2014. godina početak je nove ere Formule 1. Sport se prebacio s V8 na V6 turbo motore, tzv. pogonske jedinice. Svaka od njih sastoji se od 6 komponenti (motor, turbopunjač, kontrolna elektronika, sustav za pohranu energije, motor generator unit-heat i motor generator unit-kinetic) a svaki vozač tijekom sezone ima 5 pogonskih jedinica na raspolaganju iz čega se može zaključiti da će ključ uspjeha biti i pouzdanost novih pogonskih sustava.
Vozač dobiva kaznu ako iskoristi više od 5 pojedinih komponenti pogonske jedinice.
Kompletna promjena pogonske jedinice za vozača znači start iz pit lanea.
Prvo korištenje šeste pojedine komponente rezultira kaznom od 10 mjesta na gridu. Bilo koje šesto korištenje neke druge komponente za vozača znači kaznu od 5 mjesta na gridu. Isto vrijedi i za sedmu novu komponentu i tako dalje.
Ako kazna ne može biti odrađena na jednoj utrci tada se ‘ostatak’ kazne prenosi na sljedeću utrku. Npr., ako se vozač kvalificira na 15. mjesto i dobije kaznu od 10 mjesta na gridu tada će se spustiti 7 pozicija niže na posljednje 22. mjesto a ostatak od tri mjesta prenosi se na sljedeće kvalifikacije neovisno o tome na koje se mjesto kvalificira. Kazne se mogu prenositi samo na sljedeću utrku.
Ovo je statistika uoči VN Belgije.
Red Bull
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Vettel | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |
Ricciardo | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Mercedes
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Hamilton | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Rosberg | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Ferrari
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Alonso | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Raikkonen | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
Lotus
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Grosjean | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 |
Maldonado | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 |
McLaren
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Button | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Magnussen | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Force India
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Hulkenberg | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Perez | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Sauber
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Sutil | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Gutierrez | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Toro Rosso
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Vergne | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Kvjat | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Williams
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Massa | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Bottas | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Marussia
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Bianchi | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 |
Chilton | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
Caterham
Vozač | Motor | Turbo | MGU-K | MGU-H | Pohrana | Elektronika |
Lotterer | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Ericsson | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 |
bit će kazni 😀
Kako se racuna onaj Hamiltonov roštilj iz Mađarske te u kolikoj mjericemiju reparirati motore?
na polovici sezone smo tek biće to zanimljivo pri kraju 🙂
Pastor je izgleda odlučio uzeti bar jedno prvo mjesto, a smiješi mu se još jedno :oplaop:
Misliš na kompletni Lotus, jer mu i kolega puše za vrat.
Ne treba Pastora i Grosjana tako kritički gledati. I po ovim podacima se vidi u kojim su problemima. Mislim da samo svojom vozačkom vještinom uspjevaju biti bolji od Marussije, Caterhama i Saubera. Kvalitetom bolida sigurno ne. Po toj tablici im se smiješi start sa posljednje pozicije na svim utrkama do kraja sezone.
Svaka čast Vedranu Krističu na ovoj statistici,koja bar meni još jednom i opet dokazuje kako je FIA od F1 napravila najobičniju igračku,prepunu ograničavajučih pravila po kojima je zapravo najmanje važno utrkivanje.Još pribrojit duple bodove i apsurd je potpun.
Hmm dobro je smisljeno sve to sa strane fia-e…ipak nisu tolike “trube” :prcnjau:
Vedrane samo tako nastavi :thumbs:
Za zlatnu malinu konkuriraju.
.jako zanimljivo…sada se vidi koliko je bio smislen onaj zahtjev da se omogući 6 pogonskih jedinica pogotovo u situaciji kada smo imali potpuno novu tehnologiju na startu sezone.. Gotovo izgledno je kako će neke ekipe (ili vozači, koji su več potrošili 4 motora) na kraju biti kažnjene jer teško da će neko osam utrka odraditi s jednim motorom….veselo veselo.
Vedrane, svaka ti čast na ovome.
Ako nastave ovim tempom, ispada da će svaki vozač dobit kaznu, jer 5 jedinica je premalo za cijelu sezonu. Trebali su dobit 6 pogonskih jedinica.
Mislim da se ovdje radi o korištenosti a ne iskorištenosti (do te granice da ga više uopće nemožeš upotrijebiti).
Motor koji je recimo odvozio kvale i trku u bahreinu može čekat svoj red do brazila, a motor koji je dao svoje na trkama može se koristiti na treninzima u petak itd
E da i nije motor neg pogonska jedinica 😀
Nevjerojatno mi da nema nikakvih komentara,a ovako vazni podaci izneseni. Mozda ih iskopavate negdje drugo,ja za to vremena nemam,zato sam sretan da ih ovdje procitam.
Hvala uredniku clanka
p.s. Toro Rosso,Lotus i Red Bull plesu po granici,a kraj i nije tako skoro,bit ce zanimljivo.
.polako…ljudi rade, kose vrtove, dvorišta….a članak je postan tek pred pola sata.
Baš sam jučer kosio sa trimerom, Stihl se čuje jače od ovih usisavača 😛
I okretaji su tu negdje…