Jutrošnje kvalifikacije za VN Kine oborile su neslavan rekord – zbroj odvoženih krugova svih vozača zajedno nikad nije bio manji. Otkad su 2006. godine kvalifikacije doživjele reorganizaciju i podjelu na tri runde nikad se nije dogodilo da se vozi samo 200 krugova, odnosno ~9 krugova po vozaču.
Taj naizgled banalan podatak još je strašniji ako se uzme u obzir da su uvjeti na stazi danas bili idealni, a nijedan vozač nije imao značajnijih problema s bolidom. Na nekim kvalifikacijama imali smo kišne uvjete, na nekima su vozači patili od tehničkih problema pa uopće nisu zabilježili krugove. Ipak, danas to nije bio slučaj, a nedostatak akcije na stazi bio je bolan za gledanje.
Vrijedi napomenuti da je rekordni 581 krug odvožen u Brazilu davne 2010. godine.
VN Kine 2013 200
VN Malezije 2013 247
VN Australije 2013 436
VN Brazila 2012 461 VN SAD-a 2012 409 VN Abu Dhabija 2012 364 VN Indije 2012 408 VN Koreje 2012 317 VN Japana 2012 301 VN Singapura 2012 291 VN Italije 2012 274 VN Belgije 2012 299 VN Mađarske 2012 380 VN Njemačke 2012 418 VN Velike Britanije 2012 434 VN Europe 2012 308 VN Kanade 2012 435 VN Monaka 2012 334 VN Španjolske 2012 236 VN Bahreina 2012 268 VN Kine 2012 301 VN Malezije 2012 293 VN Australije 2012 323
VN Brazila 2011 397 VN Abu Dhabija 2011 335 VN Indije 2011 368 VN Koreje 2011 260 VN Japana 2011 249 VN Singapura 2011 259 VN Italije 2011 364 VN Belgije 2011 392 VN Mađarske 2011 307 VN Njemačke 2011 341 VN Velike Britanije 2011 316 VN Europe 2011 320 VN Kanade 2011 414 VN Monaka 2011 415 VN Španjolske 2011 237 VN Turske 2011 260 VN Kine 2011 312 VN Malezije 2011 274 VN Australije 2011 337
VN Abu Dhabija 2010 399
VN Brazila 2010 581
VN Koreje 2010 391
VN Japana 2010 403
VN Singapura 2010 337
VN Italije 2010 414
VN Belgije 2010 346
VN Mađarske 2010 413
VN Njemačke 2010 388
VN Velike Britanije 2010 370
VN Europe 2010 385
VN Kanade 2010 421
VN Turske 2010 359
VN Monaka 2010 466
VN Španjolske 2010 368
VN Kine 2010 343
VN Malezije 2010 351
VN Australije 2010 397
VN Bahreina 2010 299
Anketa

interesantno je sto je Lewis rekao na presici da je Kimi u najboljoj poziciji
Koliko znam gume su potrosni materijal. Nek ih daju neogranicemo i neka drze barem 20 krugova pa nek momcadi slazu strategije.
Evo kako bi ja proveo pravilo. 1.Da svaki vozac mora odvoziti Q-1 najmanje 8 krugova na dvije komponente. Q-2 najmanje 4 kruga na dvije komponente Q-3 najmanje 4 kruga po izboru tima. 2.Svaki tim moze zamjeniti jedan komplet pneumatika za utrku ukoliko se plasirao medju prvih 5 ali ih ne moze koristiti za start utrke. 3.Propisati pravilo da se za start utrke moraju koristiti pneumatici koje je tim koristio prilikom najbrzeg kruga u Q-3. 4.Da se kazni vozac sa 5 pozicija na startu utrke koji nije napravio kvalifikacijsko vrijeme. I evo borbe za prvih pet i nagrade u novom setu… Read more »
Idi kod bernija i reci mu
jednostavno dati ljudima više setova guma za kvalifikacije i oni će više voziti. ovako se gume čuvaju kao da su od suhog zlata pa i malo više
I zabraniti grijanje guma u boxovima prije izlaska na stazu.
Uvesti 107% za svaki dio kvalifikacija. Ako netko ne napravi vrijeme u bilo kojem dijelu kvalifikacija nije odradio 107% i ne moze ucestvovati u utrci. Pa neka ne voze ako nece. To bih ja uveo.
