Da nisu uvedeni V6 motori, Mercedes bi otišao iz F1

Tehničke promjene za sezonu 2014. zadržale su Mercedes u najelitnijem Motorsport natjecanju. Da nije bilo uvođenja novih V6 motora, njemački bi gigant teško ostao u Formuli 1. Renaulta sigurno ne bi bilo, a ni Honda se ne bi vratila. Thomas Weber, jedan od članova odbora Daimlera, izjavio je:

“Bilo bi dobro kada Mercedes pobjeđuje, ali smo mi kao izvršni odbor neovisni o njima. Ne bi bilo svrhe ostajati u F1 ako bi samo pobjeđivali. U tom bi slučaju jedini argument bio marketing. Po meni, biti u Motorsportu samo zbog marketinga nije dugog vijeka.”

Također je savjetovao sport da fanovima objasni zašto je nova zelena tehnologija dobra za Formulu 1.

“Moramo objasniti zašto je ovo smjer u kojem Formula 1 treba ići, za mene jedini smjer. Mnogo ljudi misli da može vječno kritizirati, no oni ne znaju koliko je opasno i kompleksno diskutirati o F1 u javnosti. Manji motori, turbo i hibridna tehnologija – to je F1 trenutno.”

99 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Redbulovac

“Moramo objasniti zašto je ovo smjer u kojem Formula 1 treba ići, za mene jedini smjer. Mnogo ljudi misli da može vječno kritizirati, no oni ne znaju koliko je opasno i kompleksno diskutirati o F1 u javnosti. Manji motori, turbo i hibridna tehnologija – to je F1 trenutno.”

Ako je to F1 trenutno ili ubuduce morat cu se prebacit na utrke pasa.

stari lisac

Pa, kao što sam rekao, bez vrijeđanja i potcjenjivanja, učini to. Hvala što si nas po stoti put obavijestio o tvojim namjerama i stavovima. I da ti otkrijem jednu tajnu. Nismo glupi i znamo čitati. Shvatili smo tvoj stav! A sada čekamo da se tvoje obećanje i ispuni… Ili ćeš biti od onih koji samo pričaju?

Redbulovac

A gle ,a vidi ,neznam.Ja sam ove sezone oporba.Ja sam nesto slicno Tomislavu Karamarku I mene ove sezone ne zanimaju utrke I rezultati nego kako sto vise omalovazavati i degradirati “ovakvu” Formulu 1.Ova pravila i ostalo je jedna velika sprdnja i steti ugledu Formule 1 mora se sto prije tome stati na kraj ili kako bi to Karamarko reko “vrijeme je za prijevremene izbore.”

stari lisac

Redbulovac
Pa mislim da si sve rekao, uspoređujući sebe sa Karamarkom… Ipak, hvala na pojašnjenju i obećavam da te više neću “tjerati” sa portala, niti komentirati tvoje postove (komentare)…

objektivan

Stari kompleksaš jaše i dalje po svojim valovima…samo ti red bullovac nastavi pričati svoje i ne dopusti da ti neki stari kompleksaš govori koliko puta ćeš nešto ponoviti…

Redbulovac

Slazem se ,ipak je ovo demokracija.
Ali uvijek ima netko tko nemoze prihvatiti drugacije misljenje.

Leo

Red Bull daje ti krila,pardon naslov! Hahahahahaha, pa šta si zaboravio napisati tvoju poznatu rečenicu ili maca popapala ?

Redbulovac

vidim docekali kompleksasi svojih 5 minuta.A vidi ,razumijem da nakon 4 godine dominacije nagomilaju se kompleksi.
Red Bull ove godine vjerojatno nece osvojit naslov Ali nema veze ,nista ne traje vjecno ali vjerujem da ce iduce godine biti ponovo u igri.

Petar8

Uvijek će biti sukoba između onih koji misle da je F1 buka i brzina i onih koji misle da je F1 kombinacija svega: i tehnologije, i brzine, i vozača, ljepote i publike… U nekim stvarima F1 treba pratiti svjetske trendove, kao što je štednja goriva, smanjenje emisije CO2, zelena energija. U nekim stvarima F1 će oblikovati neke trendove koristeći svoju popularnost, tj. gledanost (“kompjuterizacija”, novi materijali, novi derivati goriva, hlađenje, korištenje viška energije). Pogledajmo smisao povećanja brzine – do koje granice će ići brzina i kakvog to ima smisla? Ponekad se zapitam zašto se uopće proizvode osobni automobili s milijardu… Read more »

Leo

moguće

RedBullF1fan92

još mi nije jasno zašto bi mercedes otišao iz f1? šta je uopce daimlera?

