Od sljedeće sezone više neće biti moguće koristiti DRS tijekom treninga i kvalifikacija na bilo kojem dijelu staze. Koristiti će se samo u unaprijed određenim DRS zonama. Odluku FIA-e pozdravlja Finac Kimi Raikkonen.
“To je razumna promjena,” kaže Kimi. “Otišlo je u smjeru da svi žele iskoristiti prednost DRS pa ga koriste sve ranije i ranije.”
“Svi žele otvoriti stražnje krilo što je moguće prije, a kad to napravite prije idealnog trenutka – dogodit će se sudar. Svi vozači su priželjkivali ovakvu promjenu.”
Finac je također rekao kako ova zabrana ima i još dobrih strana.
“Vjerojatno će to stabilizirati bolide jer, na primjer, Red Bull je mogao voziti kroz neke zavoje sa otvorenim DRS-om, dok drugi nisu,” završio je Kimi.
ne laje pas radi sela…
Kers je po meni ok ….to je razvoj nekih novih tehnologija koje se polako uvode u autoindustriju, i slazem se da isti ostane u F1 zbog toga sto je svaki vozac po tom pitanju (jednak) tje svatko ga smije koristiti! Dok kod drs a je meni glupo sto onaj tko je ispred da nesmije koristiti drs a ovaj iza smije! po meni to vise nije cisto utrkivanje! Mozda je mladim fanovima f1 to ok i ok za gledat i meni je moram priznat ali to nije to sto je nekad bilo! Nekad je snaga bila presudna plus muda plus vozacko… Read more »
F1 Fan 1983,
ja pratim još i duže, i gorčina je time i jača.
meni uopće nije jasno o čemu pričaš . vjerovatno ne pratim F 1 dovoljno dugo pa su mi i KERS i DRS ok . KERS-om vozač manipulira po želji ( često se njime “brani” u DRS zoni kad ga onaj izad napada ) , a DRS je “ukinija” procesije na stazama na kojima je bilo teško preticat i koje su znale bit jako dosadne zbog konfiguracije nenaklonjene preticanjima ( npr hungaroring , valencija ) nisu sve staze ka spa ili monza 😉 naravno da za razliku od KERS-a DRS treba imat ograničenu upotrebu jer ako jedan od najbržih i “mudan”… Read more »
nisi razumio poantu mog komentara , i meni je s drs om uzubudljivije i zanimljivije ali prije kad je netko nekoga pretjecao to su bile majstorije a danas su to procesije! A s tim jos je sve olaksano onome iza jer ovaj naprijed nesmije mjenjati putanju bolida nakon zauzimanja obrambene linije! Stoga ovaj naprijed moze samo gledati kako ga netko prelazi i sto je najveca fora to ucini uz pomoc novotarije koju on nesmije koristiti! u niti jednom sportu nepostojepravila da netko nesto smije a netko nesmije stoga to smatram nepostenom borbom! Ali da je bolje gledateljima to svakako je!
pa vidljivo je iz početka moga komentara “meni uopće nije jasno o čemu pričaš” da nisam razumija poantu jer da jesam bilo bi mi jasno , a ne nejasno . nije mi jasno ni šta je to procesija ..bar kad ti pišeš o tome . meni je npr procesija kad se ljudi ( mogu i bolidi ) kreču jedni iza drugih bez namjere da neko nekoga pretekne . tebi je procesija kad na nekoj trci vidiš 30ak i više preticanja jer nisu izvedena na onaj stari “viteški” način …valjda ti je bilo draže vidit par preticanja na stazi , a… Read more »
Nekad majstorije danas procesije nek su oni uveli DRS jer bar imamo pretjecanja s obzirom na to da su neki bolidi puno brzi i jaci nego drugi… Bolidi su puno slabiji opcenito nego prije tako da neka nama DRS-a i nek ostane dok se ne vrate oni monstruozni motori 😀
Ajd bar Kimi razmišlja slično kao i ja, kad već mora biti taj nesretni DRS, onda neka bude maksimalno ograničen.
