Upotreba DRS-a
Iz sigurnosnih će razloga od ove sezone aktivacija DRS-a biti moguća samo na za to dozvoljenim mjestima u kontekstu pretjecanja, a ne kao prethodno kada se DRS u kvalifikacijama mogao koristiti na gotovo bilo kojem dijelu staze.
Zabranjena aktivacija dvostrukog DRS-a
Mercedesov inovativni sustav koji je prošao kroz rupu u pravilima jer ga ne aktivira vozač nego DRS (kojeg, pak, aktivira vozač) – od iduće godine je zabranjen..
Zakrivljeni nosevi
Momčadi imaju opciju riješiti problem estetskog izgleda svojih bolida sa novim pravilom koje će omogućiti da se nepopularne grbe koje smo imali prilike gledati prošle godine stanje, odnosno ispeglaju. Popularno nazvana „tašta ili čedna“ ploča sada će se moći iskoristiti kako bi pomogla momčadima u stiliziranju noseva bolida.
Crash testovi
Kako bi bolidi Formule 1 bili još sigurniji ove godine su „crash“ testovi još zahtjevniji posebice kod strukture bolida i monokoka. Nadalje, svaka šasija koju momčadi proizvedu odsada će morati izdržati i statičko opterećenje.
Policijski sat
Policijski sat odnosno vrijeme koje momčadi smiju provesti u paddocku sada je produžen sa šest na osam sati za četvrtak navečer. Broj iznimaka zato je smanjen, te će sada momčadi umjesto dosadašnje četiri iznimke na koje su imale pravo imati samo dvije iznimke.
Testovi prednjeg krila
Za 2013.godinu testovi pregiba prednjih krila biti će još stroži kako bi se umanjila mogućnost fleksibilnog rada karoserijom koja se koristi kako bi se poboljšale aerodinamične performanse.
Minimalna težina
Minimalna težina bolida i vozača porasla je za dva kilograma te umjesto dosadašnjih 640 kilograma sada iznosi dva kilograma više, a sve to kako bi se kompenzirala nešto veća težina ovogodišnjih Pirellijevih guma. Obavezna raspodjela težine također je prilagođena.
“Viša sila”
Ovo pravilo nazvano viša sila dodatak koji se odnosio na zaustavljanje bolida na stazi tijekom kvalifikacija sada je izbrisano iz pravila. Za 2013. godinu svaki bolid koji se zaustavi na stazi mora imati minimalno jednu litru goriva u sebi zbog istraživanja, plus još dovoljno goriva za povratak do boksa. Prošle se sezone u dva navrata dogodila ovakva situacija, te bi se sa novim pravilom trebala izbjeći.
Kvalifikacije
Nije aktualna promjena pravila već prilagođavanje situaciji u kojoj će zbog smanjenja bolida na stazi kojih će umjesto dosadašnjih 24 biti 22 te će samim time umjesto dosadašnjih sedam ispadati šest bolida prvoj i drugoj fazi kvalifikacija.
Naknade za sudjelovanje u prvenstvu
Revidirane su naknade koje momčadi moraju platiti kako bi mogle sudjelovati u natjecanju. Red Bull kao konstruktorski prvak mora platiti 500 000 američkih dolara za sudjelovanje te još 6000 dolara za svaki osvojeni bod tijekom 2012.godine. Svaka druga momčad dužna je platiti 500 000 američkih dolara za sudjelovanje te još dodatnih 5000 dolara za svaki osvojeni bod tijekom 2012.godine naravno ukoliko se žele natjecati u Formuli 1.
Ako nista drugo barem bolidi vise ne bi trebali izgledati kao cudnovati kjunasi
Kada krajem 2013. prvenstvo bude osvojio Mercedes, morat će platit 700 000 $ + 10 000 za svaki bod (zato što će Lewis biti prvak)!