Vidiš, sasvim dobra ideja… Ok, možda ne baš izbaciti ga iz utrke ali svakako start sa začelja… Pohvala za ideju, još da je to nekako spomenuti Berniju… 🙂
me, decki, nije da oni nece vozit. oni vole vozit, ali kako ce onda u utrku s jednim novim setom guma i 5 podrapanih
Od svega ponuđenog, najbolje rješenje bi bilo uvođenje dodatnih setova samo za kvalifikacije, a utrku startati na novom setu, naravno identičnom onome na kojem je ostvareno kvalifikacijsko vrijeme. Tada bi ekipe opet, ako ništa drugo, kao nekada davno koristile i same kvalifikacije za određena testiranja i poboljšanja pa bi barem gledali više vožnje…
kopiras hehehe 😛
sorry nisam vidio da je već napisano, tek sam poslije čitao komentare… ali to je samo pokazatelj da znalci slično razmišljaju 🙂
😉
…ako se mene pita: oblik kvalifikacija, odabir guma, točenje goriva… sve kao 90-tih. DRS neka ostane, KERS u reciklažno dvorište.
@Vetma
hvala na trudu, lijepa analiza, slide. pohvala.
što učiniti? nisam pametan, ali jadno je bilo gledati sve ove treninge , a kvalifikacije posebno. pa ptičica nije izletjela iz boxa 10 minuta po svakoj rundi, a i više. očaj.
što je to bilo? šah? kome će živci popustiti? pa, da li oni razmišljaju da se ljudi rano bude i gledaju praznu stazu? ludo!!! neznam, nisam pametan!!! sorry!
Strašno već sad nakon tri kvalifikacijske runde , imamo dvije runde s najmanje krugova u zadnje dvije godine .
Trebaju talijani poboljšati kvalitetu guma pod hitno , ovo je patnja za ljubitelje F1 koji nemaju kaj vidjeti od kvalifikacija.
Mislim da je najbolje vratiti stari sistem,kada izadjete sami na stazu,imate dva kruga,onaj drugi se meri i eto poredka.
Sutra ce Kimi Raikkonen pobijedit!
Dodatni bod za PP i eventualno bod za najbrži krug meni djeluju kao dobra ideja.
Ma ja bi sve njih na prvo drvo i po kratkom postupku, jelte
Ovo je danas bilo dno dna. Stvarno sramota za najbolji i najveći auto (moto) sport na svijetu. Nešto tako dosadno nisam dugo gledao, a tek pravu pljusku su doživjeli Kinezi na tribinama. Ja sam glasao za opciju 4, ali svakako treba uvesti u pravilnik da vozač mora zabilježiti u svakoj rundi vrijeme.
treba smanjiti runde na 4 minute da traju pa da vidiš kako bi vozili 😀
zadnjih se nekoliko godina dogodilo puno promjena u Formuli 1, neke pozitivne a neke cisti promasaj….ove Q od jutros su cista lakrdija i nastave li ovako ne triba ih ni odrzavat…nego izvlacit sibice pa ko duzu starta prvi! bar ce bit zanimljivije…jer sta je sljedece? smanjit broj krugova u utrci ili smanjit brzinu bolida da se ne trose gume i necemo se ni okrenit gledat cemo KARTING!
a skoro..od slijedeće godine imaš motore za skutere montirane na “F1″… više akcije će bit u mom akvariju
je….dogodine u F1 nova momcad PIAGGIO !!
Ma dajte decki jeste li vi ikad vozili Fiat uno 1.4 turbo ie,mali auto 900kg,327ks,max brzina 270km/h,e a sad zamislite F1 bolid tezak skupa sa vozacem i punim tankom 450 kg,boga pitaj koliko ce imat ks,a mislim i da ce mu max brzina biti preko 270km/h
5 krugova minimum u svakoj rundi .
Po meni treba napraviti kombinaciju 3 stvari koje su u anketi navedene: 1. Promijeniti kvalitetu guma 2. dati dodatne setove guma za Q i 3. davati bodove za prvih 5 mjesta u kvalifikacijama…to bi začinilo Q i onda bi imali utrku i u subotu i u nedjelju…
Zašto ne vratiti stari sustav kada je u top 10 svaki vozač radio po jedan krug? nema problema sa ometanjem, gledatelj može vidjeti svakog vozača kako vozi i gdje radi greške, i veći je pritisak da se odradi taj krug kako treba. jedino je problem kad je vrijeme promijenjivo. Ovo nastojanje da se kvalifikacije pretvore u mini utrku je jednostavno ne gledljivo. Dapače, znaš da ne funkcionira kad je jedini način da znaš tko što radi da buljiš samo u live timing. U prijenosu vidiš eventualno jednog do dva vozača, što je bilo posebno izraženo danas kad smo pratili samo… Read more »
Q1 smo morali čekat 8 i pol min da netko izađe na stazi. Ovo je cirkus što pirelli radi sa gumama. Mekše gume ne traju ni jedan krug a gume već gube performanse. Po meni bi trebali poboljšati kvalitetu guma
Meni je najbolje bilo dok su se vozila samo dva kruga.
