Mercedesov Toto Wolff kaže kako nije očekivao da će austrijska momčad napraviti tako veliki napredak u odnosu na testove na kojima su bili u lošoj formi. Rekao je kako se ne treba zanositi prednošću koju sad imaju, jer bi ona ove sezone mogla nestati znatno brže.
“Normalan razvoj od početka do kraja sezone bolidu da oko dvije sekunde po krugu. No s ovim autima razvoj ide još brže. Uzimajući u obzir tu činjenicu, može se dogoditi da prednost za nekoliko utrka postane zaostatak. Ako pogledate razvojni program nekih momčadi, onda je ono što je Red Bull napravio fenomenalno.”
Osvrnuo se i na preporođeni Williams, koji je sada jedna od najjačih momčadi:
“Uvjeren sam da bi Williams bio na postolju da se odvijala normalna utrka. Bottasov ritam u utrci je prije i poslije sudara bio izvrstan.”
Jedino sto ja ne shvacamu u RB-u je to sto je riciardov bolid jako dobar a sebov katastrofa… al bit ce oni dobri za jos par utrka… Ferari takodjer nije los a za merc se sve vec zna…
Glede rasprave o “RB senzoru”, RB nije stavio “svoj”senzor, nego potrosnju racunaju matematickim modelom, kao sto Horner i kaze: “Po našim kalkulacijama koje se oslanjaju na gorivo koje injektori ubrizgavaju u motor, a što je inače kalibrirani dio opreme i koji je standardan u pitlaneu, varijacija je nula”. Mozda su u RB u pravu, mozda i nisu ali bit cijele price je da ne mozes ignorirati odluku FIE inace ces biti kaznjen. Mene vise brine sto kroz potrosnju/protok goriva Bernie ima mogucnost utjecaja na show u realnom vremenu, sto s “Pirelli lutrijom” nije bilo moguce. Pozdrav svim ljubiteljima F1.
znači, red bull je imo ‘fijin’ senzor samo se nije ravno po njemu. to bi imalo smisla, jer jedino tako bi onda fia mogla znat i upozoravat ih da ‘po njihovom’ fuel flow im je previsok.
”So we relied on our own data, because otherwise we would have lost a lot of engine power,”
Tako je. Problem je sto je sporni (ma)fijin senzor prethodno zamjenjen kao neispravan pa ponovo vracen kao ispravan. Vec u petom krugu su upozorili RB glede potrosnje a oni su se odlucili ignorirati upozorenje i osloniti se na svoj izracun potrosnje/protoka.
maFIA, xe, xe i ja taj izraz često koristim, ali bi ovaj put kaznio red bull jer su se oglušili na pravila i bili više puta upozoreni.
pa ako uspiju dokazat da su njihovi podaci točni, onda im kaznu preinačit u uvjetnu. 😉
Ne bi lose dosao neki bogati članak o najvećem vozaču F1 s obzirom na 54. obljetnicu njegova rođenja 🙂
slažem se, google se sjetio, pogledaj
kakav oporavak… 0 bodova u prvoj utrci
za svaku pohvalu,stvarno
Izvukli se za dlaku
Pie, dobro si primjetio, mislim da je razvoj tete mercedes uspješno dovršen, a i da nema problem sa zvukom ni potrošnjom.
Ma Nije red bull ni bio u krizi bacali su krafne kao i uvijek
A tko je ova teta pokraj Tota? Kako ide njen razvoj?
Pitaj Tota Wolffa, to mu je žena.
http://www.susiewolff.com/#!
