Lotus podupire prelazak na niskoprofilne gume

Lotusov zamjenik šefa Federico Gastaldi vjeruje da će niskoprofilne gume, koje je njegova momčad testirala na Silverstoneu prošlog tjedna, pomoći Formuli 1 privući novu i mlađu publiku. Lotus je na svom E22 testirao 18-inčne kotače s niskoprofilnim gumama jer je Pirelli htio vidjeti kakva je povratna reakcija na potencijalni novi izgled bolida Formule 1. Talijanski proizvođač željan je proizvesti takve gume već 2016. ako dobiju podršku sporta.

“Gume nisu važne samo za performanse bolida već i za njegov izgled”, rekao je Gastaldi. “Mislim da navijači, pogotovo oni mlađi, žele vidjeti F1 bolid i reći da izgleda nevjerojatno a nama je važno imati tehničku poistovjećenost s automobilskom industrijom pa odgovor možda leži čak i u većoj dimenziji. Ostaje za vidjeti što će FIA odlučiti ali sretni smo što smo pomogli Pirelliju s prvim koracima u procesu. Mi u Enstoneu dosta brinemo o budućnosti sporta.”

Lotusov tehnički direktor Nick Chester rekao je da bi momčadi trebale najmanje godinu dana testiranja u zračnom tunelu kako bi se pripremili za veće kotače.

“18-inčni kotači imali bi velik utjecaj na dizajn. Mi bi željeli testirati u zračnom tunelu najmanje godinu prije njihovog uvođenja. Visina bolida i ovjes morali bi biti promijenjeni. Bio bi to zanimljiv izazov.”

41 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avalon

kako se ovde lome koplja za i protiv . a možda bi trebalo ič na manje felge npr 10ke pa stavit ultra visokoprofilne i puno deblje gume ..prave “valjke! . kako bi to bilo ? gume bi bile nešto teže ali bi felge bile puno lakše i eto…. bolidi bi izgledali ka mostrumi sa gumama npr nazad 500 x 10 pa još spustit bolid , smanjit hod amortizera na minimum wowwww , kako bi to bilo ludo . btw , čita sam podosta pohvala naslovnoj fotki na topicu Kako je počelo prije početka , a sad…šta uvaženi forumaši misle s… Read more »

otto

S prvom se sprdaš s nečim što je zapravo sprdačine vrijedno.Neki forunaši bi opisane valjke objeručke prihvatili,a još žalosnije, prihvatili bi i kvadratne kotače.Zašto?Zato jer je FIA tako odredila,i busajuči se u prsa svojim godinama i iskustvom,našli bi stotinu vrlina istih.Opet zašto?Zato jer je FIA bezgrešna, i svaki daljni razgovor oko toga postaje besmislen.No nisu samo gume u piranju.Svaka promjena je jednako tako neupitna jer FIA zna što radi!?Kad se bi mene pitalo,najprije bi se postavilo pitanje mjere u smislu-dali nam je tolka promjena trebala odjednom ili postepeno-.Turbo svakako,dali odmah tolko uškopljen,nikako.Neču više o tehnikalijama,toga ima za pisat do imendana.Fotografija… Read more »

Zeus

:rofl: u bukvi sto posto
Sa ozbiljnim se slažem, trenutno mi suze teku :hahaha:

Groff

lisac, da objasnim pojam vozačko umijeće.
Da, najčešće se misli na stiskanje gasa i što bržu vožnju, no bitne su i druge sitnice koje vozača čine vrhunskim. kada će kočiti, kada će mijenjati brzine, kako će prolaziti kroz zavoje, kako će najbolje podesiti bolid.
Da ne duljim, evo što je vozačko umijeće: https://www.youtube.com/watch?v=rh6bwZ4ooTI

perodeformero

Ma to je jasno, ali F1 ima za cilj spoj vrhunske vožnje s inženjerskim vještinama. Imaš toliko i toliko nečega, ako iskoristiš na jedan način briži si par krugova ili dio kruga, ali ukupno ne. Strategija u F1 je bitna kao i vrhunska vožnja. Jedno bez drugoga nemere. Meni je to pravi užitak. Kada imaju pravila koja ih limitiraju da ne mogu iskoristiti maximalnu snagu cijelu utrku- a inženjeri i mehaničari smišljaju nove načine kako te nedostatke i limite zaobići, anulirati….. Naravno da se često desi da netko smisli nešto radikalno što mu donosi jako puno. (“zavjesice”, blown difuzor, Fric………….)… Read more »

perodeformero

p.s.
Taj Sennin super ludi krug koji je odvezao, je isto tako posljedica svih pravila, limita, tehničkih ludorija koja su vrijedila u toj sezoni u kombinaciji s super filingom najvećeg.

