Jednu utrku Button, drugu Hamilton: ako McLarenu zamalo izmakne konstruktorska titula na kraju sezone, neće imati što drugo optužiti osim nepouzdanosti. No na ovoj stazi teškoj kako vozačima tako i bolidima, ozloglašeni Red Bullov odnosno Renaultov alternator odradio je posao kako treba
Od 2008. kad je vožen prvi put ― upravo kad se zakuhala cijela ona priča koja je rezultirala lansiranjem dvojca Briatore-Symonds iz Formule 1 ― GP Singapura je dobro zadržao imidž super-spektakla, koji neki stavljaju čak ispred Monte Carla. Iako možda ne uvijek festival pretjecanja, izbor strategija i očito neizbježni Safety Car odradili su svoj dio zasluga za nepredvidljivost, ipak nešto veću nego u Kneževini.
Najmarkantniji događaj utrke bez sumnje je bio odlazak Hamiltonovog mjenjača u povijest, a time i ikakve šanse da Britanac, do tada u uskoj grupi glavnih kandidata baciti rukavicu prema Alonsu, osvoji bodove. Iako se stvari još itekako stignu okrenuti naopako (ipak je još dobrih šest utrka do kraja sezone), ostati bez bodova u utrci kojom je do tada uvjerljivo dominirao već od Pole Positiona, osvojenog dan ranije s vremenom u kvalifikacijama kojemu se jedva itko uspio približiti na manje od pola sekunde, mora biti ultra-frustrirajuće. Slično kao što su to već ove godine iskusili i Vettel i Button, a Hamilton sad ima i najkontrastniji mogući ishod proteklih pet utrka: dvije pobjede i tri odustajanja.
Ukoliko može sačuvati “hladnu glavu”, ovaj vikend koji se za njega iz idealnog iznenada pretvorio u katastrofalan ne bi trebao biti odlučujući faktor za njegov odlazak iz Wokinga u Brackley, o čemu se ovih dana piše na sve strane. Sporadičnih tehničkih problema uvijek je bilo i uvijek će biti, a ako mu je samo do pobjeđivanja kao što tvrdi, McLaren je očita opcija. Ovdje je, naravno, pitanje koliko će mu menadžer Simon Fuller sugerirati suprotno, pak iz svojih razloga kao što je sloboda izbora osobnih sponzora (o tome nećemo sad razglabati naširoko ― tko hoće, može naći tonu tekstova o tome).
U ovom malom cirkusu nepouzdanosti među vodećim ekipama, koji je već nekoliko puta znao drastično promijeniti ishode utrka ove sezone, čini se da je izuzetak ostao Alonsov Ferrari. Španjolac i sam priznaje da Ferrari više nije dovoljno brz u odnosu na konkurente koji su nanizali desetinku po desetinku kroz protekle utrke, i poziva na rapidan daljnji razvoj Ferrarija F2012. To mu, barem zasad, uspijeva kompenzirati bunkerski čvrstom konzistencijom mudro odvaganih utrka i završavanja u visokim bodovima, ali ako brzine nema dovoljno, pobjeda po pobjeda, i konkurenti će ga početi stizati. Je li šest utrka dovoljno za to, i kako će još relativne brzine ovih bolida kotirati do kraja utrke, ono je pravo uzbudljivo pitanje koje zasad stoji iza cijelog prvenstva. Uostalom, dovoljan je jedan nezgodni vikend u kojem bi Španjolac ostao bez bodova iz bilo kojeg razloga, da bude duboko unutar suparničkog dosega. Zastave nose Vettel i Hamilton, ali ima još dovoljno vremena i da se u priču još upletu Webber i Räikkönen (on naročito, ako Lotus napravi taj zadnji koračić i počne osvajati Grand Prixove; mnogi će se složiti, bilo bi lijepo vidjeti konačno i crno-zlatni kombinezon na vrhu postolja).
Vettel svojih 25 osvojenih bodova u Singapuru može zahvaliti dobrom startu, i držanju druge pozicije koje se pokazala ključnom u trenu kad mu je McLarenov mjenjač predao utrku ― trebalo je samo doći sigurno i hladnokrvno do cilja, za što već dobro znamo iz prethodnih sezona da Nijemac može. Button koji se držao iza njega u principu nije bio prevelika prijetnja niti u jednom momentu, iako on ni sam sigurno nije nezadovoljan s bilancom od osamnaest bodova, koliko god bio udaljen od borbe za titulu.
Neće ni Fernando Alonso previše protestirati s petnaest bodova u džepu, naročito nakon što se pokazalo da Ferrari nije bio posebno konkurentan u Singapuru, ali onaj koji je napravio možda najimpresivniji posao kroz vikend bio je čovjek iza njega ― Paul di Resta. Kvalificirao se na šesto mjesto i relativno ga “zadržao” u obliku četvrtog mjesta na kraju nakon ispada Maldonada i Hamiltona, ali je isto tako i odbio napade boljih bolida sebi iza leđa. Škot si stvara dobar renome zapeti za oko gazdama ekipa u gornjem ešalonu. Nisu ni Lotusi imali loš vikend, anuliravši šestim i sedmim mjestom pomalo anemične kvalifikacije. Massina četiri boda su mu četiri posto više šanse da će ostati u Maranellu i kroz 2013. No po ovom pitanju i dalje nema nikakvih službenih oglašavanja ― Ferrariju se ne žuri.