Plakao sam prvih 8 trka jer Vettel nije mogao ništa a on na kraju osvaja tako Bože pomozi Vettelu
Pravilo 5.1.5. : trenutna potrosnja (masa) goriva ne smije biti veca od Q (kg/h) = 0.009 * N (o/m) + 5.5 !! znaci da pri svim o/m ima limit potrosnje! zato je moguce da je Rikjardo vozio mnogo vremena preko limita (prelazio limit recimo i na 5.000 o/m), a zavrsio ipak utrku! pravilo je i razlog zasto motori nisu bucni! utrka traje 1h30m, bolidi imaju maks 100kg goriva po utrci, znaci da u prosjeku treba da trose 66.67kg/h, odnosno da u prosjeku voze na nesto malo ispod 6.800 o/m, ispod pola gasa (limit 15.000 o/m). ako zele veci prosjek obrtaja,… Read more »
Nema veci lopova trenutno u fi, ko zna koliko su tajnih testova napravili,stalno nesto fuskaju, a neznam odakle tebi exspertu koji motor koliko trosi i na koliko je on obrtaja vozio, vjerovatno da je vettel bio nebi ih ni kaznili,zao mi je ricarda ali zasluzeno su dobili kaznu svima su ista pravila zasto bi oni to bili posebni..
pa FIA im je ovim pravilom ogranicila potrosnju, EXPERTU. motor ne smije da trosi vise od 100kg/h na 10.500 o/m, ili vise od 59.5kg/h na 6.000 o/m. eto ti funkcija, uvrsti broj obrtaja umjesto “N” i dobijes koliko motor maksimalno smije da trosi za zeljene obrtaje!!
zato i ne mogu preko 10.500 o/m snagom benzina jer pravilo 5.1.4. “kaze” da je 100kg/h maks.trenutna potrosnja
E mora da si ti racuno red bulu potrosnju u australiji zajedno sa renaultovim expertima…pravilo jednostavno kaze max.100kg za trku, sve i da ti valja racunica odakle ti znas koji motor na koliko obrtaja trosi, hajde neprepisuj vise od renaultovih exsperta..
covjece, to ti je jedno od pravila FIA-e o potrosnji goriva! kakva moja i Renoova racunica…
Razumno i poprilično trezveno od Wolfa.
RB je najači po pitanju razvijanja bolida kroz sezonu a isti razvoj biti će ključan za borbu za vrh.
Mercedesu je bolje da kapitaliziraju prednost koju imaju i da ne nalete na DNF i izbjegavaju nevolje u prvom dijelu sezone.
najjaca strana red bulla je razvoj kroz sezonu a najslabiji su u pouzdanosti,dosad su sve resurse bacali na riješavanje pouzdanosti barem onoga djela na koji oni izravno utjecu a to je bilo hlađenje..adrijan je riješio svoj dio i sad se baca na razvoj a renault mora dalje riješavat svoj dio sa softverom..zanimljivo je kako alonso govori dobro je imamo 12 bodova više od vettela i hamiltona kao da rosberg i ricciardo ne postoje..iz mercedesa kažu brzi smo al još nismo vidjeli vettela bez problema s bolidom..svi koji su u f1 cjene i uvažavaju vettela samo se tu uvjek nađe neki… Read more »
Mercedes će kao ostati na ovome nivou i “čohati” jajca? I kod njih ima mjesta napretku.
Nitko ne osporava da Mercedes nema mjesta napretku, ali isto tako nitko ne osporava da ih se ne će sustići. Neke momčadi,npr. Ferrari još nisu ni “uštimali” bolid kako treba,tako da postoji lijepa mogućnost da prednost “ispari”.
zanima me kakav će ostvarit ‘napredak’ kad budu koristili propisani fuel-flow senzor u utrci.
ovo piše ekipa koja ne kuži stvari., oni su koristili ispravni senzor jer FIain ne valja. to je FIA dokazala s tim da je menjala senzor kod svih. u pravilima je određena potrošnja goriva a ne senzor koji se mora koristi. sad ako RB dokaže daje FIAin senzor pokazival krivo onda FIA mora poništiti svoju kaznu. TO je zdrava logika s kojom se susrećem svaki dan kad tumačim razna pravila u svojoj struci. ako nešto ne piše onda ne vrijedi, a ako piše onda se toga treba držati. e sad tu RB iskače jer jedini prkosi njihovim opaskama (NE pravilima)… Read more »
Glupost ako poniste kaznu onda treba da poniste citavu trku? Koliko su oonda drugi cuvali gorivo i gubili na preformansams???? Oni su jedini oglusili se na ptavila i jedini koristili ”modifikovani”senzor dok su svi koridtili fiin , kazna stoji zasluzeno i nek se neprave pametni vise..
