Novi V6 1.6 litreni motori, koji na snagu stupaju u 2014. godini, ne bi trebali biti puno slabiji od svojih prethodnika. Sofisticirani sustav za obnovu energije (ERS) nadoknaditi će snagu, a isto je potvrdio i Rob White, šef Renaultovog odjela za opskrbu motorima.
“Današnji motori razvijaju oko 750 konjskih snaga.” kaže White za današnje V8 motore. “U kvalifikacijama, s visoko učinkovitim ERS-om doći ćemo vrlo blizu tog iznosa (s V6 motorima op.a.).”
“U utrkama, s određenom potrošnjom goriva, taj broj će se smanjiti na 500 do 600 konjskih snaga.” kaže Rob White.
Druga bitna promjena je promjena sedmostupanjskog mjenjača s osmostupanjskim. Međutim, fanove najviše brine situacija oko zvuka motora, koji možda neće biti toliko moćan kao današnji V8. Ali Rob White uvjerava da su takve tvrdnje neustanovljene.
“Briga je neustanovljenja. Novi motori su glasni i zvuk opravdava formulu 1.”
Također, White je dodao da se trenutno raspravlja o mogućnosti testiranja novih motora, što bi, dakako, jako pomoglo momčadima.
“Nadamo se da ćemo uravnotežiti troškove činjenicom da ćemo imati stabilna pravila narednih sedam godina.” kaže o momčadima koje se žale na prevelike troškove.
Za par godina će imati bolide kao u Flinstonesima, šuplji pod i trč, trč…yaba daba dooooooooooo!
Pola vas nezna prvo procitat tekst nego samo citaju druge komentare..u tekstu nigdje nepise stvarna snaga motora nego da ce u nekim uvjetima imat tu konjazu a to ce najvjerojatnije bit kada ce se ili stedit gorivo ili prolazit kroz treninge..a na vrhu teksta pise da ce sa ovom dodatnom “opremom” vjerojatno imat oko 700-750 konja..i jos 8 brzina pa ak sklepaju getribe kak treba brzine im nece falit..mozda taj zvuk ali i to ce se zaboravit cim cirkus pocne..a s druge strane ako vas to tolko nervira i brine jednostavno stisnite mute na daljincu i upalite u pozadini v8/10/12… Read more »
Izgleda koda je to novi motor za clia RS a ne za F1.
Ništa neće nadmašiti savršenih 10 u V formaciji, kako mi fali taj zvuk……
1991 Honda 3.5 l V12 780 ks, bez kers, ers, rip F1 motori, rip Ayrton Senna http://www.youtube.com/watch?v=uPR2U8yI0ek
http://www.youtube.com/watch?v=nEjkjQam6_A&list=PL726A84A873F3782C
http://www.youtube.com/watch?v=krPR2sWNTzw&list=PL726A84A873F3782C
Usporedbe zvukova motora:
http://www.youtube.com/watch?v=y3QG8V5BkME
Prerano je još sve to da bi sudili kako će to sve skupa izgledati (i zvučati :D) Možda bude dobro. Nije ovo prvi put Formuli 1 da doživljava ovako drastične promjene, dapače, doživjela ih je jako puno i nije nikad propala. Ja se veselim promjenama u nadi da ćemo gledati nešto novo, volim čitati i pratiti novosti tokom zime i to sve skupa mi spada u F1 spirit. Samo se sjetite koliko je ljudi plakalo kad se ukinulo dolijevanje goriva. Sjećam se kako su Blažićko i Novak plakali na VN Bahreina i govorili biti će teški ko brodovi. Tko to… Read more »
I onda kažu da se Newey ograničava, pa da su dozvoljeni motori ne na limitu nego onakvi kakvi su bili pred 10 godina Ferrari i Mercedes bi pojeli Neweyu aerodinamiku za doručak.
