Svjetsko vijeće motorsporta je održalo sjednicu u Münchenu te su potvrđene promjene tehničkih i sportskih pravila Formule 1 za 2015. Promjene su sljedeće:
POGONSKE JEDINICE
Svaki vozač će imati po četiri motora za cijelu sezonu, što je smanjenje u odnosu na 2014. Ove godine svaki vozač ima pet motora za sezonu, a 2013. su vozači imali osam motora za sezonu.
Kazna za promjenu kompletne pogonske jedinice će, umjesto starta iz bokseva, biti start sa zadnje pozicije.
AERODINAMIČKO TESTIRANJE
Rad u zračnom tunelu, koji je 2014. ograničen na 80 sati tjedno, biti će ograničen na 65 sati tjedno.
Vrijeme s uključenim ventilatorom se smanjuje s 30 sati tjedno na 25 sati tjedno.
Korištenje CFD-a (Computational Fluid Dynamics, Računska dinamika fluida) se smanjuje s 30 bilijuna izračuna po sekundi na 25 bilijuna izračuna po sekundi.
U tunel će se smjeti ulaziti dva puta dnevno, umjesto jednom.
Momčadi će smjeti nominirati samo jedan tunel po sezoni.
TESTIRANJE
Za sezonu 2015. održat će se tri četverodnevna predsezonska testiranja. Svih 12 dana testiranja održat će se u Europi. Za 2016. slijedi redukcija na osam dana testiranja, odnosno dva predsezonska testiranja od četiri dana.
Tijekom sezone 2015. u Europi će se održati dva dvodnevna testiranja. Od ta četiri dana, dva moraju biti rezervirana za mlade vozače.
PARC FERMÉ
Trenutna ograničenja parc ferméa, odnosno zabrana promjene postavki bolida, će se od 2015. primjenjivati od početka trećeg slobodnog treninga umjesto od početka kvalifikacija.
KOTAČI I GUME
Zabrana obloga za gume se ukida za 2015. O ovome će se još raspravljati ako i kada se u budućnosti promjer kotača i guma poveća.
POLICIJSKI SAT ZA OSOBLJE
Zabrana rada na bolidu petkom navečer se za 2015. povećava sa šest na sedam sati, a 2016. će biti povećan na osam sati.
PONOVNO POKRETANJE UTRKE NAKON SIGURNOSNOG AUTOMOBILA
Nakon sigurnosnog automobila, utrka će se ponovno pokretati klasičnim startom sa grida. Klasični start se neće koristiti ako se sigurnosni automobil upotrijebi u prva dva kruga od starta ili ponovnog starta utrke, ili ako je ostalo manje od pet krugova do kraja utrke.
TEHNIČKA PRAVILA
Nekoliko novih pravila za noseve bolida, kako bi se povećala sigurnost i kako bi se osigurale estetski više zadovoljavajuće strukture.
Nekoliko novih pravila o blokovima s donje strane bolida, kako bi se osiguralo da su napravljeni od lakšeg materijala (titan) i da su bolje skriveni.
Nova pravila kako bi se osiguralo da se diskovi kočnica rotiraju istom brzinom kao kotači.
Dvostupanjski sustav zadržavanja matice kotača će od 2015. biti obavezan.
Šalu na stranu, može li mi netko malo tehnički obrazovaniji objasniti ili dati link da mi pojasni ovaj paragraf:
“Nova pravila kako bi se osiguralo da se diskovi kočnica rotiraju istom brzinom kao kotači.”
Naime, ne shvaćam kako bi izveli da se NE rotiraju istom brzinom u prvom redu, a drugo, što se time može postići?
Previse pravila,malo slobode..to ce unistit F1..vozaci su izgubili primat u odnosu na bolide i svu tu modernu tehnologiju..nazalost.Nemam nista protiv tehnologije ali sta je previse je previse..
Ufff…ako sve ovo elegantno pofumam uz neki kiseli osmijeh, ostaje pravilo “PARC FERMÉ”…
To je čista “totalka”.
Koja je svrha onda uopće treninga ako nesmiju podešavati postavke tijekom tih istih?
Totalni absurd.
Ma Bernie je glavni krivac za sve i za staze i motore i za gume za sve je kriv formula ce ici ka boljem tek kad on odapne.
Što lupaš? kakve Berni ima veze sa tehničkim pravilima. Ona se mijenjaju u dogovoru i na prijedoge FIA-e, momčadi i vozača.
