Zadnji ovjes na novom McLarenovom bolidu privukao je pažnju gotovo svih momčadi, a Rod Nelson, Williamsov inžinjer, smatra da bi kopiranje istog trebalo biti vrlo lagano:
“Mislim da će biti vrlo lako. Puno bi problematičnije bilo napraviti novi nos, ili konstrukciju krila, jer bi onda morali ponovno ići na crash test.”
Prema riječima Nelsona, funkcija takvog ovjesa je potpuno aerodinamička.
“Zasigurno nije mehanička, ne dizajnirate uvijajuću oprugu ili teleskopski amortizer s nosačem osovine ako ne želite napraviti nešto što je fleksibilno i teško. Mislim da difuzor tako bolje radi.”
“Jedan od ovogodišnjih problema je manje zadnje krilo, koje je gotovo nelegalno u obliku u kojem smo ga koristili prošle godine. Ni njegova funkcija više nije ista, već sada, uz to što generira downforce, pomaže da agresivnije pristupe difuzoru kako bi bolje radio pri spuštanju bolida. Upravo je to ono što McLaren radi.”
Dupe mu izgleda kao paunovo.
Za molio bih vas da vi koji se bolje kuzite u F1
objasnite covjeku koji vas lipo pita, mislim na Perodeformero. Hvala.
Vidmi više nismo samo zemlja u kojoj su svi izbornici u nogometu i rukometu… Sada i svi razumiju F1 aerodinamiku, funkcioniranje McLarenovog ovjesa i tako to…
Javite se Adrianu da mu pomognete rješit probleme sa bolidom…
Zna li se što je sa ferrarijevim poklopcem za turbinu? Tuzili su se mercedes i renault,ali nema nikakvih vijesti ili sam propustio??
neki se bas i ne slazu s ovim: “Importantly, McLaren have designed their rear suspension so that these rear wishbones are as much to the back as possible, attaching to the very rear of the gearbox housing. The taem have therefore also been unable to combine the driveshaft with the lower wishbones like Red Bull and Ferrari have done. It is exactly this suspension geometry that would make it extremely hard for other teams to simply copy the design, as it would require redesigning the gearbox, the rear suspension mountings and the suspension wishbones, creating a combined impact on aerodynamics… Read more »
Koliko vas je optimisticno za Massu i Williams?
nista se nezna do prve utrke,tu cemo sve vidjeti
Ja sam prilicno optimistican, williams je dobio vjerojatno najbolji paket motora, onaj mercedesov, massa daje prilicno optimisticne izjave, bolid se cini trouble free, misim da bi se mogli pokazati prilicno jaki.
Meni se čini da to i nije samo tako prekopirati, jer lijepo se vidi da sa svake strane auspuha postoje nazovimo ih cijevi koje vjerojatno usmjeravaju zrak prema ovom aero ovjesu. To znači da je cijeli bolid od početka konstruiran da se zrak jednim dijelom usmjerava na ovjes, sjetite se samo F-duckt-a od prije par godina kad je ulaz za zrak bio na samom nosu i koliko vremena su ostale momčadi potrošile da to sprovedu u djelo. U svemu ovome najmanji problem je napraviti aero ovjes, puno teže je sve to uigrati kako treba, ali kopiranja će biti u svakom… Read more »
Aero ovjes.
Objasni mi molim te kako bi to trebalo raditi.
Objašnjeno je več 20 puta, na barem 20 lokacija, što na komentarima, što na forumu, a da ne spominjem i druge stranice. Stvar nije aerodinamički neutralna, i vrlo vjerovatno, će biti zabranjena, pitanje je samo dali će se to dogoditi prije ove ili sljedeće sezone, ili će se dopustiti svima da to imaju. Što se tiče ovoga, slažem se da je jako teško kopirati ovo, ma što ova gospodin rekao. Več sam čitao da je u pitanju puno toga, međutim ono što je navodno najteže, je položaj tih šipki kad “prolaze kroz bolid”. McLaren je navodno te nosače uglavio maksimalno… Read more »
Hvala nizašto.
Nisi mi baš pomogao. Mogao si bar staviti link nekog pametnog objašnjenja rada aero ovjesa.
ima nas ovdije i sa nižim IQ od standarda kojem stremiš.
Prema stranici formula1.com, ovjes je odobren od strane FIAe
http://www.formula1.com/news/technical/2014/0/1139.html
Ma dobro,
Na koji način radi, i kako bi to pomoglo bolidu.
Ma nema veze. Ionako više manje znam. Htio sam popričati o tome.
Upire zadnji kraj u pod i nadoknađiva grip pri manjim brzinama koji su izgubili ukidanjem blown difuzora. A pri vecim brzinama stvara iza bolida prostor niskog tlaka sta pomaze izvuc vise zraka iz difuzora
http://www.f1technical.net/development/435
@r005w3lt:
FIA je to već proglasila ispravnim.
ali poznavajući FIAu oni bi mogli promijeniti mišljenje.
Hvala 🙂
Ok glup sam, ali iz ove slike nikako ne mogu dokučiti aerodinamičku prednost.
