Ove godine smo suočeni s jednom od najvećih promjena tehničkog pravilnika u povijesti formule 1, a mijenja se pogonska jedinica te dizajn bolida.
Motor
Stari 2.4 V8 motori odlaze u “penziju”, a na scenu nastupaju novi 1.6 litreni V6 motori s ogromnim ERS-om. Iako su stare V8-ice bile nešto jače što se tiče sirove snage (750 KS naspram 600), ERS koji će se ove godine koristiti bit će dvostruko jači od onoga koji se upotrebljavao zadnjih nekoliko sezona, a njegova snaga sada iznosi 160 KS. Povećan je i okretni moment, upravo zbog turbine, tako da se očekuje mnogo više proklizavanja i nemirnih izlazaka iz zavoja. Novo pravilo o gorivu bit će, uz pouzdanost motora, najveća briga momčadi. Bolidi će u 2014. godini u rezervoaru imati samo 100 kg goriva, što je za 60 manje od prošle godine. Jak motor će sigurno biti važan, ali će i potrošnja istog također odigrati veliku ulogu. Broj motora kroz sezonu je također smanjen, pa će ove sezone momčadi na raspolaganju imati tek 5 motora po vozaču, otprilike 6 puta manje nego ne tako davnih 80-ih. Zadnjih je godina u Formuli 1 aerodinamika igrala veliku ulogu, no od sada će motori biti znatno više uposleni.
Dizajna bolida
2014. nam donosi prilično izmijenjen izgled bolida, koji će obuhvatiti gotovo svaki njegov dio. Tako će prednje krilo od ove godine biti uže za 15 cm, te će njegova širina sada iznositi 165 cm. Nos će sada biti mnogo niže postavljen, te će njegova visina biti 18,5 cm naspram dosadašnjih 55 cm. “Popularne” grbe više neće biti, jer je pravilnikom zabranjena. Također, visina bolida u prednjem dijelu će biti niža za 10 cm od dosadašnjih 62,5 cm. Bočni usisnici će narasti te će biti znatno širi jer turbo motor zahtjeva više hlađenja od atmosferskog. Najveća će se promjena dogoditi na zadnjem dijelu bolida, jer se posljednjih godina dosta stvari vrtilo upravo oko njega. Novi motori imat će jednu ispušnu cijev koja će se nalaziti na samom kraju bolida, otprilike na mjestu gdje se nalazio monkey seat, koji je također zabranjen za 2014. godinu. Momčadi praktički mogu zaboraviti sve “vratolomije” koje su zadnje dvije godine radili s ispuhom te okrenuti potpuno novu stranicu. Bit će i nekih manjih izmjena na zadnjem krilu, dok će na mjesto dosadašnjeg monkey seata biti smješten par krilaca koji će se protezati cijelom dužinom slobodnog prostora između difuzora i zadnjeg krila, te će rad na tom području biti zabranjen.
Video u kojem možete pogledati kako će ugrubo izgledati promjene na bolidu.
Drago mi je da nos ide dole. to mi nije bilo lijepo još od kada je ………..Okretni moment? Proklizavanja? Ajde vidjet ćemo.
http://www.formula1blog.com/wp-content/uploads/2012/07/Jennie-Gow-monkey-seat.jpg
Najveća nepoznanica od svega mi je taj ERS,dali će ta naprava biti kvarljiva ko KERS, mislim da svako tolko neko ostane bez ERS-a kao npr. što je znao RedBull-u dosta ćesto zaštekati KERS a znamo da ERS nosi 160KS ??? U motore se ne sekiram to znaju napravit sve tvornice ali vozači imaju jako napornu zimu mislim da svi vježbaju po simulatorima danonočno(pa čak i Kimi).Zanima me kako će koristiti ERS,prije je ta struja trajala par sekundi i to bi obično iskoristili na nekoj ravnici a sada 33 sekunde,jebote skoro pola kruga morat će dobro istrenirat prstiće ili kako će… Read more »
jerez ce bit gledan ko da je vn monaka hehe
.btw..ja mislio da čete objaviti neke novosti.
Dakle, od toga ništa.
Prije neki dan sam sugerirao temu prijenosa u Hrvatskoj pa ako bi mogli bar to…ono…
Hvala…
Hvala momci na ispravkama 🙂
Fuel – to promote fuel efficiency, from 2014 fuel is limited to 100kg per race. Previously fuel was unlimited, but teams typically used around 160kg per race.
samo jos to 🙂
Marko…100 litara ili kilograma?
100kg, u Formuli 1 količinu benzina izražavaju u kilogramima jer im je tako lakše izračunati ukupnu težinu bolida
Samo jedna napomena, ograničenje goriva nije na 100 litara nego na 100 kg.
Sa stranice formula1.com
Fuel – to promote fuel efficiency, from 2014 fuel is limited to 100kg per race.
Gustoća derivata za motorne benzine {ro}=0,772 kg/l sa stranica EIHP.
Iz navedenoga dobijemo približan volumen goriva za utrku jer ne znamo točnu gustoću goriva koje se koristi u F1:
V=m/{ro}=100/0,772=129,5 [l]
Gorivo je ograniceno na 100 kg, a ne litara…
Ps. ako se ne varam to je oko 140 litara
jedino ako znaš specifičnu težinu goriva u F1,a to neznam baš trebalo bi pitat Shell.?
Ovo su neki jebivjetarski portali objavili već prije 2 mjeseca, vi tek sada kada svi o tome već sve znaju…
sjedi pet 😀