Niki Lauda je otkrio da novi Mercedesov V6 turbo motor razvija oko 580 konjskih snaga. To je jedno od rijetkih priznanja u strogo tajanstvenom svijetu Formule 1, ali neizvršni predsjednik Mercedes F1 tima nije htio otkrivati detalje. Upitan da superiornost njemačke marke na predsezonskim testovima prikaže u brojkama, Lauda je za austrijski Servus TV rekao:
“Motor s unutarnjim izgaranjem razvija oko 580 konjskih snaga. Zatim imamo i električnu stranu”, rekao je bez ikakvog elaboriranja.
Poznato je da sustav za povrat energije ERS dodaje još 160 konjskih snaga, ali Laudine brojke su nasmijale njegovog prijatelja, također Austrijanca Helmuta Marka iz Red Bulla.
“Zanimljiv podatak,” nasmijao se Marko. “Ja bih bio sretan da imamo toliku snagu.”
sve je ovo za nas fanove “mazanje ociju”!! Ferari je imao najvece brzine na testovima (skoro 340 km/h), a cudili su se odakle Mercu tolika snaga (cak 75 KS-a vise od njih), veca snaga- vece brzine; imate 4. najvecu brzinu u Bahreinu od (pogodite) Caterhama (331 km/h), ispred njega su Mercedes (332) i Williams (334), a RB (317) se zali na Renault-ov nejak motor! nista do pocetka sezone, a evo samo sto nije!
McLaren 330
TR 324
FI 322
Sauber 315
Lotus i Marussia 313 km/h
na kraju će presuditi ne max. brzina na pravcu nego način na koji treba savladavati zavoje, a tu je RB bio neprikosnoven zadnjih sezona
Nije lose znati s koliko konjice tko raspolaze ali mislim da je bitnije znati koliko tko trosi goriva đabe sva ta snaga ako motor popije previse pa ne dođete do cilja.
I kako troše gume. Nadam se ove godine neće morat vozit ko po jajcima, ali nekako sumnjam
bolje bi bilo laudi da drzi jezik za zubima, o snazi motora, okretnom momentu i dr. teh. stvarima se ne prica u javnost.
bolje bi bilo laudi da drzi jezik za zubima, o snazi motora, okretnom momentu i dr. teh. stvarima se ne prica u javnost. brzi mu je jezik od mozga.
baš su našli dva stručnjaka s kojima će raspravljati o tehničkim stvarima, mislim da je najbolji opis njihovog posla, neizvršna laprdala.
haha daj se idi udari sam… tko si ti da kazes za konkretno laudu da je “strucnjak” i laprdalo a skrivas se iza monitora u nekoj sobi… onda najavi press pa objavi mu to, naravno pretpostavljam da si ti netko tko je postigao puno više u životu od njega… i da se razumiješ u “f1 svijet” bolje od svih ba gridu…
zbog takvih poput tebe bi trebalo zabranit uopće komentiranje članaka…
strucnjace drakula nitko ne osporava sta je lauda ostvario kao vozac f1, al njegovo znanje o mahanici je ravno nuli, to ti je cinjenica.
ovakvi blejavci me nerviraju koji su poceli pratit F1. U zadnjih par utrka,i sad su velik strucnjaci,poznavaoci,mudraci i kritike pucaju po timovima i vozacima.prijavi te se na audiciju za komentatora automoto sporta
da a ti ga osobno poznas? imas neko ostvarenje u mehanici formule 1 ili bar nekom nizem rangu?
i ti williams i denisg ste samo osobe bez postovanja puni ega koji su umislili da sve znaju ioako su malo posarafali po golfu i googlali!!
Ajme komentara :facepalm:
Laudino znanje o mehanici je ravno nuli i to je činjenica
Zbilja se svašta može pročitat na internetu :rofl:
mogu posvjedočit iz prve ruke da je forumaš williams u pravu kad kaže da je laudino znanje o mehanici ravno nuli . prije više godina meni je radija generalku na golfu i ….ništa nije napravija kako treba 🙂 🙂 🙂
Avalone pa zar i ti??? ti voziš folciku??? baš sam mislio da si japanese fan….ili neki ludi alfista!!!
