Bivši F1 prvak Sir Jackie Stewart izjavio je da se Sebastian Vettel ne može nazivati jednim od najboljih svih vremena.
Aktualni F1 prvak Sebastian Vettel trenutačno je vodeći u prvenstvu nakon što se sa tri uzastopne pobjede vratio u igru za obranu titule. 25-godišnji Nijemac ove je sezone osvojio četiri pobjede i sada je na najboljem putu za osvajanje trećeg naslova prvaka.
No, čini se da Vettelovi uvjerljivi i zreli nastupi nisu dovoljno impresivni za Sir Jackieja Stewarta koji je za BBC priznao da se Nijemac u njegovim očima još nije dokazao kao velikan.
“Lako je pobjeđivati kada imate najbolji bolid. Ako stvarno želite pokazati da ste jedan od najvećih, morate biti najbolji u situacijama kada nemate najbrži bolid.”
“Iznimno poštujem Sebastiana, no mislim da je svima jasno da svoje uspjehe ne bi postigao bez Adriana Neweyja.”
“Sebastian je dominirao utrkom u Koreji i pokazao je impresivnu zrelost za 25 – godišnjeg vozača. Red Bull se uz Adriana Neweyja vratio u igru nakon slabijeg početka sezone i sada su uvjerljivo najbrža momčad na gridu.”
Legendarni Škot osvrnuo se i na glasine o Vettelovom prelasku u Ferrari.
“Mislim da je još prerano za takve priče. Bila bi ludost napustiti Red Bull u ovom trenutku. Vjerujem da bi u Ferrariju možda dobio povoljnije financijske uvjete, no u Red Bullu ima pobjednički paket. Sebastian je već osvojio 25 pobjeda i do kraja sezone će vjerojatno prestići i moj rekord. Tek mu je 25, ima još vremena za promjene momčadi.”
da se još nadovežem. uvijek sam stava da je jednostavno nemoguće vuć paralele između dekada u povijesti ovog omiljenog nam sporta. dakle, uspoređivat stewarta, npr. sennu i vettela je totalno besmisleno. ali jedno je sigurno ( bio sam do sada na tri grand prix-a uživo mađarska 2007 i monza2008. i 2009.) ti ljudi šta sjede u tim bolidima za nas smrtnike to su doslovno vanzemaljci. kada to vidite uživo onda vam postaje jasno zašto su ti ljudi toliko plaćeni i onda kužite da to jednostavno nemože raditi običan čovjek i kužite da gledate izvedbe 20tak stvarno najboljih vozača na svijetu.… Read more »
ovo je smiješno prepucavati se jer je očito da su ovdje većinom balavci kojima su vozači tipa vettel, kubica, kimi, button i ekipa vrh. nemozeš s takvima razglabati o ovoj temi jer su sad u pubertetu i misle da su najpametniji.. na neki način ih kužim jer uvjek ti je nešto dobro dok nisi doživio bolje. naravno da je kompetetniji da ovo komentira netko tko prati F1 tri desetljeća i koji je gledao uživo ekipu iz 70tih, pa turbo eru, pa i ovu F1 danas.. taj ce valda bolje znati procjeniti tko su bolji vozači ako ih se upoće može… Read more »
upravo je to izjava jednog balavca koji očito nema pojma pa si diže prosjek zrelosti,. Nisam balavac (34) i gledao sam 2desetljeća F1, i vjeruj mi šta se vožnje tiče ovi klinci su napredniji nasprem onih starijih, jednostavno svijet ide dalje. Ps. to nema nikakve veze šta su oni stari mogli izgoriti u bolidu ko ćik, već reakcije fluidnost pokreta sa puno više elemenata na koji “današnji klinci” moraju imati u svojim malim glavicama. :: Objašnjenje za debose…: To ti je kao da uspoređujemo nekakav avijon Sturmovik sa današnjim F-22 Raptorom, ovi klinci koji voze Raptor su vozili simulacije Sturmovika… Read more »
Ja sam još jedan od onih koji F1 prate od skoro 30 godina. Rekao bih ti što mislim o tvom komentaru, ali se bojim da bi moj odgovor AV izbrisao…
don’t drinkalot.. 😉
Vjerovatno si djecace dva desetljeca gledao u TV sa pogresne strane .
