10. Mercedes F01 10 3.0 V10
Motor koji je krajem 90-ih McLarenu donio dva vozačka i jedan konstruktorski naslov, bila je ustvari pogonska jedinica koju je proizvela firma Ilmor Engineering, koja je tad isporučivala za ekipu Sauber. Od 1995., njihovi motore nose znak Mercedesa te se od tada ekskluzivno isporučuju za McLaren. Prva godina je bila loša, kao i sljedeća, no 1997. je pokazala da McLaren Mercedes ide na bolje. Iako je motor bio konkurentan od početka, šasija je stvarala problem, sve do dolaska Adriana Neweya krajem 1996. godine, kada je cijela ekipa oko njega organizirala konstruktorski dio. Kada su motor ubacili u novu šasiju (MP4/12), odmah je zasjao na prvoj utrci sezone te donio pobjedu. Jedina mana u odnosu na Ferrari, koji je tada bio glavni konkurent, bila je kvarljivost. McLaren MP4/13 je bio “pogodak u sridu”, odlična šasija sa snažnim Mercedesovim motorom je 1998. donijela 9 pobjeda, 12 pole positiona i 9 najbržih krugova, a Hakkinen se okitio naslovom, kao i McLaren konstruktorskim. Sljedeća godina je također bila uspješna, no manje nego prošla jer je MP4/14 bio prilično nepouzdan. Ipak, Hakkinen je uspio obraniti vozački naslov, dok su konstruktorski morali prepustiti Ferrariju. Jednom je Mario Illien, tadašnji šef pogona za proizvodnju motora rekao:
“Ako usporedite Ilmorov originalni motor s početka 90-ih sa sadašnjim Mercedesovim V10, možete vidjeti drastične promjene. No i dalje postoji određena filozofija koja se koristi od prvih dana. U svom vremenu, motor je bio vrlo malen i lagan, čemu i dalje težimo.”
9. Coventry Climax 1.5 V8
Dok je Ferrari harao 1961. sa svojim vrhunskim 1.5 litarskim V6 motorom, Climax je u ponudi imao jedino četverocilindraša istog obujma, koji je bio nekonkurentan, no pri kraju sezone su razvili 1.5 V8 koji je imao provrt i hod 62,9 x 57,4 mm. U specifikaciji s 32 ventila, motor je stalnim razvojem do kraja 1965. uvijek bio konkurentan, te mu je snaga s početnih 180 porasla na 230 KS. U to je vrijeme, sa samo 115 kg, bio jedan od najlakših motora u Formuli 1. U kombinaciji s Chapmanovim Lotusima i Jimom Clarkom, Climaxovi motori su bili sinonim za moć. U samo 4 godine, skupio je 22 pobjede, od toga ih je 19 osvojio Jim Clark. Iako “karijera” ovog motora u Formuli 1 nije dugo trajala, pokazao je tada zavidnu snagu, kao i robusnost, zbog koje su ga kupovali mnogi privatni timovi, a u kratko vrijeme je odigrao vrlo važnu ulogu u daljnjem razvoju motora.
Kako motor koji je Ilmor konstruisao,i proizvodio pripisati Mercedesu.Zar to nije nepravedno,ako su oni uložili pare ili kupili firmu,nisu oni konstruisali taj motor.
Isto kao što je cosworth radio za ford f1 motore. Oni su kupili taj pogon i u sklopu je Mercedesovog HPE. Jednako tako je nepravedno navesti pobjedničke renaultove bolide francuskim kada su razvijeni i proizvedeni u Engleskoj. Ilmor, founded by Mario Illien and Paul Morgan in November 1983, is a British independent high-performance autosport engineering company. With manufacturing based in Brixworth, Northamptonshire, and maintenance offices in Plymouth, Michigan, the company supplies engines and consultancy to the IndyCar Series and MotoGP. After originally developing IndyCar engines, the company built a partnership with Mercedes-Benz to power F1 cars for both the Sauber… Read more »
Pa nije Mercedesov motor.Nijemci su dobri vozači,odlični.Ali kao konstruktori i inžinjeri su tanki.Nemaju oni tu kreativnost iželju za inovacijama kao Italijani i Englezi.Neće da se upuštaju u istraživanja i inovacije,nego ovako kupe nešto što je provijereno i prisvoje.Kao inače u autoindustriji što i jeste,koliko dugo japanci serijski proizvode hibridne putničke automobile,a nijemci sad kad su ispitali kako tržište na to reaguje,kopiraju te sisteme,i čak ih i svojataju kako samo idu sa kampanjom bezobrazno i oštro.
Pretpostavljam da će na prvome mjestu biti Renault RS5, RS4 ili Honda RA168-E
Pohvale! Jedva čekam nastavak. :thumbs:
A ovako zvuči Climaxov V8:
http://www.youtube.com/watch?v=j8BQCNQtVx0
Lotus, Colin Chapman, Jim Clark i Climax motori, savršena simfonija.
:thumbs:
Hat,kratko i jasno haha 😀