Groff

Štima, no inženjerske vještine otišle su u krivom smjeru. Zaista ne vidim razlog zašto bi današnja F1 trebala postati (već je postala) poligon za testiranje novih, sumanutih, tehnologija barem za ovu klasu moto sporta. Naravno da moraju postojati pravila, no ona mogu biti vrlo jednostavna i rastezljiva. Na primjer motor, mora biti maksimalne radne zapremine od 2.5 litre, atmosferski, snaga 800 do 900 KS, maksimalna težina motora xxx kg isto kao i minimalna. Broj cilindara provizoran. Tip motora također provizoran. Hoće li neka ekipa utrpati u bolid V12, Wankela ili nešto egzotično poput ovoga https://www.youtube.com/watch?v=c19kn3drdFU, sasvim svejedno. Važno je da… Read more »

stari lisac

@Groff Hvala ti na odgovoru… Sad je jasnije. Poštujući tvoje mišljenje, evo i tebi moje – što je za mene vozačko umijeće: Vozačko umijeće jest kad dobiješ bilo koje vozilo, poštujući i znajući njegove prednosti i ograničenja iz tog vozila izvučeš maksimum – npr. kao i Kimi na “kosilici”. Ili toliko puta Michael Schumacher u raznim prigodama, kada je sa slabijim vozilom (bolidom) bio konkurentan i izvlačio iz tog bolida maksimum. za mene veliko vozačko umijeće ima i Fernando Alonso iz istih razloga. Za mene nisu veliki vozači oni koji moraju imati savršen auto da bi bili brzi. Za mene… Read more »

zgrobnika

hahaha
vozači ne jedu da bi dobili neku stotinku a oni bi stavili uz hibridne komponente još 16 kg kotača i barem 10-15 kg ovjesa i serva. Ništa drugo ne očekujem od tih idiota. Sad odjednomje je lijepota najvažnija a 3/4 grida izgleda ko vibratori ili mravojedi.
Nisam protiv promjena ali kriteriji su totalno poremećeni najprije treba naći balans između brzine i sigurnosti a onda tek između atraktivnosti i lijepote, ovo drugo je potpuno nevažno ako nema prve dvije komponente. Umjesto da se ruše rekordi staza oni se brinu o izgledu felgi.

otto

To se danas zove briga za mlađe naraštaje.Bar tako pišu,a možda im ponude 18 colne ringišpile,besplatan sladoled,crtiče i ko če ga znati što još.
Tko još mari za performanse?

Zeus

Vidiš da brinu i oni i FIA. Promašen dugoročni plan nove ere. Kao da već nije bilo turbo motora u F1, kad su takva pravila uveli za veličinu kotača s obzirom na puno veći okretni moment, smanjivanje krila i zabranu blown difuzora. To je samo šta se tiče trakcije, za drugo, nije tema.

perodeformero

Vama ekipo preporučujem da uživate u nekom drugom sportu ili da manje čitate dnevnu politiku i P.R. medije koji su vas naučili samo nekritički omalovažavati.

Zeus

Oprosti, to nema veze s očitim greškama u procjeni koje su donijeli. Toliko poskakivanja, košenja trave i ostalih vratolomija nije bilo dugo. Sigurnost je sigurno veća.