Red Devil

Daimler je proizvođač automobila.

RedBullF1fan92

hvala na odgovori iako sam mogao odguglati.sada ispada glupo i smiješno od mene,ali ja fakat ne kontam ovaj članak.prvo kaže da je dobro da pobjeđuju,onda nije dobro,pa kako nije dobro da pobjeđuju ne kužim.onda je hrt-u bilo najbolje.

Red Devil

Ako sam dobro shvatila, htio je reći da bi od F1, sa starim V8 motorima, imali samo marketinšku korist od Mercedesovih pobjeda dok sad, s ovim novim V6 motorima imaju puno više koristi jer ih mogu koristiti u cestovnim automobilima. Tako nekako.

Renault_F1_team

ti pratiš formulu, a neznaš što je Daimler?!?

RedBullF1fan92

eto prijatelju nikad cuo šta da radim.nije da pratim dugo formulu pa mi se neki kiksevi mogu oprostiti.

Blackhawk

Dobro što ste sad momka napali i još mu nabili minuse? Nije znao pa što, sad je naučio. Na greškama se uči!

RedBullF1fan92

eto sada sam i ja malo više naucio.u biti vlasnik ekipe je Daimler ag i Aabar Investments dionice su na strani daimler ag 60 posto,pošto sada to znam shvacam o cemu je govorio. oni bi se povuki iz f1 kao što se honda povukla 2008,a ekipa bi onda morala tražiti novo invenstitora.

simsi

Stari Lisac. Vjerujem da ces ti bit najsretniji kad kompjuteri budu vozili umisto vozaca. Onda ce se vidit najbolje koji je proizvodac najbolji, najstedljiviji, koji inzinjeri vride koji ne itd.. Ima nas koji jos uvijek mislimo da je f1 individualni sport, gdje vjestina vozaca bi trebala odlucivat o prvaku, a ne o inzinjerima. Dan danas se pamti ko je bio vozacki prvak a ne ko je bio momcadski. A ovaj smjer f1 ne vodi napretku sporta nego neceg drugog, nesto sto se laik ne razumi i ne moze shvatiti. Ne vodi tome da se divimo vozackim sposobnostima hamiltona alonsa ili… Read more »

Mrav074

Bravo !

stari lisac

Ne, jer poštujem umijeće vozača. Ali za razliku od tebe, za mene jest umijeće kad netko osim stiskanja papučice gasa, upravlja u potpunosti bolidom – osim ubrzavanja i usporavanja, upravlja upotrebom snage, potrošnje guma, potrošnje goriva, koristi stazu na svoj način koji mu najbolje odgovara. Za tebe je umijeće stisnuti papučicu gasa. I na tvoju žalost, sve je danas business. I sport je business. Jer sportovi u kojima se ne može zaraditi, propadaju. Jer sportove financiraju oni koji imaju interesa financirati sportove. Tako F1 financira automobilska industrija. Misliš da su gledatelji kupnjom karata u tom financijskom dijelu interesantni F1. Na… Read more »

simsi

Ovoliku količinu gluposti u jednom postu nisan nikad vidija. ”Ne, jer poštujem umijeće vozača. Ali za razliku od tebe, za mene jest umijeće kad netko osim stiskanja papučice gasa, upravlja u potpunosti bolidom – osim ubrzavanja i usporavanja, upravlja upotrebom snage, potrošnje guma, potrošnje goriva, koristi stazu na svoj način koji mu najbolje odgovara. Za tebe je umijeće stisnuti papučicu gasa”. Objasni mi po čemu si zaključio da je za mene umiječe kad vozač stisne papučicu gasa? Pogledaj npr. clipove kada Hamilton govori o Senni, koliko je tesko bilo vozit te bolide na granici, ako je išta nova tehnologija donila… Read more »

