Pirelli potvrdio alokaciju guma za iduće tri utrke

Pirelli je danas potvrdio koje gume će momčadi imati na raspolaganju tijekom sljedeće tri utrke. Prva po redu nam dolazi VN Španjolske, vrlo zahtjevna staza Circuit de Catalunya troši mnogo energije u gumama te zahtijeva dvije najtvrđe mješavine, narančaste tvrde i bijele srednje tvrde gume.

Za kneževinu Monako Pirelli je namijenio, kao i prethodne dvije godine, najmekše mješavine guma, žute mekane i crvene supermekane gume. U Kanadi će se koristiti bijele srednje tvrde i crvene supermekane gume, koje dobro funkcioniraju na nižim ambijentalnim temperaturama kakve se očekuju u Montrealu.

Novost je i to da će od VN Španjolske Pirelli, slijedeći dogovor s momčadima, promijeniti mješavinu tvrdih guma (narančaste). Ona će sada biti mnogo bliža prošlogodišnjoj specifikaciji te bi trebala omogućiti duži vijek trajanja.

Pirelli P Zero tvrda guma; Izvor: Pirelli media

 

 

P Zero Crvene P Zero Žute P Zero Bijele P Zero Narančaste
Australija Supermekane Srednje tvrde
Malezija Srednje tvrde Tvrde
Kina Mekane Srednje tvrde
Bahrein Srednje tvrde Tvrde
Španjolska Srednje tvrde Tvrde
Monako Supermekane Mekane
Kanada Supermekane Srednje tvrde
88 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Andrija Domitrović

Po mojem skromnom mišljenju, Kimi ili Grosjean dobivaju Catalunyu, gdje je abrazivan asfalt, a E21 je jako nježan sa gumama, a gdje također dugački pravci ne pašu Red Bullu, a pašu Ferrariju, tako da je Catalunya eventualan fajt između Lotusa i Ferrarija, ali malu prednost ipak dajem Lotusu. RB će poharati Monaco, gdje je top speed apsolutno nebitan i bitan je jedino downforce kojeg imaju u izobilju. Sad, Montreal… Montreal će imati do tada najniži nivo downforcea u sezoni i tu bi Ferrari mogao biti jako dobar, s obzirom da imaju dobar top speed, kao i Mercedes, tako da bi… Read more »

ninof1

u montrealu ce alonso pobjetit najvjerojatnije 🙂

Formulas

Prvo i osnvno neki forumasi moraju shvatiti jednu stvar a ta je da Pirelli nije smece nego su dobili zatjev od FIE da naprave gumu koj ce trajatii jos manje nego one prijasnjih godina! Nisu oni napravili lose gume jer neznaju bolje napraviti nego jer im je tako receno! A vidim neki spominju tu da nebi stavili pirelli n kariolu, gle ja sam imao p zero na svom automobilu i mogu reci da su gume do jaja i u odnosu na bridgestone s001 ultra high performace koji imam sada nije bio nista losiji ( ova bridgestonka je vrh njihove ponude… Read more »

stari lisac

Slažem se s tobom u mnogočemu kaj si naveo, no nisu gume takve samo da bi se povećala zanimljivost utrkivanja, već se ispituju neka poboljšanja u ovjesu, prijenosu sile na cestu, utjecaju temperature na potrošnju guma itd (također su neke stvari u testu o kojima nemamo pojma, sigurno). Zato se proizvođači guma i trse dobiti prvo na sudjelovanje u opskrbi guma f1. To je poligon za testiranje koji je neprocjenjljiv (ostalo se može platiti mastercard-om). Ujedno se ispričavam onima kojima razbijam snove da je f1 smišljena i da se financira samo da bi oni uživali…

stari lisac

I po mom skromnom mišljenju pobjednik je onaj koji je izvukao MAKSIMUM iz bolida uzimajući u obzir sve faktore koji su utjecali na voznost… Ovo pljuvanje po gumama, hej, idemo f1 pospremiti u dvorane, jer kada pada kiša, tada se ne može izvući najveća brzina iz bolida. Sram bilo kišu…

bosko makedonija

PIRELLI IMA NAJTEZI POSAO MORA DA URADI GUME NAJMANJE STO MOZE DA IZDRZE—-A NE DA SE MOZE VOZITI KAO PRE STO SU BILI BRIGSTONE I MICHELIN…..