Groff

Pero, više od 30 godina pratim F1 i sjećam se da je izmjena pravila raznih bilo mali milijun. Ono najvažnije, prije 30.ak godina bolidi su izgledali posve drugačije od ovih danas. No, bolidi su evoluirali. Evolucija je trajala do Seninne pogibije kada se počelo mahnito raditi na sigurnosti bolida. Naravno, sigurnost vozača mora biti prioritet. Zatim se panično počelo sa uštedama, odjednom je F1 postala preskupa. Nekako mi se čini da je više novca ulupano u silne promjene nego se planiralo uštediti. Danas imamo nosate hibridne bolide koje nije baš zabavno voziti. Vozači umjesto da se utrkuju moraju prtljat po… Read more »

perodeformero

Uštede: Da li si svjestan toga da prije 15 godina momčad koja je trošila 30 milijuna USD je bila bezobrazno bogata. Danas, sa tom lovom se ne može niti prijaviti za sudjelovanje. kada se mijenjaju pravila iz korjena, naravno da bolidi ne mogu odmah biti savršerni. Pa to je i cilj. Zašto bi inače mijenjali pravila? Isključivo zbog razvoja !!! Strujom pokretani ili hibridni auti su neminovna budućnost. F1 pomaže u razvoju performansi takvih motora. Meni je puno zanimljivije gledati borbu momčadi, inženjera, vozača, tehničara, nego samo 20 podjednakih bolida koji se vrte stazom. Uostalom to imamo u GP2. Nemojte… Read more »

stari lisac

Ne vrijedi Pero… Iako razumijem primjedbe, dugogodišnje praćenje F1 mi je pokazalo da ti ljudi znaju što rade… Znaju zašto nešto zabranjuju, a zašto, opet, nešto guraju u prvi plan… I svaki put kad dođe do drastičnih promjena, fanovi F1 su u očaju, uvijek je ono bivše bilo bolje. Zaboravljaju da će i ova promjena biti bivša za koju godinu… I ako budu išta vraćali, opet će biti velikog protesta, jer ovo danas će biti ono jučer, puno bolje i pametnije… @... Groff Molim te, možeš li mi objasniti što je to vozačko umijeće? Nekako mi se čini da je… Read more »

Zeus

Nema govora o tome da promjene nisu potrebne i da će ih biti kako se sve bude razvijalo. Stvar je u tome što sve više griješe u odlukama i procjenama onoga što mijenjaju, sve manje manevarskog prostora za konkurenciju i kazne sve besmislenije. Sa gumama nije prvi put da su fulali. Sjeti se onih što su morale trajati cijelu utrku, a o prošloj sezoni da ne govorim. Na umjetan način pokušavaju stisnuti grid, pa kad vide da ne ide, mijenjaj opet. Šta to nije skupo, pa onda nepotrebno i blesavo? Fric je prošao inspekciju koja je potvrđena od same FIA-e,… Read more »

perodeformero

Zeus, ne samo rušiti rekorde krugova, nego i dostizati rekorde krugova s novim tehnologijama, manjom potrošnjom….. Bilo bi bedasto da im odmah daju dovoljno prostora (snage) da u prvoj sezoni ruše rekorde kruga. Kako bi onda napredovali? Nemoj zaboraviti da su došli do ruba izdržljivosti vozača (g-sile) Zbog g-sila (ne g-točke) ne dopuštaju veće brzine. Nije njima problem (FIA) ubrzati bolid . Dovoljno je promijeniti veličinu krila, ili zapreminu motora ili ovo ili ono. Sam zamisli koliko moraju biti detaljni i točni da predvide brzinu za slijedeću sezonu s novim pravilima, bolida koji postoje samo u glavama inženjera. Za mene… Read more »

Groff

Dobar komentar.

Groff

Prihvaćaju nove gume da bi privukli mlađu publiku. A staru će rastjerati.
Prvo mi se uopće ne sviđaju ove gume.
No, ono najvažnije je kako se bolid ponaša na novim gumama i kako se ponašaju same gume u utrci. Ukoliko bi performanse bolida bile lošije zbog guma onda dobar izgled nije bitan.

perodeformero

I ja volim debeljuce.

Zeus

“Mi u Enstoneu dosta brinemo o budućnosti sporta.” -koji pijar, zato ste dizajnirali jedan od najljepših noseva, brinući kako će bolid izgledati. Izgled felgi je manje bitan nego performanse, nekom se sviđa drugome ne. Ako su bolji izbor prihvatit će se promjena, ne vjerujem da se ne bi već odlučili na to da ima više prednosti nego mana.

Alen Šmit

“Mislim da navijači, pogotovo oni mlađi, žele vidjeti F1 bolid i reći da izgleda nevjerojatno”
Gluposti,neka FOM napravi službeni Jutub F1 kanal sa HD materijalom pa će sport biti lepše mesto za mlade!!!

