Momčadi Formule 1 dale su zeleno svjetlo promjenama kvalifikacijskog formata. Prošlog tjedna vođe momčadi pozvani su na sastanak s FIA-om, kako bi se raspravljalo o idejama za poboljšanje kvalifikacija. Sastanak je sazvan jer sve više vozača ne izlazi na stazu u trećoj kvalifikacijskoj rundi kako bi sačuvali gume za utrku.
Podsjećamo, promjene su sljedeće:
- Q1 se skraćuje s 20 na 18 minuta
- Q3 se produljuje s 10 na 12 minuta
- Vozači koji prođu u Q2 dobivaju dodatni set mekših guma, najboljih 10 nakon Q3 isti vraća Pirelliju i starta utrku na gumama iz Q2
Navedene promjene, ako ih potvrdi FIA, na snagu stupaju već u Melbourneu.
Strateška Skupina F1 je danas, u petak, raspravljala o idejama za promjenu kvalifikacijskog formata i Autosport piše da su opravdane. Promjene stupaju na snagu ako ih na vrijeme ratificira Svjetsko Vijeće Motorsporta. No, ipak, podrška Vijeća je samo formalnost, s obzirom da je predsjednik FIA-e Jean Todt za Autosport izjavio da u potpunosti podržava promjene.
“Konstruktivno je imati malu promjenu kvalifikacija. Neki kažu da ne mogu izaći u Q3 jer im nedostaje guma. Ne pričamo o revoluciji. Uz malo promjena, malo finog podešavanja, možemo postići nešto.”
Momčadi su također raspravljale o promjenama pravila o homologaciji motora, nakon što je Renault upao u probleme, no te su ideje odbačene. Također je odbačena ideja Bernieja Ecclestonea prema kojoj bi se dvostruki bodovi dodjeljivali na posljednje tri utrke, umjesto samo na posljednjoj.
glupost, glupost, idiotarija….. najbolje nek se vozači dogovore o poretku i kvit!!
nek bacaju kockice…
Sve uredu. Molim jedan odgovor ako mogu, kako to da ferrari i mercedes nemalu produzenje na nosu kao ostale momcadi UNAPRIJED HVALA.
Pravila za ovugodinu kažu da nos bolida mora biti visok 185mm. Većina ekipa je taj problem riješila tako što su nadogradili nos tako dabude po pravilima dok su merc i ferari taj problem riješili tako što su kompletan nos spustili na 185mm bez nadogradnje
Sve je to zanimljivo ali me zanima da li vozaci koji udu u Q3 smiju koristit samo taj extra set guma ili mogu koristit jos koji set guma za vise pokusaja da se ostvari sto bolje vrijeme i da li se u Q3 smije koristiti tvrda smjesa guma zbog taktickih razloga
Smije se koristiti neki drugi set, ali extra set vraćaš Pirelliju, pa bi ga bilo šteta ne iskoristiti 😉 Također, kojih taktičkih razloga u Q3? Starta se na gumama iz Q2, a Q3 je sveden na natjeravanje najbržeg kruga bez razmišljanja o utrci.
Andrija 3 reda iznad jeana todta imas gramaticku pogresku umjesto ago popravi u ako
Sto se teme tice slazem sa svim osim ako jaka ekipa poput npr mcm ili mercedesa ulazila u q3 na tvrd(j)im gumama to bi znacilo da startaju na tvrd(j)im gumama malo mi je tu klimavo ali to su ekipe koje znaju sto rade 😉
Riješeno, hvala given :thumbs:
Još im je bolje ako startaju na tvrdim gumama dok je bolid težak i pun goriva više je opterečenja na gume a onda kasnije npr.nakon 20 krugova pređe na mekše ili već kakva je strategija sad je tu fitanje 2 ili 3 prolaska itd…