Iako novi motori nisu izazvali oduševljenje kod gledatelja, zainteresirali su mnoge automobilske kompanije. Špekulira se da su to dva proizvođača koji su u povijesti Formule 1 bili iznimno uspješni, Ford i BMW. Giancarlo Minardi je na svom web siteu napisao kako misli da bi se njemački gigant mogao vratiti već 2015.
“Ako se interes firmi kao što su BMW potvrdi, to će biti odgovor na tehnološki izbor te će pokazati da Formula 1 je i da će još uvijek biti vrh natjecanja u Motorsportu. Dolazak novog proizvođača iz Njemačke je s tehničke i ekonomske strane dolazak svježeg zraka, a također bi pomogli i onima koji su u problemima.”
U magazinu Racecar Enginering pak piše da bi Ford mogao nazad u Formulu 1 kao dobavljač za jednu od dvije momčadi koje se spremaju ući u Formulu 1 sljedeće godine. Gene Haas, vlasnik tima u NASCAR-u, imao je želju još 2010. ući u Formulu 1, kada mu nije uspjelo, no sada njegova ideja izgleda vrlo ostvarivo.
“Hass Automation bi mogao koristiti potpuno nove Ford-Cosworth motore”, piše u magazinu. “Engleska firma je otvorila ured u Detroitu i razvila motor za sezonu 2014., no nije ga htjela staviti u proizvodnju bez partnerstva s originalnim proizvođačem dijelova.”
Ovaj bolid na slici mi izgleda fantastično
ovaj “rogonja” mi je jedan od najljepših bolida ikada ali o ukusima se na raspravlja 😀
2008. je zadnja godina lijepih bolida.
koja slika. f1 je bila mocna do 2008. od 2009 svaka god. je sve veca komedija. 97. sam bio u austri pod se treso kad su te mocne pile letile stazom. neka dodu novi motori novi timovi. ali dosta glupog ogranicivanja. nece propasti svijet za par kila benzina.
Sam početak prvaka 😉 najljepši bolid ikada sa pre pre je….. zvukom.
https://www.youtube.com/watch?v=KxbfverpApQ
E to je zvuk FORMULE 1 a ne ova sranja na baterije,VATRA
Benetton-Ford 🙂
mozda opet nekada budemo vidjeli BMW Williams 🙂
Hm posto su (BMW) od sina John Coopera kupili pravo na ime, morti se i Cooper vrati u F 1, naravno s BMW motorom, pardon “powerunitom”. 🙂 S Minijem su to i napravili i dobro zaradili…
Ne vjerujem da će itko osim Honde ući već 2015. ali moguće da je se Bmw vrati već 2016.
Problem je kad u F1 ulaze tvorničke momčadi koje na F1 gledaju samo kao nešto što će im povećati prodaju automobila. Natjecanje ih kao natjecanje toliko i ne zanima. I dok je BMW kao momčad i kao proizvođač motora pokazao sposobnost za pobjede, Ford je druga stvar u novije vrijeme. 90-tih su proizvodili odlične motore, a kada su kupili Stewart i ušli kao Jaguar bili su blago rečeno – katastrofa. Što je najgore, Ford je najveći krivac za propast Jordana (velikim dijelom i Minardija). Za one koji nisu upoznati, veliki proizvođači su se dogovorili prodavati motore manjim momčadima (Jordan i… Read more »
Bilo bi dobro kad bi svaka ekipa u F1 imala svog dobavljaca pogonskih jedinica
jer bi onda prestale price da tvornicke ekipe imajuprednost pred ekipama koje kupuju
od njih a i svakako bi bilo zanimljivije s vise konkurencije.
BMWWWW Nick i Robert, Kanada 2008 :’)
cijela ta sezona, 2008, veca sloboda aerodinamike, ljepsi bolidi, motori, eksperimentiranje na prednjim krilima (Hondin golub)
to je sve bilo prije samo 6 godina… bila je to druga sezona koju sam ikad pratio Nekako mi sve to sad fali..
Ferrari, Renault, Mercedes, Honda, Ford, BMW, Porsche, kakva bi to ludnica bila!
THIS IS FORMULA 1!
a ferrari najsporiji hahah katastrofa XD
Ajmo onako malo maštati, i zamisliti da sada npr. Marussia sklopi ugovor s Fordom,i Ford pripremi odličan bolid za iduću sezonu,i Chilton osvoji naslov svjetskog prvaka Formule 1 ? Što mislite,kako bi ostale momčadi i Bernie ( FIA ) reagirali,i kakve bi to bile posljedice za Formulu 1?
Jesi pratio 2009.?
To bi izazvalo katastrofu ogromnih razmjera
da li ste zaboravili prethodne 4 godine ili sta????