Vau! Koja mašta! Ajde neka i veća su se čuda događala! 🙂
NISU BITNA ČUDA, NEGO NEKI OSJEČAJ
Sviđaju mi se nova pravila pogotovo za prednja krila za noseve i za kvalifikacije…bit će jako zanimljivo u ovoj sezoni…jedva čekam
Dosta “sitnih i kozmetičkih” izmjena, ali ništa posebno. Treba izdvojiti dvostruki DRS i korištenje DRS-a u treninzima i Q-ima. Sve u svemu mislim kako nas čeka dosta slična sezona kao i u 2012. nadam se samo kako će biti i jednako zanimljiva!
Svake godine neka nova glupost
zasto momcadi moraju placati osvojene bodove? zasto se njima ne placaju bodovi koje osvoje? ne kuzim… znaci, ako momcad 5 utrka prije kraja osigura oba naslova cilj im je ne voziti utrke a pogotovo ne osvajati bodove jer ce ustedit milion dolara novaca :p
izgleda da Berni treba još nakupit malo love prije nego ode !
samo mi se svidja kod FIA-e sto nisu naklonjeni jacim ekipama i nikome za sve vrede ista pravila i jos pomazu slabim ekipama da dostignu do vrha….zadnje cetiri godine su odradite fenomenalno nije bitno tko je na kraju prvak ali je bitno da se nikad nezna tko bi mogao pobjediti….
Oce li ove sezone bit zabranjen gumeni nos,ka sta je ima Red Bull?
Zasto? Inace ne navijam za rb ali ne vidim zasto bi to trebalo ukinuti ( osim sto neki vide da se tako opet zakine rb i smanji dominacija) bitno da je u granicama fleksibilnosti. A od cega je napravljen kakve veze. Jer guma je sigurno bolja od plastike ( karbona) prilikom udarca.
http://i.imgur.com/3cBYM.gif
Ja također nemam ništa protiv toga,imaju Adriana Neweya,ne gube oni ništa,već ostali timovi što ga nemaju!
Znači smije ostat ona “stepenica” na nosu,tj. nije ju obavezno “ispeglati”?
Znači da nas još uzbudljivia sezona čeka… 😉
Slažem se sa svime ! 🙂
Zanima me pravilo “visa sila” sto se tocno promjenilo. Zar nije i prosle god bilo da se mora bolid na svoj pogon vratit i biti litra goriva za provjeru???
pretpostavljam da ako se bolid zaustavi na stazi radi nekog problema mora imati litru goriva, plus jos koliko bi mu trebalo do boksa da je nastavio vozit….
Pa da ali jel to nije bilo i prosle god? Znamo da je rb stao zbog “vise sile” ali u biti nisu imali dovoljno goriva. Jesu se promjenile kazne u vezi toga pravila?
To je pravilo vrijedilo i prošle godine, osim ako gospodin Šurbek nije pogriješio u pisanju. Točnije, lani je u bolidu trebalo biti dovoljno goriva do boksa, a izmjena pravila kaže da je potrebno gorivo do boksa plus jedna litra goriva. Nisam siguran više 🙂
Ovako, dosad se moglo dogoditi da se zaustavite na stazi i onda krenete objašnjavati FIA-i što je pošlo po zlu i ako procjene da je u pitanju “viša sila” – mogli su vam dati propusnicu i ipak bi startali sa zarađene pozicije. Odsad je aktivno pravilo da praktički nikog ne zanima gdje ste zaustavili bolid i zašto. FIA će mjeriti koliko je goriva potrebno za dolazak natrag u boks i ako se zaustavite na stazi morat ćete u rezervoaru imati 1 litru za testiranje + onoliko koliko je izmjereno da je potrebno za dovesti bolid do boksa. Teoretski, na kraju… Read more »
Jel zna netko koja momcad prva prestavlja bolid?Jedva cekam da vidim kako ce izgledati bolidi.Jos “samo” 64 dana
Za sada McLaren,31.1. 😉
A Ferrari i Sauber 2. Veljače 😉
Imaš Force Indiu 1.2. 😉