Mrav074

Ako zele vidjet lipe i nevjerovatne bolide treba im pokazat iz sezona 06, 07, 08. Nece ih moc se nagledat koliko su lipi. I onda ce pogledat ove nove i zapitat se sta se dogodilo sa Formulom 1

perodeformero

Zašto čitaš i komentiraš samo pola članka – samo onaj dio koji ti odgovara kao materijal za podcijenjivanje i ismijavanje. To se zove “izvlačenje iz konteksta” Ionako će biti kako se oni međusobno dogovore, a ne kako ti želiš (srećom). Gume su se u F1 više od 10 puta potpuno promijenile, uvijek zbog razvoja, ne samo za bolide, nego i kasnije ako stvar dobro radi, za tržište cestovnih automobila. (nove gume, ovjesi, amortizeri….) Ako nisi znao tome i služi F1 i od toga žive momčadi. Nove tehnologije mogu razvijati samo na način da se prihvate nova pravila. (turbo, abs, srs,… Read more »

otto

A to što ti radiš zove se “Kako samog sebe uvuči u kontekst”.Kad več tolike savjete daješ i pritom pucaš od stečenog znanja,neznam zašto razmišljaš glavom FIA-e?Nego vezano za preporuku novog sporta.Uhvati se ti majstore direktnih prijenosa plime i oseke pod visokim pokroviteljstvom Ave Karabatič.Ps.FIA o tom sportu ima visoko mišljenje.Piše u Večernjem.

otto

Tko mi je ukrao komentar?

perodeformero

Uvrijedio si se. Nije mi bila namjera. Tvoje vrijeđanje na osobnoj razini osim što je besmisleno jer se ne poznajemo, vrlo je necivilizirano i posljedica lošeg odgoja.
moje znanje o F1 nije neko, ali obožavam taj sport i pratim ga 40 godina.
Jedina konstanta u F1 je – stalna promjena !

otto

Netrebaš se ispričavat.Nisi me uvrjedio a o lošem odgoju neznam puno-odgajao sam dobro-no što reči o nekom,tko od ukupno 30 komentara,ničim izazvan napiše 8,i to sve u smislu-svakom loncu poklopac-zato jer f1 voli upravo ovakvu kakva jest.Ima nas svakakvih.Ja primjerice ovu formulu doživljavam sasvim drugačije i pritom nikom ne solim pamet,več se zajebavam.Portali tome služe.Živ ti meni bio i pratio f1 još 40 godina.

McM

Kad ce uvesti blatobrane i zatvoreni kokpit? Do 2019 vjerojatno ce biti i prvi diesel… 🙂

Redbulovac

Hahahahaha
2024. na plin

Antonio f1

Haha.Ako nece prije na struju :). Kak su krenuli V10,V8,V6 jer se one neke udruge kao nasi zeleni bune da formula zagađuje okolis.

perodeformero

Ovo je jako zanimljivo. Uvijek su mlađe osobe te koje su sklone promjenama. Što se to dešava u našem društvu da tako nazadno gledate na stvari.
Srećom, vlasnici momčadi F1 su skloni novotarijama. Da nije tako, ne bi bilo F1.

KOve

Taman će ih uvesti 2016. da fino prekinu dominaciju Mercedesa, kao što su sa turbacima prekinuli dominaciju RB-a i tako će se povijest ponovo ponoviti i opet i opet…

perodeformero

Povijest F1 je puno starija od tvornice energetskih pića. Oni su samo crtica u povijesti f1. Potrebno im je još bar 10 – 20 naslova prvaka da postanu “povijest koja se ponavlja”

Leo

Meni su niskoprofilne ljepše.

perodeformero

Ali ja volim bucmaste. Zaš ono, razlika između ljuljanja i žuljanja.

Mrav074

Zivi bili pa vidili

Redbulovac

Meni se ne sviðaju

F1 Karthikeyan

Izgleda mi ko oni kotaci na kocijama

Kage

Da kad bolid stoji izgleda malo čudno u usporedbi sa današnjim trinaest colnim “mesnatim” gumama, ali moram reći da mi izgledaju čisto dobro dok se bolid kreće čak i bolje nego gume na RB-u sa naslovnice.

Related Posts