Mislim da su oni koje ne smatraju nove motore (bolje reć power unite) dobrim pravilom i izborom u krivu. Možda je zvuk malo lošiji i drugačiji, ali oni će sigurno dovesti do boljeg razvoja (ne samo F1 bolida, nego i običnih auta) i više natjecateljstva, tj. novih momčadi. 🙂
Naftni lobiji kontroliraju razvoj el. motora za automobile odavno, da su htjeli u OPEC-u već bi odavno imali aute koji voze isključivo na baterije i prelaze preko 500km/jedna baterija. To što se zadnjih deset g. malo situacija počela micat s mjesta je činjenica da nafte nema u neograničenim količinama(tu su već alkohol, dušik, biodizel itd.). Da su 1960-ih, ’70-ih došli Martin Eberhard i Marc Tarpenning sa svojom “Tesla” idejom, zgazili bi ih kao što su gazili slične sa istim idejama. “Naftaši” su isključivi krivci što danas automobili na struju jesu gdje jesu, Od F1 noviteta u automobilsku industriju dolaze, ali… Read more »
Sve govori da su “prdonje” iz FIA-e ipak dobro procijenili situaciju… Uskoro bi mogli vidjeti i 15-tak timova na gridu (Porshe ozbiljno razmišlja priključiti se u F1)… Jedva čekam novosti za 2015!
odakle ti to o porscheu? prvi put čujem.
pa porse hoce da udje u f1 ili le man, audi je vec u le manu i ide im odlicno. caka je u tome sto su i porse i audi u vlasnistvu vw, pa bi bilo glupo da se i porse i audi nadju u istom takmicenju (u ovom slucaju le man-u), pa su direktori porsea najavili da bi se mogli prikljuciti f1,,, mislim da bi to bilo odlicno
o bože, sheldone,
pa porsche je ove godine u wec-u sa p1 bolidom i zbog toga su izjavili da ih f1 ne zanima.
i zbog toga ja pitam lisca, odakle mu te informacije. prepostavljam da je neinforman ko i ti, ali ipak moram pitat.
@... zekohonda
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112865
Znaš mene samo trkeljam neinformirane gluposti! 😆
Da citas s razumijevanjem navedeni link shvatio bi da je glupost. ‘if’ je kljucna rijec. 😉
ako – znači da ozbiljno razmišljaju… Da čitaš s razumijevanjem nigdje nije napisano da dolaze sigurno, nego ako = razmišljaju… Jer da ne razmišljaju, zašto bi to uopće spominjali. Nitko ih to nije pitao…
Ajde, čitaj s malo razumijevanja, pa onda prigovaraj…
Nema potrebe… 😆
Razmisljali su davno. Vise ne. Odlucili su se za wec. Shvati to.
@... zekohonda pa eto da ti prevedem. Kažu u Porscheu: There were only two options – F1 or LMP,” he said. “But Le Mans is our second home.” – Postoje samo dvije opcije – F1 ili LMP (Le Mas Prototypes). “What could have influenced it was if someone in the group had said ‘Yes, but Audi is there and you cannot compete with Audi’. – Odlučujuće će biti ako netko u (VW) grupi kaže ‘Imamo Audi tamo i ne smijete se natjecati sa Audijem’ “If someone from senior management had said this is not possible, we would have had no… Read more »
loš ti je prevod.
odma na početku da ne idem dalje:
‘there were only two options’ . POSTOJALE su, a ne POSTOJE!!! kako si nedokazan božesačuvaj.
objasni mi ovo o 2008. i 2009. i spriječenosti da pobjede, ništa te ne razumijem.
zašto honda smije a ne smije porsche?
pa, niko porscheu ne brani da uđe u f1, ali su odlučili da neće. 3 godine su sigurno u wec*-u sa p1 bolidom.
”The final decision was the only logical one. F1 was an alternative, but the road relevance is not there”
*nastupaju oni u wec-u i sa 911 u gte klasi, ali to sad nije važno.
Zekin prijevod je točan.
Pravila za sada dozvoljavaju najviše 26 bolida na stazi, znači max 13 timova. Šta će sve za drugu sezonu ispregovarat FIA, vidjet ćemo, samo da se ne dogodi situacija da ulete nove momčadi da popune grid za testiranja, kao šta vidimo u MotoGP-praktički dvije klase motocikala.(dobro, oni su to morali napravit jer su otišli Suzuki i Kawasaki, zapravo “pol Japana”). Previše bi to bilo bolida na sadašnjim stazama, poslije par krugova napravila bi se kolona duž cijelog kruga, kao u endurance utrkama, kad ima više od 3 klase na stazi, otprilike dodaj još jedno 4,5 Marussia/Caterham timova na grid i… Read more »
da 13 timova, ali to pravilo ne zabranjuje da npr bmw ili ford preuzmu npr caterham ili marusiju, mada bih vise voleo BMW-sauber kao pre par godina 😀
može biti i više timova, no samo 26 bolida može startati u utrku. Bilo je to (nisam siguran) u 70-tim ili ranim 80-tim kada se neke ekipe ili neki vozači nisu kvalificirali u utrku… I jednostavno je nisu vozili… Dakle broj ekipa nije određen, već broj bolida na stazi, a on je 26… 😆
.
BMW Sauber!Dobra stara vremena…
Da se barem vrate 🙁
Red Bull daje ti krila,pardon naslov
r.u.m. vrati Maminja !
Ne jedan ,dao je 4.
A, prcaš ga s tom rečenicom, ha? 🙂
svako malo…
teći put-ae, bar je prizno…
E, to se zovu sjajne vijesti!
Bilo si super ponovno vidjeti BMW i Sauber skupa. Lijepa vremena…