Nico Rosberg je jutros na testu u Bahreinu doživio prilično neugodnu situaciju. Naime, na glavnom pravcu staze u Bahreinu, pri brzini od 320 km/h, eksplodirala mu je guma, na što je Nijemac rekao da je izgledalo zastrašujuće.
“Izokretao sam se pri brzini od 320 km/h na glavnom pravcu u Bahreinu jer mi je eksplodirala guma. Zahvaljujući tome, sad mi treba wc papira”, našalio se Rosberg na svom twitter profilu.
Danas je zadnji dan testiranja, koje je počelo u utorak, a podatci sa staze nisu dostupni.
Pirelli determined to reduce marbles The Italian manufacturer’s tyres, in particular the softer compounds, generated large amounts of marbles during 2013, making going off the racing line to overtake less viable for drivers. “The drivers certainly have commented on it and we can understand it,” said Pirelli’s motorsport boss Paul Hembery. “So it’s something that we are trying to do. “It’s one of those things, though. Once you are in a season you can’t really do much about it then. “We know that it’s clearly wear-related, it’s basically tearing of the tyres in some cases, certainly the super-soft and to… Read more »
jbga , desilo se . riskantno je ali jedini način za ozbiljno , realno testitat gume je staza . zašto se iznenadit kad se ovo dogodi s obzirom da nema bezgrešnog proizvoda uprkos tehnologiji izrade i kontrole gotovih proizvoda . mnogi glorificiraju bridgeston gume ali ako gledamo kroz broj pobjeda najuspješniji “gumar” F 1 je bija goodyear sa 368 pobjeda . kad to pogledamo kroz prosjek GP bodova ( broj trka : sveukupno osvojeni bodovi ) onda je najuspješniji bridgestone koji je osvojia 6 267,50 bodova u 244 trke te prosjek iznosi 25.69 bodova ALI drugi je pirelli sa 6… Read more »
Pirelli je imao konkurenciju kao Bridgestone? A Pirelli je sam tražio više testova sa pravim natjecateljskim bolidima kako bi mogao ispraviti nedostatke. Ali FIA iz nekog razloga to ne dozvoljava.
Dani.. istina , pirelli nije ima tako jaku konkurenciju ka bridgestone . pirelliu su konkurencija bile poprilično nepoznati proizvođaći ka npr dunlop ( 174 GP i 83 pobjede ) , firestone ( 121 GP i 49 pobjeda ) , goodyear ( 493 GP i 368 pobjeda ) . lako je pirelliu bilo bit uspješan sa ovako slabašnom konkurencijom nepoznatih “gumara” . puno jaču konkurenciju je ima bridgestone … michelina i 1997./98. goodyear koji se posli japana 1998. povuka iz F 1 . btw mislim da su osim 2007. – 2010. bili monopolisti i 1999. – 2000. jer se michelin u… Read more »
Moja poanta je bila :”koliko bodova su ( pirelli ) osvojili za vrijeme dok nisu bili monopolisti”?
ja sam mislija da je poanta sadržana u pitanju “Pirelli je imao konkurenciju kao Bridgestone?” ali očito posli saznanja da je pirelli ima za konkurente dunlop , firestone , goodyear poanta se “pomiče” na broj osvojenih bodova dok pirelli nije bija monopolist 😉 🙂 mada ne znam koliko je pametno postavljat ovo pitanje ( i zbog čega …da se ukaže kako pirelli i nije bija dobar “gumar” u odnosu na bridgestone ? ) jer istina da je pirelli 3 godine monopolista i da se sada “skuplja” više bodova nego prije ALI bridgestone je bija 6 godina monopolista pa uprkos manjoj… Read more »
Nije to bas isto. Bridgestone nije osvajao bodove uglavnom zbog kvarova bolida koji nemaju veze sa pucanjem guma koliko sa crkavanjem motora. Dok danas se rijetko desi da motor otkaze. Drugo, danas svi voze na Pirelliju i svi bodovi se na njihovim gumama osvajaju. Nije se nijednom desilo da manje od deset vozaca zavrsi utrku 😀 tako da su osvojili maksimalan broj bodova. Dok u vrijeme Bridgestona, osim kvarova bolida, bilo je uvijek osvajaca bodova i na Michelinu.
