Tehnički direktor Red Bulla, Adrian Newey, tvrdi da kompetitivna 2012. sezona nije garancija da ćemo isto gledati i nagodinu.
Prošla sezona za Red Bull bila je iznimno uspješna – treći uzastopni konstruktorski i vozački naslov. Za sljedeću godinu pravila će se mijenjati minimalno, tako da ćemo, prema Neweyu, vjerojatno gledati isti poredak kao i u završnici sezone jer inženjeri imaju minimalan prostora za napredak.
Međutim, unatoč svemu – Adrian tvrdi kako u Australiji svejedno može biti iznenađenja.
“Zadnju sezonu smo dobro završili, ali nema garancije da će se isto dogoditi i u 2013. godini,” kaže Adrian.
“Mi znamo što želimo postići preko zime, ali nemamo pojma što će drugi napraviti. Kada dođemo u Melbourne onda ćemo vidjeti, ali to je super stvar kod Formule 1 jer nikad ne znate što vas čeka,” završio je Newey.
Uz dužno poštovanje prema Neweyu kao vrhunskom stručnjaku, ovo je “pila naopako”! Jasno je i vrapcima na grani da u 2013.-oj neće biti velikih promjena! RB, Ferrari, McM i eventualno Lotus su kandidati za velike stvari. RB je favorit pa možda Newey malo “spušta loptu na zemlju”. Ne sumnjam da će ovaj genijalac ponovno posložiti odličan bolid! 🙂
Malo nas može pravilno protumačiti ovu izjavu , stoga je ne treba ni komentirati …
KAKAV GOT SUPER BOLID BILO TKO SLOŽIO,UVIJEK OVISI O VOZACIMA KAKO CE GA ISKORISTITI
(U RED BULL-u NARAVNO,UVIJEK DO MAKSIMUMA)
koja komedija u ferrariju opet najvljuju borbu za naslov kao i proteklih godina i na kraju bude nula! A ovi iz red bulla uvjek nest placu da im nevalja a onda sloze raketu od bolida!
a čuj, tak ti svi ti odlikaši kukaju… sjeti se škole. 🙂
NE PLACU ONI TOLIKO KOLIKO I DRUGE MOMCADI!
Newey puse u prazno i nabija kompleks ostalim ekipama “mi znamo sto zelimo postici ” pa to znaju svi jedino ne znaju koliko ce zaostajati za red bullum nadam se bar nekom iznenadenju ali pravu sliku
cemo vidjeti vec na prvim zimskim testovima tamo sve rijeci padaju u vodu i onda cemo vidjeti sto je tko radio tokom zime
pa nebih se slozio s tobom! sjeti se ovogodisnjih testiranja pred pocetak sezone! mercedes najbrzi a ono banana! kad krenu utrke se tek vidi u kakvoj je tko formi! i to se tek obicno oko spanjolske i monaca mogu raspoznati pravi odnosi snaga!
Slika govori tisuću riječi…šala mala, Newey je “čarobnjak” ali nije Newey Red Bull niti je samo on zaslužan za tri vozačka naslova…
E Rory, pusti školu ronjenja i vrati se nazad u F1, Neweyu treba konkurencije…
stvarno ljudi toliko glupe komentare pisete da nema veze sa mozgom,, Ferrari je nekad bio visina , kad je Šumaher vozio i kad su bili va jako pametna lisca , sad Red Bul ima te pametne ljude koji se snalaze u ovim pravilima. Adrian Njui covjek koji zna svoj posao i Vetel , to sto pricate da je Vetel bio 3 puta prvak samo zato sto ima dobar bolid. Pa normalno kao sto Šumaher kaze dok se sve kockice ne posloze nema te pobjednički bolid , i tako je Red bul je poslozio bolid i vozača za naslov i pobjede… Read more »
Kimi je sve reka nekoliko članaka prije 🙂
Stari lisac…opet će napraviti nekakvu čaroliju.
