Gume, gume, gume kukaju jedni. Tooo, spektakl, neizvjesnost, viču drugi. Želim vidjeti vozače na 100 posto traži David Coulthard. Neka vozači počnu koristiti mozak, odgovara Bernie Ecclestone. Pretjecanja su bez veze, to je sve umjetno – tvrde zagovornici Formule kao nadsporta. Odlično je što imamo neizvjesnost do kraja utrke – govore navijači kojima Formula nije sveta krava. Najbolja momčad je hendikepirana, žrtva je Bernijeve urote – vrišti dio komentatora. Svima je isto, neki se prilagođavaju bolje, neki lošije – mirni su drugi. Može li se pronaći kompromis i zadovoljiti sve koji vole i prate Formulu 1, s različitih sportskih, emotivnih, stručnih, pa i intelektualnih polazišta? Mislim da ne može, pa se time uključivanje u „raspravu svih rasprava sezone 2013“ čini bespredmetnim. Čak i osobno nisam sasvim siguran na koju bi se stranu priklonio. Kao zagovornik natjecateljskog elementa, zadovoljan sam s bezbroj obračuna, preticanja i veseli me uistinu krajnja neizvjesnost do crno bijele zastave. Ali čak i meni, kad je nečega previše, kao pitstopova i raspadnutih guma u Barceloni, to ni s kruhom nije dobro. No ipak, neću nikome držati stranu. Pristajem na osnovnu premisu, svi imaju iste gume, pa da vidimo. Neki vole čisto vino, drugima je milija bevanda, a treći si narežu gemišt i svatko pronalazi za sebe neko zadovoljstvo.
Primjećujem samo neke trendove. Oni koji su početkom tisućljeća, u vrijeme zastrašujuće dominacije Michaela Schumachera i Ferrarija, kada se sve znalo sredinom veljače, bili najglasniji u tvrdnjama da je Formula 1 užasno dosadna, danas su jednako glasni u tvrdnjama da je ovo sve umjetno i da su gume, KERS, DRS i Bernie uništili smisao Formule 1.
A kako, zapravo, stoje stvari nakon pet utrka. Momčad koja najviše protestira zbog Pirellijevih guma, Red Bull, vodila je i lani, isto kao i sada. Samo su lani na kontu imali 109 bodova, 22 manje nego sada, a njihova je prednost u odnosu na drugoplasiranu momčad, lani je to bio McLaren, iznosila 11 bodova. Danas bježe drugoplasiranom Ferrariju 14. Sebastian Vettel ima uoči Monaca četiri boda prednosti ispred Kimija Raikkonena, dok je prije godinu dana u Monte Carlu startao izjednačen s Alonsom – i imao je 28 bodova i jednu pobjedu manje nego ove sezone. Mark Webber ima samo 6 bodova manje nego lani, a u Monaco stiže kao šesti dok je lani bio peti. Postoje, naravno dobitnici. To su, svakako, Ferrari i Lotus, Alonso, Kimi i Massa. Ferrari ima 54 boda više, Massa je donio 43, a Alonso + 11. Kimi je gotovo „poduplao“ zbroj – ima 85 bodova, 36 više nego 2012. I Lotus je time profitirao, + 27 u odnosu na prošlu sezonu. Iako se ne može pohvaliti rezultatima u prvih pet utrka, Romain Grosjean ni lani nije stajao mnogo bolje – imao je 35, a sada ima 26 bodova. Čak je i napredovao – lani osmi, sada je sedmi u poretku vozača. Mercedes i Force India napravili su bodovni korak naprijed. Bez obzira na promjenu momčadi, Lewis Hamilton je izgubio samo jedno mjesto i tri boda u poretku. Lani je bio treći, s 53 boda u mnogo boljem McLarenu, a sada je četvrti s 50 bodova u Mercedesu.
