Ferrari ostaje pri svojoj priči o “pull-rod” prednjem ovjesu. Naime, prošle godinu su prvi put uveli tu tehniku, koja je zadnji put viđena davne 2001. u Minardiju, upravo u vrijeme dok je Alonso vozio za dotičnu momčad. Sljedeće sezone i dalje ćemo vidjeti “pull-rod” na prednjem ovjesu, potvrdio je tehnički direktor Ferrarija, Pat Fry.
Na pitanje je li “pull-rod” projekt bio vrijedan mučenja cijele ove sezone, Fry odgovara:
“To sigurno nije bio naš glavni problem. Od toga dobijete male prednosti u aerodinamici. Mi smo uspješno riješili i strukturne probleme.”
Evolucija ovog sistema je spremna za sljedeću sezonu. Najveći problem je što se takav sistem mehaničarima dodatno otežava radove na prednjem krilu.
“Radit ćemo na njemu, ali izgledati će drugačije. Ne bih bio iznenađen ako nas ostali kopiraju.”
“Kada smo prvi put pričali o tome, reakcija je bila: “Ovo je ludost!”. Kada sagledate sve prednosti i mane, to onda nije toliko glupo,” završio je Fry.
kaje ferrari suspendiran?
nije mi jesno zasto ferrari upire u taj pull-rod ovjes stvar je praktički ista kao push-rod samo okrenuta a svi drugi ga koriste samo oni tupe nes drugo !!
Fooorcaaa Ferrari jeli to nekome smeta pa uklanja. molim odgovor? Hvala
smeta meni
To me ne zanima uopce
Ne čudi me da u Ferrariju pokušavaju sve kako bi bili što bolji…treba samo vidjeti koliko će ovo biti uspješno i naravno što to spremaju npr. RB i McM? Bit će zanimljivo vidjeti u Australiji te nove “igračke” na aerodinamici bolida…
mogu razviti i push rod samo da radi kako treba…
Briga me kaj razvijaju samo nek funkcionira na pravi način od prve,pa do zadnje utrke i nitko sretniji od mene. 🙂
Ima još par detalja, auto koji ima pull-rod ovjes u stvari može biti dosta nepredvidljiv u zavojima. Treba pravi majstor a onda se još naviknuti na takav ovjes i to opet nije garancija 100% kontrole bolida (gremlini) To je sigurno jedan od razloga loše sezone za FM. Dizajner u Minardiju bio je Gabriele Tredozi a netko tko je radio s tada s njime navodno je sada u Ferrariju. Negdje sam sam to pročitao početkom 2012 ali sad ne mogu naći link nit se mogu sjetiti imena. I još jedan detalj, u McLarenu su sredinom 2012 razmišljali o istom ovjesu za… Read more »
Hvala.
Hvala.Prije nego sam napisao komentar pročitao sam od ostalih što je pull rod,iako jos ne shvacam,drago mi je da Ferrari razvija korak naprijed bolid,iako mislim da će biti kao i prijašnjih sezone,nadam se da se varam
Probaj pogledati ovdje, nadam se da EN nije problem i da ćeš uspjeti razumjeti većinu.
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/03/28/ferraris-front-pullrod-suspension/
Što u prevodu znači,sistem koji više odgovara Alonsu,nego Massi.
Dobar! :thumbs:
Tako je uvijek u Ferrariu, ali snaći će se Massa.
eto forumaš scuderia1715 je ukratko objasnija pull rod suspenziju ( ovjes ) , a iz sheme No 1 čiji link je stavija forumaš hattrick vjerovatno će neki shvatit o čemu se radi . trebalo bi obratit pažnju na šipku ( rod ) koja stoji pod kutem i povezana je s onim malim desno ( to vam je amortizer 😉 ) zbog načina povezivanja bi prednji kraj bolida treba bit nešto niži ( težište )šta bi moglo uticat na aerodinamiku pa mi nije jasno vaše špekuliranje kako bi to više odgovaralo fernandu , a manje felipeu ?!?! šta je massa papak… Read more »
moj prijedlog da autor teksta stavi u teks kako rade jedan i drugi ovjes a ne da se preko komentara to rjesava. time bi po meni tekst bio puno bolji i zanimljiviji.
u planu je jedan poseban članak o toj tematici 😉
pa moglo bi to bit i …bingo 🙂 neka se stručnjaci ferarria konzultiraju sa ekipom koja je u minardiu radila na tome . mogli bi čut koji dobar savjet jer istina da je minardi bija mala i siromašna ekipa ali su imali dobro konstruirane bolide i poprilično su bili inovativni . da su imali više novčića imali bi i bolje ( jače ) motore i uz njihove zaista dobre šasije vjerovatno bi ih i danas gledali na stazama umisto tima toro rosso . minardi je bija mal ali je ima ogromnu dušu .