što se tiče ovih gore komentara o Laudinom znanju ili neznanju je zbilja glupo komentirat jer kad netko tako nešto napiše odmah znam koliko je njegov nivo poznavanja F1….
poštovani grofe drakula, takav to razgovora možeš imati sa tatom i mamom ali ne samnom, trenutno nisam u hrvatskoj a kada se vratim na gp1 cu objaviti ime prezime i broj telefona, pa češ vidjeti tko se kome skriva. vratimo se na temu, Nikija jako poštujem kao vozača i na to ne treba trošiti riječi, svaki komentar osim pohvale bi bio suvišan i nepotreban. Niki kao tehničar i kao vođa momđadi je sve pokazao u Jaguaru 2001,2002, pokazao je da nezna baš previše. Iskreno nije mi jasno zašto ga je Mercedes zaposlio, i dao mu funkciju ministra bez portfelja. Navesi… Read more »
F1 Fan 1983, ako ti je 1983 godina rođenja, vjeruj mi gledao sam formulu dok si još pišao u gaće.
pa nažalost onda si očito uzalud gledao…..
i što misliš da ako si stariji da si bolje upućen u mehaniku , ovaj sport ili u Laudino znanje? jesi li ikad stajao na pitwallu da vidiš što vozači rade u rallyu ili gp serijama? Ti isti vozači se razumiju u mehaniku bolida- automobila kao i sami mehaničari!! A da pratiš tako pozorno taj sport valjda bi to vidio ili shvatio?
Laudi su pridjev lapdralo prišili malo bolji i blizi poznavatelji F1 od nas običnih smrtnika,ja ga ne poznam pa ne mogu komentirati što kako i zašto 🙂 samo znam da je jedan od “boljih” vozača/mehaničara bio pedro paolo diniz, sjećam se da je osobno radio na motorima/mjenjačima 🙂
F1 Fan 1983, očito si bolje upučen jer si mlađi. kada me povlačiš za jezik, redoviti sam posjetitelj Grobnika, Ilirske bistrice, učke i ”Riječkog” rallya koliko mi god to obaveze dozvole nazalost sve manje i manje, imao sam sreće u životu pa sam čak sudjelovao na jednoj karting utrci za prvenstvo bivše države (kao najmlađi učesnik), također sam imao sreću i čast voziti rallycross bolid (220ks, 500kg BMW redni 6cilindraš ako se dobro sjećam) bivšeg prvaka hrvatske i to ne samo jednom, vozio sam subaru imprezu pripremljenu za grupu c (prije bih rekao probao voziti), ne govorim o cestovnim vozilima,… Read more »
denisg kao prvo moji komentari nisu bili upućeni tebi nego forumašu pod imenom Williams koji je Grofu draculi rekao da je Lauda laik po razumjevanju mehanike….a uostalom na tvoj komentar je odgovorio Grof dracula a ne ja jer je moj desno od njegovog. Ja sam samo rekao ono što mislim da je realno za očekivati od jednog vozača takvog kalibra. A to el je laprdalo me uopće nezanima niti sam se u taj dio mješao.
F1 Fan 1983, ispričavam se, ovaj pregled komentara je poprilično zbunjujuć, nije bilo namjerno, ovdje gdje sam trenutno je rekli bi naši Južina, pa ispričavam se još jednom.
šta je trenutno portal posta sajam taštine i to povrjeđene 🙂 🙂 🙂 posli proglašavanja marka i laude neizvršnim laprdalima , a kako je komentar uglavnom dočekan na “nož” od forumaša , denisg je valjda pokuša svoju kompetentnost procjene verificirat posjećivanjem grobnika , ilirske bistrice , učke , vožnjom kartinga , rally cross bolida , subaru imprece itd . da bi se navela snaga motora ne trebaju ove reference , dovoljno je bilo upitat konstruktore mercedesovog motora o snazi istoga . naravno ako postoji mogučnost za to , a lauda je sigurno ima . isto tako nije o tehnici raspreda… Read more »
F1 Fan 1983…ne vozim golfa , to mi se učinilo prikladno napisat. s obzirom na golfovu popularnost i zastupljenost čak bi ga i “neznalica” lauda treba znat popravit 😉 nisam fan japanaca , a ni ludi alfista . kad bi bira bija bi lančista ili s obzirom na cijene goriva , registracije i parkirališta…smartista 😉 🙂
avalon, zašto moraš biti svakom loncu poklopac.