zato stewartu svaka čast jer se žestoko borija da se poveča sigurnost u F 1 ( i zbog sebe da ponovno vidi kuću ) i bija šikaniran od vlasnika pista koji nisu želili ulagat novčiće u sigurnost . čak je pokreta i štrajkove vozača . e tako se “kalila” F 1 i mnogi mogu zahvalit i stewartu na sigurnosti , a dilom i sponzorima jer..šta je neko reka u nedavnom dokumentarcu na HRT-u o F 1 sponzori su zahtjevali podizanje sigurnosti jer bi im bilo nezgodno da gledatelji gledaju kako npr gori neki bolid na kojem se nalazi sponzorski logo… Read more »
Svaka čast ronnieu petersonu, ja gledam F1 od Vn Europe 1997, ne moram goroviti što je tada bilo jer svi znaju za sudar Schumachera i Villeneuva, znači 15 godina, što isto nije kratko razdoblje, al mi je smiješno kad netko kaže da f1 ide dalje, dok ne budu vremena po krugu brža od onih iz 2004 i 2005 nejde dalje, čovječe 8 godina razlike, 2006 Suzuka 3 sekunde brža od 2012 a isto v8 motori, 2012 su još sporija od 2010 na nekim stazama, na dosta njih čak od 2002, 2001 isto nije daleko od tempa 2012 na nekim, a… Read more »
@FIRKANT vjerovatno je relativan pojam 😉
Nisam baš neki obožavatelj Vettela, ali da je brz nema dvojbi. U svakom sportu treba imati i sreće, on ju sa formom i konstruktorom u Red Bullu svakako ima. Ali ono što mi nikako ne uspijeva leći je činjenica da ako uspije osvojiti treći naslov prvaka izjednačit će se s ljudinama poput Senne, Piqueta, Laude… I tu ostajem nedorečen, ne znam se izraziti (valjda jer sam iz noćne smjene 🙂 Ne kažem da možda nije zaslužio, ali jednostavno mi se (još) ne uklapa u spomenuto društvo. Volim Formulu 1 zbog njene povijesti i veličine nekih ljudi koji su prošli kroz… Read more »
Što onda ima za reči za Sumachera koji je 8 godina vozio najbolji i najbrži bolid i za njega je isto da isti nije bio najbolji svih vremena.Senilni starac misli da je on vozio fantastično trebalo mu je 14 godina da osvoji 3 naslova prvaka,a imao je sreću što nije poginuo 2 puta jer nije znao voziti po kiši.
Schumacher je vozio benetton 1995 i osvojio naslov, a nije bio najbolji bolid, Schumi je tada otišao u Ferrari koji je bio u pepelu, propala ekipa i digao ga u nebesa, radio čuda 1996, pogledaj vn Španjolske 1996, želio je vratiti staru slavu Ferrariju, ta je odluka šokirala sve, jer je Ferrari bio krma tada, bez obzira na v12 motore 2 godine ranije, 1997 opet sa lošijim bolidom od Williamsa se bodi za naslov, 1998 opet lošiji od McLarena a Hakkinena pritišće do zadnje trke, 2005 su imali lošu sezonu, način na koji se vratio 2006 u borbu s Alonsom… Read more »
Ako si dobro pratio njegove utrke ima je više sreće nego pameti,može samo zahvaliti da ne nabrajam fantastičnom timu kojeg je imao uz to nikad nebi vozio Ferrari da nažalost nije poginuo Senna koji je već imao potpisan ugovor za 1995.g.
Nego pogledaj što su majstor Senna i profesor Prosst radili.(Trke Sa ručnim mehaničkim mjenjačima )
taj senilni starac je ta 3 naslova osvojio odvozivši samo 99 utrka u karijeri. trebao je odvesti 100 ali tu stotu nije nastupio jer je dan ranije na treningu poginuo njegov momčedski kolega Cevert. bilo je to u Watkins Glenu 1973. ako se ne varam.
jednog dana će možda to postati ali zasad još to nije…….!
