Pirellijev šef, Paul Hembery, priznao je da će dobavljač guma razmisliti o cijeloj situaciji nakon četvrte utrke – VN Bahreina.
Podsjetimo, već ranije u sezoni momčadi Mercedesa i Red Bulla su se žalile da su gume prekonzervativne i da najbrži bolidi ne mogu koristiti svoj puni potencijal bez da ih prebrzo unište. Toto Wolff i Helmut Marko čak su pozvali Pirelli da vrate prošlogodišnju specifikaciju, na što su dobili službeni odgovor kako to ne dolazi u obzir. No, čini se kako se broj žalbi povećava, a Pirelli ipak lagano mijenja svoje stajalište.
Pojasnili su i zašto im nije draga ideja o mijenjanju guma:
“Ako promijenimo gume moglo bi se dogoditi da prvenstvo završi prije VN Italije.”
Vrijedi spomenuti kako se navodno i jedan glavni akter na sastanku vozača obrušio na njih izjavivši da je sve ovo sramota i da su vozači postali cirkuski performeri kojima je glavni zadatak sačuvati gume i tako zabaviti onaj dio “poluzainteresirane publike”.
Španjolska Marca dodaje citira Hemberyja:
“Još je uvijek rano, ali nakon četvrte utrke, VN Bahreina, ćemo razmisliti o svemu.”
Bilo ovo istina ili 1.4. sala, ne svidja mi se previse sto gume traju nekoliko krugova samo, kao i sto momčadi ne mogu do kraja koristiti potencijal auta, al što je tu je, ne zaboravite da se tu ipak prvo gleda kako namjestiti da sezona bude što neizvjesnija jer je to više $$$. Nije njih briga za realno stanje stvari. Šumi je imao odličan auto i predugo bio prvi, o brzo to treba skinuti s prvog mjesta, redbullovci su imali onaj newiev svemirski difuzor, o prebrzi su to treba izvaditi iz f1, sad lotusi su najblazi prema gumama vec razmisljaju… Read more »
Od ove vjesti ni traga ni glasa osim na autosportu i ovdje…
Još je bilo govora o tome 27.3. :
https://www.gp1.hr/forum/formula-1-group1/aktualno-u-f1-forum1/gume-u-formuli-1-2010-2012-da-li-je-f1-izgubila-bit-thread499.6/#postid-68063
-bilo je u medijima, samo uguglaš “Pirelli ‘has promised’ to change tyres”
Sve izjave od Marka…
A mislim da bi svi portali o F1 brujali o tome da ovo planiraju mjenjat komponentu guma…
Mislim da je dobro što su ovakve gume napravili jer i sama utrka je zanimljivija a ne ono kad neko pobjegne naprijed i vozi se u krug
Ja mogu reci da bas i nepodrzavam ovakve gume,ali da ih se sad ode mjenjati jer RB cmizdri je glupo.Nek se svatko prilagodi kako zna,a neka se gume promjene za 2014.
meni se čini da jedino austrijska momčad cvika od guma
Znamo svi sta je htjeo reci da bi se prvenstvo moglo zavrsiti prije VN Italije,niko od nas to ne zeli a isto tako nezelim ni da gledam gume koje traju 7 krugova,neka nadju neki kompromis brate mili pa da budu makar kao one iz prosle sezone!
Još se od 2012. provlači tema Pirellija i njihovih guma … Učestalost je varirala od utrke do utrke , koliko su kada fanovi nekih vozača ( najčešće ) ocjenjivali da su gume odmogle njihovim vozačima . Nakon , po meni , jedne od najnapetijih sezona moderne F1 ; stigla nam je nova sezona 2013. 1.Najčešće spominjemo prevelik broj odlazaka u boxeve . Ako uzmemo u obzir da je prva utrka bila totalna nepoznanica za SVE momčadi , nakon zbunjućih testova , mnogo odlazaka u boxeve nije nas smjelo začuditi . Druga utrka – promjenjiva Malezija . I kvalifikacije ( postavke… Read more »
Pogledaj malo pa vidi ovo.
