Jalinier: Mercedes je uložio više od Ferrarija i Renaulta

Nedavno otpušteni predsjednik Renault Sporta F1 Jean-Michel Jalinier tvrdi da je Mercedes potrošio puno više od francuskog i talijanskog proizvođača V6 turbo pogonskih jedinica koje se od ove sezone koriste u Formuli 1. Renault, koji je dominirao s Red Bullom zadnjih godina dok su se koristili atmosferski V8 motori, sada uvelike zaostaje za Mercedesom. Jalinier se povukao iz osobnih razloga ali se vjeruje da je njegov odlazak dio Renaultovog procesa restrukturiranja zahvaljujući kojem se već iduće godine žele vratiti na vrh. Jalinier dodaje da je pristup Ferrarija i Renaulta razlog trenutnog rasporeda snaga.

“Ferrari i Renault ostvaruju slične rezultate dok Mercedes ima značajnu prednost. Prva stvar koju morate pogledati je visina ulaganja. U Renaultu je zadržana ista dok je Mercedes letvicu podigao visoko, ulaganjem velikih količina novca, resursa i tehnologije. Stoga su bili bolje pripremljeni od nas i Talijana koji smo radili s poznatim i provjerenim razinama ulaganja. O tome ste mogli čuti u paddocku te se postavilo pitanje treba li tome vjerovati. Na kraju se to pokazalo točnim. Što se tiče resursa za ovaj projekt potpuno je jasno da su Ferrari i Renault uložili puno manje. U Viryju imamo 320 ljudi a u Mercedesu ih je do 1250 u odjelima šasije i motora. S tolikim resursima jasno je da niste ograničeni na jednu soluciju već na dvije ili tri paralelne tijekom razvojne faze.”

Iako su žestoko kritizirani od svjetskih prvaka, Jalinier smatra da je Renault uz dostupna sredstva projekt kompletirao potpuno korektno. Međutim, priznaje da su trebali usvojiti Mercedesov pristup optimiziranja jedne varijante pogonske jedinice umjesto pružanja prilagođenih solucija za momčadi poput Red Bulla i Lotusa.

“Prednost Mercedesa je to što su imali optimiziranu verziju šasije i motora specifično za Mercedes GP, njihovu vlastitu ekipu. Tu istu verziju koriste i njihovi ostali klijenti osim ako su je na vlastiti rizik prilagodili svojim potrebama”, zaključio je Jalinier.

6 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
PedroDelaZonta

A sta rec onda drugo nego:”Na greškama se uci!”

make99

uvjeren sam da ce ferrari iduce godine napravit najbolji posao na motoru

otto

Jel to Jalinier opravdava svoju pedalu?Promašili su i koga to na koncu briga kolko je tko potrošio.Rezultati svačijeg rada vidljivi su svakom, pa neznam kome to trebaju bilo kakva objašnjenja.

Zeus

Renault je najgori posao napravio, šta sad uvlači Ferrari kao obranu, baš je prave našao za usporedbu, kad njima budžet i personal ne nedostaje. U Maranellu su imali indentičnu ideju kao u Mercedesu za odvajanje turbine od kompresora, ali nisu imali povjerenja u izdržljivost te šipke koja bi ih trebala spajati, s obzirom da se vrti do 120 000 okretaja. Bočno postavljni kompresor je na kraju bilo “sigurnije” rješenje. Zbog takvog konzervativnog pristupa su ove sezone počele čistke. Svašta se zamjeralo RB-u, ali to je samo dokaz hrabrosti u preuzimanju rizika kad se pleše na rubu pravilnika. Valjda su mislili… Read more »

PedroDelaZonta

Sve stoji u tvom tekstu.Samo prva rijec bi ti trebala biti Jalinier,a ne Renault.Poredak konstruktora do sad 1.Mečke 2.Red Bull 3.Ferrari.Ima puno istine u ovome sto je rekao,ali to ne obmanjuje cinjenicu da neka gefufna kod Ferrarija i Renaulta fali.Ponavljam po 37. put.Mecke imaju cijeli komplet i do ovoga su dosli velikim ulaganjem i žrtvom nekoliko sezona od ulaska u F1.Neka Jalinier kenja i dalje,ali neka ne uvlaci Renault i Ferrari u svoje baljezganje.A ove tehnicke stvari sto pises i sto novinari po takvim portalima pisu bolje ne citat.Ima u tome istine manje nego na portalu 24 sata…

Zeus

Članak o tome je izašao u F1 technical, tamo nema žutila, samo analize postojećih stvari. Baš zato što sve ide prema tome da su išli na “sigurnije” rješenje, bez nekog prevelikog rizika, potvrđuje priču koja se nastavlja već godinama. Turbo je, kažu, premalen, što je još jedan dokaz konzervativnijeg pristupa i premise da će se ostali kvariti, kako sam i napisao. Slažem se, Jalinier svoju grešku zove “Renault je napravio loš posao”.

Related Posts