Nakon što je Lewis Hamilton jučer komentirao kako Pirellijeva soft komponenta guma definitivno nije prikladna za ovu stazu, dobio je i odgovor. Vozači su se tijekom cijelog vikenda žalili kako set svježih mekših guma daje idealne performanse samo tijekom jednog kruga, a nekad se čak vidno potroše i do zadnjih nekoliko zavoja.
“Što se tiče mekših guma, njihova trajnost je nešto najgore što sam iskusio. Komadići lete na sve strane”, komentirao je Hamilton.
“To je baš hardcore. Uopće ne izgleda da je prikladan odabir za ovu stazu. Napravio sam nekoliko krugova na njima i doslovno su se raspale.”
Jenson Button se slaže:
“Mislim da je na prošloj utrci bilo puno prigovora na gume, a ovdje je sve još ekstremnije. Istina, u jednom krugu daju odličan grip, a nakon toga gubite jednu sekundu po krugu.”
No, Pirellijev šef za motorsport, Paul Hembery, tvrdi da je sve u savršenom redu.
“Da tvrđa komponenta uzrokuje iste probleme kao mekša – onda bih se zabrinuo. Ovako – ne baš. To su gume za kvalifikacije. U utrci će vodeće momčadi biti prisiljene ići u boks unutar prvih deset krugova.”
“Izgleda da ćemo gledati dva ulaska, ili u najgorem slučaju tri.”
F1 sam počeo da gledam kao nešto što me je zadivilo gomilom sitnih detalja koji idu do perfekcije, kao što su: umeće vozača da izvuče maksimum iz bolida, umeće majstora da izvuče maksimum iz motora, umeće ekipe da se smisli prava strategija kao i da se odredi dovoljna količina goriva da se prave što brži krugovi…. Gledajući F1 koji zavisi od toga ko koliko čuva gume nekako više ne pronalazim svoja interesovanaja u takvim trkama… Save tires, save tires…. Tužno, zar ne?
Ma sve to fucking…
Kažem ja Vama, kupit ću Durex tvornicu i napravit svoje Gume i da vidiš… ima da traju XD
Ma de bježi čovijeće ove gume su sucks!, definitivno jedne durex gumice bi dulje trajale
Ako mekano smece od guma na Hamiltonovom Mercedesu I na ostalim bolidima izdrzi 10 krugova pod punim tankovima ja javno obecajem da cu se skinuti gol I hodati po centru Sesveta;-)nece biti osobito ljep prizor ali jbga.
To govno od guma moze izdrzati max 5 krugova, na Kimijevom Lotusu 7,5krugova I 125 metara;-):@...
Slikano! Čujemo se sutra 😉
Sutra posle trke,svi u Sesvete! 😀
Nek’ nam vrate Haseta, Elvisa, Brus Lija a evo im silikoni, atomska i CIA… 😉
Ne vjerovatno je kojom se brzinom troše gume to nije normalno ne znam što Pirelli misli neka pokušaju taj problem riješiti ili neka kažu da ne znaju i povuku se…da se bar vrati stari dobri BRIDGESTONE !
ma pirelli idioti gume za aute od bridgestonea traju po 10 puta duže nego taj pirelli ma užas pojma nemaju
A dobro sad vjeroatno bi trajele na automobilu pošto automobil ne dostiže sile koje Formula 1 može dostići…ali ako se svi vozači žale pa zar su slijepi pa da ne vide da je u njima problem kada se samo sjetim BRIDGESTONKi koliko su duže trajale a možda i ne valjaju zbog toga što startaju u utrku sa punim rezervarom pa zbog sila i još dodatnog punog rezervara koji stvara veće opterećenje nego kada je na polak iako su to sitnice ali ispada da baš te sitnice stvaraju problem PIRELLIU…
Zna pireli dobre gume napravit u wrc-u su glavni godinama sam kaj ovdje nekaj glumataju, a kaj se tice bridgestonki sa svog auta sam ih skinuo nakon 10000 jer nis nisu valjale i sad se vozim po ljeti na toyu, a zimi na pireliju.
