Nedavno otpušteni Ferrarijev šef odjela za motore i elektroniku Luca Marmorini uzvratio je udarac te je oštro kritizirao svog bivšeg poslodavca. Opći je dojam bio da je upravo on krivac za lošu pogonsku jedinicu koju je Ferrari pripremio za novu turbo V6 eru Formule 1 pa ga je prije nekoliko tjedana otpustio novi šef Marco Mattiacci. Marmorini ispočetka nije htio previše pričati o Ferrariju ali se kasnije ipak predomislio:
“Nažalost, u Maranellu postoje ljudi koji bi trebali šutjeti ali oni pričaju i krive druge. Stoga otvaram usta kao odgovor na seriju provokacija”, započeo je Marmorini.
Luca se ipak ne slaže se da su svi problemi ovogodišnjeg F14 T krivica pogonske jedinice.
“Kao da je proizvođač s poviješću kao što je Ferrarijeva zaboravio kako se prave motori! Prihvaćam svaku kritiku ali nemojte mi reći da u Maranellu postoje ljudi koji ne znaju ništa o turbinama i hibridima. Ovako – sa svojim kolegama sam napravio manji motor od Mercedesa i Renaulta jer je to tražio voditelj projekta gospodin Nikolas Tombazis. Rekao je da želi vrlo kompaktnu pogonsku jedinicu s malenim radijatorima a manja snaga bi se kompenzirala aerodinamičkim rješenjima koja bi nam dala prednost nad Mercedesovim i Renaultovim bolidima. Tako je i bilo ali manjak snage nismo nadoknadili aerodinamikom.”
Marmoriniju je otkaz uručio Marco Mattiacci iako su se u tri mjeseca vidjeli samo dva puta:
“Prvi puta prilikom pozdrava a drugi puta kada mi je dao pismo u kojemu je potvrđen moj odlazak iz Ferrarija. Gledajte, stvarno ne želim nikoga optuživati ali Ferrari svoj trkaći odjel povjerava neiskusnim ljudima koji do sada nisu pokazali ništa.”
Marmorini pritom misli na Pata Fryja i Jamesa Allisona ali i na novog šefa momčadi Marca Mattiaccija.
“Ferrari također riskira oštećenje temelja na kojima su izgrađeni mnogi povijesni uspjesi. Ne govorim o sebi jer mene tamo više nema ali žao mi je dobrih inženjera koji su još uvijek tamo i demoralizirani.”
Osim toga, odbacio je navode da će karijeru nastaviti u Renaultu koji poput Ferrarija nema dovoljno dobru pogonsku jedinicu.
“Nije istina da sam već potpisao s Renaultom. Ovog trenutka je zamrznut razvoj motora a to mi se ne sviđa. Ali da budem iskren – trkaći vikendi imaju svoj šarm pa ću se za mjesec dana možda predomisliti”, zaključio je Marmorini.
Marmorini je pravio i pobjedničke motore i sigurno je dobar u tome. Problem Ferrarija je u lošem dizajnu bolida. Treba im vrhunski dizajner a dobar motor će se sigurno napravit za slijedeću sezonu.
Da , svi znamo kako su Toyotini F1 motori bili dobri! Najteži sa malo snage…
Kao prvo, Ferrarijev motor je značajno bolji od Renaultovog od snage pa do pouzdanosti. Mercedes je navodno uložio znatno više sredstava (novca) u razvoj svoje pogoneke jedinice. Ljudi u Ferrariju nisu preko noći zaboravili napravit motor, i sigurno će dogodine imati značajno lakši i snažniji motor po uzoru na Mercedesov. Marmorini u konačnici nije napravio ništa krivo, nego samo ono što su mu rekli da napravi-slabiji ali manji motor čiji će nedostatak konja nadoknadit aerodinamikom. Doduše taj motor je petežak. Treba reći da već par godina u Ferrariju mnogo toga ne štima, npr. Fry nije napravio ništa odkad je došao,… Read more »
.možda je barem u večem djelu istina što govori al nekako si mislim da će iz Ferrarija uskoro osvanuti demanti pa će ova prića bitno drugačije izgledati. u svakom slučaju, pljuvanje mi se nikako ne svođa, pogotovo ne od čovjeka koji je tako važan segment strukture. Po meni, istina je da se Marmorini jednostavno više ne uklapa u koncept Ferrarija kakvog je luca zamislio u namjeri vračanja stare slave. Možda je Marmorini pogriješio al, budimo realni, tko nije u Ferrariju? Motor, šasija, organizacija..,,ništa ne funkcionira kako treba da bi se ostvario vrhunski rezultat i jasno je da se nešto mora… Read more »
Ne želim odmah upirati prst u ikoga (osim u Domenicalija :D), ali Marmorini je već drugi biviši zaposlenik koji upire prst u Tombazisa. Prvo Aldo Costa, sada Marmorini. ALI… O promjeni pravila se znalo zadnjih 3-4 sezone i iz Ferrarija su već rekli (netko je, ime nismo saznali) da su razmišljali o Mercedesovoj soluciji odvajanja turba od kompresora. Znači o tome su mogli razmišljati, kao i o npr. 5 drugih solucija. S obzirom da tamo postoji trust mozgova, visoko kvalificiranih ljudi, zanimljivo je da oni nisu prošli sve moguće solucije tj. sve moguće benificije koje bi dobili sa boljom strukturom… Read more »
Znam da je Ferrari banana zadnjih par godina…NO NIKAD NE PLJUVAT PO FERRARIJU!