stari lisac

@... simsi kako već sam sebi skačeš u usta, pokušaj pročitati što su ti vozači rekli vezano za ove promjene u F1, koliko su sada oni bitni u svladavanju novih zahtjeva koji se pred njih stavljaju… No ti to ne čitaš, tebi je bitnije prilagoditi stvarnost tvojim stavovima i onda to uzimati kao činjenicu. No to nisu činjenice. Današnji bolid F1 je sve samo ne lako voziti i zahtjeva silnu vještinu da bi se vozio brzo. A još zahtijeva i upravljanje potrošnjom goriva, guma, balansiranjem snage iz ERS-a i motora io tako dalje… No, kome ja to pričam. Jedan Kimi… Read more »

objektivan

Svaka čast Simsi na komentaru…sve si pogodio u sridu….i činjenica da se stari kompleksaš toliko raspisao govori da si u pravu….pazi lika on napiše da smo svi mi bez muda, talenta i upornosti samo zato što ne vozimo bolid formule 1…i onda mu 60 forumaša da plus…kakav lik…

stari lisac

objektivan
Vidim ja da tebe boli što nemaš muda 😆 :rofl:

Chronosus

Formula se uvijek vrtila oko tehnologije koliko i oko vozača. Zato se pamte legendarni konstruktori i bolidi a ne samo vozači. Enzo, Chapman, Newey? Također, formula je uvijek bila naoružavanje u tehnologiji, uvijek se gledalo kako će se zaobići pravila i izvuči maksimum, (pre)cesto i nauštrb sigurnosti vozača. Pogledaj recimo Enza koji je namjerno i konstantno gurao vozače i preko njihovih mogućnosti, što je dovelo do pogiblje mnogih. I osim toga nije baš generalno mario previše do vozača. Gledaj “zlatne godine” Schumachera, koji je uspio složiti oko sebe momčad koja mu je dala jednako dominantan bolid kakav je imao i… Read more »

stari lisac

Hvala na podršci… :thumbs:

SilverArrow

Mislim da si sa zadnja 4 reda sve rekao.

stari lisac

http://www.youtube.com/watch?v=cK9Vbtk9nYQ

zanimljiv video – ušteda 30%

Mrav074

Lol animacija. Mogu i ja tako tvrdit da mi baverija na mobitelu traje 12 dana. Normalno da je usteda kad imaju ogranicenu kolicinu goriva koja im ne dozvoljava iskoristavat svu smagu i agregata. Da ja tebi ulijem u auto 100 lirata i kazem ti da ti je to zaliha za cijelu godinu bi li ti isa svaki dan na posa sa autom punim gasom mjesec dana pa seta ostatak godine, ili bi kisnim danima lagano vozia a kada je sunce isa sa biciklom i cuva gorivo za kisne hladnije dane? Najveca uszeda je dosla ogranicavanjem goriva. Ne sumnjam i da… Read more »

Chronosus

još zanimljiviji članak (iako nisu prikazali to na ovoj animaciji, zanimljivo :D)

http://www.wired.com/2014/04/mercedes-f1-turbo

Mrav074

Jednostavno, ucinkovito i genijalno 🙂

Chronosus

Jednostavno zvuči na papiru, ali postoji razlog zašto nitko to nije do sad pokušao implementirati. 😉

Ross Brawn

A gdje je to netko rekao u ovom intervju? Ionako je ovo samo copy text s autosporta gdje je naslov “New rules kept Mercedes in F1”.

Mrav074

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&persist_app=1&v=Op5pxK2cw7g
Neznam tko tu koga j… sa “stedljivom” novom tehnologijom

kimi_raikkonen

a manje troše, 100 kg po satu, za prošlu god nisam siguran ali ako me sjećanje dobro služio oko 130 kg po satu…. za v10 i v12 sigurno i više, samo šta se onda moglo još i nadoljevati gorivo…. samo sve je to za racku ti hibridni motori drs i kers

GrofDracula

kakve veze ima drs sa hibridnom tehnologijom… ili je možda neznam aerodinamika otiša u podrušje hibrida… kad vidim da se napiše ovako nešto neznam vrijedi li diskutirat uopće 😉

Dani

Ameri i turbo motori. Blago tebi koji vjeruješ u njihovu propagandu. Mogli su uzeti neki bolji motor od tog fordovog, a i on je štedljiviji za petinu od honde.