Pero, sve, ama baš sve promjene inicira Bernie, a provodi tehnička komisija FIA-e u dogovoru sa teamovima i proizvođačima komponenti
Skupa neka uspavanka za nedjeljno poslijepodne
sorry greška
:facepalm:
Prekakili su se,od sredine prošle godine F1 ide ka dosadi,a sada se pridružuje i tendencija ka gluposti.Nadam se da će Ferari orvoriti vrata i prvi otići ka novom takmičenju i povratak iskonskoj formuli.
haha no comment
F1 sve vise nazaduje umjesto da napreduje…Ja ovdje ne vidim svjetlu buducnost.
Jesi posto negativan od kad Vetell ne pobjeđuje,baš si instant navijač.4 godine je sve živo poosvajo a ti se nemoš strpit godinu,dve da Vetel opet počne pobjeđivati.A znalo se to i po tvojim navijačkim parolama.REDBULL DAJE TI KRILA PARDON NASLOV.
Ovo mi je kao dejá vu!… kao da sam ovaj komentar već negdje pročitao.
Nije me briga pobjeðuje li Vettel ili ne ,odustao sam od Formule 1.Nema smisla to vise gledat.
Ma, interesira ga, i gleda, samo neće priznat :zub: samo je promijenio parolu, “Ne gledam to više”
Ekipa, imamo problem.
Nisu napisali koliko će puta navijači Ferrarija, a koliko Red Bulla smjeti ići na zahod između kvalifikacija i utrke. :/
.promjene koje na prvi pogled doprinose uštedama, pa čak i nešto humanijem pristupu, barem što se tiće vojske radnika i mehaničara, na kraju će ispasti sve skupa još skuplje i još napornije jer u mrtvoj trci za svakom desetinkom sumnjam da će se netko i nešto štedjeti i samo je pitanje na koji će se naćin pravila preskakati. Ipak, najkontraverznije je pravilo ponovnog starta. U načelu izgleda dobro…još jedna procedura sa zanimljivim ishodom za nas gleatelje. Al za ekipe prava vratolomija. Nitko nemože znati u kojoj fazi utrke će biti ponovni start, u kojoj će fazi biti startegija i kakve… Read more »
A kada je ponovni start imaju pravo (bar do sada je tako bilo) na promjenu guma dok stoje na čekanje ponovnog starta,ne piše kako će to riješiti dali će odmah stat na pozicije i čekat dok se očisti staza ili će i dalje kružit za safetom pa kad safet treba otić oni će se postavit za start i samo pričekat semafor.Zanimljivo će biti to pravilo?
Alonso ima iskustva sa ovim namjernim udaranjima u zid (2008)
Vjerovatno ce kruzit stazom dok se pocisti staza jer sumnjam da ce opet sve mehanicare izvlacit na grid sa ventilatorima za hladjenke, grijacima guma… Prevelika procedura bi bila
junuz, naravno! Njemu treba samo dobar bolid, iskustva i talenta mu ne fali. Pa onda takve stvari nisu uopće potrebne, niti su njegove želje.
Kurc. mi nije jasno ovo sa aerodinamičkim testiranjima,pa šta če im FIA staviti brojač ko u trgovačkim centrima pa da vide koliko će puta oni uč u zračni tunel.znači 80 sati tjedno je cca ako ne računamo sub/ned podjelimo sa 5 dana- 16 sati na dan rade po sadašnjim pravilima to znači da vjerovatno ovi bogatiji Fer,redbull,Merc.imaju dvije smjene ljudi koji rade u ZT.Znači 2 X po 8 sati dok ovi siromašniji vjerovatno nemaju para za zaposliti toliko ljudi(moja pretpostavka)Šta će sad ti ljudi dobit otkaz ili?I šta će FIA stavit i brojač na ventilator i očitavat koliko sati tjedno… Read more »
Ovo je ko da gledam nasu vladu u saboru kad mjenjaju zakone svako malo.
Uredu mi je kada f1 prati svetske automoto trendove.Hibridi su planirani kao sledeći korak u f1 da vide kako se taj supertrend ponaša u f1. Ja to volim i neosporavam,neka tako ide i napred u budućnosti.Elektrogeneratri koji 100% pogone bolid su budućnost a najavljuje je Formula E i prototip Nissan ZEOD RC(koji je moj avatar jer volim pornjavu od mešavine cilindara i elektromotora). F1 će u budućnosti imati više izbora kao npr. Elektromotor ,Hidrogenski motor,električni motor ko formula e+kers+solarni paneli i sve je to uredu,jer f1 pokušava sve nove tehnologije probati.. No hebeno me nerviraju sportska pravila koja prave vojnike… Read more »
Istina, to sa vojnicima, međutim, momci znaju pretjerivati s izlascima preko rubova staze, jurnjavom u boxu……….