Znači cijela proizvodnja bolida bi se prema tvome trebala fokusirati na to da što manje troši gume, K vragu i sve ako su one toliko bitan faktor.
Druže napravi gumu s kojom se može 15-20 krugova vozit kako Bog zapovida, a ne da ako na izlasku iz zavoja dam 10 % više gasa nego treba pa da sljedeći krug moram u boks -.-
@avetma- ne razumijem jednu stvar- ” momčadi Mersedesa i Red Bulla su se žalile da su gume prekonzervativne” . Ako smo iz Pirellija uoči sezone imali najave kako će nove gume biti “agresivnije” , te će predstavljati izazove za momčadi, veći broj odlazaka u boxove, utjecati će na aerodinamiku… to je prije neki avangardni, revoluconarniji pristup nešto sasvim drugačije od konzervativnog ili prekonzervativnog pristupa.
Imam jedno pitanje (izvinjavam se ako je već postavljeno)! Zašto gospodin na fotki pere gumu? Vidio sam to na nekoliko fotografija i nije mi jasno zašto to rade.
Cisto iz estetskih razloga,da se sjaje prije utrke.
MIslim da su ove gume ok, Lotus je pravi primjer svima. Ak oni mogu samo dva puta ic u boks i pobjedit u utrci zasto onda ne bi mogli svi, prvenstveno RB i Ferrari.
mozda gume jesu ali ti nisi ok
Ja bih napravio gume da traju pola kruga a drugu polovicu bi vozači gurali bolid po stazi 🙂 kakvo bi to uzbuđenje bilo.
Nikakvo. Možda da pređeš na atletiku?
mika je bio sarkastičan 😀
Moj Bože, pa ne želim gledati vozače stalno u boksu, većna stazi kako se utrkuju. Ljubitelj sam utrkivanja, a ne vožnje kroz boksove.
Potpisujem.
Prenosim jedan zanimljiv komentar s F1fanatica: From Malaysia (impressive when you consider the race started under wet conditions): Romain Grosjean: “but by the end my tyres were finished so it was best just to let him through.” Sergio Perez: “Unfortunately, towards the end of the race, my tyres began to degrade a bit too much, especially my front left…” Esteban Gutierrez: “At the end of the race we lost time because we stayed on the same set of tyres for too long.” Melbourne: Fernando Alonso: “I think the three stop strategy was the right one: with the degradation we had,… Read more »
Što hoćeš reći?
Ako razumiješ engleski i imaš malo soli u glavi onda je jasno što se želi reći.
.interesantno..svi se žale na gume u istom razdoblju..recimo da je pjesnik htio reći da su uvjeti identični za sve podjednako.. Ili?
Da, uvjeti su identični za sve.Ali je pitanje, dali je to Formula 1 koju želimo gledati…po logici utrkivanja,gas bi trebalo stiskati do daske a ne do pola tj. glupost je izgubiti prvo mjesto dva kruga prije kraja utrke zbog toga što si zadnjih desetak krugova vozio previše agresivno..??
Pogledaj Sutila u Australiji…čovjek stavi super soft na prazni bolid i kaj se desilo….pa tu j*be lud zbunjenog ???
Koliko sam shvatio gledajuci ove dvije trke Red Bull je super brz,ali posljedica takve brzine je raniji odlazak u boks,tj. povecana degradacija guma. Cinjenica je,oni koji su malo pozornije pratili sezone od kako je Pirelli tu mogu potvrditi,da ovaj problem konstantno muci McLaren,super brzi u jednom krugu,ali poslije prevelika potrosnja guma. Medjutim dok je to od velikih mucilo McLaren nije se dizala velika prasina,ali je indikativno sad kada se to dogadja Red Bullu prigovori se ipak uzimaju u obzir. Ponovit cu po stoti put ovdje,vratit izdrzljive gume i pustit pilote da se utrkuju,da rade ono sto im je zivotni poziv,utrkivanje… Read more »
a pazi sad ovo, red bull se žali…hahahaha….ne mogu vjerovat…oni su mislili da će imat gume kao i prošlesezone koje su im odgovarale, a sad kad ne paše onda sebi idu krojit sudbinu…sramota ako pirelli popusti ili ide udovoljavat ovim koji se žale
zasto ce sad mijenjat ovakva sezona je bas zanimljiva…tako je kakvo je nek puste i uzivaju u ovako zanimljivoj sezoni
Meni je ovo super. Ništa ne mijenjati. Neka bude ovako cijelu sezonu. Kod tih guma mi se sviđa što ih moraš jako pazit te još to pridonese pravu uzbudljivost ma kakva god da je.