Mrav074

Je al cim triba potegnit manji motor treba vise turirat i to rezultira vecim potrosnjom. Kd dodas tu jos i skuplje servise i visu pocetnu cijenu auta neznam kome je to isplativo

Mrav074

Njnjnj, bla bla bla… Daj vratite bar doljevanje goriva pa da se barem utrkivaju a ne “utrkivaju” i tako koriste svih 15000 okretaja motora cijelu utrku a ne samo 2 kruga prije pit stopa.
I opametite se sa tim nosevima, u prve 3 utrke su vec 2 incidenta bila zbog preniskih nosova
A i ovo da nesmiju pit tekucine zbog ogranicenja tezine, pa tko normalan u glavi to moze dopustit. I radi zdravlja vozaca i sigurnosti u utrci

zadro

Slazem se stobom Daijiro74,previse ograničemja od strane Fia-e…

Slayaarrr

mah, to ogranicavanje obrtaja, goriva, ogranicavanje protoka goriva i sve u elektroniku nije sport. znam da je novo doba racunala ali to onda vise nije utrkivanje nego kao sto kazu marketing. Jer s tim pravilima i s tim okruzenjem uvijek ce neko imat bolji bolid a neo ce imat hrpu problema i to vise nije utrkivanje onda.
po meni bi trebalo bit obavezno da svaki vozac ima tekucinu.

OptimusPrime

Nilada ne idu preko 11000-12000 okretaja… ne isplati im se jer je krivulja snage i momenta iznad toga prakticki ravna…
namjerno su tako napravljeni da trose szo manje goriva 😉

Zeus

Nisi daleko, onboard se moglo vidjeti na startu nešto sitno preko 13 000, ali samo par krugova-do početka “krstarenja”.
Nema ograničavanja troškova za 2015.-1.6T su uveli kao zbog troškova i zelenila?!? Ko koga tu j…?

croboyklc

Ja sam jos na predstavljanju bolida reko da su nosevi prenisko i da to treba mijenjat. Samo sto sam tad dobio minuse od jednog dijela ekipe, ali na zalost nije puno proslo da se pokaze da sam bio u pravu…

Mrav074

Od mene ga nisi dobia sigurno. Svi koji inaju iti malo logike u glavi su odmah dosli do zakljucka da ono nije pravo rjesenje

Ronin

Još malo pa će biti i ograničenje otkucaja srca za vozače, a za gledatelje su već uveli ovaj šuplji zvuk motora time i otkucaji srca su nam pali drastično nisko za vrijeme utrke.

RedBullF1fan92

ako mi sliš na onaj incident između maldonada i gutereza.to nema veze sa niskim nosevima nego što se maldonadov prednji lijevi kotac dotaknuo sa guterezovim zadnjim desnim

Mrav074

Je malo ga gumom oddigao od poda i onda ga kljovama lansirao u zrak, a u prvoj utrci je Kobayashi podletia pod Massu. Da je bila veca brzina zavrsia bi mu difuzor u viziru lagano

Ferrari number1

Tko zna mozda i ostali proizvodaci motora koji su se povukli iz F1 se odluce na
povratak u prvom redu mislim na Toyotu koja je godinama vodeci proizvodac automobila na hibridni pogon, a mozda se i neke druge tvornicke ekipe zainreresiraju
za ulazak u F1 vrlo vjerojatno je to i bio cilj kada se islo u ove velike promjene.

zekohonda

nešto se spominje ford/cosworth i bmw kao potencijalni novi dobavljači motora. vidit ćemo.
sumnjam u toyotu sve dok ima lm p1 program, a i u wrc najavljuju povratak.

Zeus

Maruti Suzuki u pregovorima sa Fia-om.

otto

I Dacia kako bi po toj genijalnoj i ultra jeftinoj tehnologiji,napravili auto za široke narodne mase po nekoj bagatelnoj cijeni od par sto tisuča eura po komadu.

RedBullF1fan92

ako toyota dođe u wrc želim vidjeti japanskog vozača,e to bi bilo fora

Blackhawk

Svima koji su pobjegli iz F1 (Toyota, BMW, Ford i Honda) bi trebalo zabraniti povratak u F1, dopustiti im jedino kao proizvođač motora

zekohonda

ne slažem se.