Negdje sam pročitao da je taj Minardi bio jedan od aerodinamički boljih auta te sezone, ali ga je motor sputavao.
Mislim da se radilo o sezoni 1993.
Bili netko mogao laičkim jezikom objasniti što je to pull rod?
Najjednostavnije. Opruge i amortizeri su postavljeni niže u prednjem djelu šasije čime se dobiva niža točka težišta- poboljšava turn in (skretanje u zavoj odnosno manje understeera (podupravljanja)). Poveznica (pull rod link) je postavljena horizontalno što se može iskoristiti (čitaj:trebalo bi) poboljšati aerodinamiku.
Nedostatci. Teže petljanje mehaničara oko nosa. Eto to je ukratko to. 🙂
Pull rod? Jednostavno – vrsta ovjesa gdje auto visi na ovjesu. Prednosti su niže težište (zato je Ferrari bio dosta dobar u šikanama), a nedostatci su, kako i u tekstu kaže, nešto lošija aerodinamika i teži development.
Evo slike – http://scarbsf1.files.wordpress.com/2012/02/pullrod.jpg
i usporedba pull rod vs. push rod – http://f1radical.com/wp-content/uploads/2010/04/Pull-rod-versus-push-rod1.png
EDIT: Pretekao me je kolega
Bazno je kut i pozicija suspenzije na drugim mjestima i drukčije funkcioniraju. Npr. “push-rod” znači da gume guraju bolid prema gore i tamo vrše suspenziju, dok je za razliku “pull-rod” bolid “visi” na nosačima (suspenzorima). slike: http://f1radical.com/wp-content/uploads/2010/04/Pull-rod-versus-push-rod1.png i http://scarbsf1.files.wordpress.com/2010/10/reaction.jpg ti možda bolje objasne : Predpostavljam da sa time dobivaju bolji i čvršći mehanički grip, sve u svemu. Neznam koje bi bile prednosti u aerodinamičkom. Mošda drukčiji i bolji nčini instalacije prednjih krila, neznam. Jedino šta je kvaka implementacija, da se sve mora podrediti tome, a bojim se da bi mogla biti sa tim pull-rodom pušiona kao Mercedesu sa DDRS-om. Uglavnom,… Read more »
Scuderia je to lijepo kratko objasnio. Ja bih samo priložio ovu sliku na kojoj se jasno vidi razlika između push-roda (lijevo) i pull-roda (desno). http://www.formula1.com/wi/full/ta_article/ta_article_937.jpg
ja stavio na svoj kometar dvije slikice i već na provjeri admina… 🙂 ajmo chobra radi malo 😉
U kratkim crtama pull-rod omogućava niže težište bolida, što automatski znači i bolju aerodinamiku. No, aerodinamičke prednosti znače slabiji mehanički grip i mehaničko prianjanje bolida.
stavio si 2 linka pa ti automatski stavlja na čekanje…
Dejan1304…malo mi se ovde nešto “sudara” u komentaru . aerodinamičke prednosti smo ovih par godina mogli vidit na djelu kod RB i nisam vidija da je njihov bolid ima problema sa gripom i prijanjanjem bolida…dapaće . težište može uticat na aerodinamku zavisno od toga ko dizajnira bolid . ako to radi npr newey onda 🙂 , a ako to radi neko drugi onda vjerovatno 🙁 osim toga težište ovisi i o gabaritima bolida , a sve je to regulirano pravilima FIA ( težina , visina , udaljenost podnice od staze itd ) .
To ti je način na koji koji ”radi ovjes” u F1, tj. kako se ”pritišću” opruge i amortizeri.
Imaš pull rod i push rod.
1. pull rod (pull=vući) ti radi na način da kada bolid npr. naleti na izbočinu onda točak povuče šipku (suspension arm) koja preko torzijskog elementa rastegne amortizer i oprugu.
2. push rod (push=stisnuti) ti radi suprotno na način da kada bolid naleti na izbočinu onda točak pritisne šipku (suspension arm) koja opet preko torzijskog elementa pritišće amortizer i oprugu, kao na autu.
Anti roll bar u oba slučaja djeluje suprotno…e sad, koliko je laički 🙂