Što se tiče punog gasa, ideja je da moraju taktizirati cijelu utrku, a ne samo pedalu do kraja, nego ukupno cijeli bolid do kraja (gume, gorivo, struja, kočnice, aerodinamika…..)
Nije ni to loše. Imaju više za razmišljati.
Naravno, ponekad se pretjera. Npr: 80-tih s prvim ograničenjem goriva su pretjerali. Mansel je usporedio utrku s vožnjom taxija.
Problem je riješen ali tek što je cijela sezona uništena zbog toga.
Bitno je da FIA stavlja timovima i vozačima izazove koje bi trebalo nama doneti spektakl.
Ma ja sam zadovoljan sa onim što imam na tv,ima svega od inženjerske pornjave pa do dobrog i surovog trkanja.
Ehh da trkanje,sve više navijača tu reč zapostavlja i okreće se rečenicama ružni bolidi i nema zvuka.
Kako me to nervira,niko nemisli na trkanje nego na 100-te nebitne stvari..
U zadnjih par godina ima puno pretjecanja ali znamo svi da je to umjetno (KERS, ERS, DRS)…F1 je perjanica motosporta a sa takvom titulom zvuk je bitna stavka..previše čimbenika utječe na utrkivanje danas. Gledatelju pored staze je gotovo nemoguće shvatiti što se točno događa..još kad tako komplicirano natjecanje izgubi zvučnu kulisu zapitate se dali je uopće isplativo pohoditi utrku F1..
Kers je dobar, Ers je dobar, Drs još treba izbrusiti odnosno još doraditi pravila kako bi se poboljšala utrka jer se može to. Al baš zbog toga što je to vodeći autosport treba isprobati ali baš sve tehnologije za budućnost.
@McM
kad misliš na umjetno, da li misliš na plastiku ili na staklo. Jer V12, V10 i V8 su potpuno prirodni motori, kao i zadnje krilo. Eno ga RBR ima plantažu zadnjih krila za bolide, uzgoj im super ide. Potpuno su prirodni, ali im moraju stavljati neke umjetne (plastične?, staklene?) klapne zbog tog neprirodnog DRS-a. Renault-u je ove godine ta velika količina kiše i hladno vrijeme uništio uzgoj motora, tako da su sada njihovi potpuno prirodni motori najslabiji na gridu… E, je*i ga. Ta priroda, nikad nisi siguran kako će što ispasti… 😆
Stai lisac 😆
Da od puno kise Ferrariu se utopili konji:) Idem za koji tjedan u Mađu cemo podvuci crtu 2013-2014
@McM
ajde budi drug pa napiši “putopis” kao društvo koje je bilo na “A1 ringu”…
Zanima me kako ćeš ti vidjeti u živo situaciju.
A što se tiče Ferrarijevih konja, davno su se oni razboljeli, to što su se utopili, možda bude dobro, morati će nabaviti “nove”…
Drže se i sretan ti put i dobru zabavu želim… :thumbs: 😆
ja bi najvise volio da F1 i pored vako losih Limitiranja postane zanimljivija, samo u inat ovima sto pricaju kako sport ode u qrac… isto ste mala djeca, nikakve vam promjene ne stimaju… najbolje vi sebi upalite snimak neke stare trke i uzivajte, a nova, nadam se bolja vremena dolaze 🙂
F1 ne bi bila F1 da nema stalnih izmjena, jer neka pravila nekoj ekipi vise pasu, pa dominira, a FIA ne zeli to i pukne nova pravila, pa se snalazi kako znas i umijes , a opstaju oni koji imaju vise money, money 🙂
Moram priznati da smo konačno na istoj liniji. Jedino je problem što je FIA i Bernie već toliko omatorila da žele upravljati i stvarima koje, kad se njima upravlja, smanjuju zanimljivost (izbor tko će biti svjetski prvak, npr… Kladio sam se na Nicu Rosberga, jer ga je Bernie najavio, pa sam sad za svoje pare paranoičan). Da to puste, bila bi F1 itekako zanimljiva… 😆
Ovo sa Parc Ferme-om je najnepotrebnije.
Šta naprave na prvom i drugom treningu, to je to. Nema više mijenjanja. Treći trening se neće forsirati, jer treba odvesti kvale i trku.
Uvijek isti komentari adolescenata od početaka F1 do danas. Pa svake sezone se dorađuju pravila, jer momčadi svake sezone izmišljaju nove stvari. Da nema toga, ne bi bilo niti F1.