ja ipak vjerujem u njihove izračune. pa nisu oni djeca. znaju što su napravili i kakvi će bolidi biti. ići je jako brzo i dalje i mi ćemo ih s oduševljenjem pratiti. Osobno, žao mi je što se dosta često nešto zabranjuje i određuje pravilima. Voli bih da imaju više puno više slobode u pravilima i u konstruiranju bolida. i da vrate testiranja na neku prikladniju mjeru, ovo nije dobro. kad pogledamo da neki serijski cestovni automobili/bolidi, koji ipak mogu dobiti reg. pločicu, imaju i po 1.000 konja, onda mi ovo nije u redu. sport uopče ne treba ograničiti, nego… Read more »
Rest in peace Formula One! You were great while you lasted! :placko:
smanjiti snagu sa 750 KS na 500 do 600 je velika razlika i velika degradacija…imam blagi osjećaj da sve ide u smjeru uništenja ovog sporta. šteta…
Šta ovaj priča? Sjetite se bolida i zvuka klanja mačke s ktaja 90-tih. Tada su im narezivali gume da bi ih usporili. Ne vidim neki smisao u F1 raditi motore na minimalnom limitu dozvoljene snage i onda stvarati sekunde prednosti s hrpom blesavih zakrilaca rupica, grbavih noseva po bolidu, ili npr koanda efekta, kao da je to nešto novo. Tako se zrak uvijek ponašao. Danas bolidi lebde po stazi, umjesto da žderu asfalt i šire zastrašujuće zvučne valove!!!!!!! Bolje bi bilo da naprave još jednu verziju F1 s elektro motorima. To bi bilo poštenije. Pa kada jednog dana nafta presuši… Read more »
Jest da je to smece elekto ovo elekto ono, ali pazi ovo da su na stazi oba bolida jedan na benzin i jedan na elektromotor iste snage i recimo da se vozi limitiran broj krugova na stazi (doke elektro motor moze izdrzati) benzinac bi izgubio. Iskoristivost elektro motora je gotovo 100% dok benzinci daju najvise tek na visokom okretnom momentu.
Ovi turbinasi ce biti brzi nego ovogodisnji bolidi u to sam sigurn, barem u kvalama dok za utrku nisam sigurna kako ce to funkcionirati restrikcija goriva.
već se radi na formula E seriji 😉
Hoću F1 i 2005 godine 🙁 🙁
Kvalifikacije: 1000 KS
Utrka: 850-900 KS
Pa neka pobjedi tko ima veća mu… a ne ovo ČUJ “500 do 600KS” sramota !!!
Kad se sjetim te 2005 te jeza me prođe. Ovo danas je jos ok a za sutra
nisam bas siguran 🙁
ma samo cekam da pređu na dizelske dvolitrene masine sa 140 ks. ovo je prelose sta oni rade sa najboljim sportom na planeti.
U pravu si, onda će napokon i Volkswagen moči u F1! 😀
O Bože…s 750 na 500 i to nije puno? Pa to je smanjenje za 33%!!! A o zvuku neću niti pričati. Ako ga i bude puštat će ga s razglasa ili iz TV studija kako bi uljepšali gledanje i nama mazali oči! Od sad te nove motore zovem “zelena maca” (štedljiv, ekološki osvješten i može se koristiti na skuterima!)….
Pocet ce se prilazit kroz o rouge ka sta je webber alonsa 2012. lagano se namistis i okolo
2011. 2012. Je Alonsa Grozni eliminirao odma na startu.
http://www.youtube.com/watch?v=E6a2bSH_lqQ
falia san godinu nez sta mi bii
Glupost. Štednja na krivom mjestu. Dok se u svim sportovima podižu granice i uvijek ide naprijed, F1 jako stagnira po tom pitanju. Više praktički nema mehanike,samo elektronika,uskoro budu roboti vozili ili klonirani ljudi. Ljudi moji pa to je F1 !!! Pa samo ime govori vrh vrhova, pa to se moraš naježiti kada gledaš preko ekrana, a da ne govorim uživo. Nekad je na Tv bila emisija: brže,više,jače. To je moto sporta i uvijek će biti. Ma kakvi razlozi bili ne može mi nitko reći da je to u redu i točka. Kako mogu bolidi koji su aerodinamikom bolji od prethodnih,… Read more »
slažem se, tko nema dovoljno love da se natječe nek ide u niže kategorije i problem riješen, koje pi*ke materine će nam caterham, marussia i slični koji će se pojavljivat..