Lucky

U kanadi ce se na ovim crvenima voziti samo par krugova tj. onaj 1. stint jer se srednje tvrde daleko vise isplate.

big Ed

Svi timovi su u potpuno istom, ravnopravnom, položaju kad su pravila u pitanju i to je dobro! Nema više da neko ima svoj vazdušni tunel u kojem testira bezgranično aerodinamiku, ili različiti proizvođači guma… svima je isto. Eh sad je nekima teško da prihvate činjenicu da nema dominacije mimo pravila, a to je tipično i idikativno za snobovsko-plutokratske eminencije! 😉
Čini se da je Kimi shvatio kako funkaju gume… Go Kimi, go!!! 😉

Redbulovac

Odlicno znaci Red Bull opet pobjeðuje 🙂 samo tako Pirelli 😀

ninof1

da samo na monte carlu

Šumi Fan

definitivno naj losija guma koja je krocila u svjet formule 1, vozači ne voze punim kapacitetom moraju taktizirati sa gumama ,,

Tomy

Jako puno ljudi pljuje po gumama, ali ne vidim razlog osim jos jednog opravdanja zbog čega Ferrari, Mercedes i Brawn ne dominiraju. Ako uzmemo u obzir da su gume presudan faktor u svakoj utrci zašto onda te iste momčadi ne zauzmu prvi red na grid-u u kvalifikacijama?? Pa nije valjda da čuvaju gume i na kvalifikacijama???

Racer 0713

BRAWN
pa da ti gledas jos uvijek snimke,pa zato su te bi gume dobre
ti si u 2009 kad je brawn vozi s bridgstonom
tako slazem se te su gume bile dobre

FW

Ross Brawn…

Racing Fonx 007

Vec su mi se popele na vrh glave te gume.Trebali bi nesto rijesiti u pitanju guma, zna se da Pirelli radi kako im fia naredi.Da se mene pita ja bih pustio Pirelli da obave posao po svome i neka gume budu izdrzljive kao sto su to bile Bridgestonove prije nekoliko godina.Fia misli da ce ako su losije gume zbog veceg broja ulazaka u box biti utrke zanimljivije.Ja se ne slazem.

F1 FENBOJ

Pirelli je smece,ne bi njihovu gumu stavija na karijolu.

Racer 0713

Dragi Tomy mislim da bi samo malo izdrzivije gume donile zanimljivost
vn australije -mirno vodstvo i pobijeda kimi
vn malezije-da vettel nije napao mirno vodstvo i pobijeda webera
vn kine-mirno vodstvo i pobijeda alonsa
vn bahraina-mirno vodstvo i pobijda vettel
ja nezelim gledat dvoboje za 11 mjesto i da li pic moze proc biancia
ja zelim borbu za prvo mjesto
a to kalkulacije s gumama koje su lose ne donose
one donose zanimljivost za ljude poput seika koji su u zivotu gledali 1 ili 2 utrke

Majki2111

Ja sam gledao mnogo utrka Pratim F1 od 2006 godine, a i pogledao sam i stare utrke jer imam snimke. Ovaj show je najbolji. Neka Pirelli samo tako nastavi.

Formulas

Zanima me ako mekane su trajale od 7-10 krugova u proslim utrkama koliko ce trajati supermekane! 3-5 krugova?

BrumBrum

Trajat će instalacijski krug, kvalifikacijski krug, prvi krug utrke i onda pravac box -.-

luka3344

Tako je (u vezi s gumama)

Formulas

Znaci u monacu i kanadi cemo gledati 50% utrke ulazke i izlazke iz boksa!