Schumi1…. zašto bridgestone nije osvaja bodova , a zašto pirelli je složeno pitanje . istina je da danas svi voze na pirelliu ali znaš li i drugu stranu istine ? 😉 onu da su npr od 2007. do 2010. SVI vozili na bridgeston gumama jer su te 4 godine japanci bili “gumari” monopolisti u F 1 i svi osvojeni bodovi su osvojeni na njihovim gumama . nije povjest bridgestona u F 1 počela 2001. kad se u F 1 vratija michelin ka njihov konkurent . bridgestone je u F 1 od 1976./77. pa opet od 1997. do 2010. naravno da… Read more »
Nije problem samo u tome sto je tada Bridgestone bio monopolist. Sta je sa bodovima? Prvih 6 vozaca, pa prvih 8. A koliko su jos manje osvajali nego po novom bodovnom sistemu: 10, 6, 4, 3, 2, 1 (26 ukupno) vs 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 (39 ukupno) vs 25, 18 – dovoljno je samo prvo i drugo mjesto da osvoje vise bodova nego prijasnji gumari 😀
nije problem šta je neko od 16 sezona F 1 bija 6 sezona monopolista !?!?!? u preostalih 10 sezona je za konkurenta ima uglavnom michelin i 2 sezone već skoro odlazeći goodyear ( napustili F 1 1998. … bridgestone se vratija na staze 1997. ) nije problem ni to šta su pirelliu konkurenti bili dunlop , firestone , goodyear , continental koji su zajedno osvajali 510 pobjeda ( malko jača konkurencija nego šta je bila konkurencija bridgestona a ? 😉 ) bitno su ove zadnje 3 godine kad je pirelli monopolista jer se osvaja više bodova nego prije ? ma… Read more »
Pa reci mi onda koliko je pobjeda pirelli imao dok nije bio monopolist, a koliko bridgestone?
Tako je Dani. Avalon, sta je mene briga za Bridgestone. Svejedno mi koja je god marka. Ali samo se osvrcem na ovo tvoje neosnovano spominjanje osvojenih bodova. Shvatas li ti da je u vrijeme Bridgestone i Michelin bila uglavnom ravnopravna raspodjela bodova. Gdje je vecina jakih timova bila na Michelinu. I uzimali su sicu od bodova. I poredis monopol Bridgestonea sa ovim monopolom Pirellija. Nema nikakvog smisla. Sada Pirelli na svakoj utrci uzme 101 bod (nije se nijednom desilo da manje od 10 vozaca zavrsi utrku). Pa uporedi to sa monopolom Bridgestonea, kada su uzimali 26, ili 39 bodova po… Read more »
Dani…sve šta si želija kazat je koncipirano tako da budeš u pravu i pitanja na koja bi ja treba odgovorit je postavljena ka na sudu tj treba bi odgovorit sa dvi brojke 🙂 npr treba bi napisat da je pirelli dok nije bija monopolist osvojia 40 , a bridgestone 121 pobjedu i time ( na čemu inzistiraš već 2. put ) ti dat potvrdu da je bridgestone 3X uspješniji od pirellia . OK , štima …a bi li meni moga odgovorit na jednu nebitnu informaciju ? npr 1950. kad se pireli pojavija u F 1 i kad je ima 3… Read more »
Ako se ja dobro sjećam prvu godinu kada su ušli u F1 nije bilo ni jednog pucanja, koji se k….. sada događa? Koji je njima k…….? Ja ne želim da se sljedeće godine priča o gumama!
Ovdje se vozači trebaju dogovorit i u najblažem slučaju bojkotirat utrke dok se ne promjene specifikacije guma koje se koriste na utrkama, ne zbog sebe nego zbog svojih kolega vozača, netko će poginit na utrkama! Dokazat Fia-i da nisu oni diktatori nikakvi i da su vozači ljudi
Moze pomoc? Nisam upucen dali se ovi treninzi odvijaju s starim bolidima ili novim. Ako su novi jel moze ko pomoc sa slikama bar da nesto vidim :)))
Sa starim voze. Ovo je test samo za gume
Hvala!!
