Iako se krajem prošle godine raspravljalo o ograničenju troškova za sezonu 2015., ovaj vikend je izglasano da ih ipak neće biti. Red Bull, Mercedes, Ferrari, Lotus, McLaren i Williams su timovi koji su se usprotivili ograničenju budžeta. Jean Todt je tom prilikom izjavio:
“Većina momčadi je bila za uvođenje tih mjera. No izgleda da su sada svi timovi iz strateške grupe protiv toga. Situacija je onda jasna. Ako su nosioci komercijalnih prava i 6 momčadi protiv toga, tj. 12 od 18 ljudi, onda tu ne mogu ništa uraditi. To je čista matematika, što znači da ograničenja troškova neće biti.”
No, dijelom je priznao i da je razočaran.
“Na neki sam način razočaran jer će se ovako još teže postići smanjenje troškova. Ona su potrebna ovom sportu te mislim da će sama doći kroz sportske i tehničke propise.”
smanjenje troškova+ smanjenje motora+ nedostatak zvuka= smanjenje zaljubljenika u F1
Jos da im smanje troskove bolidi bi otisli u pm*… :p
dobra odluka
pa onda bi to bila utopija
isto da u zivotu zahtijevamo da svi trose kao jedan
onaj ko ima nek trosi kolko hoce to je poenta
a mi mali cemo se boriti kako sam znamo
u svakom sportu je tako i svakom segmentu drustva tako treba i ostat
Nije baš istina da je u svakom sportu isto. U NBA i općenito u američkim sportovima imaš Salary Cup koji djeluje izvrsno – pa Lakersi i Knicksi koji imaju para na bacanje ove godine prolaze nikako. U Atletici novac također nije važan, u skijanju, skijaškim skokovima… Netko tko ima više novaca ne bi smio samo na osnovu toga biti bolji, već bi trebale odlučivati sposobnosti i kreativnosti. Zamisli da radiš na nekom poslu i zaslužuješ promaknuće. I onda se odjednom pojavi netko novi, ali netko s dubokim džepom i promaknuće dobije on – jer je jednsotavno bogatiji i “sposobniji za… Read more »
ja sam protiv salary capa sve dok ima ekipa, timova. ali kad počnu propadat i prijetit odlaskom, ybg. onda se treba uvest.
zanimljivo mi je to kako u kapitalističkoj americi imaš ‘komunističke’ metode sa salary capom, nema ispadanja i promoviranja u niže/više lige, i ako si bio najgori imaš pravo prvog picka na draftu.
je američki sportovi imaju salary cap, ali to ne znači da ne mogu trošiti više od toga.
mogu ako žele samo onda ne plaćaju normalnu stopu poreza već se plaća jedan i pol, dva i čak tri puta veći porez nego da si u salary capu ovisno o sportu i razredu prekoračenja.
također u nekim sportovima imaju i restrikcije ako probijaju salary cap nekoliko godina zaredom.
@mrvnr – tako je. I imaš klubova koji plaćaju luksuzni porez ali se isto gledaju “ugurat” u Salary cup.
A sranje, bilo bi super da ostane kak jest samo uvest jos jednog ili vise proizvodjaca guma
E to bilo dobro….
to je nemoguce jer ce se jedan proizvodjac na kraju uvijek izborit i bit ce najbolji i onda kad ostali odu opet mogu radit kako zele. a isto tako prihod novca nebi bio tako dobar kao sto je sad.
O ovome razglabaju otkad pamtim F1. Stalno ista priča i isti rezultati.
Kakve su ovo gluparije,sve na kraju plati “raja”.Ulaznice će zato poskupjeti što one nebi pojeftinile što se putuje na drugi kraj zemaljske kugle,mislim apsurd.Ili kako je napisao Zlatko iz Malesie se putuje u Bahrein, umjesto da se smanje troškovi bude GP Singapura.Ili sad će bit Kina pa Japan tek na Jesen pa kolko samo potroše na tim putovanjima?Što se tiće tehnologije za korištenje u automobilima za to se slažem ali zvuk se mora vratiti bilo kako.
Upravo tako. I onda ljudi ovdje dođu kukat kako nemaju gdje gledati prijenos utrka! Kako će imati kad su iz godine u godinu prava sve skuplja!