FW

samo jedno kratko izlaganje …da gume traju cijelu utrku (kako mnogi od vas žele) F1 bi se vratila u ono doba sa početka stoljeća kada je cijela utrka bila sa jednim ili nijednim preticanjem i sve se svodilo na vožnju u krug bez akcije… tada su mnogi ljubitelji i poznavatelji F1 tražili promjene koje su naposljetku i došle i konačno donjele akciju na stazu …moje mišljenje je da gume ostanu takve kakve jesu a da se vrati doljevanje goriva i to je to…

mzf1

pa nije nezadovoljstvo gumama nastalo iz tog sto ne traju cilu utrku nego što nisu konstantne u tih 10 15 krugova kolko bi tribale trajati, prebrzo i iznenadno gube performanse

Ayrton Mclaren

Što se odabira guma za sljedeće utrke tiče: Španjolska i Monako su logični odabiri, a Kanada će biti zanimljiva jer će razlika između mekše i tvrđe gume biti veća. Što se promjena u mješavini guma tiče, protiv sam promjena usred sezone jer će sad ispasti da se pogoduje nekim ekipama što nije dobro…svakako očekujem da gume ipak neće biti glavna tema u drugom djelu sezone, ekipe će se do tada prilagoditi i neće biti tolika “drama” s gumama.

Tomy

Cjenim mišljenje eksperta za područje proizvodnje guma … no volio bih kad bi napisao sto je to točno loše s gumama??Ako ti se gleda 7/39 ja brijem da je srijedom i subotom iako nisam siguran, a euromillions je petkom u kasnom terminu. Senna bi vjerojatno bio najbrži i na ovim istim gumama na kojima se sada vozi. Nisu li gume za sve iste? Ili je netko opet na granici da napiše nekakvu teoriju zavjere.. Oprosti ali morat ce se pomirit s time da neke momčadi koje su dominirale stazama nisu u najboljoj formi ali nije to zbog guma. p.s. za… Read more »

K&M

Nije problem to jesu li iste gume za sve vec to da se momcadi nemogu pripremiti na te iste gume, razlog je tome što manjka testiranja i momcadi se moraju u kratkom vremenu prilagoditi na takve lutrija gume.

stari lisac

Dakle, za sve je opet isto! Svima je jednako…. I tako je pošteno. Prošle godine su neki bolidi trošili gume više nego li ove, i obrnuto, no u tome i jest stvar. Da se ekipe prisile da rade i na ovogodišnjim modelima, a ne samo da koriste prošlogodišnje rješenja….

Ronin

Pusti priču svima jednako to su gluposti.
Gume jednostavno ne daju da vozači izvuku maksimum iz bolida nego samo kruže po stazi i čuvaju svoje pozicije za to je pomalo i kriv DRS koji je umjetno pretjecanje i za mene niškoristi.

stari lisac

@Ronin “Smiješni su mi komentari ljudi koji se žale na restrikcije po pitanju snage motora, sigurnosti pilota, potrošnje goriva i u najnovije vrijeme pitanje guma. Gospodo, pitanje tih pravila nije u odluci jedne osobe (Bernia) već su u pitanju financijeri, koji ulažu novac u ekipe. Ne postoji danas ni jedno takmičenje u kojem se upotrebljavaju tehnička sredstva (od npr. bicikala, aviona, brodova, kamiona, i svih mogućih tipova automobila, pa tako i f1), a da se ta takmičenja ne koriste za otkrivanje, testiranje i usavršavanje tehnologija koje se mogu ugraditi na proizvode za svekoliko pučanstvo (pa onda na tome i zaraditi).… Read more »

vlado

Stari lisac, svaka cast na komentaru.

stari lisac

Hvala dušo, nadam se da će Lewis konačno uspjeti sve posložiti i uključiti se u utrku za naslov. Bit će vrlo zanimljivo!

kimi-fan

znaci za Spanjolsku idu na ruku RB a Monaco i Canada Ferrariju i na kraju najvise ce dobiti Lotus

Racer 0713

Mislim da su gume lose kao i 2012
ja da zelim gledat lutriju gledao bih 7/39 ili euro jackpot
Ja zelim da oni koji su napravili najbolji bolid i pobijeduju
a ne da gledam u kristalnu kuglu
ovaj ima 5 krugova stare gume,ne smis brzo gume su ti los
pa senna i villnuev bi se okrenili u grob