Jackie kolko ja znam je radio čuda, 1969 vn Španjolske po nemogućim uvjetima za vožnju je pobjedio u utrci, sve iza sebe ostavio za više od 2 kruga, http://en.wikipedia.org/wiki/1969_Spanish_Grand_Prix Tada je konkurencija bila strašna, u to doba, Francois Cevert, Jacky Ickx, Denny Hulme (1967 prvak), John Sutrees (1964 prvak), Jochen Rindt (1970 prvak), Bruce McLaren, osnivač McLarena, Graham Hill (1962, 1968 prvak), svi su bili na gridu, samo da je još ostao živ Jim Clarck, ubitačno, bolide se tada trebalo znati voziti, malo sigurnosti, bez aerodinamičkog gripa, slabo zaštićen kokpit, neusporedivo s danas, Jackie je uveo velike mjere sigurnosti kad… Read more »
Ma za Jackiea je ovo sad drugi svemir. Kad se stajalo u boxu 2,8s tih njegovih godina?
Da negovorim sve moguće regulacije danas, i razlika u bolidima 0,250s koja može pokrenuti dominaciju jednog tima. Ovi “klinci uče znanje od svoje 4g da bi mogli savladat tu mašineriju, dok je on prvi put nešto “brzo ugledao u 20-toj, izletio bi već u prvom zavoju.
On je bio rento, a Vettel je za njega BigFace, i to mu očito smeta.
Sve odstalo su BigŠiteri u nastavcima..
Dok se Vettel ne pokaže s v10, v 12 ili s turbo motorima 2014 je naljošiji trostruki prvak, naravno ako osvoji, nije važno koliko osvojiš nego kako, Ayrton je daleko veći nego Vettel, Lauda isto tako, svaka čast kako se vratio posle one nesreće pa naslov 1984, dok Vettel prestigne kao Ayrton sa slabijim bolidom po kiši 5 vozača u prvom krugu nek se javi ili dok u kvalifikacijama rasturi nekoga poput Alaina prosta za 1.7 sekundu http://www.youtube.com/watch?v=f_5b023fjz8 Donnington 1993, Senna radi čuda http://www.youtube.com/watch?v=7bc2CnskmkE Senna turbo motori 1000 ks http://www.youtube.com/watch?v=jazb8gtu_Z4 Senna v12, opet sekunda ispred svih http://www.youtube.com/watch?v=uPR2U8yI0ek Inače svi bolidi… Read more »
mislim da bi se iznenadio u kakvim su uvjetima se vozile utrke prije s puno manje sigurnosti i glavom u torbi posebice na samom pocetku f1 a da nepricam o turbo eri! mislim da je danas f1 daleko jednostavnija i sigurnija nego prije sto se tice samog utrkivanja!
kakve to veze ima sa vozačkim sposobnostma, šta da uvrstmo tu i prijevoznike specijalnih tereta kojima je još veća greda. znači da je njma još komliciranije? pričaš gluposti, i svjestan si toga..
hattrick – nema sa vozackim sposobnostima tu si u pravu, ali ima sa COJONES 😀
Mislim da ste totalno fulali poantu… no nema veze.
Pametni će skužit’.
. dok god budete stavljali nenkakve faktore da bi umanjili činjenicu kako je danas F1 puno energičniji (pogotovo2011) i luđi za vozit (poslije ukidanja trektionC) mislim da nećemo biti na istim valnim duljinama. To ti je kao kad starac tvrdi da je mehanički sat bolji od kvarcnog..pa kasni na svaki dan na misu i moli da mu se bog smiluje.