Joj kak volim vidjeti hrpu prepotentnih “pametnjakovića” koji misle da su pobrali sve vrhnje svijeta, a nevide ni sami koliko su ukiseljeni… dečki smanjite frustracije i žuč koju proljevate po forumu, pogotovi ti @rosvelt jer sa takvim načinom samo zagađujete prostor, a ponajmanje obogaćujete svojojom prisutnošću. Koliko sam vidio iz tvog potpisa, nepodnosiš tuđu glupost, no vidim da svoju savršeno podnosiš i veličaš. … Pero, nepostoji ništa pod nazivom “aero ovijes”. Predpostavljam da misliš na ovaj “butterfly stražnji ovijes” (ime je zbog oblika, ne zbog funkcije) ili po Somersu “Wishbone Wings” (iako nisu u pitanju krila već blokatori, isto dano… Read more »
MIslim da će sa kopiranjem svaki tim vrlo mudro pričekati.. jer je velika vjerovatnost da će ove suspenzije biti banirane zbog članka koji govori kako se nesmije imati nikakav pomicajući aerodinamički elemt… a već je u svim kuolarima dobro debelo zaključeno da se upravo o tom radi u ovom slučaju.
Što znači da se čeka samo FIAin okidač. Zar vam nije čudno što su apsolutno svi timovi dvojako pokrenuli u tom pogledu… Jedno FIAi za baniranje, a u isto vrijeme svi rade pripremu na CFD-u i na kopiranju tog dijela. 😉
Šteta bi bilo zabraniti. Dobro izgleda, a tko zna da li zapravo uopće radi (isplativo) i kolko će štete pouzročiti negdje drugdje.
U svakom slučaju bolje od prednjeg dijela.
Opako izgleda, ja bi radije da svi to kopiraju nego da ga baniraju.
Što su zapravo dobili flexibilnošću? Da auspuf (ona rupa straga iz koje puše) prati pokrete zadnjeg krila? Pa ne mašu još krilima.
Kad bi to mi obicni lajici mogli sve razumijeti onda bi svi vozili fomule i sklapali ih u garazama.
i to sve sa kljucem 13 🙂
Nešto ste mi svi našiljeni. Do sada smo vidjeli 10 sličica i jedan video snimljen mobitelom.
Na temelju toga ste svi strašno pamentni, a ja kaskam, pa vas pitam lijepo da mi objasnite. Bez ljutnje.
Prekjučer sam isto tako zamolio link sterama, a netko u protunapad. Što se dešava. Prošlih sezona smo sve dijelili bez puno pametovanja.
Pa tko kaze da ja znam kako to funkcionira. vjerojatno nitko nezna oh inzenjera u mclarenu. a link si jucer dobio ako se ne varam???
i proslih godina si imao gdje pratiti testiranja a ove ne. ja gdje pratim to je na autosport.com
pero kad ne bi bio toliko bahat možda ne bi bio nitko našiljen prema tebi…
jesus saves
p.s. kako znaš da sam bahat?
Jučer mi žena kaže papučaru, susjed veli rogonjo…..
ubijate me softly
Bez da potpirujem vatru, ali gledajući ovako sastrane laički meni ovo izgleda nelegalno. Ako je ukinut monkey seat (aero dodatak), kako onda ovo može biti legalno kada očigledno utječe na aero performanse? Zašto bi se jedan aero dodatak ciljano ukinuo, a drugi novoizmišljeni dozvolio?
Zato sto se ovo nemoze smatrati aero dodatkom, jednostavno se radi o ovjesu u cijelini koji tokom svoga rada pravi potisak:) Doduse u pravu si da utjece na potisak, samo se u ovom slucaju nemoze smatrati nelegalnim jer nigdje nepise da sipke ovjesa na svojim krajevima nesmiju biti debele, ali nebi se zacudio da zabrane ovaj mclarenov izum iako je po pravilima, pogotovo ako se ustanovi da stvarno donosi prednost he he. Uvjek oni nadu nesto da zaobidu pravila, pogledaj npr tzv pimpeke oni su samo tu da bi glavni dio nosa ostao na istoj visini koja im odgovara a… Read more »
Nece zabranit nazalost pimpeke jer su svi zadovoljili pravila i prosli crashtestove. 🙁
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&persist_app=1&v=dgJ43HqrG_c
Ocito je da bi copy-paste ovoga tijesenja mogli vidjeti vec na sljedecem testu u Bahreinu, barem kod top momcadi ako one zakljuce da bi im to moglo koristiti,.
Tokom testiranja su svi govorili da to nije nesto sto se moze lako kopirati, sto mi nije bilo jasno zasto jer kad se bolje pogledaju slike vidi se da se u biti radi samo o zadebljanim krajevima ovjesa koji na svojem zavrsetku tvore kompaktan branik da se tako izrazim.
Je, ali to utjece na cjelokupnu tezinu bolida, pa se negdje mora oduzeti da bi ovdje ‘podebljao’ ovjes. A gdje uzeti? Jer je svaki kilogram bitan (sjeti se hulkenbergovih problema s kilama), tako da nije bas jednostavno to samo dodati a da se ne utjece na cjelokupni raspored tezine na bolidu. Naravno da ce drugi to prekopirati ako se pokaze da donosi rezultate, ali pitanje je koliko to donosi mclarenu, jos je rano za procijeniti. Naravno, bilo bi fer kad bi fia prije pocetka sezone objavila je li to legalno ili ne, a ne mijenjati pravila usred sezone…
pa vidi se gdje su oduzeli, na zadnjem krilu čak su ga povezali provizorno nekim sajlama ako otpadne …sve u svrhu testirenja…
Koliko ja znam to je vec proglaseno legalnim od strane FIA-e. Pitanje je jedino da li ce se neka momcad zaliti na to usred sezone i da li ce ta zalba biti uvazena.