između grofa drakule i mene došlo je žučnije rasprave (f1 fana 1983 je bio koleteralna žrtva), svi koji su trebali su se ispričali, život ide dalje.
denisg… interesantno da ti “smeta” baš moj komentar , f1 fanu “toleriraš” jer je kolateralna žrtva ( kako kažeš ) , a na komentare forumaša williamsa , dina_sa , The Best F1 Drivera ili ante2 uopće ne obraćaš pažnju . među svima navedenima samo sam ja loncu poklopac ? 🙂 🙂 🙂 možda zato šta me nije “impresioniralo” ono sve šta si naveja ka dokaze svoje kvalificiranosti da procjenjuješ laudino poznavanje tehnike ? drugi put ću ostat impresioniran ,podržat tvoj komentar i umisto poklopca ( loncu ) bit rado viđen komenator tvojih komentara …OK ? 😉 btw , napisa sam… Read more »
ajmo ispočetka. ovaj prikaz komentara je (za mene) poprilično kompliciran samim time što moram ići skoro na vrh da bih ti odgovorio. komentare koje smatram da nisu upućeni meni nisam komentirao. za komentar F1 fana mislio sam da je upučen meni pa sam odgovorio, nažalost ispalo je potpuno pogrešno, te sam se ispričao. ne trebam impresionirati nikoga niti želim, moj odgovor je bila (pogrešna) reakcija na komentar F1 fana o upučenosti u motosport, ne smatram se nikakvim autoritetom ali ipak mislim da imam određena saznanja i iskustva o automobilima, i autoutrkama, koja ne proizlaze proučavanjem interneta i gledanjem tv-a. sarkastični… Read more »
Za početak,ako želite znati nešto više o Laudinim vozačko-mehaničarskim sposobnostima, pogledajte film koji se temelji na konkretnim činjenicama ” Utrku života” pa onda pametujte…. ;-)…..sat i pol užitka..i nakon filma veliš sam sebi, koji je ljudina i vozačina taj Lauda …vrlo lako mogao je imati i četvrti naslov u đepu.. :-)…
ivanh, nazalost još nisam stiga pogledati film ali mi on ne treba da bih znao kolika je lauda vozačka veličina, ako je to netko shvatio tek nakon gledanja filma uzalud mu gledanje formule.
osvrt je bio u tehničko-meneđerskom smislu.
Šteta za četvrti naslov jer ga je stvarno zaslužio.
Evo kao sto sam neki dan rekao. Prije nekoliko dana sve najbolje o Laudi. Sada se opet vraca pljuvanju…
Kako kad odgovara mrziteljima.
Ko kaze da mora imati ikakvog pojma i mehanici? Pa on je tu i sve to posmatra. I zato zna o cemu govori. Nije on licno mjerio snagu motora, ali se njemu podnose svi izvjestaji. Pa ko ce onda to sve znati nego on.
ne mrzim nikoga, pa ni gore navedenoga grofa drakulu.
ako si se našao uvrijeđen sory, ali tvoje poštovanje je na nuli pa isto vraćam…
druga stvar, lauda je samo iznio informaciju o snazi motora, a ti si se nasao pametan i napisao da je “strucnjak” i laprdalo… na temelju čega? očito imaš neke antipatije prema njemu pa ono ajmo pljuvat… kao što rekoh meni se ne sviđa jako puno i vozača i ljudi općenito u f1 pa tko sam ja da pljujem po njemu a vidio sam ga samo na tv-u…
ispriku uvazavam te se također ispričavam tebi, zaboravimo to i krenimo dalje.
