Pirellijevi stručnjaci vjeruju da su momčadi spremne za puno agresivnije komponente koje će se koristiti u novoj sezoni Formule 1.
U stalnom nastojanju da utrke Formule 1 učine zanimljivijom, Pirellijevi inženjeri za novu sezonu pripremaju novu konstrukciju, te još mekše komponente guma. Glasine o novim, agresivnijim gumama, potaknule su otvaranje rasprave o prevelikom utjecaju guma na samo utrkivanje na stazi, čemu smo svjedočili u prvih sedam utrka protekle sezone.
Međutim, u Pirelliju smatraju da su momčadi sada puno spremnije u odnosu na prošlu godinu.
“Sve su momčadi tijekom 2012. naučile kako pravilno koristiti naše gume. Činjenica jest da su bolidi puno manje proklizavali, što znači da su se momčadi naučile nositi s gumama. Proklizavanje kotača je najgore jer se guma u tim uvjetima prebrzo troši i zagrijava, te se u vrlo kratkom roku počne raspadati,”, rekao Pirellijev tehnički direktor Maurizio Biocchi.
“Momčadi su počele razmišljati o tom fenomenu, pa smo na treninzima mogli vidjeti bolide sa infracrvenim senzorima koji prate ponašanje guma na svakom dijelu staze. Spomenuta testiranja pružaju najvažnije informacije vezane za proklizavanje guma i zapravo su zaslužna za najveću razliku.”
“Zadovoljni smo napretkom i sada namjeravamo biti agresivniji u izboru komponenti kako bi momčadi natjerali na korištenje strategije sa više ulazaka u boksove.”
Podsjetimo, momčadi su na treninzima uoči posljednje utrke u Brazilu imale prilike isprobati nove gume za 2013.
OK, neka idu češće u box ako se smatra da je tako zanimljivije, samo da se ne ponovi ona farsa sa degradacijom guma iz prve polovice sezone. Niti jedna ekipa nije skužila kako su se gume trošile pa su svi išli “k’o po jajima” u strahu od onog cliffa. Ne sviđa mi se to. A i sumnjivo mi je.
Meni je vise muka od ovakvih stvari…Stvar je vrlo jednostavna…Zelite vise ulazaka u boks – vratite dolivanje goriva…A sto se guma tice,postavite sebi pitanje: “Sampion F1 treba biti: a) Najbrzi vozac odnosno bolid ili b) Vozac odnosno bolid koji najbolje cuva gume…” Moj odgovor je pod a),kome treba ovo drugo,tu su trke izdrzljivosti ili neke druge kategorije…Cak sta vise,vratio bih nekadasnji format borbe za pol poziciju u trajanju od sat vremena,a ne kao sada da se desava da pojedine ekipe ne izvezu niti jedan krug u Q3…Ako nista drugo,slazem se sa idejom o posebnim “kvalifikacijskim” pneumaticima,a u trci neka svako… Read more »
Sta mislis da li je F-1 rezervisana samo za one hardcore fanove? Koji se bas dobro razumiju u taj sport? Ja mislim da nije. Upravo suprotno. Ogromna vecina gleda f-1 nedeljom uz pivu, kao razibrigu. Njih samo zanima da se nesto desava, da je mnogo akcije i drame. Nista vise. I upravo zbog toga se pravila mjenjaju da se razbije monotonija koju vide gore navedeni ljudi. Za nas koji smo malo blize tom sportu nikad nije dosadno. Nije bilo dosadno ni onda kad su za ovu vecinu utrke djelovale kao zestoka debilana. I dzabe sva kritiziranja tih promjena kad drugacije… Read more »
Delom,ima istine u tome sto govoris…Ali,opet sa druge strane,ako “znas” da postoje vozaci koji,zbog “ovakvih” Pireli pneumatika nisu u mogucnosti da voze na limitu,vec moraju da “koriguju” svoj vozacki stil,zapitas se kuda sve to vodi…Biti svestan da posedujes najbrzi bolid,a da nisi u mogucnosti izvuci maksimum,priznaces,deluje prilicno frustrirajuce!Reci cu i ovo…Trenutna pravila su takva da favorizuju vozace sa “prefinjenim” vozackom stilom…Da je situacija sa pneumaticima drugacija – da su izdrzljiviji – danas definitivno ne bi pricali o “ravnopravnosti” izmedju Luisa i Dzensona…Hamilton bi bio “miljama” ispred Batona…Ubedjen sam u to!Ali dodacu i ovo:”Pravila vaze za sve!Kakva god da su!”