Nije problem naprtavit gume koje kratko traju i imaju gripa isto ko ni one koje traju i traju a nemaju gripa. Najbolji primjeri su iz “normalnih guma za aute” recimo michelin energy traje duže od auta al je govno nepatvoreno sa kojim se nebi rado po kiši vozia Uglavnom cila ova situacija je umjetna i bezveze treba natjecanje gumara to je jedino normalno ovako koji kod proizvođač bio bi će isto FIA kaže oćemo takve gume oni to naprave i to je to. Stvar je samo u tome što je pirelli ima muda i napravija takve gume koje se raspadaju… Read more »
Čini mi se da sva ova priča oko guma radi isključivo radi povećanja gledanosti i približavanja F1 širokim masama. Budimo realni, ako isključimo istinske zaljubljenike u F1 čije komentare često čitam tu na GP1 portalu, utrke sa postojanim gumama i “vožnjom u krug” su depresiva i ljudi će radije gledati nekog tamo Federera i slične kako udaraju lopticu. Sa ovakvim gumama i DRS-om imaš pregršt preticanja, a to ljudi vole gledati. Jesam za novotarije i napredak u F1 jer je ona uvijek bila perjanica motosporta, ali sve u svojim granicama. Malo mi fale trenutci inspiracije ovih velemajstora kada su vozili… Read more »
Slazem se sa svim, ali mi je smijesno to ”nekog tamo Federera”, ko to kaže ne poštuje prave sportiste, covjek koji bi mogao mnogim f1 vozacima lekciju fair playa…
lol koji komentar
Federer je bio primjer drugog sporta jer je poznat svima (trebao sam napisati nekog 250 na ATP ranku?). Poštujem čovjeka, ali nije ni on bio fair play u početku karijere. Poštujem sport jer sam i sam sportaš…
F1 je po meni pojam koji ne poznaje fair play. Okrutan sport što konstruktorski što vozački. Momčadske naredbe fair play???
Vratite nam Bridgestone! 🙁 Ili Michelin…
a što će nam to može i pirelli napravit gumu koja traje cilu utrku triba vratit više proizvođača guma da se vrati rat gumara bez toga nema napredka u pogledu guma što se tiče i gripa i trajanja
Obavijest svim vozacima F1 …SAVA guma na akciji……ajmoooooooooooooo
Nekoliko činjenica: gume su očajne i postale su previše bitne u F1 danas. Vozači su skloni “puhati na hladno” pa ne očekujem baš katastrofu i više od 3-4 ulaska u boks. Utrka će biti zanimljiva zbog guma, ali mora se nešto učiniti da ne budu gume ključne za pobjedu već brzina bolida. Očekujem da se stanje, kao i prošle godine, smiri nakon 5-6 utrka…
Kako mi je drago citati komentare vas nekih koji ste do prije samo par mjeseci punili minusima mene i ostale pojedince koji su upozoravali u ovu lakrdiju od guma. Sad kad se cini da timu za koji navijam ide dobro,mogao bih i ja biti bezobrazan kao sto su bili neki od vas, pa reci “gume su za sve iste”. Berni i Fia su smece,koji zbog profita ne vide pedalj od nosa,ovo nije takmicenje iz ekonomicnosti, nego vrh motorsporta!
