Momčadi se slažu s izmjenama kvalifikacijskog formata

Svih 11 ovogodišnjih momčadi se složilo s prijedlogom revidiranog kvalifikacijskog formata za ovu sezonu. Auto Motor und Sport prenosi da će prijedlog biti poslan Svjetskom Motorsport vijeću FIA-e na odobrenje. To će vjerojatno biti samo formalnost, stoga je skoro garantirano da će prijedlog stupiti na snagu prije otvorenja sezone u Melbourneu, a možda i prije idućeg predsezonskog testa u Bahreinu.

“To bi moglo biti dogovoreno crno na bijelo do kraja tjedna,” rekao je dopisnik Michael Schmidt.

Tijekom susreta u Bahreinu prošlog tjedna, momčadi su se okupile kako bi raspravile kako spriječiti vozače da ne izlaze na stazu u Q3 kako bi uštedjeli gume za utrku. Predložene su određene promjene, a sada se vjeruje da su se odlučili na par izmjena.

Q1 će sada trajati 18 minuta, dvije manje nego do sada, Q2 će ostati na 15 minuta, dok će finalna Q3 runda biti produžena za dvije minute te će sada trajati 12 minuta.

16 bolida koji prođu u Q2 će dobiti dodatni set opcijskih (mekših guma) koje se mogu koristiti jedino u Q3, a ukoliko se ne plasiraju u Q3, moći će ih sačuvati za utrku. Oni koji prođu u zadnju kvalifikacijsku rundu, morat će koristiti dodatne opcije za postizanje svog vremena u Q3, ali će ih kasnije vratiti Pirelliju.

Vozači iz Q3 će tako startati utrku na gumama iz Q2 na kojima su postigli svoj najbrži krug. Ovo osigurava da svi bolidi u Q3 voze na istim gumama, bez ostajanja u garaži, a strategija startanja na prime (tvrđoj) opciji ostaje mogućnost ako odluče koristiti tu gumu u Q2.

38 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
marinx

Zanimljivo

AjkulicNaLeso

Jedino što je dobro u novim pravilima je što neće biti čuvanja guma u Q3! Al’ da ga kompliciraju, kompliciraju ga! Po mom mišljenju, a kako su već neki sugerirali, sve bi jednostavnije riješili s kvalifikacijskim gumama i peri deri sinko, dokle ide! Ne ulazim sad u broj setova i druge detalje. No, vjerojatno tu postoje i neki drugi razlozi koje će oni malo upućeniji u detalje, prokomentirati. U svakom slučaju, volim promjene u F1 da malu uzdrmaju situaciju, ali bojim se da sve skupa postaje previše umjetno.

Ferrari number1

Bolje bi bilo da podjele setove guma za kvalifikacije i setove za samu trku primjer
4 seta za kvalifikacije i 4 seta za utrku s tim da u kvalifikacijama svako more odvesti krug na obje mjesavine guma i onda se zbroje vremena pa tko najbrzi mozda bi bilo zanimlivije

cool

jel če biti slike za ovo

alonso5

Svidja mi se ovo novo pravilo konacno da se i nesto dobro uradilo za F1.
Sad cemo fino gledat Q3 gdje vozaci stiscu do maximuma a ne ko prosle godine gdje je Q1 bila zanimljivija od Q3.

Ferrari number1

Slazem se sa novim pravilom samo je pitanje gdje cemo to gledat posto jos nema nikakvih informacija glede prijenosa izgleda da cemo opet moret trazit streminge ili strane televizije koje prenose F1 sramota

alonso5

Nezz za vas ali ja imam Sky Sport na televiziji i lagano sve gledam i kvale i trening i utrku ali sramota je da niko od nasih tih programa HTV2 i drugi ne prenose utrke F1

d3vil

vratite pravila od prije 12 godina

SebVettel10181930

jedno pitanje nevezano za temu:)
Jel izasla aplikacija F1 2014 live timing?? Ako je imate,preko cega ste je skinuli?

SCUDERIA davor29

Na prvo slusanje… PREKOMPLICORANO. Definotivno mi se ne sviđa to umjetno forsiranje nekog zapleta i zanimljivosti. Zamislimo svi da pocnu kvalifikacije, moj sin ili npr. Tata sjedne do pred tv i zeli da mu na brzinu objasnim pravila itd. Ni ja mu sve od prve ne bih uspio objasniti. Kamoli da sam slusa Blazicka …. ps. Nadam se da bude prijenosa na tv u

Luka Tunjić

Nekužim šta vam nije jasno. Svi koji prođu u Q2 će dobiti dodatan set novih mekih guma za Q2,a svi koji su u Q3 će opet dobiti potpuno novi set guma,ali samo za Q3 jer ih moraju vratit na kraju Q3,a utrku počinju s gumama s kojima su završili Q2,to je sva mudrost.