Blackhawk

Zašto da se vraćaju? Da mogu opet nabit rogove FIA-i kao i prvi put? Oni su razlog povećanja troškova, a svi su podvili repove i pobjegli

zekohonda

imaju pravo se vratit kao i svi ostali. (osim flavia npr. 🙂
ograničavat nekome povratak (ulazak) je suludo i nemoguće. fia bi ih itekako dočekala otvorenih ruku.
zašto bi se vratili – pa da osvoje naslov npr., skroz legitiman cilj.

Blackhawk

Nisu ga prvi put osvojili, zašto bi ga ovaj?

zekohonda

zašto ne bi?
ma, možemo se ko djeca prepirat, kažem ti da bi im to bio cilj kojeg mogu ili ne mogu ostvarit, ne bitno za cijelu priču o tvojoj zabrani ulaska tvorničkim ekipama.

Blackhawk

Ne prepiremo se nego raspravljamo, barem ja vidim tako situaciju 😉
I nisam ja protiv zabrane TVORNIČKIM momčadima, nego onima koje su kukavičke podvile rep i ostavile sport na cjedilu. Kad jednom na takav način pođeš ja bi ti zalupio vrata za tobom.
Meni je svejedno hoće li momčad koja se natječe bit tvornička ili ne, od imena ne patim pa mi je apsolutno svejedno hoće li se vodeće momčadi zvati Ferrari, McLaren ili Toyota, ili Marussia, Caterham, Tyrell ili Eurobrun. Jedino mi je važno da su utrke dobre i da uzbuđenja ne nedostaje,.

zekohonda

prepirka je ono ‘osvojit će/neće/hoće/neće’, ostalo je rasprava. 😉
bmw i honda su ‘postali’ sauber i brawn tako da nisu ostavili sport na cjedilu. jedino je toyota izašla, mada je kasnije pirelli koristio njihov bolid za testiranje guma.
meni nije svejedno kako ce se momcadi zvat, i radije bi da ima vise tvornickim momcadi. ozbiljnije je onda, prestižnije na globalnom nivou.
npr. mene stari zna pitat ko je sad taj caterham ili force india, njemu to ništa ne znači za razliku od bmw-a, toyote ili nekog drugog velikog proizvođača.

Blackhawk

Utrkivanje 80-tih i 90-tih je bilo fantastično, i to bez tvorničara. I svi su zanli tko je Lotus, Brabham, Willaims, Tyrell…
Uglavnom, sjeti se svega ovoga za 10-tak godina pa ćeš vidjeti tko je bio u pravu 😀

buby0706

BullShit …

stari lisac

Prestao sam komentirati ovdje ove teme, jer sam zaključio da je previše gluhih. Pročitajte što je čovjek izjavio, to isto su najavili 2012 iz Renaulta, Honda se vraća jer su uvedeni ovakvi motori. Dakle, da se išlo za vašim žalopojkama, F1 bi odumrla. Ne bi ih imao tko financirati. A ako vi mislite da možete bolje, skupite se pa financirajte “staru F1”. Imati ćete puno navijača (sudeći po tome kako se – navodno – svi žale), pa ćete valjda imati love? Pa zovnite starog prdojnu Bernieja. On se ionako žali na ovakvu formulu. Ali ostaje u njoj. Znate li zašto?… Read more »

vlado

Volio bi da nastavis komentirati. A vjerujem da i dosta ovih koju si ti dali + isto misle. Bilo bi fino da nostalgicari malo stanu na loptu i da ne ispiru mladima mozak sa fenomenom “dobra stara vremena”. Naravno da su bila dobra, ali za vas. Bili ste mladi, manji stomaci, veci provodi… Tako da nije fer da danasnjim klincima pomalo unistavate cari ovog sporta sa svojim komentarima. Takodje, neko je ovdje spomenuo u komentarima u vezi zdravlja vozaca. Na sky-u su spomenuli da cak i kad bi dozvolili vecu tezinu sta mislite da li bi inzenjeri rekli super vratite… Read more »

mika

Dobar komentar Vlado!