Ima li igdje slika kako ce bolidi izgledati sledece godine? 🙂
još ni momčadi ne znaju 😀
Hahahahahah dobar dobar 😀
Hoće li ti turbo motori htjet upalit ako bude na kojoj stazi hladnije?
uzivajmo jos u ovoj 2013 sezoni sa pravom formulom…vec 2014 pocinje karting takmicenje. 🙂
nevjerojatno, V6 turbo je trebao biti jaci od prethodnog V8 i to puno jaci, nezaboravimo turbo eru koliko su bili jaki ti motori
Ukoliko se ne varam,imaju ograničenu količinu goriva.I to je jedan od razloga. Snaga motora,između ostalog, ovisi i o visini tlaka prednabijanja. Na žalost,puno restrikcija. Inače nebi bilo nikakvih problema postići snagu ondašnjih motora.
Nema ti to nekakve velike veze sa onim turbacima iz “turbo ere”. 🙂
Ovi su puno uškopljeniji, jedina sličnost je ta šta imaju turbinu… @...
još da budi TDI motori pi**a im materina..
1.6 ccm,V6,600 ks
hmmm…nesto mi puno sestica…Bernie potpisao ugovor ali s kime??? 🙂
sa vragom hehehehe
Na to sam i aludirao 🙂
Mada mi i Bernie onako malo baca na…samo da mu je rožiće stavit! hahaha
Da zvuk ce biti brutalan-nesto kao mlin za kavu u kombinaciji s ekspres loncem 🙂 Ma daj molim te… Godina 2038. Bernie odlucio da ce za pogon svih momcadi biti zaduzena njemacka Varta koja isporucuje baterije snage 450 kW,a momcadi mogu dodati jos jednocilindricne benzinske motore zapremnine 50ccm koje ce koristiti za hladenje silnih baterija i/ili m.da vozacima jer ce rupe za hladenje biti zabranjene,po prvi puta u F1 ulazi novi dobavljac motora-“Tomos”,a Michenil se vraca u F1 s gumama Energy saver. Nova pravila nalazu takoder da se svi bolidi oboje u zeleno i imaju logo nove akcije “Sacuvajmo bjeloglave… Read more »
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hahahaa
Zar ce zivjeti još 25god Hrvatski zet 🙂
Pardon bivši HRV. zet hahahha
Ovaj clanak je masakriran, gdje je ostatak!?
http://motorsport.nextgen-auto.com/Renault-F1-reveals-their-2014-turbo-V6,56844.html
Nije mi jasno da ne mozete sve prevesti…
DA…AL NIJE TO TO…MOŽDA ĆE SE PALITI KLJUČEM…..A JOŠ ŽMIGAVCE KAD DODAJU…
http://www.youtube.com/watch?v=2pcRRk0msas
Ja bih da im daju da prave ovakve motore 🙂
Salu na stranu mislim da bi bilo dobro kad bi barem dosli dobri stari V10 ili V12!
na raznim portalima se pojavila informacija da honda već tajno radi na turbo motoru za 2014. a pritom im je suradnik gilles simon (nekadašnji ferrarijev prvi čovjek za motore). u svjetlu nove “ljubavi” mercedesa i mclarena (kupnja lewisa pa lowea), ne bih imao ništa protiv da se mcl vrati hondi…
a steta sto ce biti manja kubikaza i konjske snage…ali u svakom slucaju sezona ce biti zanimljiva…samo neznam koliko ce snage nadoknaditi ERS to me zanima ako tko ima odgovor nek napise
Vecu kubikažu ima mojaa bmw kocka od te nove formule 2014
“Briga je neustanovljenja. Novi motori su glasni i zvuk opravdava formulu 1.”
kakva je ovo recenica… 😛 briga je neustanovljena… ako ej ista ustanovljeno to je briga da ovi motori nece biti posebno lijepo zvucni niti ce evo imati i dovoljno snage… stvarno ustanovljena bedastoca… a navijacima pokusavaju prodati jaja pod bubrege…
jbt veću brzinu postižu u moto gp, nego što će ova f1 :/ di su oni stari dani sa V10 sa preko 350km/h 🙁
nevezano za temu, ali sutra ce valjda biti video prijenos testiranja.. zivi bili pa vidjeli..
http://www.viponlinesports.eu/sports/formula-1.html
U tim nesretnim prazninama između te 3 ispušne cijevi sa svake strane motora fale još 2 ispušne cijevi…onda je to F1 motor…
100KS razlike nije malo jedva ce i 300kmh vatat
Da, tko zna oće li se moć pokrenut uopće 😀
150KS i taj V6 je takva bedastoca.
a trebao bi hvatat dosta , ipak ce to biti turbo motor
i onda ground efekt
kakav biturbo na 1.600 cm druze moj ? 😀