NIŠTA NE MIJENATI!!
Ne razumijem zašto bi sad pirelli uopče razmišljo da mijenjaju ikakve gume,red bull se buni na gume al lotus im je odgovorio snažno i istinito “Zašto niste razvijali svoj bolid kada ste znali kakva situacija stoji sa gumama još od prosle godine” Ovakve gume su dovele nevjerojatnu zanimljivost u svijet Formule 1 recimo dok je bridgestone jos bio aktivan 2010 godine islo se jednom u boks i znalo se kako ce utrka zavrsit a sad barem postoji nekakva napetost….također al da sad ne skrecem s teme isto tako i KERS i DRS svi se bune protiv tih sustava al da… Read more »
Ko je znao kakve će biti gume ??? Te gume su svi vidjeli i mogli isprobati samo u Brazilu u FP-ima… Naravno Lotus je isprobavao gume, dok su se RB i Ferrari borili za naslov. A ako dobro pamtim upravo su RB i Ferrari(Alonso) ovezli najmanje krugova na tim novim gumama… No ove gume su lagano sulude, nazivno tvrđa mješavina krepa duplo prije nego medium ??? Kad se pogledaju stintevi upravo na mediumu su odvezeni duži stintovi, dok na Hard gumama nema niti brzine, ali niti trajnosti… I ko tu koga na kraju u zdrav mozak, još bumo na kraju… Read more »
A o jednakosti ekipa…
Pročitaj si malo ovo tu:
http://www.pitpass.com/48762-Confirmed-Ferrari-has-veto-over-Formula-Ones-regulations
Moje mišljenje je da su ove gume dobre za F1….koliko god ta pretjecanja i borbe bile “umjetne” ipak imamo pretjecanja i borbe…ja na to gledam kao još jedan dio slagalice koju momačdi slažu da bi stigle do pobjede….i manje je važno jesu to gume, kers, drs bitno je da su svi tu negdje…inače, ukoliko vrate stare gume (kao bridgestone npr) morat će potjerat neweya van iz formule jer će inače sezone bit kao kad je schumacher bio u ferrari-u ili loeb u rallyu…nitko to ne želi gledat…
a zašto se nebi druge ekipe potrudile i probale skiniti sa trona red bull ili npr loeba? nego se uvijek mijenjaju pravila i tko zna što sve drugo da bi takvi kao ti morali uživati, to po meni nije uredu jer ako je netko genijalan uspio složiti bolid i ima dobroga vozača zašto ga hendikepirati i pržiti priliku nesposobnima da se bore. slažem se da je potez red bulla oko guma malo kurvinjski ali ja mis da je većini f1 fanova u cilju da gume dopuštaju da se bolidi voze do samih granica.
to sam uvijek govorio,jos od doba m.schumachera su poceli sa mijenjanjem pravila kako bi hendikepirali ferrari a poslije su nastavili zbog renaulta,red bulla…ovo nema smisla,ja bi stavio jedna pravila i tacka,uredu je promijeniti neko pravilo nakon nekoliko godina a ovo u poslijednje vrijeme mijenjaju po 4-5 pravila svake sezone…
baš to, svaki godine nekome zabrane neki dio koji je toj ekipi donosio prednost samo da se i druge ekipe mogu uključiti u borbu za naslov
@biga je dobro napisao.