Minusi ne bole več kad upalim tv da uživam u čistom utrkivanju i onda vidim ovo što nije ni blizu utrkivanju e to prijatelju boli…
hm znači prošle godine nikome nije pasalo kad se u box išlo jedamput u utrci jer nije bilo uzbuđenja a sada su nezadovoljni jer s ide više puta baš zanimljivo. a kad se sjetim za sve vas kome je bila f1 bolja prije 4 godine i onda se je išlo u box 2-3 puta doduše ne zbog guma nego zbog goriva ali utrke bi se često zakomplicirale kad bi neko imao neku drugu taktiku ko i sada dakle i gume su se mjenjale u ulascima u boxove. zaključak je kaj god se napravi u vezi zanimljivosti uvijek se se nađu… Read more »
Nije problem dva ili više zaustavljanja, ali da gume traju dva kruga za mene je ipak malo previše. Gledali smo sezone gdje nismo znali ni nakon zadnjeg prolaska kroz cilj tko je prvak i opet se nije pričalo ISKLJUČIVO o gumama. Na kraju ćemo gledati fake sport sličniji američkom hrvanju nego moto sportu.
da što se tiče tog slažem se 😉
nisam neki profić za F1, al zar nije opasno po život voziti gume koje se ovako raspadaju nakon svega 2, 3 kruga??
F1 nije vise ono sto je bila, stvorio se sport unutar sporta.
znaci,sutra gledamo utrku od starta ko prvi do boxa?
I tako do kraja trke neka i ovi u box-u zarade svoju plaču ipak je recesija 🙂
Sve je u redu sa gumama, samo svaka 2 ili 3 kruga skoknite u boks i promijenite ih…
Nevjerojatno!
gle to je u redu! jos malo pa ce morat imat 2 smjene u box!!!!! 😀
Sramota u što se ovaj sport pretvorio. Jučer čitam izjavu Alonsa; ”Once again, tyres will play a key role… as usual, we can expect a long evening studying the data”. Gume, gume, gume, degradacija, gume, gume… Pomalo mi je već postaje naporno slušati svu tu dramu oko guma koja je zasjenila sve ono što je ovaj sport zapravo predstavljao, a to su vozačke sposobnosti pojedinca. Dakle, oni će provesti čitavu večer konzultirajući se oko toga na koji način bi valjalo ulaziti u pojedine zavoje… kako kočiti i sa koliko gasa izlaziti iz zavoja. Nakon večere Alonso ide na spavanje, gasi… Read more »
Odličan komentar imaš pivo od mene….
:pivo:
100 posto respect
Majko mila ovo nije normalno pa ti budi vozač i vozi na granici dok ti se guma ne raspadne ovo više nije F1 ovo je Pirelli prvenstvo Demolition tyres derby…hahahahhahahahha Svaki pravi navijač F1 vidi da ovo uništava onu srž utrkivanja na samoj granici i pronalaženje one stotinke da budeš brži od ostalih,sad je vozačima glavna okupacija kako očuvat gume da duže traju brzina je pala u drugi plan a to je žalosno,a svi novi navijači uživaju u ovome puno pretjecanja i događanja na stazi. Bernie i ekipa trljaju ruke sve više navijača,para i svega ostalog što im ova komerzalizacija… Read more »
je u pravu si! puno je zanimljivija formula od prije 4 godine, i povecala se kolicina gledanosti! ja navijam za kimia pa mi je drago zbog guma, opet bi mi bilo draze da su kvalitetnije gume koje drze cijelu utrku, i da su bolid sa 1000+ konja bez ikakvih sistema!
Nadam se da se slazete samnom ekipa?
Točno. Nema ih više svrhe nazivati vozačima. Čuvari guma bi bio prikladniji naziv.
hehe! ma sve je to dobro! pravila postoje da bi mi imali sta komentirat, i kaka god pravila bila ja se 3 dana pripremam za utrku! i jedva cekam da pocne! ali ove turbo mototre za sljedecu sezonu neznam kako cu prozvakat!
Ok turbo motori još prolazi ali samo ovaj dio TURBO a ono poslje v6 nikako…
Pa i nekad su imali turbo motore, ali ne 1,6. Pa moj tutac ima vecu kubikazu. A da im daju cartingen pa da se u tome ganjaju.