KOve

Šteta što mogu dati samo jedan plus. 🙂

objektivan

Das plus kompleksasu koji nas sve pa i tebe nazove papcima bez muda jer ne vozimo formulu 1…vjerojatno ovih 60 ljudi kaj su mu dali plus nije citalo do kraja gdje sve njih naziva papcima bez upornosti jer nisu vozaci formule 1…

objektivan

Nesto mi samo nije jasno…tko si ti da ces odredjivat da samo oni koji vole novu f1 smiju komentirati na ovom portalu, dok oni kojima sve ovo ne ide u dobrom smjeru ne smiju..

SilverArrow

Pa uopće se ne radi o određivanju tko smije, a tko ne smije komentirati. Ali mislim da je većini ljudi, barem sa portala, dosadilo slušati ove jadikovke već 2 mjeseca i “prijetnje” kako će pojedini prestati pratiti. I bez vas će se voziti F1, ako je nekomo postalo predosadno, pretiho, preštedljivo onda ne gledaj i gotovo, a ne da svaki dan ima potrebu objavljivati po 5 puta kako će prestati pratiti, ne vidim svrhu.

objektivan

Jos jedan koji bi diktirao sto ce drugi napisati…koga briga jel ti vidis svrhu tudjeg upisa…nek svatko pise sto zeli dokle god se govori o formuli 1…meni osobno je uvijek gust pogledat formulu i ne patim bas na tehnologiju, zvuk, motor ili slicno…samo nek se decki utrkuju…

Leo

Slažem se sa svime i podržavam napredne tehnologije uostalom time se i bavim u životu i nemam ništa protiv V6 Turbo motora pa ti motori mogu razvijati i duplo više KS da nema ograničenja, vjerovatno ćemo se s vremenom naviknuti i na ZVUK.Odnosno što želim reč je da ipak je F1 vrh vrhova automobilističkih utrka i mora odavati neku MOČ ne bih volio da neki indy car ili Nascar bubam sad bezveze ,IMA MOČNIJI ZVUK od mog omiljenog sporta.Mislim da kažeš iskreno da izdvojiš 150-200Eura i da ideš sutra na utrku, sigurno bi htio čuti onu lanjsku sinfoniju.Kad ta formula… Read more »

Leo

E i još nešto pa Hamiltonov i Rosbrgov bolid ima zvuk ko Safty car

stari lisac

@... objektivan napisao sam – sam sebe citiram: “Zato vas ozbiljno pozivam…”, dakle, ne određujem, ne zabranjujem ili ne dozvoljavam, samo vas pozivam… Nemoj misliti da vjerujem kako će ovaj poziv nešto promijeniti, ali, eto imao sam tu potrebu… @... r.u.m. ne želim previše filozofirati oko osjećaja moći, jer moć dolazi u toliko oblika da je teško reći što je moćnije, ali da je buka veliki zagađivač prirode, jest. I ne želim puno popovati, ali zbog zagađenja bukom događaju se mnoge promjene u prirodi koje se odvijaju ispod površine jasno vidljivog… No, neko voli buku jer mu ona izgleda moćna.… Read more »

Zeus

Reci mi nešto-jel ti se čini ili ja to brijem da se Safety car u Australiji čuo glasnije? Ne bi me čudilo da su prigušili SLR jer je bio glasniji od bolida.

Leo

Pošteno o ukusima se ne raspravlja (govorimo o zvuku) za ove druge stvari se slažemo.Sada još jedino ćemo vidjeti na kraju godine rezultate dali je popularnost i posjećenost u padu ili rastu.Raja nije luda znaju ljudi šta vole,možda se rodi neka nova generacija koja će obožavati taj zvuk pa imaju onu formulu e,nekli dan ju je Truli vozio čak i nema tako loš zvuk al za mene je zvuk F1 ono što sam doživio kad sam bio u Monzi neznam na sve se čovjek navikne pa tako i na to ali ako bude neka druga kategorija bolje zvučala i pružala… Read more »

objektivan

Promijenit cu pitanje onda…tko si ti da ozbiljno pozivas nekog da ne komentira..

stari lisac

objektivan
jedan od vas. Onaj koji ne smatra da su ove promjene pravila glupe, već nužne. Izvoli, pozovi ti nas da vam se ne suprotstavljamo. Uostalom, tko si ti da me prozivaš zbog toga što ja pozivam?