Čemu razvijati jače i brže bolide kad se njihova snaga i brzina ne mogu iskoristiti? Cijeli cirkus sa gumama trke čini umjetno zanimljivima ali i zaglupljuje…vozače, ekipe i gledatelje.
.RB ima dvostruku pobjedu u trci i onda se žali na gume!? ..WTF!?
u jednu ruku bih volio da se ne mijenjaju gume jer se sjetim prošle godine kad je schumi otvoreno rekao da gume nedaju vozaču da vozi na maksimumu, a svi su se drugi pravili glupi!
Ma neka se svi lijepo vrate na Bridgestone i Michelin pa onda neće ni biti ulazaka u boks… Mijenjati komponente jer se nekima (prvenstveno RB) to ne sviđa je besmisleno. Nemam ništa protiv RB, ali uvjeti su za sve isti. Naravno, zašto bi se taktiziralo? Zašto bi vozači danas uopće razmišljali o tome da moraju čuvati gume (očito to samo Kimi radi)? Očito nisu svjesni da je upravo to faktor koji nam daje velike borbe, nisu svjesni da do izražaja dolaze vozačeve sposobnosti.. Najbolje da još uvedu i auto pilote pa da ne trebaju ni voziti…
a da ipakl puste (pazi riječi s velikim slovima) NAJBRŽE vozače današnjice da voze NAJBRŽA auta današnjice NAJBRŽE što znaju?? a ne da papučicu od gasa 90%utrke drže na pola stisnutu?? zadnji put kad sam gledao u riječnik utrka je značila izvlačenje onog zadnjeg konja iz motora da bi se stiglo prvi na cilj… a sad to znači vozanje po jajima da bi se sačuvalo gume da bi se moglo umalo pa uopće ući u cilj..
Na to su trebali paziti 2009. kada su reducirali sve što se moglo u odnosu na 2008. (od razvoja bolida, aerodinamike pa i guma kada se bridgestone povukao, itd..). Al dobro si rekao, treba ih pustiti da voze najbrže što mogu. Istina, ali ovim gumama kakve jesu.. Trebaju se prilagoditi situaciji, je biga, ko im je kriv što FIA nije odabrala drugog dobavljača guma… 😉
Smiješno mi je uopće što žalbe dolaze nakon druge utrke sezone…
…Ako promijenimo gume moglo bi se dogoditi da prvenstvo završi prije VN Italije.”…he he , kao što rekoh,rade cirkus i bedaka iz nas…
vjerovatno su u pirelliu dobili nekakav TIP od bernia pa je zbog toga hembery da ovakvu izjavu jer …malo sam komparira vrimena australije i malezije iz 2010. kad se vozilo na bridgestonima sa vrimenima ove 2 trke iz ove sezone odvožene na pirelliu na koji se sad žale . 2010. u australiji je pobjedija button sa vrimenom 1:33:36.531 , a 2013. kimi sa vrimenom 1:30:03.225 . očito je da je pirelli bija brži za 3’33”306 . u maleziji 2010. na bridgestonu je pobjedija vettel sa vrimenom 1:33:48.412 , a 2012. na pirelliu opet vettel ali sa vrimenom 1:38:56.681 . znači… Read more »
Jedinu sitnicu koju zaboravljaš je to da su bolidi iz godine u godinu osjetno brži…
Osim toga koliko ja pamtim u sezoni 2010 nije bilo niti KERS-a niti DRS-a…
a to znači i osjetno sporije vrijeme kruga…
Na kraju krajeva takve usporedbe su u konačnici totalno bez veze s obzirom da ti bolidi nikako nisu isti…
A i pitanje je vremenskih uvjeta na stazi i.t.d.
Da, ali je 2012 ukinto mapiranje motora i blown difuzor, što je opet usporilo bolide u odnosu na 2011.