Poštovani Marmorinček,ako postoji mogućnost urušavanja “temelja” na kojim ferrari jaše zadnjih sezona,onda bi to značilo napokon napredak.Fry ili Allison nisu ljudi koje se može nazvati “onima koji nisu do sada pokazali ništa”.Dragi Marmorinček,ti si svoje pokazao (rezultata nula),sada lijepo šuti i pusti druge da vidimo njihov rad.Adio!
OK Marmorini, tražili su od tebe da napraviš manji motor – zar Ferrari ima motor od 1400 ccm? Ako je motor manjeg volumena kao pogoska jedinica u cijelosti, ali je isti radni volumen kako je onda manja snaga? Dakle, da rezimiram (sažmem), ako imamo motor koji ima karter zapremine 500 L i cilindre zapremine 500 CCM on će imati veću snagu nego li motor koji ima karter 2 L i cilindre zapremine (volumena) 2000 ccm? Tko je tu :lud: Ako je motor manji (dakle, lakši!) zašto je zapravo Ferrarijev motor teži 30 kg od većeg Mercedesovog i Reaultovog motora? :kaaj:… Read more »
Imam ja pajdu koji je pošpricao disk na skuteru s wd-40 zbog cviljenja. Niti 100 metara dalje bio je u grabi. Mozda mu u Ferrariu ponude posao.
Moze motor iste zapremnibe bit kompaktniji. On je vjerovatno mislia na velicinu turba, air boxa i ostalih djelova oko motora. Ako je sve umanjeno u odnosu na druge motore manje ce snage proizvodit, manje ce se grijat pa mu trebaju i manji hladnjaci, sta ima daje vise mjesta da se bave aerodinamikom (ako se sicas s pocetka sezone da su bocni usisi na ferrariu dosta manji nego na ostalim bolidima). Međutim nisu napravili dobar posa sa njicim 😛
@Mrav074 sve što si rekao, točno je, ali kako onda motor teži 30 kg više, ako sve te komponente ima manje? To je ono što ja pitam! I ovakve izgovore još nisam nigdje pročitao… Recimo da si odgovoran za jedan dio posla u ekipi. I da ti druga osoba iz te ekipe zatraži da napraviš nešto sa čime se ne slažeš, ti bi to bez pogovora napravio? Ako je to timski rad, a je, prvenstveno timski rad stručnjaka iz različitih područja, tada se valjda odluke donose na sastanku tima, a ne zamolbom jednog dijela tima prema drugom. Jer po ovome… Read more »
Teži je zato jer jedini koristi soluciju zrak-voda-zrak, evo link
https://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCYQFjAB&url=http%3A%2F%2Fthejudge13.com%2F2014%2F02%2F06%2Ff1-forensics-ferrari-f14-t-the-secret-is-in-the-power-unit%2F&ei=kx_zU42vFKXnyQOw44KACg&usg=AFQjCNEaOV8SzUbZVArUhuSfrUKMBk-ZZQ&sig2=ADqNeHJBjOfG5rxaDiiKxQ&bvm=bv.73231344,d.bGQ
To je tih 13 kg viška
@Zeus
govorilo se i o 30 kg viška, a motor je manji po gabaritima. Da ne spominjem pokrov turba koji težu 4-5 kg a Ferrari ga nema…
Ovo što je Marmorini izjavio je čisto blaćenje ekipe koja mu je opalila pedalu, pa se sada izvlači. Ako ga Renault zaposli, tko zna hoće li RB ostati sa Renaultom…
Kako je Lexsus proizvea kompaktniji motor za svoj LFA. Isli su filozofijom da im treba V10, koji je laksi od V8, i manji od V6.