Ronin

Tako je hoćemo utrkivanje, a ne obilaženje.

perodeformero

Sve su to detalji. Hrpe ograničenja uvijek ima. Oni služe da su momčadi što bliže jedni drugima ali da ipak postoji razlika.
Da su npr: više ograničili količinu down forcea, gume bi trajale cijelu utrku.
Tako, cijela ta povika oko guma se treba gledati u kombinaciji s ostalim faktorima limitiranja.
F1 to uvijek tako radi ali tanka je linija savršenstva, pošto momčadi stalno nešto novo smisle.

Tomy

Cjenim mišljenje eksperta za područje proizvodnje guma … no volio bih kad bi napisao sto je to točno loše s gumama??Ako ti se gleda 7/39 ja brijem da je srijedom i subotom iako nisam siguran, a euromillions je petkom u kasnom terminu. Senna bi vjerojatno bio najbrži i na ovim istim gumama na kojima se sada vozi. Nisu li gume za sve iste? Ili je netko opet na granici da napiše nekakvu teoriju zavjere.. Oprosti ali morat ce se pomirit s time da neke momčadi koje su dominirale stazama nisu u najboljoj formi ali nije to zbog guma.

Racer 0713

Hvala radi termina ali meni se negleda lutrija vec f1
a nisam ti siguran da bi sa onako agresivnim stilom senna izdrzao dulje od petog kruga
jer gume nevaljaju
svima su iste
ali kad je nesto lose to lose ce bolje iskoristi neko ko je los
da bi najbolji dali puni potencijal trebaju najbolje

stari lisac

Pa najbolji bolid sunapravili oni koji najmanje troše gume. That’s it. Sorry… 🙂

hattrick

Hoćeš reći da cestovni bicikl sa jednim konjem na sicu ima bolje performanse jer čuva bolje gume od ijednog bolida? 😀
Znači da je Folcika bolji od Porschea jer bolje čuva gume… 😀
E moj stari, ne baš mudri lisče..

stari lisac


moram priznati da sam pre glup da shvatim tvoju aluziju na bicikle. I to prvenstveno jer i bicikli troše gume, vjerovao ili ne….. A veća potrošnja stvara veći otpor (ouops, sorry, ne želim podučavati), pa te ili uspori ili se brže potroši…

RedBull1503

PIRELLI je dobro odlucio tvrde gume za spanjolsku zato sto je stazna jedna od duzih, a monako i kanada su krace staze pa pasu jako mekane gume.. 😉 Dobar izbor pirelia..;))

perodeformero

Kakve veze ima dužina staze čovječe?

Leo

i jos je dobio 5 pluseva,vise nista ne komentiram na gp1

alonso5

hahah pa sta pricas ti jeli ti pratis F1!!!
Pa staza u spaniji je jedna od najkraćih staza samo su monako,interlagos i canada krace od nje.
Veze ti nemas

Leo

Bila najduža ili najkrača nije bitno uvijek se vozi ista kilometraža,mislim oko 300km.Ali kakve to veze ima sa gumama ????NEBULOZE

RedBull1503

Wtf Ljudi sory netko mi upao u skoli..;)

hattrick

španjolsku dobiva Vettel, Monako i Kanadu Alonso 😉

fernandof1

ja bi radije da fernando dobije španjolsku i monaco, a nek vettel uzme kanadu 😀

given2drive

hattrick
ima jos 3tj do vn spanjoolske nemoj prenaglo prognozirati jer ne znas ni kakvo ce vrijeme biti ni kolika temp 😉
fernando f1
ja bih najradje da ferrari dobije sve 3 😛

Iceman

Španjolsku dobiva Alonso jer je nakon Bahreina posebno motiviran, u zaostatku je za Vettelom (sad on njega mora lovit) i ovo mu je domaća utrka. A svi znamo kakve furiozne startove ima Alonso u Barceloni

fernandof1

nitko bolji od njega u španjolskoj. 😀 a i ima bolid s kojim moze pobijedit 😀

hattrick

ovo je prognoza više vezana uz temu. Tvrđe komponente više pašu/idu na ruku Vettelu koja je odabrana u Španjolskoj, a mekše komponente više ide na ruku Alonsu koje su odabrane za sljedeće dvije utrke (Monako i Kanada).
Ovo je samo rečeno(prognozirano) sa jednim izoliranim, no vrlo značajnim, faktorom.