Na suprotnoj strani tezulje su McLaren i Williams. McLarenovih 29 u odnosu na lanjskih 98, te Williamsova nula u odnosu na 43 s jednom pobjedom, pokazuju dramatični pad i, u oba slučaja, potpuno pogrešan put u razvoju bolida za ovu sezonu. Naravno, odrazilo se to i na vozače – Button ima 38 bodova manje nego lani uoči Monaca, Maldonado minus 29, a Sergio Perez je lani imao 22 boda u Sauberu, a sada ima 12 u McLarenu. I Sauber je potonuo, s 41 na mršavih pet bodova, ali barem pruža znakove borbe i života. Caterham i Marussia nisu imali ništa prošle godine, i tu se ništa nije promijenilo ni ove. Kada se ovako, hladno statistički pogleda dosadašnji tijek sezone, sve one diskusije i prijepori s početka teksta postaju doista bespredmetni. Meta je ista, gotovo isto je i odstojanje, a sad, vi odlučite što vam više paše – čisto ili gemišt?
blazicko,blazicko mamiceva p*cko!! 😀
Pitanje za GP1 – Hoće li uopće biti više prijenosa ove godine ???
Iako nakon užitka na Sky Sports F1 HD live streaming i ne pomišljam
na ovaj domaći provincijalni improvizirani prijenos – dakle čista znatiželja.
Narežu si gemišt…lol
Malo sa zakašnjenjem, odličan tekst. Pa nije utrka samo nogu na gas i ajmo, treba malo imati nešto u glavi pa sve podatke i činjenice složiti da bi došao prvi do cilja, a, moje mišljenje, Alonsso je tu broj 1.
bambus ivane bambus
Bravo Ivice! E sad neka svi fanovi RB-a pročitaju ove brojke i prestanu plakati i kukati kako su gume loše! Ljudi moji pa vode i još imaju srca žaliti se! Mi fanovi Mclarena bi se onda trebali bacati sa zgrade zbog rezultata ove godine ako se ovi u RB-u žale dok i dalje drže broj 1!!? Što se vina tiče: gemišt Ivo! gemišt je prava stvar!
ajde, evo izgleda da je krenulo i MGP. Još malo i McL će njihovim stopama. I zaista jedva čekam…
Ja bi da gledam formulu,a ne židovštinu.U smislu čuvanja guma,goriva ili čega već.Mogu uštediti i ako ne farbaju bolide……
Daj dva proizvođača guma,a ne da Berni odlučuje ko će dobiti Gume a ko gumea samim tim i pobjediti…
Može čisto ali hladno neka bude:
http://www.formula1.com/results/season/2013/898/7211/
“Primjećujem samo neke trendove. Oni koji su početkom tisućljeća, u vrijeme zastrašujuće dominacije Michaela Schumachera i Ferrarija, kada se sve znalo sredinom veljače, bili najglasniji u tvrdnjama da je Formula 1 užasno dosadna, danas su jednako glasni u tvrdnjama da je ovo sve umjetno i da su gume, KERS, DRS i Bernie uništili smisao Formule 1.” Ovo je istina. I tada su se mjenjala pravila, gume itd da bi se zaustavio Ferrari! Ali neki današnji klinci koji vide samo Vettela, (jer navijaju za njega od 2010 kada je počeo osvajat naslove, a vjerovatno ni neznaju za njegovu avanturu u Torro… Read more »
Najbolja događanja u F1 su bila onda , sad već zaboravljeno, kad su imali motore za “jedan krug” kvalifikacija. Pa je najbolje bilo u boxevima tko će od timova brže promijeniti cijeli motor jer je bilo vremena za još par krugova….( a mjenjali su motore brže nego ovi danas gume Alonsu) … a onda bi im onaj pravi za 72 i pol kruga na veselje gledatelja explodirao na pola 33 kruga. A i dobro je bilo kad se gazda pojavio sa onom daskom i rekao: “Od danas moj stolar radi ovakve daske samo za vas! I svi ih morate odmah… Read more »
Alkoholičar jedan, kud baš uvijek usporedbe u količini alkohola u vodi.
Neka borba krene! hik – utrka.
Osobno se ne mogu sjetiti bolje sročenog članka na ovu temu.Naklon do poda.
Jedna stvar samo: ljudsko srce nikad zadovoljno nije.
Polako, Još je 14 utrka na redu i svašta se može događati. Bitno je da je napeto i neizvjesno .
Budemo vidjeli sad u nedjelju kako će ko.
