motora ne.
Kod mjenjnja brzine gubi se nešto vremena ali se ono dobije jer motor radi u optimalnim okretajima sa optimalnik okretnim momentom. Kod ovih hibrida taj okretni moment se nadoknađuje elektromotorom koji ima skoro linearni okretni moment pa potreba za čestim mjenjanjem otpada.
Mečke bi gubile samo da su napravile prekratke brzine ali i to se da riješit preskakanjem.
koliko bi tek onda mečke rasturale da su imale dobro složene omjere. uf….
mada, ovo je skroz mudar potez, nakon monze nema više low-downforce staza.