Paul Hembery: “..To su gume za kvalifikacije..” sve pet al onda triba ukiniti obvezu vožnje na mekšin i tvrđin gumama
“U utrci će vodeće momčadi biti prisiljene ići u boks unutar prvih deset krugova.” da neko na onom čudu odradi deset krugova mora bi se micati Giedu i ekipi kad ga pritiču za cili krug..
ovo nije normalno sta se desava sa gumama
ulozis silne milijune na razvoj bolida, ljude i tehnologiju a onda ovisis o tome hoce li ti gume ostati citave pola kruga vise ili manje….bas zabavno, nema sta….
Može li mi netko reći, kako da vozači dolaze do izražaja kad sad evo ljudi iz pirelija diktiraju kad će ko ući u box?? ovo nema smisla….vozači su očito samo, vozači….nema veze zvao se ti alonso, senna ili slično, kad ti točnu u 5om krugu riknu gume, makar bolid cijelo vrijeje gurao , riknu, točno u 5om krugu, i mi se na kraju pitamo “tko je danas najbolji vozač”
ima tu necega! ali kvaliteta vozaca je i ona ko najbolje cuva gume od vozaca!
ne bih se slozila oko cuvanja guma jer se prvenstveno odnosi na bolid kako je pripremljen za to zato kimi i ferrari, od vodecih, imaju mogucnost malo bolje cuvati gume od rbr-a, mercedesa i mcm-a
ko njima brani da tako podese bolid! ne vec kukaju, gume su za sve iste, i snalazite se!
to se slazem. i sam si sad rekao “ko njima brani da tako PODESE BOLID” (ili njihovi mehanicari) 😉
jesam, i evo kimi je do sada se pokazao kao najbolji cuvatelj guma, i zato sam ja za te gume! IPAK navijam za KIMIA! 😀
od uvijek!
”kvaliteta vozaca je i ona ko najbolje cuva gume”
To oko kvalitete vozača i guma to si pročitao u HAK-u i sad se k**čiš :ujea:
zliculjak, Kimia poštivam kao vozaca i iznimno ga cijenim mada nisam navijac Lotusa sretan sam i zadovoljan sa svakim njihovim pozitivnim rezultatom, ali isto tako je cinjenica da je Pirelli testirao svoje gume na Lotusovim bolidima tako da mi nije iznenađenje što baš Lotus najbolje cuva gume !
hahahaha! neka, sada se mora na vise stvari pazit pri konstrukciji bolida, a ne ko prije ko bolju aerodinamiku napravi prvi je, i osvaja prvenstvo! I zato je onaj smrdljivi redbull sa onim balavcem uvijek bio osvajac naslova, a neki vozaci koji su kvalitetniji od njega nisu mogli osvojit sesonu! Pogledajmo samo kad je sebastijan u utrci napredovo 30 mjesta!
i normalno, ljubitelji pobjednika u ovom slucaju redbulla, stavljaju negativni like na moj post!
mozda zadnja trka prošle sezone? pratiš ti F1 ili samo kipaš po Sebu i RedBullu?
ajde ti meni reci kakvi moraju bit bolidi da bi prestigo 30 bolida u jednoj utrci (mozda i vise), a gadi mi se redbull i sebi, zato sto sebi kad nesta napravi odma se Barni ubacuje u te rasprave sudaca (za sve pravila ista, kad je pod zutim zastavama obisonije dobio kaznu, a redbull zato sto im nije mjesto u F! el od bolida imaju 50% svojih dijelova, sve ostalo su kupili!
ma tooo majstore..i kraj starte ravnine gori da sidi neko na mitraljezu pa da dere po njima, jer lako je napraviti brzi bolid al aj ti konstruiraj najbrze oklopno vozilo..