čisto ili gemišt…..to ovisi o osobi, u ovom slučaju o vozačima bolida. mišljenja sam da su ovogodišnji setovi guma ipak malo premekani jer time se sve svodi na odlaske u boksove, a ne na samu utrku po stazi. Ipak sam za to da svaki vozač sada mora paziti kako vozi da bi što više sačuvao gume, da se mene pita ja bih im uvalio još i mehanički mjenjač pa da vidimo onda tko je bolji vozač. PS: Fan sam McLarena i nadam se da će konačno propuhati svoje cilindre u slijedećim utrkama.
Pozdrav Vama i čitavoj ekipi!
I mi svi ostali jedva čekamo povratak McL-a na stare staze slave….
Bravo za ovaj tekst koji ce nadam se placljivcima pokazati da ova sezona u startu nije puno razlicita od prethodne, osim cinjenice da su Ferari i Lotus mnogo bolji (a zbog toga i placu). Meni licno ova sezona F1 nije dosadna kao neke ranije kada je bilo dovoljno da pogledas start i utrku do treceg zavoja.
Hm, dobar tekst. Ostavlja puno pitanja. Jedino što znam da je formula 1 uvijek bila sinonim brzine tehničkih inovacija i čistog utrkivanja. Sada ima previše ograničenja u razvoju, previše pravila. gume su samo jedan faktor… Ja bih osobno bio najsretniji da se inžinjerima ostavi malo više prostora pa da formula opet malo živne. A ne da ih stalno pokušavaju usporiti… Možda griješim, ali tako mislim… 🙂
Volim čisto ali izgleda moram pit gemišt….. Bernie je tako odlučio. Od navedenih tehničkih novotarija i naravno guma jedino me smeta DRS koji daje prednost vozaču iza, a onome naprijed ne daje nikakvu šansu za obranu. Ah te proklete gume u koje svi upiru prstom su za sve jednake tako da o tome nema rasprave. Neke momčadi su se bolje snašle neke lošije pa se sad dižu bune od strane plačko momčadi, a prošlih sezona kad su dominirali nisu se na ništa žalili. Ili da stvar bude još bolja i ove sezone se nije plakalo nakon Malezije i Bahreina, a… Read more »
Svaka čast blažičku na odličnom napisanom tekstu. Kao prvo sto ja želim istaknuti je to da je zbog ovih guma prvenstvo 100 puta zanimljivije nego lani (iako je lani alonso bio u kombinacijama za naslov sve do posljednje utrke) , gume se nebi trebale mjenjati sada u pola sezone kao što se najavljuje jer su svi dobili iste gume i svi su imali jednako vremena da se na njih prilagode. Kao drugo želim istaknuti da su i ove gume donijele i loših stvari Npr. kvalifikacije, one su prošlih godina mnogo značile u samoj utrci, dok ove ne, ove godine je… Read more »
Sama činjenica da se ove sezone najviše govori o gumama nije dobra. Na stranu to da li su dobre ili nisu (a očito ako otpadaju komadi guma da nisu), nema smisla da o pobjedama odlučuju gume. One bi trebale biti jedan od faktora koji daju prednost ovoj ili onoj ekipi. Ali bi prije svega trebale biti sigurne za vožnju. Nije baš lijepo kada se voziš 300 km/h a nisi siguran da li ćeš ostati bez pokojeg komada gume.
..meni Karlovačko, a za ekipu šta hoće.. :pivo:
Ja ću dupli Jeger kad već častiš 🙂
Naravno, pohvale Blažičku za odličan tekst, istina da sve ima svoje dobre i loše strane, i mogu razumjeti i ne osuđivati ovaj F1 “kolač” zaslađen umjetnim sladilom koji ipak ostavlja jedan čudan okus, ali više puta sam se izjasnio da sam za čisto, potpuno, nelimitrano utrkivanje, utrkivanje u kojem vozači voze najbolje što znaju, na granicama svojih mogućnosti kao i mogućnosti bolida i zakona fizike, gdje su za uspjeh ili neuspjeh kao i eventualne greške sami zaslužni i odgovorni, naravno uz potporu ekipe koja će isporučiti najbolji mogući bolid a oni će iz njega izvući i zadnji djelić brzine.