mislim da sarkazam i kritički osvrt nije nedostatak poštovanja, ne jednom sam pročitao komentare iskusnijih poznavatelja F1 iz svijeta F1 (ne mislim na nas F1 foteljaše) o Nikiju kao ne baš tehničkim potkovanim sa manjkom managerskih sposobnosti, po komentarima vidim da nisam jedini.
ja se ne bih dalje nastavljao diskusiju jer držim da svatko ima pravo na svoje mišljenje, siguran sam da će biti još tema.
lp
ovo će biti moj kratak osvrt, na komentare tipa hejter…
iako navijam za mercedes to nije jedina svrha mojeg zanimanja za formulu 1, volim ovaj sport bez obzira tko pobjedio sa kojim bolidom (osim kada pretjeruje sa pobjedama).
jako mi je drago što Williams pokazuje znakove povratka u borbi za vrh, isto tako mi je bilo žao gledati mučenje Mclarena prošle godine.
naravno da imam preferencije sto se tiće vozaća i timova, kao i one koje baš ne simpatiziram ali ih poštujem kao ljubitelj ovog sporta.
dakle nisam hater, mrzitelj i pljuvač.
lp
znači sad demantiraš prvi post i ispričavaš se?
pročitaj sa razumijevanjem, to je komentar koji nije izazvan mržnjom, nemam se zašto ispričavati.
rezultati govore za svakoga tako i za Nikia pročitaj mu biografiju od 2001-2002 u Jaguaru, također komentare o njemu kao manageru, pa će ti biti jasno. Rad u Mercedesu je nemoguće komentirati jer nitko nezna koja je njegova uloga.
ciljam na to da u prvom postu pljuješ po dotičnom a sad tu u predzadnjem citiram “dakle nisam hater, mrzitelj i pljuvač.” to napišeš… totalno kontra.
mozda nisam bio dovoljno jasan, za mene je hater, mrzitelj i pljuvač osoba koja bez osnove, suprotno činjenicama iznosi negativan stav o nekome nečemu npr. Fernando nema pojma o vožnji, budući da je čovjek dvostruki prvak skoro i višeoddvostuki, briljantan vozač, inteligentan trkač, tvrdnja je svakako hejterska tj, van svake pameti. moj tip što se tiče Nikija je osvrt na neslavni dio vođenja momčadi Jaguar i to je činjenica i to neosporna. tako da kritika nije baš bez osnova. inaće sto se tiće tehnike prošlo je jako puno vermena otkako je Niki čačkao po tehnici i nebih ga nazvao tehničkom… Read more »
mozemo do sutra tako… ok je tvoja tvrdnja, no to bi isto mogao reci da je msc nikakav vozac jer u mercedesu nije nista pokazao.. svaki čovjek ima svoje uspone i padove, zato ako je niki imao pad u jaguaru ne znaci da je zbog toga “strucnjak” … uglavnom ajde imamo razlicite stavove i to je ok 😀
naravno, kada bi svi isto razmišljali kakav bi to svijet bio, vrlo dosadan, na kraju krajeva iz svake diskuije čovijek nauči nešto novo, pozitivno ili negativno.
ali gdje mi Schumija izvuće, znaš što bi susjedi bosanci rekli:
možeš mi sve dirat’ al nediraj mi Titu (Schumija).
🙂
pa cisto zbog povratka sam ga spomenuo… no i on je no1 za mene… cak razmisljam o tatoo sa njegovim inicijalima 😀
Schumi je Bog, a iznad njega samo Chuck Norris jer nowbody can beat Chuck Norisa (čak ni Supermen).
misliš na li ovakvu tetovažu možda:
https://www.pakwheels.com/blog/2011/04/07/crazy-fan-tattooed-michael-schummachers-entire-f1-history-on-his-back/
da ali manje hehe… ili čak kacigu iz mercedesa njegovu 😀
danas smo ga prilično spominjali, a evo i dobrih vijesti:
http://www.gptoday.com/full_story/view/480204/Schumacher_now_breathing_without_respirator/
zaboravljate da ako i samo ako Lauda nema pojma o mehanici, itekako ima pristup informacijama, a zašto ih tako lako otkriva to je pravo pitanje po meni…možda su stvarno sigurni u sebe da su najjači na gridu
Ajde seronjo, da imaš imalo odgoja iz poštovanja prematakvoj legendi držao bi jezik za zubima…ne, ti ideš soliti pamet i omalovažavati čovjeka koji je postigao u životu što većina nas neće da živimo 500 godina.