Tebe očito više veseli navijanje protiv vozača, a ne neka super vožnja.
ma daj ove gume su šrot treba vratit bridgestone :/
Durex pređe više kilometara nego ove gume…
Da se bar ovo može ponovo vidjet: 🙁
http://www.youtube.com/watch?v=IS8fiK1zQZQ
Mislim da Pirelli gume nebi izdržale ni pola kruga “lova” kao u videu 🙁 .
mislim da bi na ovom bolidu izdrzale mozda prvi sektor 🙂
hahhaha sto me nasmija,kaze dva ulaska u najgorem slucaju tri,ja bih rekao 3 ili 4 ulaska u najgorem slucaju 5!!
“prvih deset krugova.”
Pa već će se nakon 5 krugova vremena kretati oko 1:55 !
hocemo michelin ili bridgestone!!!!!!!!
Ove se gume nebi trebali zvati soft nego extreme soft.!
Možda žvake?
extreme sheet 😀
Pirelli proizvodi žvake i prodaje pod F1 gume. Marketinški potez Pirellija nastupanja u F1 utrkama pretvara se u debakl. Ni u najcrnjim snovima nisu mogli usnuti ovu katastrofu. Tako to biva kad nastoje pogodovati Fiatu, čitaj Ferrariju. Monopol ni u jednoj aktivnosti nije donio sreću. Budimo realni, tko bi poslije sveg ovog kupio Pirelli?
pirelli su dobre gume i gume za auta nemaju nikakve veze sa ovin gumama.. a pirelli bi moga napravit gume da duze traju ali ocito imaju naredbu da prave bas ovakve kakve pravu
jeste jeste,za sve je kriv ferrari,kako pateticno!!
žalosno je koliko se neki trude učiniti F1 zanimljivom za šire mase, na tako umjetan način, sa tim gumama, DRS-om, kaznama, pravilila i ostalim sranjima, a potrebna je samo jedna stvar- pustit ljude da voze i da se utrkuju 🙂
Do sada sam podržavao Pirelli jer sam smatrao da njihove gume čine trke zanimljive,ali sada su stvarno pretjerali s tom degradacijom.Kao što se vidi gore na slici na Alonsovoj gumi,to je katastrofa.Vjerujem da će netko od vozača ostati bez ijednog upotrebljivog seta guma u utrci.Mislim da bi Pirelli trebao razmisliti malo o svojim gumama i smanjiti degradaciju jer ovo prelazi svaku granicu.
To treba da zatraži Ferrari, jer je Piralli pod negovim mentorstvom. Zamisli odlazak na more sa tri kompleta guma.
Pod čijim su mentorstvom Lotus i Mercedes,ljudi su napravili dobre bolide i prilagodili se pravilima na najbolji mogući način i zato su u top3…Gume su za sve iste,mada se i ja slažem da je degradacija guma prevelika ali sta je tu je treba se tome prilagoditi.
Ovo sa gumama stvarno nema smisla. Ili neka naprave gume koje mogu izdržati barem pola trke ili…ne znam. Ne razumijem ove koji kažu da je ovaj gumeni cirkus dobar za Formulu 1 i trke općenito. Jest vraga dobar. Vozači nemogu pokazati što stvarno znaju jer loviti nekoga na stazi pokušavajući ga preteći je pucanje u nogu…lovac će postati lovina jer će sigurno ostati bez guma. Bolidi se ne mogu maksimalno iskoristiti jer voziti maksimalno brzo opet znači da će se gume raspasti. Zar je nekome stavrno zanimljivo gledati ulaske u boks i promjene guma? Meni nije. Ljudi, ovo su trke… Read more »
svaka cast!
ali ovo ne razumijem kazu meksa komponenta unutar prvih 10 krugova ce svi u boks a sutra ce se vozit 56 krugova
i kazu 2-3 zaustavljanja u boks ne vjerujem da ce moci izdrzati 3 puta morat ce bar jos jednom ic u boks
jedino nezz koliko traju one bijele gume ako one budu trajale 15 krugova morat ce vise od 3 puta ic u boks
i ja sam nesta to racuno pa mi nikako ne izlazi ta racunica o 2 ulaska,jedino ako tvrda mjesavina izdrzi jedno 40 krugova!