Da, ali zar se oni najbolji opet nece prilagoditi? Jer najjaci su oni koji se mogu mjenjati i prilogoditi nastaloj situaciji.
Ne kazem da na nekog dobrog vozaca nece negativno uticati neka od pravila. Ali opet dolazim do zakljucka da samo najbolji mogu da se prilagode.
Isto tako moze se pricati o vozackim stilovima, mozda neko vise preferira Buttonov “njezni” stil voznje, a neko Hamiltonov agresivni stil, to je sve subjektivno.
Na kraju je vazno da nikada los vozac nece biti prvak. Uvijek ce onaj najbolji (naravno uz dobar bolid) isplivati na povrsinu.
sto se tice guma, nije bitno je li to najbrzi, najruzniji bolid ili je u pitanju dobar vozac… to nema nikakve veze sve dok je jedan dobavljac guma i dok bilo kakav pobjednik vozi na Pirelli gumama.. uvijek neko mora biti prvi, uvijek neko mora biti sampion a taj je na Pirelli gumama.. to je bitno za Pirelli, reklama…. najbolje vrijeme na kvalama, najbrzi krug na stazi nije bitno ko je napravio, bitno je da sve one kamere snime Pirellijeve gume na tom bolidu…. mene sto se tice, volio bih konkurenciju medju gumarima, i F1 mi je bila zanimljivija dok… Read more »
Odlicna vijest. Tako i treba. Sto vise odlazaka u boks to bolje tj. zanimljivije. Neka se pokaze koje ekipe imaju najbolje taktike i koliko ce pogresne odluke biti placene.
Momčadi su spremne? Neznam baš. Što znači “agresivnije ” gume u prijevodu? Nepostojanije, brže raspadajuće , preosjetljive. Opet će biti kuknjave i priče samo oko guma. Taman se je drugom dijelu sezone posložila situacija da gume više misu presudni faktor, kad evo njih opet. Dobro da ne počnu bacati recnedlje po stazi.
Vratite nadolijevanje goriva pa će veći broj odlazaka u box imati smisla.
ma bitno je da se prica o gumama tj o Pirelliju… a rezon obicnog covjeka kad ode da kupi gume za svoj auto razmisljace na nacin “pa kad daju da prave gume za F1 i one zujalice pune snage i brzine sigurno prave dobre gume i za moj automobil”…
PIreli u 2 godine,su donjele bol,suze i mnogo toga sto ne valja
Navijam za Vettel,ali nije bitno da gume budu neprocijenjive i da nekad kao kini izgube dusu
bitno je budu dobre i da one ne odlucuju o pobijednicima utrka vec da odlucuju vozacka sposbnost
Ciste gluposti agresivne gume ce samo napraviti konfuziju u ekipama i takticarima opet ce se u kvalifikacijama stediti gume a ne ganjati pole i pozicije u Q1 a inzenjeri ce biti na jos vecim mukama jer se svaki bolid nece jednako ponasati na istim gumama i nece ih jednako trositi to je po meni umjetno bolje da im daju neograniceni razvoj motora pa da pobjeduju najbrzi a ne oni koji najbolje cuvaju gume
Još je prerano za bilo kakve prognoze, ali moje mišljenje je da se neće puno toga promijeniti jer se bolidi neće puno mijenjat u odnosu na prošlu sezonu. Sve ćemo vidjeti kada počnu prva testiranja.