Ove godine su bolidi opet na razini onih iz 2011, čak nešto i brži.
vidiš za tebe su bolidi brži , za masu drugih su sporiji , a za mene su tu negdje ovih zadnjih godina . top speed je uvik oko 320 – 330 . ako su bolidi nešto brži po krugu to je zbog poboljšane aerodinamike i trakcije . istina da 2010. nije bilo DRS-a i KERS-a ali s obzirom da je to moglo “ubrzat” bolide više je i trošilo gume zar ne ? a to bi možda uvjetovalo jednu izmjenu guma više i gubitak od npr 25 – 30 sec pa bi se donekle kompenzoralo . u pravu je i forumaš… Read more »
Mislim da je jedini razlog što se neki bune oko guma taj što imaju problema oko sastavljanja bolida za sljedeću godinu i ne da im se gubiti vrijeme na prilagođavanje bolida novoj situaciji sa gumama. Ovo jesu gume od prošle godine pa u čemu je onda problem, problema nema samo se traži alibi za eventualno loše sastavljen bolid za sljedeću sezonu jer će se opravdavati kako su izgubili previše vremena na prilagodbu gumama. Dosta kukanja i zavrnite rukave genijalci jer je više onih koji šute i rade nego onih nezadovoljnih.
ovo nisu gume od prošle godine, to je i sam pirreli potvrdio, prošle godine su svi shvatili gume do vn amerike,ove godine se ponovno mulja da bi gledali zanimljivu sezonu, jer po svemu se čini da je red bull daleko najbrži bolid, kad pogledamo vrijeme na kvalifikacijama u maleziji očigledno je da kad je hladnije gume se toliko ne troše a red bull je nekakvih 0.500 bio brži od ferkana. tako da se ponavlja uvijek ista stvar sa f1 kad netko nešto uspije onda ga se treba zaustaviti i učini prvenstvo zanimljivim, sjetimo se u prošlosti vladavine ferrarija,mclarena, williamsa, sve… Read more »
Očito su gume “ovosezonska sapunica” u F1… mislim kako ne treba mijenjati gume jer su jednake za sve, a ako im se ne sviđa što su napravili ove godine onda neka naprave izmjene za sljedeću sezonu. Mijenjati pravila igre (jer iskreno gume su veliki dio strategije momčadi) usred sezone je besmisleno i štetno, ali u F1 je to postala navika…nažalost…
Mislim da Vettel svaki dan druka ove svoje da naprave nešto a brijem da Webber moli boga da ostane ovako!
😆 Jedini problem u toj tvojoj mašti je to kaj je Webber taj koji dere gume, a ne Vettel… Da se Vettela pita situacija bi ostala ovakva a ne da bi se gume mijenjale… Naime Webberu su u Maleziji krepale gume nakon 10 krugova i to u svim stintovima, i točno se fino vidi kak mu nakon 10 odveženog kruga brzina pada i onda ide u boks na promjenu nakon samo 12 krugova… Dok je Vettel odvezao stint od 17 krugova i to na mekšim gumama, i to bez ikakvog pada brzine… Da nije bilo problema u Mercedesu sa gorivom… Read more »
naravno jer rb potužio da im nepaše
Možda ima nade –
Autosport je tu vijest stavio na 1 April…
http://www.autosport.com/news/report.php/id/106464
Pa su možda to izviđači, a ne stvarna mogućnost mjenjanja guma tokom sezone…
A možda su u šumi
Sada sam bio na GP Update, SkysportF1, yallaf1, BBC F1 te nigjde nema te vijseti osim na autosportu te na F1 Fanatic koji šalje linik na autosport..
Kimi donese pobjedu Lotusu,vettel i Webber rb-u,i jos se bune za gume,najbolje bi bilo da naprave gume koje traju cijelu utrku natoce im gorivo i voznja do kraja,bez ulaska u box,vjerojatno bi onda svi bili sretni
Naravno da bi, doduse ne ljubitelji cirkusa poput tebe. Tada se znalo tko je uistinu dobar, dobri su se izdvajali iz prosjeka. Pravi ljubitelji F1 to cijene i nije im dosadno gledati takvu utrku.