Sutra će biti puknuti guma 100%, još ako bude guma uz gumu, kasno kočenje, napadi razderat će se u polovici prvog kruga. Ovo nije više F1 ovo je RACE IN PITS jer će se 50% ili bar 30% utrke biti u Box-ovima. Počet će se pravit BOX-ove uz duž staza ako Pirelli ovako nastavi
i tu je red bull najjaci jer imaju najbolja vremena sto se tica promjene guma.
Mislim da nakon prvog kruga neće uspjeti ni doći do boksa… Vidjet ćemo što će napraviti Button i Vettel – vjerojatno će staviti mekane gume u zadnjem krugu, he, he…
Ovo je slika s jučerašnjih slobodnih treninga, ne od jutros.
ma ovo je glupost iz vise razloga, prvo sigurnost vozaca, sta ako se nekom raspadne guma u trci i izazove izletanje??? drugo, ne mogu voziti na limitu, a ovo je f1, a trece, od komadica gume na stazi ne mogu da voze nista drugo osim idealne putanje… ne secam se da sam na starim snimcima i ranije na trkama vidjao ostatke od guma na stazi, staze su koliko se secam bile ciste i na kraju trke….
Ne može se voziti na način da se koči u posljednji tren (kako voze Hamilton, Alonso i Vettel), što znači da bi malu prednost mogli imati Kimi i Jenson… Bitno je da se što više izbjegavaju rubnici…
ma da, “meksi” vozaci su u prednosti, ali ovo je f1, sve do limita, zar ne?
Pirelli je ove godine pretjerao sa gumama. Ono od prošle godine je bilo idealno.
Ova Alonsova guma izgleda kao rasparana,to je vjerojatno iz Q2 kad je vozio na vozenom setu.
To je starije,od petka il od FP3
ma nabijem talijane i njihove poluproizvode, uključujući i Pirelli.
U biti NEZNAJU napravit bolje gume i sad prodaju priče.
GoodYear, Bridgestone… Sava.. sve samo ne ovu smijuriju
slazem se, talijani neznaju napravit “ekser” kak spada..
jeste smijesni,cuj neznaju napraviti bolje gume…smijesno,pitaj bernija sto su gume kakve jesu!
Ma daj ove mekse su vec u kvalifikacijama umrle oni ce nakon svega par krugova u boks,a ni ove tvrde nece nis vise drzat trebali su i ovdje srednje tvrde i tvrde ove meke su smijurija.
Ovo stvarno postaje neozbiljno, jos ce netko stradati zbog necijeg preseravanja sa gumama.
timovi non stop nes njurgaju – imaju Fotu- nek se dogovore i na jednu utrku uopce ne izadju iz bokseva – kao ono sto je bilo u indianapolisu kad su michelin gume bile loše – i to je to – valjda ce onda neko razmisliti o cemu je rijec
Počeo sam pratiti formulu sredinom 90-ih i mislim da se tada puno više držalo do mišljanja i stava vozača oko svakojakih stvari i problema vezanih za F1. Neka me isprave stariji ljubitelji formule ako sam u krivu. Ja smatram da ovo sa gumama danas izlazi iz okvira normalnosti..
SAVA u F1… <3
Meni je samo žao što Pirelli mora trpiti sramotu jer je nekome u FIA-i palo na pamet da se umjetno natjera vozače u boks. Ako im je toliko do ulazaka u boks neka vrate dolijevanje goriva pa da vidiš…2-3 puta u svakoj utrci, a ako netko ima hrabrosti i brzine onda i 4, kao npr. Schumacher u Francuskoj 2004.
unutar prvih deset krugova? ako sa 150 kg goriva izdrze tri kruga bit ce dobro.
hahaha unutar prvih 10 krugova ????
Ma molim te xD
Ako izdrže 5 kruga na mekšim gumama će biti “odlično” -.-“