Uostalom pravila se dorađuju zbog ušteda, veće sigurnosti i popularnosti u dogovoru i na prijedoge i samih momčadi, a ne samo FIA-e.
Ovo s ponovljenim startom nije loše.
Usput, kada englezi pišu 30 bilion, (trideset tisuća milijuna) točniji i razumljiviji prijevod na Hrvatski bi bilo 30 milijardi.
To bi svi već morali naučiti. Svako malo se pojavljuje ta greška
1 bilion = 1.000 milijuna = 1 milijarda
http://en.wikipedia.org/wiki/1,000,000,000
Pero uozbilji se. Ovi u FIAi imaju ozbiljnu namjeru razjebati Formulu 1 kao takvu i polako ali sigurno zamijeniti je Formulom E.
Ma naravno. Svi oni najviše vole gubiti novce i kopati sebi grobove. Mora se svake sezone rezati na troškovima. U suprotnom će ostati 4 momčadi na gridu kao početkom 80-tih. To se radi zbog malih momčadi, sigurnosti, unapređivanja, i popularnosti. Naravno ne sve svake sezone, ali svakih 5-6 iz korjena se mijenja. Ljudi kao ljudi, ne vole promjene, Ali da ih nema F1 bi bila zanimljiva kao 24h lemans-a. Uostalom, postoji i GP2 GP3………. Tamo nema velikih promjena. Prema tome, kome se ne sviđa……… Bez goriva? Samo stuja? Teško i ne tako brzo. Glavni sponzzori su još uvijek naftaši i… Read more »
Korištenje CFD-a (Computational Fluid Dynamics, Računska dinamika fluida) se smanjuje s 30 teraflopsa po sekundi na 25 teraflopsa po sekundi.
Ove brojke nemaju veze s novcima Pero…
Neke da, neke ne.
Nemoj izvlačiti iz priče samo ono što ti paše.
A nisam siguran da baš nema veze. Razmisli koje su to pile koje pogone takvu hrpetinu podataka.
Možda imaju dogovor s IT industrijom koja ima viška slabijih demode prošlogodišnjih pila……….
Trenutno najjači je Tianhe-2 skoro 34 000 petaflopsa, neusporedivo s onime s čime mogu raspolagati timovi, zadnji članak o Ferrarijevom super kompjuteru što sam pronašao ovaj
https://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=11&cad=rja&uact=8&ved=0CHEQFjAK&url=http%3A%2F%2Fsites.amd.com%2Fru%2FDocuments%2FCRP-Nov-2011-Ferarri-Case-Study.pdf&ei=JaesU_zBDeyy7Ab5j4Eo&usg=AFQjCNHC-StANbgc_fYVFoLnXtAiZg78QA&sig2=YBEy1y8NZvBtMj9ibG0Caw&bvm=bv.69620078,bs.1,d.bGE
Sad koliko je njima dovoljno samo oni znaju. Timovi su to potpisali, valjda se slažu.
Tera = 10 na dvanaestu = bilijun 😉
U SAD 1 billion znači 1 milijarda 10/9
U engleskom jeziku za ovaj broj se koristi ime trilion.
http://www.hazu.hr/~duda/veliki.html
Nigdje izvorni tekst ne spominje bilijune. U izvornom tekstu piše “Teraflops”, a taj grčki prefix “tera” znači 10^12, dok flop znači “floating point operation”. Dogovoreno je da se na flop isto mogu lijepiti grčki prefixi, pa je tako kiloflop 10^3 flopova, megaflop 10^6 iliti milijun, gigaflop 10^9 iliti milijarda, a teraflop 10^12 iliti bilijun.
Ok ok, you win, im lose.
https://www.youtube.com/watch?v=YgSPaXgAdzE
Mislim da je krajnje vrijeme da Ferrari iskoristi svoje pravo na veto i stane na kraj ovim glupostima!
Još kada bi znao koliki dio od ovih promjena zahtjeva sam Ferrari, odrekao bi ga se i počeo navijati za Tatru.
To mi izgleda kao največa istina od svega,nemamo mi poima…
Eto sada će Maldonado imati veću zabavu,jedva će čekati SC 😆
Kada si se već dotakao mojeg pulena.
Znaš li tko je najviše napredovao na ukupnoj tablici nakon posljednje utrke?
Ne?
Pastor Maldonado! (sa 22. na 19. mjesto)
Poruka je bila sastavljena u šaljivom kontekstu,nemam nameru prcati njegove fanove(usput,ja sporadično navijam za njega jer je jedinstven,tolika agresivnost je retkost u današnjoj f1).
