10 najboljih motora u povijesti Formule 1 (3/5)

6. Maserati 250F, 2.5 V6

U rasponu od 1954. do 1960. kada su motori morali imati 2.5 litre, Maseratijev motor je bio vrlo konkurentan pa su ga mnoge momčadi koristile. Zanimljivo, prvu i zadnju pobjedu 250F motora ostvario je Juan Manuel Fangio, i to oba puta za volanom tvorničke momčadi Maserati. Prvotno je razvijao 240 KS pri 7400 okr/min, dok se za pogon koristio metanol. Do 1957., Maserati je izvukao još 30 KS te podigao broj okretaja u minuti na 8000, no to je bilo samo za tvorničku momčad. Ostali koji su kupovali njihove motore su dobivali početnu specifikaciju. Unaprijeđeni motor je za pogon koristio iznimno čudnu smjesu alkohola i goriva, koja se sastojala od mješavine metanola i benzina u kojoj se u tragovima nalazilo nitro metana.

 

5.Honda RA163, 1.5 V6

Motor iz jednog od najdominantnijih bolida u povijesti Formule 1, McLarena MP4/4, bio je uz Renault i BMW najbolji primjerak monstruma iz 80-ih.  Od početka svog pojavljivanja 1983. godine(početak turbo ere), Hondin motor je bio vrlo snažan i pouzdan, no prilično težak za vožnju. RA163 vuče korijene iz Hondinog turbo motora koji je bio uspješan 80-ih godina u Formuli 2. Kod ranijih verzija (1983.-1985.), turbo lag je bio iznimno izražen, jer je snaga od 700 KS koju je motor isporučivao naprosto eruptirala u vrlo uskom radnom području. Uz stalni razvoj, postajao je lakši za vožnju, dok je snaga ostala njegov adut. 1986. godine, Williams nakon tri godine partnerstva dolazi na svoje. S bolidom FW11 osvaja konstruktorski naslov, a isti uspjeh ponavlja i sljedeće godine, još dominantnije, i s naslovom svjetskog prvaka kojeg je osvojio Nelson Piquet. Honda je krajem 1987. prekinula suradnju s Williamsom, te ušla u partnerstvo s McLarenom. Nova verzija motora, RA168E, imala je drastično snižen tlak u turbini (2,5 bara), dok je snaga motora bila još uvijek solidnih 625 KS. Potrošnja je bila snižena za čak 23%, što je protivnike dodatno bacilo na koljena. 1988. godine, McLaren je s Hondom uzeo 15 pobjeda i 15 pole positiona u sezoni sa 16 utrka, što je tada bio apsolutni rekord. Od 1984. do kraja 1988. Hondin turbo motor je uzeo 40 pobjeda (23 Williams, 15 McLaren i dvije Lotus) i 35 pole positiona (19 Williams, 15 Honda i jedan Lotus).

8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Daijiro74
Luka Tunjić

Ne sviđa mi se baš što su samo dva po članku taman se zainterisiram i bude gotovo.Bilo bi bolje da je 2×5 ili ako je već ovako da je svaki dan a ne svaki tjedan-dva :/

Groff

Honda je napravila čak šest turbo motora sa 6 cilindara zapremine 1,5 l, tako da je u pravu autor teksta kao i Berger.

RA163E, 1983., twin turbo, 11.000 o/min, 600 KS
RA 164E, 1984., twin turbo, 11.000 o/min, 650 KS
RA 165E, 1985. twin turbo, 12.000 o/min, 800 KS
RA 166E, turbo, 12.500 o/min, 820 – 900 KS
RA 167E, 1987, turbo, 13.000 – 14.000 o/min, 870 – 1050 KS
RA 168E, 1988, turbo, 14.000 o/min, 680 KS

avalon

nije poanta ko je , a ko nije u pravu . bit je u tome da su u jednom momentu F 1 motori bili jači nego danas ali u drugom slabiji nego danas , a berger je vozija i jače i slabije no sjeća se samo perioda dok su motori bili jači . istina da je benetton BMW koji je gerhard vozija ima 900 KS ali isto tako je ferari kojega je vozija npr 1988. ima 720 KS . motor Ferrari Tipo 056 koji se koristija od 2006. – 2012. je razvija 735 KS .

avalon

“RA168E, imala je drastično snižen tlak u turbini (2,5 bara), dok je snaga motora bila još uvijek solidnih 625 KS.” nekako mi se ovi podatak ne uklapa u priču bergera od 13. 01. u kojoj kaže ” Osjećaj mi govori da 700 KS nije dovoljno snage. 1000 je minimum za Formulu 1″ ili gerhard nije vozija u ovoj eri ili je zaboravija na ove činjenice 😉 oni koji su primjetili ovo su proglašeni lažnim moralistima i licemjerima od nekih forumaša jer navodno “kad im nije po volji sta neki bivsi F1 vozac kaze IZMIŠLJAJU KOJEKAKVE KONSTRUKCIJE koje samo njima imaju… Read more »

Lauda 84

Berger priča bedastoće, vjerojatno mu je krivo koliko je bilo boljih vozača od njega u vrijeme kad je vozio. A cijelu karijeru je vozio dobre do odlične bolide.
Ah, to su ti stari vozači koji često protrkeljaju nešto samo da bi rekli, slično kao i Irvine nedavno kad je kritizirao Hamiltona (upliće se gdje mu nije mjesto) te govorio neke gluposti o Vettelu.

perodeformero

“……… jer je snaga od 700 KS koju je motor isporučivao naprosto eruptirala u vrlo uskom radnom području.”
Kao da ti granata explodira svaki puta kada ga uspiješ navući preko 5-6.000 okretaja.

Deni

Po meni je Ladin V8 bio najbolji 😀 😀
http://www.youtube.com/watch?v=4sV9PwoIUus

Related Posts