Na vrata nam kuca 65. sezona najvećeg Motorsport natjecanja, Formule 1, koja će svoja vrata ponovno otvoriti 14. ožujka na stazi Albert park u Australiji. Prošle četiri sezone su protekle u znaku Sebastiana Vettela i Red Bulla, koji su osvojili sve što se moglo, te pritom srušili neke rekorde. Kao i prošle godine, u sezoni 2014. će sudjelovati 11 momčadi. Tri najtrofejnije, a ujedno i najstarije aktualne momčadi su još uvijek prisutne u Formuli 1, a to su Ferrari, McLaren i Williams. Četvrta najuspješnija momčad, Lotus, više ne postoji, dok najbolju petorku zatvara Red Bull, koji je u razdoblju od samo 5 godina postigao zavidne rezultate. Na gridu imamo 5 svjetskih prvaka (Vettel, Alonso, Hamilton, Raikkonen i Button) te još trojicu koji su uspjeli pobijediti u utrci (Massa, Maldonado i Rosberg).
Vozači
Sebastian Vettel – Trenutno najuspješniji vozač u Formuli 1, postigao je mnogo toga u 6 sezona. Postao je najmlađi pobjednik utrke, najmlađi svjetski prvak, vozač s najviše uzastopnih pobjeda, vozač s najviše pole positiona u jednoj sezoni itd. Prošle sezone je ostvario 13 pobjeda, 9 pole positiona, 16 postolja i 7 najbržih krugova. U 120 odvoženih utrka je osvojio 39 pobjeda, 45 pole positiona, 62 postolja i 22 najbrža kruga, te se četiri puta okrunio kao svjetski prvak.
Daniel Ricciardo – Australac će nakon dvije godine nastupanja za Toro Rosso prijeći u Red Bull. U Formulu 1 je ušao 2011. s momčadi HRT, a najbolji ostvareni rezultat do danas su mu dva 7. mjesta iz Italije i Kine prošle godine. 5. mjesto je za sada najbolji Australčev rezultat u kvalifikacijama.
Lewis Hamilton – Svjetski prvak iz 2008. kreće u svoju 8. sezonu, drugu s momčadi Mercedes AMG. Iako se u zadnjih nekoliko godina na kraju sezone uvijek nalazio među najboljom petorkom, očito je da to nije ono što Lewis želi. Prošle je godine osvojio jednu pobjedu, 5 pole positiona, 5 postolja i jedan najbrži krug, dok je od 2007. skupio 22 pobjede, 31 pole position, 54 postolja i 13 najbržih krugova. 2007. je bio viceprvak, a postavio je rekord ostvarivši 9 postolja za redom u svojoj debitantskoj sezoni.
Nico Rosberg – Nici Rosbergu će ovo biti 9. sezona u Formuli 1. Nakon četiri godine u Williamsu, prešao je u Mercedes za koji će sada nastupiti petu sezonu za redom. Pretprošle je godine u Kini ostvario prvi pole position i prvu pobjedu, nakon 111 nastupa. Prošla je godina bila najuspješnija u njegovoj karijeri, kada je osvojio dvije pobjede, tri pole positiona i četiri postolja. U 147 odvoženih utrka, pobijedio je 3 puta, osvojio 4 pole positiona, odvozio 4 najbrža kruga te se 11 puta popeo na postolje. U svojoj je debitantskoj sezoni, kao i momčadski kolega, postavio rekord, odvozivši najbrži krug utrke na VN Bahreina u dobi od 20 godina.
Fernando Alonso – Aktualni vozač s uvjerljivo najviše postolja, čak 95, te su više od njega osvojili samo Prost i Schumacher. Španjolac je u zadnje četiri sezone tri puta završio kao viceprvak, pa je tako postao, uz Alaina Prosta, vozač s najviše titula viceprvaka (2010., 2012. i 2013. u Ferrariju). Svjetski prvak iz 2005. i 2006. kreće u svoju 13. sezonu, a već ih je prošlo 7 otkako se nije uspio okruniti, stoga nije čudno da je Alonso “naložen” više nego ikad, posebno sada kada za timskog kolegu ima posljednjeg Ferrarijevog prvaka, Kimija Raikkonena. Fernando je u 2013. ostvario dvije pobjede, 9 postolja i dva najbrža kruga, dok je kroz cijelu karijeru pobijedio 32 puta, osvojio 22 pole positiona, 21 najbrži krug te 95 postolja.
