Renault Sport, dobavljači motora za momčadi Red Bulla, Lotusa, Toro Rossa i Caterhama, su izjavili da će VN Kanade, koja se održava ovog vikenda, biti prva prilika da se usporede s konkurencijom.
Renaultove pogonske jedinice su tijekom predsezonskog testiranja patile od nepouzdanosti, a iako se situacija poboljšala, iz Renaulta kažu da su bili u “načinu oporavka“ tijekom prvih šest utrka. U Monte Carlu je Sebastian Vettel odustao zbog problema s turbom, Pastor Maldonado nije ni startao, a oba Toro Rossa su odustala zbog problema s ispuhom. Remi Taffin, vođa Renaultovih operacija na stazi, je izjavio:
“Na početku sezone smo rekli da ćemo izaći iz načina oporavka i vratiti se do VN Kanade. U posljednje četiri utrke smo uveli nekoliko novih nadogradnji i dovršit ćemo proces u Montrealu, što nam efektivno daje prvu punu priliku da vidimo gdje smo u odnosu na konkurenciju. Ovdje će debitirati nekoliko novih dijelova, primarno dizajniranih da nam daju veću pouzdanost. Kao u prethodnim utrkama, imamo nadogradnje za software da još više poboljšamo voznost i gospodarenje energijom. Dodatno, istražili smo razloge odustajanja u Monaku i poduzeli smo mjere kako bi bili sigurni da se ne ponov. Posebno smo pogledali Vettelov problem, za kojeg smo otkrili da je razlog mehanički problem sa MGU-H jedinicom. Dio u pitanju je ponovno pogledan i daljnje provjere su ga učinile robusnijim. Ispušni problemi na Toro Rossima su također istraženi s momčadi i zajedno smo uvidjeli kako možemo izbjeći daljnje probleme u budućnosti, zahvaljujući poboljšanjima u našoj dijagnozi i shvaćanju ponašanja punog sustava ispuha u bolidu.”
Iako staza Gilles Villeneuve ima duge i brze pravce, njen manjak zavoja prema Renaultu znači da će njihovi boidi biti na rubu svoje zalihe od 100 kilograma goriva, zbog ograničenih prilika za punjenje električnih jedinica. Taffin je objasnio:
“S vrlo malo zavoja povrat energije kroz MGU-K će biti vrlo težak jer bolidi ne usporavaju često tijekom kruga. Posljedično će naglasak biti na MGU-H kako bi se energija obnavljala preko ispušnih plinova. Trebat će nam sva energija koju možemo dobiti jer ćemo ovdje biti na granici s potrošnjom goriva. Također ćemo pratiti pravu ravnotežu između tradicionalne i električne energije kako bi odlučili o najučinkovitijem načinu za korištenje goriva u utrci. Iako znamo da je konkurencija vrlo jaka, u Montreal idemo s optimističnim stavom, s obzirom da uvijek dajemo sve od sebe da pobijedimo na stazi. Realno, moramo biti skromni, ali će to još uvijek biti vrlo dobar test oko toga koliko daleko smo došli od teških zimskih testiranja i koliko nam je posla ostalo.”
James Allison says Kimi Raikkonen is simply driving slower than Fernando Alonso-šta će reći Kimijevi fanovi na ovo?
Ufff…trazit ce te izvor…branit ce ga kvarovima i td…. :prcnjau:
Reći će ti da pročitaš članak do kraja, a ne samo naslov. Ali da se ne mučiš evo ti završnog citata: “He’s just going a little slower than Fernando at the moment, but that gap is closing as the year progresses.” Do Španjolske je Fernando bio brži to je svima jasno. Barcelonu je malo teže protumačiti radi različitih strategija, u najmanju ruku Kimi je bio jako blizu. U Monacu do “incidenta” sa Max-om je bilo očito da je Kimi brži. Vidjet ćemo kako će biti u Canadi. Valjda su nešto pametno napravili sa bolidom – to je najbitnije – lako… Read more »
i ja bi to volio bez obzira tko je no 1 a tko no2. Neka oni slože dostojan bolid za ta dva vozača pa bi onda vjerujem vidjeli prava lica od obojice.