Evo ja pripadam skupini u kojoj nas Blazicko opisuje kao one koji F1 dozivljavaju kao nadsport. Text je dobar, nadam se da ce barem poneki citatelj izvuci kakvu-takvu pouku iz njega. Smeta me to, sto se cesto, a evo ni ovaj clanak nije izostao, ekipa koja brani, tj. zastupa ovakvu lutriju s gumama kao kontraargument navodi vrijeme u kojem je Schumacher dominirao. Slazem se da je to bilo pomalo sumorno,pogotovu za one koji nisu dozivljavali Schumachera ili Ferrari kao svoje. Pitam dobronamjerne citatelje,a i autora teksta sta je falilo od uzbudljivosti sezonama, neposredno prije dolaska Pirrelia. Ako se ne varam… Read more »
caka ti je u tome sto je pirelli ponudio najvise para inace bi vjerojatno ostao bridgestone 😉
odakle ti to, koliko ja znam bridgestone je sam odlucio napustiti f1, ocito su imali druge planove, ali i da su ostali, verovatno bi i oni napravili gume kakve sad imamo, jer je to trazeno od pirelija, nisi oni ove gume napravili tek tako, na svoju ruku….
tako se pricalo u drugom dijelu 2010 ne znam mozda sam ja krivo shvatila ali se tako pricalo :nemampojma:
Bridgestone-u je prvome ponuđeno, no cijena im je bila previsoka, pa su odustali, pa je Pirelli otkupio prava. Michelin nije dolazio u obzir (zbog USA 2005), a mislim i da nisu pokazali interes, kao ni Good Year. Ostali proizvođači su bili preslabi za iznos koji je platio Pirelli….
pirelli je ponudija najviše para !?!?!?! znaš li ti koliko treba ulagat i koliko košta razvoj guma za F 1 ? čini mi se da sam negdje pročita da za razvoj guma za F 1 treba oko 500 dana i 100 000 km testiranja . npr michelin.. krajem 1999. je najavija povratak u F 1 ALI 2001. cilu 2000. ( + dio 2001. …do početka sezone , a to ti je negdje oko 500 dana ) je posvetija ispitivanju i pripremanju guma za povratak . u F 1 su bili do 2006. i …otišli . malo zbog troškova , malo… Read more »
Michelin je bio ozbiljno u igri , ali su se fia i bernie odlučili za pirelli.
Glavni uzrok procesija nije bila vožnja u repu (ona je bila poželjna, jer te je povlačio bolid ispred i davao ti dodatnu brzinu!), već su razlike u krajnjim brzinama bile toliko male da ni najduži pravci na današnjim stazama nisu dovoljno dugački (izračunali su da bi razlika u brzini morala biti negdje oko 12 kmh, čini mi se) da se može doći u poziciju za pretjecanje. Pa su prvo dodali KERS, čime su, a dodavanjem snage motoru bolida postigli da bolid brže ubrzava, s tim da do maksimalne brzine stiže na kraćem komadu piste, ali ni to nije bilo dovoljno.… Read more »
@stari lisac Ovo o krajnjoj brzini na pravcu ne vjerujem,ali mi se neda surfati. Ali znam bez ikakva surfanja da bez obzira sto je vozac br.1. imao bolid po krugu brzi i preko sekunde od vozaca br.2. nije ga mogao pretreci. Zasto? Upravo zbog onoga sto ti tvrdis da nije istina,nemogucnosti voznje u repu bolida. Imas sljedecu situaciju: par krivina prije pravca na kojem postoji sansa za pretjecanje,vozac koji treba pretjecati ulazi u rep bolida, gubi grip,jer nalazi se u zavjetrini,tj. ostaje bez potiska na prednjem krilu. Nemalo puta su zavrsavali izvan staze,a nakon takvih akcija zaostatak bi se povecao… Read more »
opet ti sine Brute ;-). Evo kako to objašnjavam. Financiranje svih automoto sportova u osnovi rade firme (kompanije) koje se bave proizvodnjom najrazličitijih cestovnih vozila na motore sa unutrašnjim sagorijevanjem. U ranim fazama F1 bolidi su zapravo bili automobili koji su se mogli kupiti za svakodnevnu upotrebu, samo jako nabrijani, Zato smo i vidjeli puno tvorničkih momčadi (npr. Lancia). kako su se team-ovi razvijali, sve se više novca ulagalo u razvoj i testiranje pojedinih komponenti bolida, pa su se neke tvorničke momčadi povukle iz natjecanja, neke su se udružile, a neke su se priklonile jačima (npr. Lancia prema Ferrari-ju). I… Read more »
@... stari lisac
Osnove financiranja motorsporta shvacam i slazem se s tobom. Nego u zadnjem dijelu moga posta iznjeo sam razmisljanja za koja sam se nadao da ces, ako se vec ne slozis sa mnom, iznjeti neka svoja stajalista koja ce meni prosiriti vidike. No dobro.