given2drive

hattrick
da gume jesu znacajan faktor ali ima jos tri tjedna do utrke tko zna kakve djelove donose ferrari mcm rbr lotus a i mercedes a uostalom ako padne kisa cijela teorija o tome kako tvrdje vise pasu rbr pada u vodu jer se nece koristiti 😉

hattrick

sve stoji..

fernandof1

istina 😛 ali moramo malo raspraviti 😀

given2drive

fernandof1
ma znam da se treba raspravljati inace bi umrli od dosade (barem ja) u ova 3 tjedna ali je jos prerano za prognozu tko ce pobijediiti na kojoj utrci 🙂
ps hattrick ce ti potvrditi zasto to govorim 😀

BrumBrum

Da se i ja malo ubacim 😀 A što ako ekipa iz Red Bulla kroz ova tri tjedna iskemija nešto pa smanje potrošnju mekških guma, šta ćemo onda? 😛 Onda će biti još uzbudljivije 😀

given2drive

ili ako ferrari iskemija nesto da im bolje funkcioniraju tvrdje gume + jos manja potrosnja gume (nesto kao lotus) 😛

BrumBrum

eh, kad bi svi proradili kak se spada pa da gledamo pravo utrkivanje :thumbs:

given2drive

mislim da je vrijeme da ferrari proradi onako posteno jer rbr to radi vec 3g i to skoro savrseno 😉

BrumBrum

ha čuj, što se bolida tiče Ferrari je itekako proradio, samo ih sad koče neke druge stvari (šlampavost). baš me zanima hoće li se išta značajnije promijeniti u ova tri tjedna kod ekipa.

given2drive

iskreno se nadam i to na (jos) bolje i da vise nece biti te hmmm slampavosti

Ronin

Tri tjedna je dugo i tko zna što će sve Barcelona donesti novoga u box.
U svakom slučaju nadam se da gume neće više odlučivati o pobjedniku.

fernandof1

ovom promjenom se ide na ruku dvjema momcadima..

hattrick

Ne stvrdnjavanjem harda. To bi se moglo reći tek kad bi stvrdnjavali ili ravnali komponente softa i supersofta koje su trn u oku RB i Mercedesu. Kod njih netraju ni “puni krug”. A ovaj hard im ionako već odgovara za razliku od Ferrarija koji bolje funkcionira na mekšim komponentama. Drugim riječima, mislim da Ferrari nema razloga za paniku, ionako Pirelli bira dali će biti Hard-Medium(kombinacija za RB) ili ostalo(kombinacija za Ferrari), a kako vidimo sljedeće tri utrke ide u prilog Ferrarija.

LH Mercedes

Mislis na RB i Mercedes u Spanjolskoj ili Ferrari i Lotus u Monacu i Kanadi

fernandof1

promjena je jedino tvrđi hard, ovakve su gume uvijek u monacu i kanadi, pogledaj malo 😉

hattrick

, prošle godine se u Monaku vozilo na tvrđim komponentama kao i u Kanadi. Nezaboravi da su na početku sezone donešene gume koje su cijelim komletom za jednu gradaciju mekše. Tako da kad danas promatraš globalno je mekši odabir nego prošle godine.

fernandof1

da ali su sve gume mekse, pa je onda jednako kao prosle godine 🙂

Racer 0713

Ovo unistava f1 ove gume donose zanimljivost
i nista vise…

given2drive

racer 0713
to i je berniev cilj da utrke budu sto uzbudljivije jer se s tim dize i gledanost sto opet njemu donosi pare
da su gume kao nekada a bolid bez drs-a i kers-a tu bi doslo do izrazaja tko je ustvari “najbolji” i tu bi isplivali kimi alonso i eventualno vettel i to je to 😉

given2drive

zaboravih napisati lewisa 😉

vlado

Pa nije valjda da od velike gledanost samo Bernie ima koristi? Pa i sada navedeni vozaci spadaju medju te najbolje. Sta imaju isplivat kad vec jesu i to odavno. Najbolji se uvijek prilagode situaciji. Nisu oni slucajno bili dobri ranije bez nekih pravila koja danas vaze. I da bi sada opet bili na vrhu.