Ja sam njegov navijač zadnje 3 sezone i nema smisla da u pola sezone oportunistički mijenjam svog nedodirljivog samo zato jer mu ne ide.
Uostalom i ovo je bila šala mala (s 22. na 19. mjesto:)
Pa ovo je tako i tako postalo ko kad j***š sa kondomom..a to ti je koda pereš noge sa čarapama..
…ali kad j***š bez kondoma možeš gadno da se sj***š.
Ovo nisu promjene pravila vec Zabrana.
Tako nam je i u zivotu, nemoj ovo, nemoj ono, nista ne smis da radis.. vodaju nas ko kuske u magli.
Fantastično!!! Samo se nisu sjetili da još ograniče količinu goriva na 85 litara.
Možda ograniče i maksimalnu brzinu na 250 km/h…da bi motori duže trajali.
…ufff, 250 km/h je ipak malo previše…130 km/h, kao na autocesti… 😀
mislim da bude zaživilo crno tržište, isto kao kod nas ct uređaj. U našoj bolnici ne radi stalno je u kvaru pa moraš privatniku. Ljepo otvorimo firmu složimo zračni tunel napravimo dizajn dobro debelo testiramo i kao takvoga prodamo isto kao što se danas prodaju motori. Evo prilike da se nešto zaradi.
Nije loša ideja.
Za 2020-tu samo jedan motor, mjenjač i šasija. nema nadogradnji, kompletna homologacija, pa tako nema ni testiranja, ni zračnih tunela. Ako razbiješ bolid, gotova sezona, pa da vidimo ko će bit toliko lud da ode preticat. Svaki tim dobije po tri para guma, inter, kiša i suho, za kvale i trku. Tankovi goriva 30 litara i smanjeni troškovi. Živjela FIA!!! :zub:
…znaš da me apsolutno ne bi čudilo da nešto od toga i uvedu… 😀
Šalim se, razvoja mora biti, koliko će uspjeti u tome, s obzirom na ograničenja, odgovorit će utrke. Pravila idu u smjeru postupnog smanjivanja rada i nadogradnji u narednim godinama. Koliko će trajati ova turbo era zavisi na kraju od uspješnosti proizvoda. Honda se čini dugoročno planira boravak u F1, čim više “motora” u F1 to bolje. Da li je to sve dobro za F1 što se tiče novih “poreza”, ne znam. Imam osjećaj da se tako F1 sterilizira.
…ma i ja se zezam, malo sarkazma uvijek dobro dođe…da se razumijemo, ja sam za ovu novu tehnologiju, ove motore, odnosno pogonske jedinice…da dođe što više novih proizvođača, iskreno veselim se Hondi slijedeće godine jer me baš zanima kako će funkcionirati s obzirom da su imali 1 godinu ekstra za razvoj jedinice…….ali ono što me smeta su sva ta ograničenja koja po meni ubijaju draž sporta; kažnjavanje vozača nakon gotovo svakog lakšeg dodira na stazi, nemogućnost razvoja motora do neke određene razine…da ne nabrajam dalje, jer i sam znaš…istina da je to sve zbog štednje koju gore pero navodi, kako… Read more »
Debelo pretjeruješ s gumama. Po jedan komplet svakog seta za cijelu sezonu je sasvim zadovoljavajuće 😛 .
😀 Reko je Lisac mislim, Tigar :rofl: e, te su za long run…
Najnoviji dobavljač guma u F1 od 2020 – Tigar Pirot: Garantiraju 5 sezona bez promjene guma… :haha: :rofl:
Koja je to plastika bila :rofl: popucaju sa strane od starosti i sunca, ali gazna površina samo malo matirana, dubina šara neznatno smanjena :hahaha:
Sve više i više “kastriraju” ovaj sport…
…pa kud ovo ide, da čovjek ne povjeruje…nije ni čudo da F1 gubi sve više poklonika… do 2020. budu valjda bolidi iz tvornice išli direktno na prvu utrku, bez ikakvih predsezonskih testiranja…
Ode naša F1 u tri lepe p…m……
Za sad su zamrznuli razvoj motora. Zabranjena su testiranja – osim ovih par službenih. Ovo preostalo vrijeme testova žele još smanjiti.
Kako onda, bez varanja, skrivenih testiranja i tko zna kakvih još muljaža, da neko napravi dobar bolid ili motor? Da ga isprdne? Mislim, sranja na sranja …
Koje su ovo gluposti.
Uf….dobro su prošli.