Nameće se pitanje ako je Ricciardo trošio više goriva kao što kaže FIA ne bi li trebao onda ostati bez goriva?
Koliko sam ja shvatio svi na početku imaju istu količinu/težinu goriva.
@marko
‘oni su koristili ispravni senzor’ – to kažu u red bullu, možeš i ne moraš im vjerovat.
‘u pravilima je određena potrošnja goriva a ne senzor koji se mora koristi.’ – krivo, mora se koristit gill-ov senzor koji je jedini/službeni dobavljač senzora za f1 i wec.
Smiješ imati više goriva, jer mora ostati i za kontrolu nakon utrke. Ali se mjeri količina prije i poslije utrke. Smiješ potrošiti 100 kg.
nisu se oglusili na pravila.
dajte shvatite da oni tvrde da FIAin senzor ne pokazuje dobar protok, a PRAVILO DEFINIRA MAKSIMALNU POTROŠNJU, a ne koji senzor treba koristiti.
Ako RB dokaže da je njihov senzor pokazival onda FIA mora poništiti kaznu.
Ja ne branim RB, već me živcira ta hajka na njih. Ako su varali treba ih kazniti, no oni su od početka tvrdili da taj senzor nije dobar i FIA je čak mijenjala ga kod SVIH MOMČADI!!! i očito je da imaju problema s tim. da sam ja na RBovom mestu napravil bi isto.
Evo _marko_ , možda sad shvatiš zašto su ih kaznili i u čemu je problem.
http://prntscr.com/32mn1f
@... marko;; pa daj više shvati da nije bitno da li je senzor ispravan ili ne.Bitno je koji se smije koristiti. To je isto kao da je, nprimjer, McLaren uzeo Bridgestone gume jer nisu bili zadovolljni performansama i sigurnošću Pirellijevih guma. Ispravno je jedino ono što FIA propiše, bilo to u redu ili ne, nebitno
_marko_ … jesu li pravilo i propis jedna te ista stvar ? ako jesu onda propis FIA kaže ” propisano je da protok goriva ne smije prelaziti 100kg/h. vozači koji prelaze granicu goriva tijekom utrke biti će odmah isključeni iz rezultata utrke.” znači , ne radi se o OPASCI ( kako pokušavaš prikazat ) nego o PROPISU FIA sa kojim su svi bili upoznati prije početka sezone . RB je prkosija propisima i uprkos upozorenjima RB i nekolicini drugih timova su radili istu stvar samo je RB ignorira upozorenja da krši PRAVILA do kraja trke dok su drugi poslušali i… Read more »
Možda sam u krivu ali mislim da je -marko- u pravu,a svi Vi ne želite priznati da možda je RBR u pravu(možda iz “mržnje”prema tom timu,želje da ostanu bez bodova),ali bez Vaših filozofskih odg. Ja sam to ovako shvatio: FIA-in senzor nije precizan,stoga timovi koji korist taj senzor nisu imale kvalitetan uvid u potrošnju goriva,stoga su štedjeli gorivo,dok RBR svojim “preciznim” senzorom su imali uvid u potrošnju pa su mogli “stisnuti” gas malo više,npr Magnussen je štedio gorivo i nije mogao proći Ricciarda,a možda je imao goriva da može dati malo više gasa samo im senzor nije to pokazivao,zašto?? Jer… Read more »
ciki-f1…a može li npr ovako …u RB su ustanovili da je senzor FIA netočan i ugradili su svoj neautoriziran od FIA ali zbog problema sa “službenim” FIA im je to dozvolila . no postoji jedna caka uz pomoč koje se može pratit potrošnja goriva i svi ostali parametri bolida da bi sve ostalo u okviru zadanih propisa . ta “caka” je poznata pod nazivom telemetrija . promatranjem telemetrijskih podataka RB FIA je ustanovila da ricciardov bolid ima veči protok goriva od 100 kg/h . motori se vrte max 15000 om ALI do 10 500 – 11 000 om protok je… Read more »