Pirelliju je bolje da sami odu jer sranja s njihovim gumama ima previse.Sta treba dopustit da se netko tesko ozljedi ili pogine??
samo sto ce Tada biti kasno.
nazalost ne pravi pireli takve gume zato sto tako hoce, nego zato sto se takve gume od njih traze, drugi problem je sto sada ni jedan ozbiljan proizvodjac guma ne zeli uci u f1 zbog takvih specifikacija guma, niko zapravo ne zeli unistiti svoju reputaciju,,,,
Pirelli ocito zeli.
Rosberg je imo srece sto se to dogodilo na testiranju a da se to dogodilo u guzvi na utrci bilo bi svasta.
Pa sto nije u Formuli sigurnost najvaznija?Ovo to ne potvrðuje…
Vidljiv konzervativni pristup Shitrellija nista novo. Nazalost svojim ulaskom u F1 mislim da su si stvorili vise negativnog marketinga nego pozitivnog. Ja sam bio fasciniran Bridgestone gumama da sam ih kupio za svoj auto, a ovo P- nesto nikad prije cu vozit na felgama!!!
Necemo valjda jos jednu sezonu gledati sapunicu sa gumama 🙁
Pomalo se igraju tuđim životima…to će trajat sve dok ne završe pred sudom…na žalost….
Ili dok netko od vozača ozbiljno ne strada.
http://www.youtube.com/watch?v=JFkw0gxmsUk
Bitno da motor mora izdrzat 70utrka, gume tko j***
Nis novog
Predpostavljam da je jutro bilo prehladno za ove gume, pogotovo ako se radilo o tvrđim komponentama. jutro u Bahreinu može biti oko 15C stup. a preko dana se popne na 22C. PO meni jedna od većih boljki zimskih testiranja je temperatura koju vjerovatno nećemo vidjeti većim dijelom sezone, znači vrlo nerealni uvijeti. Koliko sam čitao o toj problematici, gume tvrđih sastava koje još dodatno otvrdnu nižom temperaturom imaju puno veće unutarnje vibracije. Te vibracije dostižu kritičnu frekvenciju materijala čime se postiže određena naprezanja koja mogu sljediti do puknuća neke komponente koja je dovoljno napregnuta u tom frekfencijskom gibanju. Sjetite se… Read more »
Kažeš da može biti oko 15C usred pustinje ako je to problem što će onda biti u Belgiji,Njemačkoj ili negdje drugdje gdje sigurno mogu biti još niže temperature ujutro ili u Jerezu.Malo niža temp. ne smije biti razlog pucanja guma i gotovo neka naprave dve komponente tvrđu(bijele) i mekšu(žute) i gotovo i naravno da ne pucaju.Dosta čemo imati uzbuđenja sa novim motorima ne trebaju nam još i gume koje pucaju kao ove sezone.
Mislim da su od svake komponente donijeli po par vrsti izvedbe (prototipova guma), predpostavljam da ispituju sve komponente i sve prototipove. Logično da će nešto od toga raditi problem na gore naveden način. I da, u pustinji je jutarnja temperatura 15C, noći znaju biti dovoljno hladne da pošteno sniti temperaturu staze.
http://www.wunderground.com/weather-forecast/Bahrain.html
Europske utrke se često voze popodne, poslije nižih serija (što treninga ili kvali) pa je staza već dobila na temperaturi. Napominjem da bi to mogla biti najtvrđa komponenta koja je najprobematičnija.
Mora da je bila zajebana situacija kad je napiso da se usro valjda od straha.Bilo bi to interesantno za pogledat.
Gume i dalje ostaju nepouzdane. Hoće li zbog toga utrke biti zanimljivije?
Zašto nisam iznenađen?
nitko nije 😀 steta sto nema video
Niko, ne sekiraj se FIA će to riješit u pola sezone opet 🙂
Imate prejaka kolica za te gume ali bez brige.
hahaha