Da li je zaštitni poklopac za turbo punjač neophodan, pitanje je zbog kojeg su Ferrari, Renault i Mercedes u sporu. Naime, potonja dva proizvođača inzistiraju na njegovom korištenju, dok se ekipa iz Maranella ne slaže s tim jer povećava masu pogonske jedinice za 3-4 kg.
Renault i Mercedes žele poklopac iz sigurnosnih razloga u slučaju problema s turbo punjačem, dok Ferrari smatra da nije potreban jer ga nema u pravilniku, povećava masu motora te tvrdi da rivali pretjeruju. Minimalna dopuštena masa motora iznosi 145 kg, te bi se ovim poklopcem digla do gotovo 150 kg, što je ogromna razlika u Formuli 1.
“Sljedeći tjedan je zakazan razgovor s FIA-om gdje će se razjasniti ovaj problem”, napisao je Tobias Gruner, dopisnik Auto Motor und Sporta. “Renault će na sastanku pokazati video u kojem će pokazati što se može dogoditi kada eksplodira turbo punjač.”
Neznam sta dizu toliku strku. Voze se desetljecima drag utrke gdje turbine skinute sa kamiona ili narucene sa ebaya velicine sise Jenne Jameson stoje namontirane van haube i opterecene su abnormalno izvlacuci iz 1.6 motora honde civic i preko 1500 ks. Pa se jos nikad nije desilo da je nekoga turbina ubila.
A cisto sumnjam da u F1 narucuju turbine sa ebay
U F1 se svasta desavalo, pocevsi od oprug koja je pogodila Masu, te u boxu kotac pogadja kamermana,, guma koja puca, gdje se prosle sezone svasta moglo desit ali nije. Michael Schumacher je imao unfala i unfala, gdje su za njega govorili da ima ko macka 9 zivota. Pa na zalost svi znamo kako je na skijanju pri brzini od 20 km na sat pao glavom na kamen itd… A to sto Ferrari nema poklopca na turbo punjacu i ne stoji u pravilu da ga mora staviti, pa nisu valjda ludi. Radi poklopca bi trebali cilu sasiu mjenjati sto znaci… Read more »
Dole je kolega malo razjasnio politiku ferrarija i odnosa prema vozačima, mislim Da je renaultu više za vjerovat a opet u ime dobrih statih vremena to pitanje treba ostavit na duši momčadi, možda sam okrutan ali neke razlike mora bit. Naravno, nisam kao i svi mi dovoljno informirani koje su posljedice explozije turbo-a, možda promjenim mišljenje.
http://f14t.ferrari.com/en/#photogallery
ajme majko
Razbolio sam se. Zadnjih dana mi sve oko F1 vuče na sex
Nos novog MCL-a koji savršeno paše novom stražnjem ispuhu, a sada ova situacija oko prezervativa za turbo punjač.
Još su i snimili mali filmić o posljedicama sexa bez zaštite sa explicitnim prikazom svrš…… (hrvatski recimo sladostrašća)
Po tom ce F1 imat 750kg ak im treba nek ga stave. Ferrari ak je napravio bolji posao to je njihova stvar. 🙂
Misliš… ne bi se kladio u to. Ferrari poslovično nikad nestavlja vozača na prvo mjesto već tîm i njegove uspjehe. “Pitaj” Laudu ili si pogledaj “Rush” iz tih vremena, čak je i o tom govorio Enzo. I dan danas mu Tifose zamjeraju zašto je napustio utrku i stavio svoju sigurnost ispred, umjesto položio žrtvu za “božansko” crvenu. Čak je u jednom intrrvjuu jedan tiosa izjavio da je trebao poginut za Ferrari (“za Ferrari se davaju glave ako je potrebno, to je svetinja”) . Strašno, rekao bih bolesno. Eto, samo je to u pitanju. Misliš da Merc i Renault ne bi… Read more »
SLažem se s tvojim stavom jer sigurnost bi trebala biti na prvom mjestu …bar u tom smjeru F1 ide godinama (izuzev guma) ali mene zanima dali ti znaš gdje će biti turbo punjač u F1 bolidu??? i kako kad njegovog rasprsnuća ,kvara ili čega već mogu komadici završiti u nečijoj kacigi?? pa nije tubo punjač mu na volanu……….kužiš što želim reći??
Kad nije bilo ogranicenja okretaja dal se su se brinuli da ce klip izletit? Dal se brinu u Le Mans seriji dal ce turbina na dizelasu eksplodirat a sigurno radi na vecem tlaku. Nadji zadnju vjest da je eksplodirao turbo na utrci i da je netko ozljedjen.
Istina da možda vozač nije u tolikoj opasnosti,a šta da eksplodira na ciljnoj ravnici di je motor najduže pod punim gasom(pod najvecim opterečenjem) Pri tako velikom tlaku komadići bi bili poput metka,kao geler od granate pa pogode nedužne gledatelje koji sjde kraj staze.
Što njih briga ako Ferrari neće imat taj poklopac to je njihov problem a ne Renaultov ili Mercedesov.
Briga ih je jer je to 3-4 dodatnih kila x centimetara višlje od dosadašnjeg težišta, koje onda u potpunosti mijenja ponašanje bolida, što bi u TEORIJI moglo značiti da bi ferrari-powered bolidi imali bolji mehanički grip.
Potpuno se slažem fran1001.
I smiješno mi je da je ovdje ekipa ubijeđena da se radi o “SIGURNOSTI” jer radi se moj K*****. Da se radi o sigurnosti F1 ne bi postojao kao i neki drugi sportovi. Ovi su saznali za prednost i kao sve momčadi kukaju sada. Ne branim da ne bi i Ferrari da je bilo obratno…
Sve momčadi bi se trebale udružit i tražiti odlazak Newya jer on utječe na F1, sigurnost kao nitko do sada. Hoće se to dogoditi? Da ziher…..
se sjećaš kaj se desilo Massi kad se raspal Barichellov bolid???!!!
Ja se ne sjecam da je se Barichellu raspao bolid samo se sjecam da mu je otpala opruga sa bolida a turbo punjac i opruge na bolidu uopste nisu na istom mjestu tako da