nije garancija ali je dobar preduslov za dobru sezonu u narednoj godini,ako imate napravljen dobar bolid a pravila se nece bitnije mijenjati onda je dovoljno da ga jos malkice popravite i u borbi ste za najvece postolje iako mislim da bi red bull i ako ne napravi nista novo sa ovim bolidom konkurisao i u slijedecoj sezoni
Dobra 2012. nije garancija za 2013. ali …Ukoliko imate “jaku” polaznu osnovu (kao Red Bul,Meklaren…),onda se sve cini lakse,zar ne?S druge strane,jako je tesko ocekivati da ce Mercedes uspeti da nadoknadi veliki zaostatak za vodecima – skoro 1,5 – 2 sekunde na poslednjoj trci u Brazilu -,no videcemo…Jedva cekam pocetak februara,predstavljanje novih bolida i vec tada mogu reci:”Sezona pocinje…napokon!”
Lako bi se mogli iznenaditi u vezi Mercedesa. Vidjeli smo već šta je Brown u stanju napraviti u kratkom roku, kad ga krene (BrownGP). Sad imaju Hamiltona, sa hrpa Mclarenovih “ideja” koje nisu uopće loše, vjerujem. Prošlu sezonu su se zakačili konceptom na DDRS koji im je davao premale performanse, dok su se drugi razvijali u puno boljim pravcima. Ako ovu sezonu pogodi putanju razvoja (a sa Hamijevim “idejama” vrlo moguće) mogao bi iznenaditi sve vodeće timove.
nadamo se da ce imati dobre ideje pa da vidimo barem 4 tima u borbi za naslov ;)…naravno ne otpisujem nikoga od ostalih,ali nekako se uvijek izdvoje mclaren,red bull i ferrari
Da, ali ako počneš raditi novi bolid ispočetka, onda zaboravi zaostatak od 2 sekunde za vodećima u Brazilu. To je novi bolid, nema veze sa bolidom iz 2012, i ako je Brawn-u i ekipi nešto sinulo/sjelo u njihovim glavama, e onda mogu napraviti pravu pomutnju u poretku. Dobar primjer je sezona 2008 i 2009. U sezoni 2008 imaš Ferrari i McLaren, Massu i Hamiltona. Vode borbu za naslov, dok Honda izgleda očajno, kao i tadašnje boje bolida (inače uvijek sam pobornik u zaštiti planete Zemlje, šuma, voda, životinjskih vrsta, ali kakve veze ima s time F1). I onda imaš 2009.… Read more »
NEZABORAVI DA DOGODINE MERCEDES VOZI HAMILTON.
Nikako ne prerano otpisivati Lotus i Mercedes.
FIA je hrpa prdavaca koja smislja pravila i zakone i kad neko nadvisi sve te njihove zakone onda gledaju da toga nekoga uniste sa novim zakonima a to je u oveme slucaju RB….malo ces vidjeti navijace McL da su ogorceni na RB vec samo navijaci Ferrarija oni su isfrustrirani cekajte docice i vrijeme Ferrarija ali ja se nadan da nece doci dok je Alonso u Ferrariju….
I zadnja rečenica dokazuje da ti nisi kimi-fan, nego anti-Alonso-man.
anti-Alonso man kako to prevesti jer to mema nikakvog smisla a tema je sta bilo
Kad čitam tvoje komentare sjetim se Zločeste djece i skeča “Tko ti se najviše zamjerio u životu?” Daj odrasti…
moj je zivot pun prijatelja a neprihatelji pricaju iza ledja a ja kad se okrenem sute tako niko mi se nije zamjerio
FERARIJEVO VRIJEME JE DOŠLO I PROŠLO!