r.u.m ja se takoder slažem s tom tvrdnjom i mislim da je Alonso trenutno i unazad par godina najbolji vozač na cijelom gridu no eto nema srece da se okiti tiulom ali nemoj ložiti vatru na temu Kimija…. Po mom mišljenju Kimi nije na svom top nivou i mislim da on još može dosta bolje nego što to rezultati trenutno pokazuju. Kako bi to najlakše rekao? Kimi je najbolji u situacijama gdj se bori za naslov a kad nema nikakve šanse za isti imam dojam da ipak se to odrazi i na njegove voznje nešto kao za usporedbu sezona 2007… Read more »
Ljudi vide, što žele vidjeti. Situacija je slična onoj u RB-u,dok jedan jurca bez problema, drugi je “zaboravio voziti”, ili,a ne čekaj, kvar na kvaru. Ali slažem se s F1 fan 1983, Kimi je bio najbrži u McM, i prva god. u F, odnosno kad se bori za naslov, međutim vidjeli smo u Lutusu da i dalje ima brzinu ako ima donekle bolid i mogučnost za borbu u prvenstvu. Dajte mu bolid, ne dominantan več konkurentan i pokazat če On brzinu i rezultate.
svako ko iole kuži F1 zna da su bolidi F1 ko odijela po mjeri. Kimi je tu novi i sasvim je noramlno da je Ferrari napravljen po Alonsu. Kimiju treba vremena da se prilagodi i do određene mjere promijeni svoj način vožnje. A o tom po tom da je Ferrari bil loš zadnjih godina. 2012 je dobar dio sezone bil i brzi od RBa. tek nakon Spa kreće RBova apsolutna dominacija. Alonso je po meni vozač nove ere – ere štednje bolida goriva ograničenog broja bolida. Od kad je u F1 on taktizira i rađe ne napada nego da riskira.… Read more »
U monacu je alonso imao problema s ersom i pred kraj utrke s kocnicama
hahah marko alonso je vozac koji vise voli prolazit kroz boksove pa ako je netko u ovih zadnjih 3 ili 4 godine napravio najvise preticanja onda je to on pa sjeti se samo sta je schumiu radio kad upalim onaj dvoboj na Magny-Coursu uzivancija gledat 🙂
gle marko kad bi tako gledali 2007,2010 i 2012 po zaslugama i čistoj brzini uz slabije bolide od Rb a je Alonso zasluzio naslove a nije ih osvojio. A to što je bio proračunat i nekad nije napadao su gluposti i priče za malu djecu. Alonso kad je god imao bolid s kojim je mogao napadati ,pretjecati je to i radio a također i pobjedivao. El znaš kad je Ferrari zadnji put osvojio pole ili pobjedio? po kiši prije više od godinu dana a pobjeda u španjolskoj prije one promjene guma. Toliko o bolidu kakav vozi. Alonso za Red Bulom… Read more »
A ovo kako se bolidi kroje po određenom vozaču pa je ovaj zapostavljen su dečki moji čista glupost. Što želiš reći da je ALonso naštimao svoj kokpit ,sjedalo, pedale volan po mjeri i onda su ovi to napravili copy paste? Ja ću ti samo reći da odeš pitati Ricciarda kako je on kraj čeverostrkuog prvaka Vettela uspio se tako brzo prilagodit. Vjerovatno su slučajno pogodili bolid po njegovoj mjeri? El itko od vas zna čemu služe testiranja? Setupi ? treninzi? upravo da si vozač pronađe idealno radno okružje. Da postavi bolid po sebi. Naravno teško je s setapom dobiti najbolji… Read more »
A kakve to veze ovi komentari imaju sa Renaultom ???
Samo pričaju, pričaju, i pričaju a ekipe im konstantno odustaju i zaostaju. Ovo što se događa Vettelu da u 5 od 6 utrka ima tehničkih problema to je žalosno a da ne govorimo o lotusu i toro rossu. Ali Kanada mi je najbolja staza i jedva čekam utrku 🙂
Merđo če oprati konkurenciju još i više,nešto slično kao u Bahreinu a ove priče su kao za boljitak sporta,Mečka če da vlada malo duže.
bojim se da si ovaj put u pravu.
eto toliko pljuvanja Renaulta a koliko ja vidim njihove ekipe se dižu, RB polako ali sigurno smanjuje zaostatak za Mercedesom i pitanje je vremena kad će biti konkurentni. Ugl. od totalnog podbačaja i glavnog razočaranja sad su već ugodno iznenadenje a mene samo zanima kad ću ovaj isti naslov pročitati samo u režiji dečkiju u crvenim kombinezonima. Zaista nemogu shvatiti da takva ekipa , s ogromnim financijama , top vozačima i odličnim inžinjerima nemože napraviti nekakav vidljivi pomak prema naprijed. (pustite priče o nemarnim talijanima i konzervativnosti)…Glavni ljudi u ekipi više nisu talijani osim štefeka. U autoindusriji im cvatu ruže… Read more »
pa nitko nije rekao da su nadoknadili zaostatak, samo da će biti na svojoj punoj snazi.. Vjerovatno je Renault i na svom maximumu slabiji od mercedesa..
možda misle na maximumu koji dopušta trenutni hardware.