Jel se sječa tko koje je to sezone bilo?
2013. u Kini 🙂
2005. do vn Monaka.Dobro kaže rocky,u ovo se pretvaraju kvale,ali ne s pravilnikom,nego s gumama.
Ovo su bile kvalifikacije di su se natjecali tko će manje krugova odvest a ne izboriti pole.
Ma neka poboljsaju mjesavinu guma i problem rijesen,ovo sa gumama je vise preslo svaku granicu,cirkus!!
Vratit sva pravila koja su vrijedila u posljednjoj sezoni prije Pirellija. Stotinu puta sam do sada napisao i opet cu. Ta sezona prije Pirelija je bila super zanimljiva,iako tim za koji navijam nije bio prakticki nigdje cijelu sezonu,svejedno sam uzivao gledajuci. Mogu zamisliti da ako je meni sezona bila ok.,da je jos zanimljivija bila navijacima ciji su se puleni borili do zadnje utrke! Sve iza te sezone je silovanje situacije i zdravog razuma!
Samo uvesti gume za kvalifikacije i dozvoliti nove setove za utrke . To je sasvim dovoljno da gledamo spektakl 🙂
Kvalitet guma ravan nuli + Ogranicen broj setova pneumatika….I onda se,kao,svi cude zasto je odvezen rekordno mali broj krugova?!Jer ovo sto trenutno gledamo nije Formula 1,nazalost!Vise me podseca na trke izdrzljivosti…Zato su i kvalifikacije obezvredjene do te mere da je se doslo do paradoksa da je vaznije sacuvati pneumatike za trku,nego zauzeti bolju startnu poziciju???Resenje,vrlo jednostavno…Najpre,drasticno poboljsati kvalitet,zatim povecati broj setova pneumatika i…Ukinuti pravilo da prvih 10 moraju startovati na pneumaticima na kojima su zabelezili najbolje vreme…Ako zelite vise odlazaka u boks,vratite dolivanje goriva,smanjite rezervoare na bolidima…I to je to!Vratimo se onome sto Formula 1 jeste – trkanje najbrzih vozaca,na… Read more »
samo gume gume gume…. ništa više… pa ne mogu hajvani dati gume koje se raspanu u PRVOM KRUGU!!!!! i onda kažu utrkuj se?? kako??? na felgama???
Vratiti single lap qualifying 😀 Više ionako ni ne voze, zbog guma koje ne dozvoljavaju više od jednog kruga.
pa nemogu vise krugova ni odvozit,jer onda nebi imali guma za utrku kolko se trose 🙂
Meni osobno se sviđa ideja po kojoj bi vozač u svakoj rundi morao zabilježiti vrijeme, ali vrijeme ostvareno unutar 105% prvog vremena iz Q1 da se ne bi mudrijaši vukli po stazi 60 na sat cijeli krug 😀 Ako mogu Marussia i Caterham mogu i ostali. Tko ne odvozi kaznio bih ga sa recimo +5 mjesta, a ako ima tehničke problem obično to i završi sa sličnim kazna zbog promjene mijenjača, motora…
Našlo bi se tu još kojekakvih situacija, ali evo prijedlog ugrubo 😀
A zašto nebi uveli još neke novotarije poput padobrana umjesto kočnica hahahahha.
Pa šta fali čistom utrkivanju spoj čovjeka i stroja ali ne nije dovoljno to gledaju samo istinski navijači treba čim više gluposti da vi bilo zanimljivo….
Mislim da je su ključni faktor gume. Degradacija ovih guma je prevelika,i jednostavno vozači i momčadi ne žele trošit setove guma na nepotrebne krugove. Kad se poboljša kvaliteta guma povećat’ će se i broj krugova.
Nagraditi onoga tko osvoji pole sa 5 bodova i uvesti kvalifikacijske gume.
uvesti kvalifikacijske gume, znaci potpuno novi setovi guma za utrku. onda bi bilo 100% u kvalama.
ali neka ostanu onakve kakve vozac imao taj krug znaci ako je odvozio na softu u kvalifikacijama onda neka i strat na softu samo friskim 😀
upravo to sam i mislio 😀
Ovo s kvalifikacijskim gumama bi bilo dobro, ali i opcije 2) i 4) 😀
Pitam se pitam zašto aaaaa znam gume ahahhaahhahhahhahaahha glavna tema u “F1”