Sve ce se znati prva 3 treninga u Australiji iako ne mozete gledati po treninzima evo primjer iz Koreje.Vettel dominantan na svim treninzima a onda Webber preuzeo pole-position.Kao sto je i Newey rekao da se pravila mijenjaju nije u nijednoj sezoni bolid isti a sve cemo vidjeti na Albert Parku ko je najvise radio i testirao preko zime.Iako ove sezone je na prve 2 utrke bio McLaren jako dominantan poslije se sve zakompliciralo na polovici sezone.Jedva cekam sljedecu sezonu sa puno uzbuđenja i nadmudrivanja ekipa 😉
Ja mislim da će Red Bull teško opstati,maksimalno još dvije sezone… To je tvornica pića koja leti na krilima čike Adriana Neweya,za volanom Seba i pravilima koji im idu na ruku. Ali prvaila se mijenjaju,DRS-a više nema u kvalifikacijama,tako da će teško šta veće uraditi nego u prošloj sezoni! U sledećoj sezoni ja očekujem dominaciju McLarena,koji bi mogao voditi bitku sa Ferrariem,Mercedes i Lotus bi ostali iza prva tri tima,ali nikako podcjenjeni… Sauber,Force India i Williams bi mogli voditi žestoku bitku za 6. mjesto 😉
Da im pravila idu na ruku onda se ne bi blown difuzor zabranio (isto kao i mapiranje motora, isto kao i rupe na podnici) pa bi dominirali i 2012. i 2013. kao što je bio slučaj 2011. godine. Poanta je da se svaka dominacija želi prekinuti, kao što su prekinuli Ferrarijevu tako su sad prekinuli Red Bullovu.
Sjećaš se kad je Mercedes pitao jel dvostruki DRS legalan, pa je FIA rekla da jest? Misliš da bi to odobrili Red Bullu? Kako da ne. Odobrili su Mercedesu jer su htjeli da se približe vodećima pa da gledamo zanimljiviju sezonu.
Zar mapiranje motora i prije nije bilo zabranjeno samo sto se RB toga nije pridrzavo. Pa kad su ih skuzile druge momcadi i protestirali nisu dobili nikakvu kaznu nego im je zabranjeno kao i odtalim ekipa.
Nije se radilo o tipičnom mapiranju motora, već opet o nečemu što nije bilo dovoljno dobro definirano pravilnikom. Onda kad shvate da su se u Red Bullu dosjetili nečemu, onda FIA uskoči i zabrani to da se ne dogodi da RB odmagli od ostalih. Malo detaljnije: http://www.jamesallenonf1.com/2012/07/the-red-bull-renault-engine-map-controversy/
Bilo je to dobro definirano samo sto je to bio pokusaj ako prode prode. Mislis da druge ekipe nikad nisu radile na tako necemu. Samo na regularan nacin.
Inace svaka cast RB na ostalim novotarijama koje su malo je reci savrsene ali ovo svakako nije jedna od takvih.
Kako misliš “bilo je sve to dobro definirano”? Da je sve jasno definirano, onda bi cijelu sezonu gledali kažnjavanja, a ne tužbe ekipa i traženje pojašnjavanja pravila. Zapravo su dvije opcije 1) Osobe koje pišu tehnički pravilnik su iza inženjera i nisu sposobni sve pojasniti odmah u startu. 2) FIA ostavlja rupe u pravilniku kako bi sebi ostavili prostor za manevar kasnije. Opet se vraćam na DDRS jer mi je najbanalniji primjer. Kako bi ti to objasnio – u pravilima se kaže da čovjek ne smije aktivirati taj DRS, a Mercedes pojasnio da ga ne aktivira čovjek nego se aktivira… Read more »
Slazem se da je pravilo u vezi drs smijesno.
Isto tako imam osjecaj da mislis da su svi na ovom portalu protiv RB-a. Tako da sto ljudi sto cudi.
ovi Ferraristi izmisljaju toplu vodu ups davno izmišljena
”To je tvornica pića…” dajte ljudi molim vas, OK, mogu shvatiti frustraciju dominacijom Red Bulla, ja sam McLarenov zagriženi fan i mene malo živciraju…ali to sa tvornicom pića je već toliko isfurano i izlizano…i sami sebi uskačete u stomak sa tom izjavom jer ispada da ta tvornica pića pobjeđuje vaše povijesne timove…i nisu od jučer, od 2005. su su krenuli polako i do 2012. osvojili 3 naslova, što je za svaku pohvalu.