r.u.m.
ma ne kritiziram te, već dajem moje viđenje. Razumijem da ti se sviđa taj zvuk, kao što rekoh, meni osobno više znači da kroz zvuk razumijem što vozač radi, kada i kako…
Različiti afiniteti. To je sve 😆

objektivan

Necu ja nikog pozivat ni na sto jer je patim do toga da moraju svi misliti kao i ja…najjaci ste mi vi kompleksasi kaj vam nije dosta sto ste iznijeli vase misljenje, nego inzistirate da ste jedini u pravu i pozivate druge koji tako ne misle da ne komentiraju…

stari lisac

@... objektivan hvala na kulturnom obraćanju, a žao mi je ako imaš komplekse, pa misliš da ih i svi drugi imaju… Također, molim te da čitaš ono što je napisano, a ne ono što bi ti htio da je napisano… U protivnom diskusija nema smisla… Pa ako se r.u.m. nije bunio zbog kvalifikacije koju sam dao, a eto, on uživa u tom “starom” zvuku, jedini razlog zašto se ti buniš i zašto si otrovan jest upravo činjenica da ti taj i takav opis odgovara… r.u.m. se nije bunio jer zna 1. da se to ne odnosi na njega (bez obzira… Read more »

Zeus

Ima tu istine, ali reći ću ti nešto, jedan novinar je rekao,;”Nikad mi se ovo nije dogodilo, zakasniti na kvalifikacije. Malo sam htio odmoriti poslije 3. slobodnog, otišo u hotel i zaspo. Prošlih godina, makar i neispavan i mamuran i svašta, nisi mogao zakasnit, jer koliko god umoran bio, prvi bolidi na stazi su uvijek bili moja budilica-ove godine sam prvi put zaspo.” Ne mislim da bi zbog tog novinara trebalo zvuk mijenjat(kako imam osjećaj da bi mi to neko napiso 😉 ) no slažem se sa r.u.m. (e, strava ti je novi nick 😀 ) F1 treba bit kraljica… Read more »

Leo

Thanks

Zeus

Još nešto, svako na svoj mlin vodu tjera, što se tiče troškova, znate li sa koliko kamiona se sele momčadi od trke do trke? Mercedes ima 22 šlepera! “Skokovi” tisuća kilometara? Koliko je to troškova? Ima puno drugih načina kako uštediti u F1, Ova sezona je mogla bit puno bolja da nisu razvoj i sve novitete “ubili” smiješnim pravilima, od kojih su im se već neka obila o glavu pa će bit “mijenjanja”. To je jedini i pravi pokazatelj koliko “guski u magli” ima u F1.

RedBullF1fan92

kakoto da sada nitko nema novaca u f1 svijetu. mislim da se loša politika vodi u f1 kao, i u našoj državi.

SilverArrow

Pa pošto su svi noviteti iz Formule 1 kroz povijest kasnije bili korišteni u komercijalnoj upotrebi, sigurno je i to jedan od razloga zašto se toliko ide u smjeru uštede i dobivanja snage iz različitih izvora. Realno, tko može napraviti veći razvoj u tom smjeru od inženjera F1? Moje mišljenje.

ciki-f1

Mercedes već primjenjuje tu tehnologiju u cestovnim modelima,ili jaako sličnu.

Igor Jere

sve više i više mi se gadi ovo sve, pomalo gubim volju uopće pratit.

sec107

Ma nema problema ako je tako,ja sam da se priroda štiti. Ali to vaše ne drži vodu baš,jer da se tako gleda onda ne bi se selili iz jedne utrke na drugu najmanje 10000km i više. Idemo onda po redu: Australija,Japan,KIna,Singapur,Bahrain,Turska,pa prema Europi i tako dalje. A ne da trošite goriva i sredstva 5 puta više nego je to potrebno. Ako ste za zelenu Formulu i štednju krenite onda od sebe,a ne da mažete oči gledateljima. Dalo bi se puno više uštedjeti racionalnim trošenjem,a ne vašim vozičkanjem po svijetu i uvjeravanjem drugih kako vi gledate na ekologiju.Fuj licimjeri jedni,isti ste… Read more »