DRS je dobra stvar ako ga primjene kako treba,ova odluka mi se cini dosta dobra,ipak ja bi drs primjenio samo na nekim stazama jer ima itekako dosta staza gdje je drs suvisan
nisam stručnjak, neka neko objasti razlog uvođenja DRS-a – prvo
koliko znam kukalo se da je nemoguće pretjecati zbog tzv. “prljavog zraka” ili tako nekako, jer se gubi stabilnost prednjeg kraja (zar to nije bila opasnost od sudara – izlijetanja) i kad to DRS omogući onda nevalja
pa nismo u srednjem vijeku i utrke na gorbniku škoda,
kao i sve u životu prati ravoj tehnologije, tako i f1
ma je , sve stoji ali se uvođenjem DRS-a “ubila” ona čar “preticanja” kroz boxove jer je to bilo vrlo često nemoguče uraditi na stazi šta zbog nelegalnih zatvaranja , promjena pravca , izjednačenosti bolida iz vrha poredka itd . da znaš kako je to bilo napeto …to fali pravim zaljubljenicima F 1 ….. preticanje kroz boxove . preticanja na stazi nisu toliko uzbudljiva ni interesantna . zadnjih godina ih ima previše pa su nekako izgubila na vridnosti ( čak ih na nekim trkama bude skoro više nego prije u ciloj sezoni ) , a zamisli prije …. gledaš 50… Read more »
Kako mrzim ovo koristenje sigurnosnih fraza u svrhu usporavanja redbulla
Meni se ionako ne svida DRS uredaj jersu to umjetna pretjecanja netko ce reci bolje itakva nego nikakva ali s druge strane pravi majstori za volanom znaju pretjecati i brz DRS sustava s obzirom na nepredvidljivo ponasanje guma i izjednacnost bolida a da ne zaboravim kers DRS bi trebalo ukinuti iz upotrebe i pustiti
vozace da se utrkuju
Cuj ferrarista,2010 je Alonso izgubio titulu jer je zapeo iza Petrova,pa i Alonso kao pravi majstor nije nasao nacin kako preteknuti Petrova bez DRS-a.Prije sam se nagledao procesija zato taj DRS i nije tako losa stvar…
moram se nadovezati na ovo …. alonso nije presao petrova kojemu su na zadnjoj utrci ugradili f duct a ferrari to nije imao! ferrari je bio brzi po zavojima ali na ravnombi renault bjezao zbog tog f ducta koji je im omogucavao vecu max brzinu! Tak da to nema veze s kersom drs om isl! Alonso je izgubio taj naslov prvenstveno zbog ferrarijeve lose odluke u boxu a nakon toga je sve slijed sudbine! Prije toga se dogodio seaftz car vodeci nisu promjenili gume a petrov je uzeo tvrde i ostao na njima do kraja! Alonsovo pokrivanje webera je rezultiralo… Read more »
Ja generalno ne mogu dati 100- postotno svoje mišljenje o DRS uređaju. Definitivno DRS donosi preticanja, donosi na neki način uzbudljivost utrka, ajmo reći nemamo dosadnih utrka, ali opet na drugu stranu preticanja su postala puno lakša i opet na neki način nije pošteno da onaj kojeg se pretiče je sporiji za 10-15 Km/h u odnosu na ovog iza. Druga stvar vozači imaju ogroman broj dugmića, prekidača itd itd i onda još paziti na DRS, Kers . Mislim dosta se tu raznih faktora – pomagala uvuklo u F1, a samim time ima dojam da se time gubi smisao utrkivanja. Nikad… Read more »
Ima dosta istine u tvom komentaru,naročito vezano za tu pustu “dugmić” tehnologiju. Kad se samo sjetim Sennine vožnje ulicama Monte Carla sa rukom na mjenjaču… Ipak DRS ima prednost,bar po meni jer služi samo za taj faktor pretjecanja. Ako si dovoljno brz onda ne dozvoli da ti suparnik prijeđe na tu jednu sekundu razmaka za aktivaciju DRS-a. Al ako si spor onda samo kočiš ovog iza sebe i spriječavaš ga u napretku kroz utrku. Mada je i to dio utrkivanja.