Potpuno stoji da je F1 elitni sport, i da postoje i manje serije za one “siromašne”. ALI… Uspjeh nikako ne bi smio ovisiti o novcu, odnosno da možeš pobjeđivati samo ako imaš novca na bacanje. Neka granica bi se trebala postaviti, možda neka relativno veća eto čisto da zadovolji najveće, ali granica bi ipak trebala postojati. Ovako troškovi rastu iz godine u godinu a male ekipe otpadaju. Ali, ne bi bio toliki problem da samo male ekipe otpadaju nego podviju rep i oni veći poput Toyote, BMW-a, i Honde. I to upravo oni koji su i najzaslužniji što su troškovi… Read more »
Ferrari nikako ne može pobijediti uz sve pare.
Ali ne može ni Force India zato što ne može ulagati i dovoditi ljude najveće kvalitete, niti može tijekom godine održavati razvoj bolida na razini kao i najveći. A ne može se reć da oni ne zaslužuju pobjede! Pogledajte samo što rade s malim budgetom!
Onda neka fia pomogne ekipama koje nisu spremne na tolike troskove, cisto da ostanu na gridu, da im daju neke bonuse i sl,
ovo je na razini izbora u Sj.Koreji,pričam ti priču,6 ekipa koje jedine imaju pravo glasa kao bile za ograničavanje,a izglasano drugačije,a jadan Bernie će sa golemom žrtvom morati prihvatiti da će zaraditi više love..ma odvratno
https://www.youtube.com/watch?v=QvTWvN1aFw4 vratite nam ovaj zvuk nazad
evo odgledah ovaj video u jednom dahu, i mogu reći da san uživa u ovu minutu ipo više nego u zadnju godinu ipo dana formule 1.
brutalno savršenstvo formule 1 je to bilo. naravno prvo vozač a i sve ostalo.
ivan blažičko 2009/10: postoje neki trenuci u sportu kada morate zašutjeti i prepustiti ti se uživanju (zvuk ferrarijevog motora, onboard).
na žalost toga više nema
Zvuk u F1 je ipak nešto posebno, dobro bi bilo ovih par među današnje bolide stavit, kladim se da bi publika to nagradila vrištanjem iz petnih žila 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=ljamNF5NLD8
milina…
”Većina momčadi je bila za uvođenje tih mjera.”
”Ako su nosioci komercijalnih prava i 6 momčadi protiv toga”
u f1 ima 11 momčadi. prva rečenica isključuje drugu i obratno….maFIA!
😀 6+5=11, u drugoj rečenici ovima šestorici pridruži i ljude iz FOMe.. i eto ti još većek pičvajza. Ma bude još Todt plesao kako “složna braća” sviraju, neće mu bit prvi put.
Jbš, Dinastiju i Santabarbaru zajedno, na šta ovo izglada.. izgleda da je ovdje još uvijek živ mr.Carrington. 😀
nisam pažljivo čito, znači većina je promijenila mišljenje. 🙂
A ko če ga znati?Todt je valjda zabrinut zbog prevelikih računa za struju.
“Na neki sam način razočaran jer će se ovako još teže postići smanjenje troškova. Ona su potrebna ovom sportu te mislim da će sama doći kroz sportske i tehničke propise.”
Ne razumijem zašto bi smanjenje troškova bilo potrebno Formuli 1.Formula 1 je elitan i skup sport u koji izraz smanjenje troškova ne spada.
Kad ostane 12 bolida na gridu, onda ces vidjeti zasto treba smanjiti troskove, malo karikiram ali nisam daleko:)
Ja baš i ne vidim da se grid smanjuje, dapače on se čak i povećava iduće sezone tako da ne vidim da su troškovi tako velik problem.
Krajnje zabrinjavajuće, ograničenje troškova u ovo vrijeme za Formulu 1 je neophodno, inače će za dvije godine cifre postati sa 12 brojki i bez nula… To nije dobra stvar, sport se pretvara u veliki bazen pun love u kome pojedinci plivaju i uživaju, drugi troše pare koje su dobili tako što su nalijepili nekoliko slova na karbon, a treći se tuše u bazenu.
Nije ovo dobro, promjene u vezi ekonomije su neophodne, po meni.
Lotus je protiv ograničenja troškova hahahahahahahaha a ja mislio da je prvi april prošao hahahahaha 😀