“Zanimljiv podatak,” nasmijao se Marko. “Ja bih bio sretan da imamo toliku snagu.”
hahahaha ipak nisu izgubili smisao za humor u RB-u, iako im ne ide od ruke do sada
Bilo bi zanimljivo da i ostali kažu kakvo je stanje konjice kod njih. Lauda kaže i da ne koriste još svih 160 konjića ERS-a. Još. Mislim da nije problem koliko je konja, već kako što efektnivnije prenijeti okretni moment na podlogu, sa čim manje proklizavanja kotača. Malo skrećem s teme. Jeste li vidjeli Williamsov bolid, Martini dizajn? Vrlo ugodan oku
smatra se da je neki domet po 1 litri radnog obujma oko 300 ks, sa turbo punjačem, vjest je stara i doslovno kopirana.
I nije neki domet,stari atmosferski v10 je imao 300ks po litri obujma tako da ovo nije nista posebno
nije problem “nabit” snagu i moment.
treba se znat da je također protok goriva i zraka (smjesa) ograničena, i pun kufer stvari, bez problema su mogli napraviti motore da se vrte preko 20.000 okretaja, ali koliko bi trošili i koliko bi mogli izdrzati, sad se traži omjer ulozenog i dobivenog,a ne da motor troši kao pijani rus 🙂
ako je ovo šta priča lauda točno , a moglo bi bit jer je i renault predviđa da će njihov motor razvijat negdje otprilike 600 KS ( di su nestali predviđene KS s obzirom na opasku marka kako bi bili sritni da imaju toliko snage ? ) domet od 300 KS po litri je premašen jer 1,6 l = 560 KS = 350 KS po litri . znači 50ak KS po litri više od V10 atmosferskih 😉
ispravak 1,6 l = 580 KS = 362 KS po litri . 20 % više snage po litri od V10 …nije baš loše zar ne 😉
nisu nestali nego je navodno motor je ”prigušen” jednim dijelom zbog izdržljivosti samog motora, drugim zbog mjenjača koji nemože izdržati okretni moment koji proizvodi motor.
Jel ono neko reka da su jaci nego V8???
Jbt jaci od mog rođaka CL 600
a šta bi tek reka moj rođak koji vozi bugatti veyrona ali nažalost onog slabijeg od samo 1001 KS mada se sprema nadoplatit i uzet super sport veziju sa 1200 KS 🙂 🙂 🙂
Reci mu da se ne sramoti s tom kantom od 1200 ponija i nek uzme neki muški auto iz top 5 s ove liste 😛
http://www.topcarrating.com/power.php
ma on je skroman lik , zadovoljava se i sa 1200 KS i 430 kmh , a i nije neki vozač pa sve jače od 1200 konja mu stvara probleme u vožnji .