given2drive

oni su jedini, osim buttona, masse i webbera, vozili bolide f1 bez kers-a i drs-a u tome je caka

vlado

Sta je caka? Moze malo preciznije? Nije mi jasno…

given2drive

a sto ti nije jasno???
tih 8 vozaca (hamilton (od 2007), alonso (od 2001), kimi (od 2001), vettel (od 2007), button (2000), massa (od 2002), webber (od 2002) i sutil (od 2007)) su jedini koji su U F1 vozili bez kers-a i drs-a
ne znam kako da ti ljepse objasnim, a crtat ne znam tako da je to najljepse sto ti mogu objasniti 😀

Andrija Domitrović

@given
2010. nije bilo KERS-a, a 2009. se malo koristio, na popis dodaj Grosjeana, Rosberga (2006) i Hulka (2010) 😉

given2drive

ok za rosberga i hulka dobro njih se nisam sjetila ali grojean je vozio 2009 kad je bio kers dozvoljen pa je pauzirao do 2011 znaci taj momak nije vozio BEZ kers-a 😉

vlado

Jasno mi je za vozace koji su vozili prije nekih promjena pravila. Ali mi nije jasno sta to treba da znaci? Da su ti stari vozaci bolji ili su novi vozaci bolji? Evo sad da te citiram “da su gume kao nekada a bolid bez drs-a i kers-a tu bi doslo do izrazaja tko je ustvari “najbolji” i tu bi isplivali kimi alonso i eventualno vettel i to je to” Sta zelis sa ovim da kazes? Nema potreba za crtanjem, teze bi to shvatio. 😛 🙂

given2drive

to znaci da ostali momci nisu vozili formulu 1 bez kers-a i drs-a i, po mom misljenju, se ne bi znali posteno preticati medjusobno. sada se uglavnom pretice kroz drs zonu i bas me zanima kako bi izgledale utrke bez njih
eto nadam se da sada shvacas bit mojeg posta 😉

vlado

Normalno da znaju, i rade to. Pa dok nije bilo tih pomagala znalo je biti jako malo ili skoro bez preticanja sa svim vozacima koje si navela. Ovi novi vozaci nisu manje sposobni od svojih starijih kolega. Pogledaj samo Pereza, Grosjeana… i Maldonado spada u tu skupinu. Najvaznije je od svega da svi koriste iste sisteme. I ne bi im nista vrjedili da nisu sposobni kao piloti f1. Tako da ne bi, po meni, trebalo sumnjati u kavalitete vozaca koji su dosli za vrjeme novih pravila. To ustvari nema smisla.

given2drive

e vidis ja nigdje nisam napisala da su nesposobni kao vozaci nego bi se malo teze prilagodili situacijama za razliku od “starijih” vozaca mladjima bi trebalo vise vremena da se prilagode (a odmah i gubili bodove) to je sve
i ne bih se slozila da je bilo malo ili skoro bez pretjecanja bilo ih je dosta, ne kao danas ali ih je bilo

vlado

Dobro, sad pises o nekim prilagodbama. Ranije si navela da se ne bi znali posteno preticati. 🙂

given2drive

aj ti mene ne vuci za jezik moze 😛
oni su mladi decki i naravno da bi se naucili “posteno” pretjecati ali bi im trebalo vremena za razliku od starijih koji imaju iskustva s takvim “stvarima” to je sve sto sam htjela reci 😀

vlado

Meni je dovoljno. 😀

given2drive

😛

Majki2111

Šteta, nisu trebali mijenjati ništa. Nisam sretan. Zanimljiv odabir guma za Kanadu. Vidjet ćemo kako će ići.

Related Posts