Renault_F1_team

eto ti ideš nešto objasnit pa ispadneš najgluplji. kažeš “svi koji prođu u Q2 će dobiti dodatan set novih mekih guma za Q2”, nije tako pajdo, nego svi koji uđu u Q2 će dobit dodatan set mekih guma za Q3, a ne za Q2, i sad, ko od njih uđe u Q3 morat će koristit taj set guma, a u utrci se vraća na onaj koji je vozio u Q2, a oni koji se iz Q2 nekvalificiraju u Q3 će na startu utrke morat krenut sa tim mekšim setom što su ga dobili, kontaš? Pa gore ti sve lijepo piše,… Read more »

Luka Tunjić

Gle fakat ! Hvala na ispravci !

Renault_F1_team

dogodi se, živ bio prika 😉

Leo

Ej al dok ga nisi ti ispravio, prvo je dobio 6 pluseva pa tek onda su ga nakrcali sa minusima,onda si možeš zamisliti kako ekipa površinski čita i bezveze lupeta minuse i pluseve

Luka Tunjić

Baš, sad sam neke učinio glupima 🙂

Maranello

care brijem da si se ti sam sje.. jer nigdje ne piše da će ovi koji ne prođu u Q3 morat startat na tim mekšim gumama koje su dobili nego samo da će im ostat taj set za samu utrku… tak da nemoj se ljutit ali prvo sam pročitaj 2,3,4, puta prije nego opleteš po nekome

Renault_F1_team

u pravu si, haha, sad se ja ispričavam

Maranello

ma daj care nisu potrebne nikakve isprike 🙂

napeto je jer sezona još malo počinje 🙂

Renault_F1_team

btw, po ovom tvom komentaru se da zaključiti da bi vozači dobivali 2 seta guma, i u Q2 i u Q3

WIN-KR

Ajde bar se malo skratila Q1 koja ionako nije nesto ekstra zanimljiva, uvijek se zna odprilike tko ce ispasti. Q3 se produzio, bit ce svega!! 😀

F1 Karthikeyan

Mnogima se taj način klavifikacija nije sviđao, al meni su bile najdraže klavifikacije kad je jedan po jedan bolid izlazio na stazu

katic7

svida mi se u potpunosti ova promijena.. bit ce sve zanimljivije i zanimljivije…
Nego sta je s prijenosom? gdje ce ostali gldt? jel sky ima prava?

Leo

Interesantno i fora malo promjene bit će mi u Australiji koda prvi put gledam sve ču morat učit lukavi su to igrači u toj formuli taman kad je sve postalo lagano monotono oni zakuhaju odmotora pa nadalje…Najbrži će uvijek bit najbrži kakve god kombinacije radili,zamislite tu kombinaciju u 2013 što bi se promjenilo što se tiće pole positiona?

Luka Tunjić

Super, kad već imamo gume koje se toliko štete,trebalo bi biti nege formalnosti u tome. Imam osječaj da je Auto Moto und Sport pametniji od cijele FIA-e .

Rockatansky

Znači uđu u Q3 vozeći u Q2 na tvrđim gumama, a za Q3 dobiju mekše na kojima će se kvalificirati za utrku i koje poslije Q3 vraćaju, pa onda startaju na tvrđim u na kojima su vozili Q2. I takav scenarij je moguć.
Baš jednostavno.

Formulas

ajd barem ove godine neću gledati Alonsa kako čuva gume za utrku s 5,6,7 mjesta na startu a to vrijedi i za one s vrha što su vozili po jedan krug….ove promjene su ok jer će se sada u q3 gaziti do panja….

Leo

Najbržem je u ove zadnje 4 godine uvijek bio dovoljan jedan krug bez obzira kakve su gume bile.Možda će ove godine bit drugačije ali ne zbog guma nego zbog motora to je moje mišljenje.

jesus

bolje pravilo po meni, već mi je išlo na živce čuvati gume u Q3…

luka3344

Meni je ovo OK pravilo.Pa bar će se u Q3 voziti najbrži krugovi

stari lisac

Neće, jer će imati gorivo za trku u rezeorvarima… I dalje će se najbrži krugovi voziti u Q2

Leo

? Ma daj nemoj me jebat dali ti to hočeš reć da u Q3 voze s punim tankom???

stari lisac

Tako je bilo prošlih godina, a nigdje nisam našao da su mijenjali i to pravilo. No, tko zna, možda se varam…

Cromeister

To je bilo dok se tankalo gorivo tijekom utrke.
Otkad nema toga, nema ni takvog pravila u kvalifikacijama.

perodeformero

OK, uredu, meni odgovara.
Mogli su i jednostavnije, ali ipak je to F1

Majki2111

Iako sam moderan ovo mi se ne sviđa.

croatic f1

Zašto ne?Tako neće biti potrebno čuvanje guma u Q3 i bit će još napetije jer će svi vozači izaći na stazu.To bi se tebi trebalo sviđati pošto više voliš kvalifikacije nego utrku 😉

Majki2111

Ne znam, alii mi nekako ne paše. Previše su zakomplicirali.

Related Posts