Jester pogledao sam tu listu i nebi nikad ni jednog o tih uzeo da imam milijarde…Parkiraj gtra s milion konja kraj nekog Bugattija, Lamba , Ferrarija gtr a će pogledati samo neki zadrti fan…..drugo ovako extremne tuninge na ionako nabrijanim autima je čisto preseravanje jer dam se kladit da ti motori nemogu izdražati 10000km bez kvara. Skoro svake godine na testovima superautomobila neki od sportaka stane, jer mu nešto rikne s tvorničkim konjima pod haubom….tako da ovo niti vjerujem da ti auti mogu to prenjeti na cestu posebice gtr koji je rađen za 480 ks pa nadalje….znaš li kako bi… Read more »
Evo ti jedan primjer o tome….https://www.youtube.com/watch?v=5Eh2d3MKKW4 neda mi se dalje tražiti ali na youtubu ih ima milion
F1 Fan 1983… ne bi se baš složija sa tobom jer prije dan , dva sam gleda njemački grip . lik je vozija pagani huayru . pokreće je Mercedes-AMG M158 V12 twin-Turbo od 5980 cc , 730 ks i 1000 nm . auto ga je fasciniralo u svakom pogledu . od jurcanja na stazi do gradske vožnje . novoj huayri ubrzanja su 3,3 do 100 . zašto je ovo važno ? jer je testirano auto prošlo 160 000 kmh i ubrzanja su mu i dalje 3,3 do 100. vozač gripa je objasnija da je to normalno jer se takva super… Read more »
Da u pravu si po tom pitanju ali ti mene nisi razumio ….to je tvornički auto i to podržavam a ja sam njemu rekao za ove tunirane gtr ove isl bolide koji imaju 1200 do 1500ks a tvornicki su imali od 500 do 700ks…..Pagani je tvornički auto i to je to kao i bilo koji Lambo ,Ferrari , Porsche itd koji je tvornički napravljen onako kako je to tvornica predvijdela….evo npr pratio sam razvoj LaFerraria (da ti nepričam o nečemu o čemu nisam upoznat) Ferrari je taj automobil razvijao 4 godine uz mnoga testiranja s Alonsom Massom i ekipom iz… Read more »
F1 Fan 1983… pa idem od toga da su tuning svih auta sa linka radili stručnjaci , a ne neko u nekoj zabačenoj garaži ili šupi . mnogi su čuli za npr schnitzera ( osnovan 1967. ) koji je radija tuning za BMW ili brabusa ( 1977. ) koji radi tuning mercedesa , a to su respektabilni tuneri čija auta ne završavaju na dizalicama radi popravka svaki dan 😉 isto tako sam malko “pročačka” po ovim autima sa linka … ako malko bolje pogledaš uglavnom su to motori od 6, 7 ili 8 litara zapremine ( osim nissana ) i… Read more »
ok ti tuneri koji si nabrojao su pokazali da znaju zanat ali ja nevjerujem da ti auti mogu samo tako podnjeti te konje i k tome zadrzati vozna svojstva upravljivost, a tek mislim da su nevozivi za svakodnevnu upotrebu…..za mene je zakon ono što tvornica isporuči….ja sam imao prije 7 godina Hondu civic jaje 99 godište s 1.4 is motorom s 90 ks….bio sam glup i zatucan i razno raznim preradama smo podigli snagu motora na cca 130 ks i auto mi je nakon tih majstorskih zahvata imao malo malo neke probleme s elektronikom motora isl glupostima ….istu stvar mi… Read more »
a kolko ima Ferrari onda ako meca ima tolko……….jaci motor jace trosi gume sad pitaj boga kaje dobro bude se vidlo u Australiji kad zabrundaju
A sto bi to Ferrari trebao biti jaci od Mercedesa?
Nisu bili ni sa proslim (V8), nece biti ni sa ovim…
Schumi el ti mislis da je samo snaga cilj ove godine? Ferrarijevi automobili izvlače najviše snage iu litre obujma pa nevjerujem da bi im bio problem nafuriti motor i s više od 600ks….no poanta je da motor manje troši ,da je ta snaga iskoristiva, i da se motor nekvari…..dali je snaga najbitnija? ne nije….kao što si i sam rekao nisu imali jači motor i sa v8 ali su opet bili bolji…..pametnom dosta
Bolji? Po cemu? Jedino po ulozenim parama. To nikakve veze nema sa motorima. Pogledaj Toro Rosso sta je napravio sa Ferrarijevim motorima. Vucali se godinama po zacelju poretka. Dok slabiji timovi na Mercedesovim motorima i sa kockama od bolida su bili u sredini poretka. Pametnom dosta… To sto je u prosloj eri vise znacila aerodinamika, i jos vaznije budzet, to je druga stvar. Fabricki Mercedes tek pocinjao, i ispocetka i nije imao ni blizu velik budzet kao Ferrari. I sto je McLaren sjebao proslu sezonu. To nikakve veze nema sa motorom. Svako zna da je Mercedes imao najjacu V-osmicu. Sto… Read more »
Vijest stara 2-3 dana 🙂