stari lisac

Zanimljivo je kako mnogima brojke ne leže. Ajde recimo da se potroši 300000 km zrakoplovnih letova u sezoni za prijevoz bolida i druge opreme sa svih lokacija na kojima se događa nešto vezano za F1. Dodajmo tome 3.000.000 km koje prevale kamioni koji voze bolide, ekipe, dijelove i drugo… Pa onda usporedimo to sa ukupnom godišnjom kilometražom koju naprave sva cestovna vozila na svijetu, pa onda utvrdimo da je ovaj “trošak” F1 u iznosu od deset na minus 50tu od kilometraže koju će sutra prevesti vozila sa ugrađenim tehnološkim rješenjima, testiranima u ovoj i ovakvoj F1. Kolika će tu biti… Read more »

sec107

Slažem se s tvojim komentarom i rekao sam da podržavam očuvanje prirode,ali nije baš to sve tako kako izgleda. Da se htjelo danas bi svi auti bili na električni pogon i mi danas ne bi raspravljali o tome.Namjerno se zaustavljalo ulaganje u razvoj vozila na električni pogon. Prvi auto na električni pogon je stariji od 100 godina,tako da nije to neka novotarija. A zbog ljudske pohlepe(čitaj upravljanjem naftnih izvora,izazivanja ratova i još 1000 sličnih stvari) mi se vozimo još na fosilna goriva. Tako da se to odavno moglo riješiti,a pošto ovo prelazi u neke druge teme ne bih dalje raspravljao… Read more »

stari lisac

I to je istina. Tehnologija postoji, ostaje samo proboj na nivoima distribucije “refill” paketa. Postoji ideja da se baterije za vozila rade unificirane, tako da bi se dolaskom na “pumpnu” stanicu izvadila stara baterija, potrošena, stavila na punjenje, a stavila napunjena baterija. Na taj način bi se zapravo i kraće zadržavali na takvim stanicama, nego li danas kada točimo gorivo… No Naftne kompanije ne žele pružati navedenu uslugu zamjene baterija, a izgradnja nove mreže je jako skupa…. Vremenom će se to promijeniti…

Sheldon cooper

ne radi se ovde o tome da oni sada forsiraju v6 motore, jednostavno trziste je takvo da nikome nije isplativo da razvija v8, v10, v12…. jedina nacija koja je uvek luda za v8 je usa, ali mozes li zamisliti nekog amerikanca koji ce kupiti auto sa renoovom v8?? tesko, imaju oni svoje ford, gm i sta vec…. evo danas sam naleteo na vest da i BMW hoce nazad u f1 zbog v6 motora, jer im je to isplativo, za razliku od v8…

Mrav074

Sve to stoji, al sumnjam da cemo mi smrtnici u autima koje kupujemo ikada vidjeti ista tehnologije iz ovih bolida. Renault clio 1.0 turbo se hibridnom elektro-turbinom… Mozes mislit

Alensp

Ljudi ponekad u svojoj glavi po nečemu zabriju i onda bubnu glupost da veća ne moće biti!!!!

http://www.renault.hr/nova-vozila/osobna-vozila/clio/clio/motori/

“Motor Energy TCe 90 na modelu Renault Clio nove generacije odsada svakome nudi tehnološku izvrsnost koju je Renault stekao u Formuli 1, spajajući užitak u vožnji i nisku potrošnju goriva.”
“Turbopunjač iznimno niske inercije nudi izvrstan odziv već i na nižim okretajima”
“…Ta tehnologija uz sustav za obnavljanje energije pri kočenju i usporavanju maksimalno smanjuje potrošnju goriva…”

– 900 KUBIKA, TURBO I KERS!!!!!!!!!!! U DANAŠNJEM CLIO-u

Zeus

Pa nije valjda F1 jedina platforma za razvoj cestovnih automobila?

stari lisac

nije, ali je najnaprednija i sa maksimalnim učinkom transfera tehnologije…

RedBullF1fan92

f1 radi sramotan potez.pordaju jeftino a zarađuju masnu lovu.nisam baš za ta pravila ali nekako cu se priviknuti.vec nakon zadnje utrke mi se pocelo sviđati.

Meho

Svi smo naučeni na urlanje velikih motora, krcato benzina itd., ali šta je je vrimena se minjaju i čovik dobro kaže… Kako je da je moramo se naviknut jer od žuganja ništa, možemo samo još više upropastit sliku ovoga prekrasnog sporta…

Related Posts