Nevidjena glupost. DRS donosi napredak, a gume ne daju nikakav napredak, tjeraju u boks i stvaraju lazno takmicenje, to treba zabraniti. Zelimo gledati vozace kako se takmice, a ne timove koji se bore sa gumama. Jadno da ne moze biti jadnije… Berni u penziju i da te moje oci vise ne gledaj. Obavezno jos jednog gumara pa neka se medjusobno takmice…
sjetimo se, do prije 5-6 godina nije bilo promjene guma, dal je onda bilo bolje utrkivanje??? NIJE. 2010. i 2012. su mi uz 2007. u top 5 sezona od kad ja pratim formulu (a to je od prelaska Schumachera u FERRARI.) ukoliko se mi svi fanovi nadamo pretjecanjima i napetom utrkivanju, a bez : pireli guma, DRS-a, KERS-a,… neznam kak, osim da ukinu polovinu aerodinamike i elektronike, a to bi značilo da bi ponekli tvornički automobili bili skoro na razini bolida F1. a to se neće nikad dogoditi. jer u usporedbi s bolidima iz 1994., današnji sportski automobili su tu… Read more »
Vec vidim kud ovo vodi…
pozdrav svima i sretna vam i uspješna 2013. g. Mišljenja sam da bi se moglo uz malo sreće i mnogo analiza napraviti da gume budu bolje, ali i zanimljivije utrke. ja bih predložio slijedeće: AKO POSTOJE SAD 4 vrste guma po tvrdoći izuzev kišnih… dakle da se timovi sami moraju odlučiti nakon prvog treninga koje će gume odabrati. npr. žute i bijele, da se uvjek one između preskoće , tak da budu dosta različite u performansama. Mislim da bi se to odrazilo jako na razvijanje različitih taktika i različitom broju zaustavljanja u boxu.
U početku sam se slagao sa njima,i još se slažem za prošlu sezonu… U prošloj sezoni u prvih sedam utrka,kao što je gore navedeno,bilo je velikih problema sa gumama,ali šta je to rezultiralo,sedam ražličitih pobjednika! I to je ono što želimo gledati cijele sezone,različite pobjednike,da svi imaju šansu i da se ne gleda dominacija nekoliko momčadi sa vrha! Ali kako čitam tekst,možda su se malo previše ‘ufurali’ pa sad hoće da gume budu važnija komponenta od bilo čega na bolidu. Ali,ne treba komentarisati još ništa,jer smo tek ušli u 2013. a testiranja nas čekaju tek za oko 2 mjeseca!
testiranja su za mjesec dana
Ma slučajno umjesto 1 stavio sam 2 😛
Šteta što opet Pirelli traži glavnu ulogu, umjesto da tu ulogu prepusti momčadima. Pošto nema velikih promjena pravila (vezano uz aerodinamiku, motor itd) za sljedeću sezonu, za pretpostaviti je da će se grid još više zgusnuti, da će se jedni drugima približiti, pa zar to nije dovoljno?
Što bolidi moraju svakih 10-15 krugova u boks?
Tu bi naravno mogao profitirati Sauber. Ako slože jako dobar bolid za 2013, sa sporim trošenjem guma, to bi mogla biti dobitna kombinacija. No prerano je za bilo kakve prognoze.
propala 2013 sezona,a nije ni počela.šta biste vi htjeli da se iđe 4 puta u boks.žalosno!!!!!
Niko ne traži da iđe 4 puta u boks,ali niko ne želi da se ponovi VN SAD-a,samo 26. odlazaka u boks,a to barem ja ne želim gledati!
no opet vn sad-a je bila nova staza bez podataka o potrošnji pa su da tako kažem “od oka” izabrali gume pa je ispalo da je to malo.kužiš?;)
Kužim :thumbs:
Opet previše mozgaju.