hattrick, F1 nije energičnija, ne znaju prestizati bez kersa i drsa, gume su katastrofalno nepouzdane, a da ne govorim motori zvuče ko kosilice v8 na 18 000 ograničenje, najbrži krugovi na skoro svim stazama su iz 2004 ili 2005 kad su bili v10 motori, I sam je Schumacher rekao da je atda bilo teže za voziti, Ferrari F2004 pojede današnje bolide u Monzi, 1.20.089, 2012 hamilton 1.24.010, 1991 Senna 1:21.114, ili Spa 2002 Schumacher 1:43.726, 2012 Button 1:47.573, 1991 Senna 1:47.811
puno se ti vračaš u povjest da bi omalovažava sadašnjost ( seba) on se treba se vratit na v10 ili v12 da bi dokaza da je pravi prvak ? i važan je umjetnički dojam kod osvajanja prvenstva , a vettel ga za razliku od senne ili prosta nema ? koliko su oni bodova dobijali za taj dojam ( uz bodove koje su osvajali pobjedama ) ? zaboravija si napomenit da bi se uz te “velike” motore seb traba okušat vozit i na onim “izrezbarenim” gumama umisto slikova jer ko nije osvojia orvenstvo na tim gumama nije pravi prvak..naravno , tu… Read more »
Dok Vettel dobije pravog kolegu a ne Marka Webbera, i dok momčad dade ravnopravan status ko u McLarenu nek se onda dokaže, sad mu u Red Bullu rade slično ko Alonsu u ferrariju, zato i je Alonso tamo jer 2007 je Hamilton bio bolji, nek Vettel dođe u Ferrari i pobjedi Alonsa ak je pravi, Senna je bolji jer je u istoj momčadi pobjedio Prosta, Lauda i Prost 1984, Lauda 0.5 bodova ispred, isto velika borba, Mansell i Piquet u Williamsu, osim toga spominješ donington 1993, pogledaj što je Senna napravio u Monacu 1984 s Tolemanom, ili u Portugalu 1985,… Read more »
ala stan šta si se zapalija ka žigica 🙂 najbolje je postupit ka šta ti radiš…ono šta ti ne paše u komentaru na koji odgovaraš…zanemariš 🙂 nije ti to baš argumentirana rasprava . ja npr nastojim obuhvatit u svom odgovoru i ono šta mi paše i ne paše . uostalom , šta si se ti naložija na vettela ? nešto ti je uradija na osobnm nivou ? sad odustaješ od mantre da se seb treba dokazat sa v10 ili v12 motorima ? smeta ti šta su današnji motori v8 , a ne smeta ti šta su turbo bilo v6 (… Read more »
potpisujem
Evo još jedan dokaz, zašto više cijenim turbo eru, ja anstojim svoje tvrdnje argumentirati, evo pogledaj ti Lewisa Hamiltona, kak se boji velikog turba:
http://www.youtube.com/watch?v=K0Kez3P44Qo
kako nerazmislja da Vettel ima jos dobri 8-9 godina F1 ono sta je on postigao u svojim godinama nije niko nikada pa cak ni najveci Schumi taj balavac kako ga mnogi nazivaju je pobjedio kao balavac sa kantom Toro-Rosom sto nebi ni Alonso ni Schumi pa ni Senna uspio nemojte omalozavati neciji uspjeh ruzno je to.ali na toj utrci u Monci niko nije odustao od najbolji nego su ostali iza Vettela
po kisi bolid ima najmanji znacaj! A koliko se ja sjecam na pocetkuovesezoneferrari je bio negdje 5 momcad po brzini pa je alonso dominirao po kisi! Alonso je i pobjedio dva puta s renaultom nakon odlaska iz mclarena a taj bolid je znao biti i losiji nego toro roso! Kisni uvjeti su sasvim neka druga prica u kojoj nemozes reci da je uspio pobjediti jer je bolid los! Na kisi se vozaci poznaju ali to nije neko mjerilo da je uspio bjediti u losem bolidu druges dobrim bolidima! Pogledaj alonsa ovegodine po kisi i vettela! Ako je toro rosom pobjedi… Read more »
renault nikad nije bio losi od T-R a druga stvar onu pobjedu u Singapuru nemoj ni spominjati jer zbog one pobjede za bi se sramotio da sam Alonso.