Ishod je V10 motor od 4.8l, koji je znacajno manji od Toyotinog V6 3.5l motora, a proizvodi duplo vise snage
off: auu, kako pjeva desetka, to mi je jedan od najaljepših zvukova serijskih automobila. Ipak je cijena prepaprena, 300 000€.
https://www.youtube.com/watch?v=ih0NC9vwuRw
GT-R sve to pojede za doručak za “sitnih” 90 000€ od R30 mi je taj auto predobar :thumbs:
Zvuk je jedan od najlipsih zvukova na kugli zemaljskoj. 10 klipova na 9500 okretaja, nema se tu sta puno govorit. Nazalost skup je jer su ga na pola puta izminili iz temelja :/
@Dajiro
znači,ne mora manji motor odmah imati manju snagu, zar ne?
Pa nemora, međutim razlika između ovog v10 i v6 je u materijalima od kojih se izrađuju, dok u f1 svi koriste vrhunske materijale
Ne volim ovakva medijska prepucavanja. Te je kriv Pero,Tonci malo manje, Jozek je lose organizirao…… Niti je motor,niti je sasija vec svega fali pomalo. Suma sumarum je prosjecan bolid. Hoce li iduce godine biti bolje? Mozda. Mozda ne. Osobno ne ocekujem puno, pa ce po tko zna koje razocaranje lakse sjesti. Ako se konacno posloze stvari,zvijezde u univerzumu i ostale kenjaze,mozda im se potrefi. Pa puno gore firma sa ovakvom reputacijom tesko da moze sklepati. Kako bilo, mucno mi je gledati ih ovako slabe.
Stvarno čudan pristup ovoj sezoni od strane Ferrarija koji je poznat po filozofiji ‘jak motor prvi, aerodinamika druga’.
Baš zato je ovo čisti spin. kao žrtvovali su zbog malo veće turbine snagu da bi je nadoknadili onim što ne rade najbolje već par sezona. Nije bed, manjak snage ćemo kompenzirati onime u čemu nam nema premca u današnjoj F1. Koja smijurija. Još je veća ako su zbilja računali na to, jer ako je kojim slučajem to istina, u šta ne vjerujem, onda bi i Tombazis letio jer je on to zahtijevao i u biti on je u toj situaciji odgovoran, jer su svi radili po njegovom naputku. Tombazisu je potvrđen ostanak, pa sad je Allison tamo, Grk bi… Read more »
Stvarno ne bih znao tko tu mulja, a tko pere ruke. Ali je zato jedno sigurno – nisu napravili dobar posao. Ustvari, da se bolje izrazim, nisu napravili posao koji se očekuje od jednog Ferrarija.
Ispada kao da je Tombazis šef svih odjela i Marmorini je njega poslušao i zajbo. Jedino Luca je mogao narediti Marmoriniju da posluša T. jer ga je ovaj nekako uvjerio da će to bit bolid ludnica.
Opet dolazimo na isto, Tombazis leti, jer ne da nije ispunio očekivanja, nego je još svojom idejom i motor zajbo. Zato mi to nikako ne drži vodu.
mislim ocekivalo se da ferrari bude u vrhu sto se tice motora mogo je i 2006 Rory Byrne traziti manji motor u korist aerodinamike pa nije a marmorini je bio u toyoti ni tamo se nije pretjerano iskazo a i pravilo o homologacij motora preko sezone je glupo jer tko napravi najbolji motor u prednosti je citavu sezonu znaci to je lutrija.
nadao sam se da ce ferrari imati najbolji motor ali oni su namjerno i svjesno kastrirali motor u korist aerodinamike ali aerodinamika je losa kao i zadnjih nekoliko godina pitam se zasto je marmorini otisao kad su od njega trazili da napravi manji motor a Pat Fry je jos uvijek tamo
Napravili slabiji motor jer vjeruju u dobru aerodinamiku. Naivci…
prijatelju koja si ti naivcina pa kako si povjerovao da ce te napraviti bolju aerodinamiku od red bulla i mercedesa
zasto mislis da nisu mogli
Ma sta to talijani uopce znaju napravit osim dobre kuhinje!
Guglaj malo “Feretti” i “San Lorenzo”, stvarno su banane 😉