Cirkus je danasnja f1,kao i drs i kers,shvatite jedno 90-ihsu bili bolidi po 1200ks,a danas se neznaju tocni podaci,neki kazu 600 neki 650-700-750ks,zato su nametali te umjetne stvarcice poput drs-a i kers-a,da bolid dobije vecu brzinu i snagu,a gume su tu samo da bi to jos vise zakomplicirale stvar a tu se vidi koji je vozac iskusan i koji zna kako dovest bolid do pobjede,mogu ih navesti samo par,Kimi,Button,Perez,Schumi,za druge nemogu rec jer su previse agresivni i sa bolidom a to steti gumama,reci mi koji bi gust ti bio gledat f1 da nema ulaska u box
Za tebe je utrka 24 sata Le Mansa prava stvar. Toplo preporučujem da se prebaciš na to. Doživjet ćeš 24-satnu ekstazu sa štopericom u ruci.
Perodeformero,dobro si mu reko,ja se toga nisam sjetio,al opet mu se nebi svidjelo,tamo se izmjenjuju vozaci i gume to bi ga dotuklo hehehe
Da stave izdržljive gume, razlika između momčadi u svakom krugu bi bila od 1-5 sekundi. Vjerojatno bi samo 1.i2. završili u istome krugu, a ostali….. Na kraju utrke brojali bi koliko koja momčad ima krugova a ne sekundi zaostatka.
Zašto je tako, raspravljali smo i zaključili prije, pa nema smisla ponavljati. Zato dogodine idu novi motori i to će biti faktor nesigurnosti.
Preporuka Mercedesu i Red Bullu. Napravite bolid koji će u punom potencijalu trošiti manje gume i riješili ste problem.
cuj ne citaju ti oni vjerovatno ovaj portal.probaj im prek twitera preporucit, reci im da imas rješenje za njih.Oni jedva cekaju genijalca nekog da im riješi taj problem.
Bude Jergović.
Sada će krenut oprvadavanja ovog postupka….
A priznali ili ne vi navijači RBa, da je Ferrari toliko kukao i da je Pirelli odlučio promjenit gume pokrenuli bi lov na vještice i počeli pljuvat po Ferrariju i Pirelliju govoreći kako su sve to neki talijanski mutni poslovi, a u to bi se uključila još i priča o alternatorima…
Današnja formula je prepuna ograničenja svih vrsta, niti se smiju utrkivat kako treba ni ništa, a zbog ovih guma doslovno se vremena krugova razlikuju tko ce stisnuti i kad gas u zadnjem zavoju, tolike su razlike, sve je postala procesija. To nije formula vise
Svaka “Formula” a ne samo današnja je bila prepuna ograničenja. Ograničenja služe da utrke budu zanimljive i na način da se bolidi tu i tamo pretječu. Da nema ograničenja, razlike bi se mjerile u minutama.
Nemislim na ograničenja u smislu motora nego obrambene putanje itd
Dajte takve gume da vozači mogu gazit bolide, onda bi gledali pravi show.
A ne ovo, vozač mora paziti oće li puno oštetiti gume ako pretekne jednog vozača, jednog vozača !!!
Da daju takve gume, upravo bi se desilo suprotno. Pretjecanja bi se sjećali jednom u sezoni, a ne u utrkama.
jel kao i prije. uopće se nisu pretjecali bolidi. samo su kruzili stazom kako su zavrsili kvalifikacije. ne pričaj gluposti molim te.
Ti si mi ljubitelj f1, kako da ne.
Neznam kome je uopće zanimljivo i napeto vidjet pretjecanje kada je ocito da su gume za to zasluzne i da vozac nema gripa uopće. a znas da nije do guma da ne bi bilo tako lako, nego bi bilo jos i borbe na stazi.
Zato ova je plasticna formula, jeftina zabava
nadam se da ovakve gluposti necemo vise gledat sljedece sezone, a ja da necu citat ovakve nebuloze
Sjećam se bar desetak sezona za redom kada bi jedina suvisla pretjecanja bila unutar momčadskih obračuna.
Nemojte mjenjati nista ostavite gume kakve jesu,ferrariju odgovaraju,odgovaraju i lotusu rb-u a koliko vidim i mercedesu