U svemu se mogu složiti s tobom.
Tim nečini ime i tradicija (to je fikcija), već ljudi koji rade za njega (od glave prema repu), nezaboravite to. Vi koji navijate za neke timove, ustvari navijate za te ljude koji ih čine, ne za ime. Apsurdno tome, dosta ferrarijevaca navijaju za tim u kojima im nitko nepaše osim vozača (a nekima niti on zbog karaktera). To nisam nikad shvaćao.. Znaimljivo kako je “limenka” sastavljena od najboljih pojedinaca koji vole i rade svoj posao najbolje od svih, što im daje i odgovarajuće rezultate, zar je to manje bitno ako iza toga stoji ime nekakvoe limenke pića?
Odijelo čini pingvina. Tako ispada da ljudi navijaju za bijeli dres (Real), iako klub nema nikakve veze sada s onim kakav je bio prije 10-15 godina. Kao što neki navijaju za Ferrari jer je bolid crven, a niti uprava, niti vozač nemaju veze s onim što je Ferrari bio početkom ovog tisućljeća.
Ako klub/momčad ima nekakvu filozofiju koje se drži, onda razumijem da se može navijati za njih, ali ako se kroz 10 godina promijeni čitava garnitura (uključujući i vozača) – za što se onda tu točno navija? Ime?
Ante Vetma možeš malo bolje pojasniti ovo sa navijanjem. Nije mi jasno, znači ako se promjeni uprava, predsjednik, sportski direktor, šef momčadi,momčad koji je onda smisao navijanja za neku momčad (bilo nogometnu, F1 momčad ili bilo koji drugi sport)? Pa zašto onda dom sportova ima utorkom, petkom i nedjeljom 5000 ljudi koji pjevaju Serbus dragi Zagreb moj? Prvo koliko u tom klubu igra pravih Hrvata? Koliko je to ista momčad u odnosu na 2010? Pa sad je i otišao jedini pravi zagrepčanac, Zanoški, zar treba demonstrativno prestati navijati za Medveščak. Kakve veze ima današnji Dinamo sa Dinamom iz 1967 kada… Read more »
@Iceman: Navijaš za Medveščak i Dinamo jer su Zg klubovi. 🙂 Bi li navijao za njih da se promijeni apsolutno svaka osoba u klubu, i da klub promijeni mjesto odakle je i ode u Donju Kupčinu? Miješaš kruške i jabuke, ne možeš uspoređivati gradski klub i nešto s čim nemaš direktne veze. Da si Talijan, logično da ćeš biti Ferrarijevac. Isto kao što je logično da ćeš naginjati McLarenu ako si Britanac. Ali si Hrvat, i nemaš veze (valjda 🙂 ) s Ferrarijem. Bi li navijao za njih da promijene kompletno cijelu postavu i oboje bolide u zeleno? Za što… Read more »
Da nemam direktne veze, nisam talijan. Ali nisi ni ti njemac. Da baš zato što sam zagrepčanin, tu sam rođen, navijam i za Dinamo i za Medveščak, i Cibonu i tako redom, ali zato što nisam talijan ne mogu navijati za Ferrari? Ili zato što nisam amer ne mogu navijati za Chicago Bullse? Zašto onda ljudi kupuju Realove dresove, trenirke, Brawn Gp kape, Celtic dresove? Znači logično je da pošto nisi talijan ne možeš navijati za momčad, u ovom slučaju Ferrari, ali baš zato onda možeš navijati za osobu, u tvom slučaju Vettela koji još što je najbolje nije Hrvat.… Read more »
Otišao si široko i stavljaš mi riječi u usta. Nisam rekao da netko tko nije talijan ne može navijati za Ferrari, već da je logično da talijan navija za Ferrari. Isto kao što je logično da Zagrepčanin navija za Dinamo. To je povezanost preko mjesta/grada/nacije. Osobno ne mogu razumjeti da je netko (bez direktne povezanosti) Red Bullovac/Ferrarijevac/Realovac cijeli život. Ne kažem da sam u pravu, samo ne vidim logičan razlog za to. Naravno, uvijek postoji opcija da si zapensaš “navijam za Ferrari” i onda to ide tako u nedogled, postaviš si to kao definiciju i sve kreće od toga. Ali… Read more »
Da, teško je da ćemo se naći na zlatnoj sredini, ali demokratski je raspravljati i imati različita mišljenja. Samo ću reagirati na ovo zadnje što si napisao. Pitam se što bi to Vettel morao napraviti da prestaneš navijati za njega? Razumjet ću da ako nekog ne da Bože ubije itd da dalje ne spominjem se mogućnosti, ali što bi to Vettel morao napraviti da se okreneš protiv njega. Možda nije zahvalno spominjati i uspoređivati obitelj sa Vettelom (ili bilo kojim drugim vozačem), ali sad kad razmislim sa pola obitelji danas ne bih trebao razgovarati. Ali dobro, to je neka druga… Read more »
Pa bez ikakve namjere da provociram, mogu ti odg na ono pitanje kad bih prestao navijati za Vettela. Teoretski, da pobijedi u namještenoj utrci i da se nikad javno ne ogradi od te pobjede.