“Vjerojatno će to stabilizirati bolide jer, na primjer, Red Bull je mogao voziti kroz neke zavoje sa otvorenim DRS-om, dok drugi nisu,” … ovo bi vrlo lako moglo ostat samo ka “vjerovatno” kako kaže kimi jer ipak je RB bolid sa najboljom aerodinamikom i trakcijama pa kad bi se DRS i ukinija opet bi najčešće bili najbrži u Q 3 krugu samo šta bi razlike između njih i drugih top bolida bile manje . starta neko sa P 1 sa prednošću od 0,1 sec ili 0,3 isprid onoga na P 2 je skoro pa svejedno jer P 1 je P… Read more »
McLaren je bio najčešće najbrži u Q3 krugu, ne Red Bull. 🙂
čini mi se da su oba tima imala podjednak broj P ..po 8 = 16 + 2 X alonso , 1 X rosberg i 1 X pastor = 20 😉
Istina za PP, ali si spominjao najbrži krug u Q3, a njih je McLaren imao 9. Španjolska 🙂
ma ja bi ukino i DRS i KERS pa da vidimo tko će koga i gdje na stazi preteći
jer kad su uveli taj glipi kers to mi je izgledalo kao neki nos sistem iz filma brzi i žestoki
mislim kaj će to opće f1 bolidu od nekih 800ks???
I onda si gledao utrku sa jednim do dva preticanja i molio kišu…ni meni nisu draga rješenja poput KERS-a i DRS-a, ali bar nešto gledam a ne procesiju…bilo bi najbolje vratiti nekadašnje bolide otprije desetak ili više godina…
90-te su bile zakon!! na to sam mislio, pa sjetite se ljudi kako je hakinnen naganjao šumija 10 krugova i onda su došli do bolida koji je zaostajao cijeli krug i mika ih obojicu “skuri” bez drs-a i kers-a , čista mehanika (kaj se motora tiče) a ne kak ak se ne varam u kanadi ove god kad šumiju u boksu ni s pajserom nisu mogli zatvorit zadnje krilo ili kad nekome ode kers usred utrke kao red bullu nekoliko puta ove sezone…
ma dalo se bi o tome raspravljat danima..
ma nije to nista za RedBull ,smislice Newey zadnje krilo i bez drs-a. sto ga vise diraju newey on postaje jos arogantniji prema bolidu sve ga vise ubrzava.
Smatram da ova odluka najviše štete pravi RBR-u , te se nadam da nećemo opet govoriti o uroti protiv RBR-a i da ćemo se sjetiti naših brojnih komentara protiv DRS-a …
Vjerojatno će to stabilizirati bolide jer, na primjer, Red Bull je mogao voziti kroz neke zavoje sa otvorenim DRS-om, dok drugi nisu. 🙂
Citam,a ne mogu vjerovat! Nadam se da ce ovo donjeti rezultate kakve prizeljkujem.
U potpunosti se slažem sa Kimiem…
Ova odluka će dosta promijeniti u odnosima snaga što se kvalifikacija tiče. RB više neće biti toliko dominantan (naravno ako Newey ne smisli neku novu “igračku” 🙂 ), a bolidi će se dosta izjednačiti. Odluka je pametna i logična, a nadasve poštena. Sada nema isprika čiji DRS radi bolje i tko ga može prije uključiti, svi imaju iste uvjete pa neka se bore za pole!