Kimi Raikkonen – Finac je nakon povratka u Formulu 1 2012. godine pokazao zavidnu formu, te je sezonu završio na odličnom trećem mjestu. 2013. je otvorio pobjedom, te je do polovice sezone bio, uz Alonsa i Vettela, jedini konkurent za naslov. Prošle je godine radi neisplate plaće otišao iz Lotusa u svoju staru momčad, Ferrari, s kojom je osvojio za sad svoj jedini naslov. Dva je puta sezonu završio kao viceprvak, 2003. i 2005. s McLarenom. Prošle je godine osvojio jednu pobjedu, 8 postolja i dva najbrža kruga. U 11. sezona u Formuli 1, osvojio je 20 pobjeda, 16 pole positiona, uvjerljivo najviše najbržih krugova od svih aktualnih vozača, čak 39, te se na postolje popeo 77 puta.
Romain Grosjean – Nakon katastrofalnih nastupa krajem 2009. u Renaultu, malo je tko očekivao da će se Romain vratiti u Formulu 1, a još manje da će se boriti za postolje s najboljima. Sada su iza Francuza dvije dobre sezone u Lotusu. Iako je 2012. dobivao razne nadimke (crashjean itd.), pokazao je talent te odvozio nekoliko dobrih utrka, a tri puta se popeo na pobjedničko postolje. 2013. je bila mnogo bolja sezona za njega. Izazivanje incidenata su postali povijest za njega, a vožnje koje je odvozio su bile sjajne, posebno pred kraj sezone kada je osvojio četiri postolja.
U karijeri se 9 puta popeo na postolje te odvozio jedan najbrži krug.
Pastor Maldonado – Venecuelanac je nakon tri godine provedene u Williamsu prešao u Lotus, momčad koja je u zadnje dvije sezone bila stalni konkurent za postolja. Iako je imao blistavih trenutaka u svojoj karijeri (pobjeda u Španjolskoj 2012.), vruća glava ga je često koštala dobrih plasmana. U karijeri je osvojio jednu pobjedu i jedan pole position.
Jenson Button – Jenson zasigurno nije zaboravio voziti, no prošla sezona je, unatoč lošem bolidu, mogla proći bolje. Svjetski prvak iz 2009. kreće u svoju 5. sezonu s McLarenom kao vozač s najviše odvoženih utrka, čak 247. Nakon četiri uspješne sezone, prošle godine nije uspio osvojiti postolje, a četvrto mjesto u Brazilu je bilo najbolji plasman za Britanca. U svojoj karijeri je vozio za čak 7 momčadi, a s tri (Honda, Brawn Gp i McLaren) je uspio pobijediti. U 14. odvoženih sezona je pobijedio 15 puta, osvojio 8 pole positiona, isto toliko najbržih krugova te 50 postolja.
Nico Hulkenberg – Povratak u Force Indiju se zasad čini kao dobar potez, nakon prošlogodišnjeg lošeg starta u sezonu sa Sauberom. Nijemac je do sada svaku sezonu odvozio s drugom momčadi (2010. Williams, 2012. Force India i 2013. Sauber) pa će ovo biti prva “ponavljačka”. Pokazao se kao vrlo talentiran vozač koji je spreman na borbu s najjačima čak i u slabijem bolidu (Brazil 2012., Koreja 2013.). U karijeri je osvojio jedan pole position te jedan najbrži krug, a najbolji plasman u utrci su mu dva četvrta mjesta (Belgija 2012. i Koreja 2013.).
Sergio Perez – Nakon neuspješne godine u McLarenu, Sergio se preselio u Force Indiju, za koju će nastupiti prvi put u karijeri, nakon dvije sezone odvožene za Sauber i jednu za tim iz Wokinga. 2012. je bila godina u kojoj je zabilježio nekoliko sjajnih nastupa, od kojih valja izdvojiti borbu za prvo mjesto s Alonsom na VN Malezije. U karijeri je osvojio tri postolja, dva najbrža kruga, a najbolji plasman u kvalifikacijama je ostavio u Belgiji 2012., četvrto mjesto.
Adrian Sutil – Nijemac će svoju 7. sezonu započeti u Sauberu, nakon 5 sezona provedenih u Force Indiji te jednoj u Spykeru. Prošla sezona je dobro počela, no mnogo pehova ga je udaljilo od nekih boljih plasmana. 2009. je u Monzi ostvario svoj najbolji plasman u karijeri, četvrto mjesto, jedini najbrži krug, te najbolje kvalifikacije, drugo mjesto.