.
Što se tiče ostatka posta, slažemo se. 🙂
Pa i shvatio sam odmah tvoju rečenicu kada si napisao u kojem slučaju bi maknuo Vettela za avatara. Shvatio sam na što sugeriraš. Razumijem u potpunosti, i dalje ti nemam što za reći . I ja sam svjestan kontroverzne strane Fernanda Alonsa. Ne zatvaram oči pred time, jer toliko slijep nisam.
Mislim da je njegova najveća životna greška upoznavanje Briatorea i prihvaćanje njega za menadžera. No daljnju raspravu ne želim otvarati. I ovo je previše. Pozdrav.
Forza Ferrari !!!
Avanti Fernando !!!
Živio drug tito!
@Ante Vetma i @Iceman
dok sam ovo sve pročitao,uspio sam jast, popit litru cedevite, i odgledat lud zbunjen normalan…..šalim se……vrlo zanimljivo razmišljate i jedan i drugi….ima se što naučit od vas, i od još par ovdje(na gp1.hr)…iako se s mnogima ne slažem u mišljenjima i stavovima(što je razumljivo kad pogledate moje korisničko ime)…..puno se nauči i od ljudi koji ne navijaju za tvog “ljubimca”…..
FelipeMassa_… istina da je red bull proizvođać energetskih napitaka i to uglavnom svi znaju samo…ja npr ni danas ne znam šta proizvodi McL ? koga / čega je on tvornica ???? ili FI , sauber , toro rosso npr ???
A i ti sad ideš iz krajnosti u krajnost…tu si kao F1 guru koji piše biblije u postovima, a ne znaš šta McLaren proizvodi 😉 Šala, šala…pa proizvode vrhunske F1 šasije i sportske automobile, a od MP4-12C proizvode i motore.
Tvornica pića,tvornica sira,kog briga…
Opet moram ponoviti da sam ja od onih (kao i Ante) koji navijaju prije svega za vozača, ali eto kad se već stalno napada Red Bull Racing kao “umjetna” ekipa moram reći da su me u ovo kratko vrijeme svog postojanja prilično “osvojili”. Ok, ne postoje 60 godina kao neke ekipe, ali znači li to da se nikada ništa novo ne smije i ne može pokrenuti u sportu jer nema “tradiciju”? Možda će je imati za 20-30 godina… Uglavnom, tko želi i ima pola sata vremena, evo jedan odličan prilog o “kratkoj i umjetnoj” povijesti Red Bull Racinga… Apeliram na… Read more »
odličan video!!!!!!! pet plus.
definitivno bi mogao biti video dana, recimo 1.1.2013 🙂
Mislim da ce bit i 2013 teska ne kao 2012,ali zasigurno cudnija
Misli da do australije necemo znati ko se gdje nalazi,gume i mercedes
su faktori koje bi mogle promijesat karte!!