Nisam bas stekao dojam da su se nesto priblizili mercedesu u Monaku i pitanje je koliki bi bio zaostatak da nije bilo sigurnosnog auta, cak do Kimijeve nesrece nisu mogli ni Ferari pratiti
Nema te momčadi koja će ove sezone pobjediti Mercedes na stazi i izvan nje (osim naravno ako oba Merca ne odustanu).
To što Ferrari i Renault najavljuju poboljšanja ne znači da ih i Mercedes neće donijeti. Jedino pitanje koje se postavlja koliko će tko napredovati, koliko će Renault/Ferrari napredovati u odnosu na Mercedes i hoće li itko napredovati.
Kako je krenulo mozda mecka i ne pobijedi ovdje.Ferrari najavljuje poboljsanja,Renault isto tako,McLaren je najavio da ce ovdje biti brzi,Force India bi mogla staza odgovarat i gume,Williamsu odgovara zbog brzine,Marussia se nada da ce opet osvojit bodove.Tko zna mozda Mecka i ispusti koji veci bod protivnicima.
i onda će kraj silnih poboljšanja Mercedes ih oprati za krug jer po pitanju motora je ovo idelana staza za njih. zaboravite razlike u Monte Carlu koja nikad nije bila pokazatelj neke prave brzine i snage. U Monteralu će opet Mercedes biti dominantan.
svi najavljuju poboljšanja, samo bu Mercedes donesel oslabljenja.
mislim da još dosta utrka bude Mercedes 1-2, a pitanje dal opće budemo vidli ikoji drugi bolid na najvišim stepenicama osim Mercedesa.Jedino neki incident može promijeniti taj slijed događaja.
F1 Fan ovo za moj komentar to sam se vise salio jer svi govore kako donose poboljsanja a ispostavit ce se upravo ono sto si ti reko da ce ova staza pokazat Meckinu snagu
Moj Clio radi punom snagom od prvog dana 🙂
I moja kvatrica.
Po koji je ovo put Renault najavio “punu snagu” ?
čini mi se da je u pitanju najmanje 3-4 put ove sezone…
A dok zbilja i dođu do te utopijske “pune snage” više niti jedan vozač nebu imal neki od onih 5 motora…tak da bu opet problema sa startom iz boksa…
pa dobro ne znam sto je cudno proci ce sezona dok ekipa u renaultu izdozira ove pomake na kapaljku jasno je svima da spasa nema jbg bar da ispadne da se trudimo za najvece cifre kojim vas deremo ako vas ista tjesi bacite pogled na mclaren hihihi
U Kanadi ce proci jos gore nego u prethodnim utrkama!
Puna snaga za sve ili za neke i ‘punija’ ¿!? hh
Ako će neko napokon pokazati zube mečki,to će definitivno značiti da ima barem nekakav razlog za gledanje ove sezone.Ako će nekim čudom pobijediti mečku onda bi to značilo da prvenstvo još nije gotovo.A ako će uzeti to 3 i 4-to mjesto u Kanadi nama koji ne drukamo za mečku je možda bolje da gledamo snimke nekih ranijih “interesantnijih” sezona.Ja primjerice nisam oduševljen tom “divovskom” borbom mečketovih vozača za br.1. 🙂
Pa kad bi Ferari i Reno složili konkurentnu PJ onda bi smo gledali najbolju sezonu u istoriju f1.
Ovako gledamo kako Merđa odjuri a nazad se Ferari i Reno kolju za bodove.
Sad ce se doznati da li je zaostatak Red Bulla samo zbog motora ili ima tu i krivnje aerodinamike
Kako ćeš to doznati?
lako ako zaostatak se ne smanjuje onda nije samo do motora, onda mercedes ima i bolju aerodinamiku
#1.1.1
koji si ti “mozak”, realnost je da aero ove godine imaju RB i merc podjednak otprilike, jer merc ima zbog konstrukcije motora bolje uvjete za izvedbu gornjeg dijela šasije, uže sidepodove itd. no to nije poanta:
reci mi kako na stazi sa velikim pravcima i rijetkim i sporim zavojima možeš procijeniti aero, ne ti, nego neki dip.ing. aeronautike, sa live timingom, nebi mogao ništa zaključiti, baš valjaš!
RB je inače poznat po slaboj aerodinamici. Onaj Newey nema pojma :prcnjau:
Pa desavalo mu se da odradi slabo npr. MP4-18
ali kako misliš to u kanadi vidjeti cretino, jedna od staza gdje je aero najmanje bitan, bitniji je u spa 3x, totalno bulazniš!!