Esteban Gutierrez – Esteban je najavljivan kao nova mlada nada, no prošle je godine, unatoč slabom bolidu, potpuno podbacio, a jedan plasman u bodovima naspram Hulkenbergovih 10 nikako nije nešto što Meksikancu ide u prilog. Najbolji plasman mu je 7. mjesto iz Japana, dok je najbolje kvalifikacije odvozio u Koreji kada je osvojio 8. mjesto. Ima i jedan najbrži krug, kojeg je odvozio na Catalunyi.
Jean Eric Vergne – Francuz kreće u svoju 3. sezonu s Toro Rossom, gdje je i započeo karijeru 2012. godine. Najbolji ostvareni plasman u utrci mu je 6. mjesto iz Kanade prošle godine, te 7. mjesto u kvalifikacijama, ista utrka.
Felipe Massa – Felipe ove godine kreće u novu avanturu, nakon 8 godina provedenih u Maranellu, gdje je postigao svoje najveće uspjehe. Viceprvak iz 2008. nikako da pronađe formu koju je imao prije strašne nesreće u Hungaroringu 2009. godine, no očekuje se da će Brazilac ponovno prodisati u preporođenom Williamsu. U svojoj 12 godina dugoj karijeri je pobijedio 11 puta, 15 puta je osvajao pole position, odvozio 14 najbržih krugova te se popeo 36 puta na postolje.
Valtteri Bottas – Katastrofalni Williams FW35 bio je prvi Valtterijv bolid, te se s njim nije moglo boriti niti za bodove. No nekoliko sjajnih trenutaka iz prošle godine pokazalo je Finčev talent, a to su svakako treće mjesto u kvalifikacijama po kiši na stazi Gilles Villeneuve te 8. mjesto u Austinu, kada je osvojio prve bodove u karijeri.
Jules Bianchi – Francuz je svoju karijeru započeo prošle godine u Marussiji, s kojom će i dalje surađivati. Bio je jedan od kandidata za mjesto u Force Indiji, no kako je to mjesto dobio Sutil, talentirani vozač iz Ferrarijeve škole je potpisao za malu rusku momčad. Njegov najbolji plasman je 14. mjesto iz Malezije, a najbolje kvalifikacije je odvozio u Belgiji kada je startao s 15. mjesta.
Max Chilton – Unatoč tome što je često bio vidno sporiji od momčadskog kolege Bianchija, Britanac je postavio novi rekord u Formuli 1, postavši prvi vozač u povijesti koji je završio sve utrke u debitantskoj sezoni. Najbolji plasman mu je 16. mjesto iz Malezije, dok je najbolji plasman u kvalifikacijama ostavio u Belgiji,16. mjesto.
Kamui Kobayashi – Kod nas popularno nazvan “kamikaza”, poznat je po svojim pretjecanjima koje nitko u taj trenutak ne očekuje. Dovoljno se sjetiti 2010. i Suzuke kada je u hairpin zavoju pretekao nekoliko vozača u prilično nekonkurentnom bolidu. 2012. je bila njegova najbolja sezona, u kojoj je ostvario za sad svoje jedino postolje, i to u rodnom Japanu kada je završio treći. Najbolji plasman iz kvalifikacija mu je drugo mjesto iz Belgije iste godine.
Bitno je da sezona počinje, nakon duge, duge i za mene preduge pauze…
Bolidi nikad ljepši, neizvjesnost je drugo ime početka ove sezone, svjetskih prvaka ima metar, potencijalnih pobjednika metar i po… ma ludilo… samo neka počne! 😉
Big pozdrav za svu raju sa portala i šire. 😉
Ono što mi se sviđa – Ferrari šuti… Konačno! Nema predviđanja, nema žaljenja, nema nadanja. To bi mogao biti Kimijev utjecaj na ekipu… Sada priča Horner. Što ukazuje da su u problemima… Jedva čekam prve treninge…
Suti i McLaren. Mozda se vratimo u zlatna vremena ….!
E, mene to muči. Što ako šute jer imaju nekakvih problema, a ne daju u javnost. Prošle su godine, prije početka najavljivali da imaju dobar bolid, čak je i Button izjavio da je konkurentan, a vidio si što se od samog početka događalo
raca-ka je na kraju bio najbliži točnom odgovoru.