MInusi i plusevi nisu losi kao ideja, ali ovdje su postali cisti odrazi tastina, tako da su izgubili smisao za mene, ali ne i za GP1 portal! 😉
@dakako moram priznati da si me stavio u težak položaj. Nekoga tko može proširiti vidike. Ne bih baš sebe smatrao takvim stručnjakom. Nekad davno (zaista davno) bio sam dio ekipe, koja je brljala nešto oko moto trka, ali sam relativno brzo izišao iz tog kruga, jer sam shvatio da bez love ostaje jedino glava u torbi, a torba baš nije bila sigurna… Toliko o mojoj prošlosti… Ostatak informacija prikupljao sam kao čisti fan, a količina takvih informacija uvijek ovisi o znatiželji osobe. Ovo sve rečeno da pojasnim moju poziciju…. Po pitanju smanjivanja troškova i novih motora. Moje razumijevanje logike Bernie-a… Read more »
ali treba reci da oni koji su napredovali u odnosu na proslu godinu ( mercedes) ce u nastavku jako puno gubiti, sto zbog guma a sto zbog razvoja bolida za sljedecu god. FI ce sigurno napredovati, a RB koji je u vodstvu kao i prosle godine vec u nedjelju moga da okine jedno mjesto nize.
gledam i skupljam utrke f1 od 99….i zaista se slazem s vama da su neki trendovi ociti…sjecam se npr 2002 kada je ferrari i schumi bio nepobjediv….tada se takodjer trazilo nacine kako zaustaviti ferrari…pa su se mijenali redom sustavi kvalifikacija….podjele bodova, pa cak i jedan od bernijevih “bisera” gdje je predlagao medalje i nekakve utege od par kg za svaku pobjedu….to je donijelo neki napredak jer je kimmi u mclarenu 2003 bio puno veci konkurent za naslov, ali 2004 vec je vratila stvari na staro ….mislim da je f1 prije svega veliki biznis koji zivi od gledanosti i sponzora, a… Read more »
” Kao zagovornik natjecateljskog elementa, zadovoljan sam s bezbroj obračuna, preticanja i veseli me uistinu krajnja neizvjesnost do crno bijele zastave. Ali čak i meni, kad je nečega previše, kao pitstopova i raspadnutih guma u Barceloni,”To ja pokušavam reći neko vrijeme 😀
ni jedno ni drugo 😛
inace blazicko ovo je stvarno super trebas se cesce tako javljati i malo smiriti strasti nama navijacima svih ekipa 😉 😀
Prošle sezone gume su bile odlične,daju ti boks više,ali ni ne riknu posle 5 krugova…
čisto nam paše 😉 odlican clanak kao sto smo i naivkli od ove ikone! svaka cast Blažičko! osvrnuo bi se na clanak. mislim kako su se iz red bulla prepali jer nebi bili u ovoj poziciji da je Alonso imao 5 cistih utrka kao i Vettel… zao mi je mercedesa jer imaju brz jedan krug al u utrci padnu,a dobro bi dosla jos 2 favorita u utrkama da se zakuha vrh malo… navijac sam Alonsa i jako sam optimistican na pocetku ove sezone jer je ferrari pokazao da mogu i sa slabijim bolidom,a ove sezone imaju najjaci race pace koji… Read more »
A kaj tebi pase?
sta nisi vidio red bull prosli vikend ? 😀