Iako mi se sviđa odluka, moram iapk reći da su svi (većina boljestojećih timova) imali prilike “skrojiti” bolid da i u zavojima prilikom korištenja DRS-a u kvalifikacijama bude isto brz kao i Red Bull, samo što je očigledno Newey neki drugi svijet za ekipu iz Ferrarija i ostalih…
tako je flavio samo nez zasto minusi
aaaaaaaaaa kimija šta je reka . sad je njba kad gomila forumaša koji misle da bi se DRS treba i u Q i trkama koristit stalno i bez ikakvih ograničenja “opali” po njemu . vidi ti njega , ni jednim slovom nije protestira i zahtjeva da se DRS ukine ka nešto umjetno i nepotrebno . sad sam razočaran ovim njegovim izjavama … nema kimi pojma i boji se dat gas , a ja konačno uviđam svoju grešku ka ex pristalica DRS-a i stajem na stranu forumaša koji cilo vrime tvrde da DRS treba ukinut , a ako ne onda dozvolit… Read more »
Odluka o ograničavanju DRS-a na treninzima i u Q je dobra. Ovako sve ekipe imaju iste uvjete tijekom cijelog vikenda. DRS ne treba ukinuti, ali svakako ga je trebalo ograničiti što su sad i učinili. Dobra odluka FIA-e (na moje veliko čuđenje i oni su sposobni za razumne odluke!).
Ja i dalje mislim da ga treba potpuno ukinuti. Meni apsolutno nema smisla da onaj vozač koji je iza dobija ne zasluženu prednost u odnosu na vozača ispred sebe. Mislim koja je tu logika da sporiji dobije +15km/h i napada vozača ispred sebe najčešće nezasluženo. Možda sad ima 50 pretjecanja po utrci, al koliko od tih 50 i ostane u sjećanju?
Onaj tko je IZA obično je BRŽI od ovoga ispred, inače bi se ovaj ispred odvojio, zar ne? 😉 Problem je što ovaj iza često nije dovoljno brži (ili dovoljno dobar) da pretekne ovog ispred, pa onda dobijemo ganjanje vozača “bez akcije” (kako široka publika naziva utrke bez pretjecanja).
Lewisovo naganjanje Vettela u Texasu, i u konačnici pretjecanje pod DRS-om, je najbolji dokaz da i sa DRS-om može biti sitaucija za pamćenje.
ma di mi se moralo desit 2 dana prije kraja godine da me ovako “nakite” minusima 🙁 možda sam nešto krivo komentira jer sam krivo shvatija …učinilo mi se da kimi ( a i drugi vozači ) misle da je DRS OK , a sve šta je kimi izjavija je u svrhu veče sigurnosti korištenja istog . bar sam tako zaključija iz njegove izjave “Svi žele otvoriti stražnje krilo što je moguće prije, a kad to napravite prije idealnog trenutka – dogodit će se sudar. ” a sudari su valjda opasni za vozače . možda su minusi dani jer sam… Read more »
ja vjerujem da bi svi vozaći voljeli da se taj glupi DRS ukine..
Dakle iz Kimijeve izjave zaključujem da ovo ograničenje ima tri svrhe:
1. Sigurnost
2. Zgušnjenje grida
3. Skidanje dominacije Red Bulla na Suzuki.
Jedva čekam novu sezonu! 😀
nece ti bit interesantnija nego ova
koji “poznavatelji formule”me idu dislajkati haha ova vam sezona nije bila dobra? 8 različitih vozača je bilo. samo alonso seb i button i kimmi mogu se borit za vrh,webber tesko, massa malo sutra, lewis ce se privikavati na novi bolid, tesko da ce dogodine bit 8 različitih vozača sad lupajte minuse
nelsone, smiri malo tenzije i ne provociraj. Ove godine se nisu više od dva ili najviše tri bolida istovremeno borili za vrh. Sljedeće godine će ih biti vrlo vjerojatno četiri (RBR, McL, SF, Lotus), a možda čak i pet (ako Ross opet smisli nešto). Kvalifikacije će uz ovo ograničenje dogodine sigurno biti zanimljivije, a utrke će, nadam se, biti na nivou ovogodišnjih. Lupili smo ti minuse ne zato što kažemo da ova sezona nije bila dobra, nego barem meni smeta to što kažeš da je ova bila najbolja i da više nikad nećemo imat takvu. Pa tko se ove godine… Read more »
2007 jest bila dobra sezona ali ne kao ova vidjeli smo više pretjecanja na stazi