HUUmmmm zašto me ovo ne čudi,jedino ste Grosjeanu naveli pogrdan nadimak,i kao jedini je on po vama katastrofalno vozio,eto u manje od pola sezone koliko je vozio 2009.-e nije osvojio ni boda,dok npr. Sutil iz 2 pune sezone ima 1 bod,jer eto čovjek jednostavno nema sreće……eehhhhhh ehhhh eh :palica: :hahaha:
Neznam dal je ovaj video bio na portalu, ako je ispricavam se a ako nije vrijedi pogledat…uzivajte… http://www.youtube.com/watch?v=-VhZ7lIOEGk#t=881
odličan video…… svi koji vole f1 trebaju ovo pogledati.. 😉
Lotus koji vise nepostoji???jeli i mercedes tim koji vise ne postoji jer nija bia u F1 kao konstruktor 40 godina??
Uuuuu…ne idi tuda… zaboljet će te glava…:-(
Recimo, ovo što se danas zove Lotus uistinu i nije “onaj” pravi Lotus.
za taj tim je nekad vozio M.Schumacher, F.Alonso, a nikada A.Senna.
-A zna se da Schumi nikad nije vozio za Lotus, pa ni Alonso, a Senna je…hahaha…
Ovo što danas mi zovemo Lotus, ti je nekad bio Benetton, pa Renault…
Po tome je mercedes bivsa honda,red bull jordan,a bivsi renault bi triba biti benneton ako cemo tako…nemores reci da lotus ne postoji,razumim ja razliku izmedu team lotusa i lotusa,nisu povezani istom tvornicom ali lotus je dobia ime i prava na team lotusovu povijest,i lotus postoji a nije tim koji ne postoji…
Toćno je da imaju prava …
Jedino što si s tim pravima mogu znaš šta obrisat.
Vidi ovo:
Odeš kod njih u posjetu, šetaš i tražiš ih da ti pokažu Lotus72, od Senne. Oni kažu nemamo taj auto, ali imamo njegov Toleman, i Benetton od Schumachera.
Lotusss…Lotus…hmmmmm, a jel imate Lotus49 od Grahama Hilla, ili Jochen Rindta?
A oni samo te gledaju …
Zna se gdje su Lotus Gold Leaf Team auti, i auti
John Player Special Teama.
ps.
Ja volim Lotus, i prijašnji i sadašnji.
I pogotovo što ovi danas su ovlašteni nositi istu crno zlatnu boju.
Drag mi je posebno mladi Grosjean, itd…
Ali treba se suočiti sa činjenicama.
Bilo bi lijepo da ste napisali koju rečenicu i o debitantima.
Kojim debitantima?
Magnussen?
aaaaaa je…..! Totalno sam zaboravio. Ispričavam se ekipa. Toliko sam izašao iz svega zbog ove gužve oko prijenosa! Tjednima sam na forumima i samo čitao da saznam kako će i što će biti :/
O Magnussenu, Ericssonu i Kvyatu će izaći članak 🙂
Sve je već isplanirano.
ovo je statistika? bravo 🙂
marko, statistika su same brojke, ovo je članak sa par brojki …
.statistika koja govori sve al danas sa ispremješanim kartama možda i nebude bitna.
Al bitno je što je statistika tu! …dakle, POČINJE! …konačno!
Odlična sezona pred nama! Ako se i ne probudim u 2:30 na prvi trening, postoji repriza 😀
ovo će biti sezona za pamćenje. zasad su momčadi s Mercedesovim motorima u prednosti, ali tek kad ostali riješe sve svoje probleme onda ćemo vidjet tko je koliko brz i pouzdan. jedva čekam kvalifikacije u subotu ujutro.. 🙂
Zanimljiva statistika iako ona sama po se bi ne govori puno bolje da sami vozaci i bolidi pokazu sto znaju a onda tko spretniji i sretniji pobijedi
Raduje me da ćemo po mom sudu ove sezone imati izuzetno kvalitetan grid u kojem vjerujem nitko nije tu nezasluženo .
Eh da ne moram i ovu sezonu na streamu gledati …
Uz 8 vozača koji su ostvarili pobjedu, sigurno ima još toliko vozača koji bi pobjedili u dobrom bolidu (Kobayashi, Bianchi, Bottas, Perez, Hulkenberg, Grosjean, Sutil i možda Ricciardo).
LH <3
Eto ga, nova sezona je na pragu, nova era Formule 1 je tu, samo još treba da sačekamo onih 5 svijetala u Melbourneu i uživancija počinje. F1 spremni smo!!!