Nešto njegove borbene naravi smo vidjeli kad je napao sunarodnjaka Bruna Sennu, u manevru koji je očito slutio da će dijelovi ugljičnih vlakana letjeti po singapurskom asfaltu. No, bez obzira na uspješnost pretjecanja, barem je dobra vijest (ne samo za publiku nego i za utjecajno društvo na zidu Ferrarijevih boksova) vidjeti da je još ostalo nešto inicijative u njemu. I to na stazi koju pamti kao najgoru moguću iz 2008. kad je konkurirao za titulu prvaka i svaki mu je bod bio kritičan (sjećate se otkidanja cijevi za gorivo i trčanja po boksovima?).
Iako mu je to bila 49. utrka za redom bez bodova, Timo Glock je ipak napravio jedan svojoj ekipi nezanemariv korak naprijed. Osvojivši 12. mjesto, s Kobayashijem i Hülkenbergom iza sebe, osvojio je ne samo najbolji plasman svoje ekipe otkad postoji (uključivo i prethodnu inkarnaciju kao Virgin), nego i najbolji dosadašnji rezultat među sve tri ekipe (uključivo još Caterham i HRT) otkad su ušle u Formulu 1 pretprošle sezone. To je instantno gurnulo Marussiju na deseto konstruktorsko mjesto i, ako neka od spomenutih ekipa ne osvoji neko jedanaesto mjesto ili čak nevjerojatan bod, to za nju znači lijepo veći udio kolača u raspodjeli novca na kraju sezone. Ali nije više ostalo previše vremena za tako nešto. Malo revitalizacije i osobno za Glocka koji je 2010. i 2011. završio klasificiran kao posljednji od stalnih vozača.
A što se to tek dogodilo kad je Schumacher ravno, gotovo samouvjereno, zaplovio u Vergneov bolid? Prva reakcija sedmerostrukog svjetskog prvaka bila je da se radilo o tehničkom problemu zbog kojeg nije uspio zaustaviti svoj Mercedes na vrijeme, ali sudeći po kazni koju je dobio za sljedeću utrku zbog “izazivanja nesreće”, suci su na temelju snimke i telemetrije, čini se, imali drukčije viđenje stvari. S najvećih sedam odustajanja od svih vozača na gridu (nitko čak nema niti šest) u četrnaest utrka, ovo prijeti Schumiju biti jedna posebno trula godina. No, tko zna, možda još stigne izvesti neki iznenađujući pothvat kroz nadolazećih šest utrka…
Prva prilika na redu za to bit će mu Suzuka, opaka staza, pored koje je (barem meni) povremeno alternativno gostovanje na Fuji Speedwayu bilo gotovo bezokusno. Sa svojim kaskadama teških, brzih zavoja, tamo će se tražiti drukčija tehnička svojstva od bolida nego što smo vidjeli u Singapuru, pa se ne trebamo čuditi ako i rezultati budu jednako tako ispremiješani.
Heroj utrke: Timo Glock. Osvajanje bodova je još udaljeno, čini se, milje i milje. No dvanaesto mjesto u Singapuru znači uzlet na deseto konstruktorsko mjesto, i svojevrsna šaka u oko Caterhamu koji je prije sezone prijetio ući u srednji red. Sad stvari već drukčije izgledaju, barem ako ne bude kakvih jednako iznenađujućih jedanaestih ili čak viših mjesta. Svakako pohvalu zaslužuje i Paul di Resta, ali ‘ajmo biti pošteni, on će puno vjerojatnije još imati druge prilike u karijeri dobiti ovu titulu…
Potez utrke: Uprava GP Singapura. Malo nekonvencionalno, ali odlična vijest vikenda bila je potvrda gazdi da ćemo ovakav spektakl gledati još barem pet godina. Nije bilo neke sumnje u to, ali ipak… dobro je znati da u to nema nikakve sumnje. Formula 1 treba GP Singapura barem koliko i Singapur Formulu 1.
Razočaranje utrke: Sauber. U sezoni u kojoj je već znao dolaziti na postolje agresivnim ali uspješnim strategijama i dobro konkurirati vodećima, ovoliko loš Sauberov nastup u Singapuru je gotovo nevjerojatna suprotnost. Utrka po utrka, i nastavi li di Resta voziti kako je ovaj put, mogao bi se naći pod oštrim napadom Force Indije za završetak u gornjoj polovici konstruktorskog prvenstva.
Nagrada “Deseti put Bog pomaže”: Pastor Maldonado. Unatoč kvalifikacijama u prvi startni red, vozač iz Venezuele nastavio je svoj nesretni niz s devetom utrkom za redom bez bodova otkad je pobijedio u Španjolskoj (no ne svojom krivicom ovaj put). U nedostatku boljeg izraza, ovo je za njega jedna čudna sezona.
Nagrada “I za mene nešto”: Nico Hülkenberg. U utrci u kojoj ga je rezultatom momčadski kolega debelo zasjenio, ipak je i Hülkenberg imao svoj trenutak ― postavio je najbrži krug utrke.
Oton Ribić
Maldonado ili Grosjean bi mogli biti prvaci jednog dana,ako budu u konkurentnom bolidu.Dobro znamo da bi bio prvak moras bit incidentan,ako ti se stvari posioze izadjes kao pobjednik,a ako previse riskiras i..voda….Schumi,Alonso,Ham,nisu kao Baricelo ili Heidfeld,postenjacine,nego idu na no zzato i jesu prvaci!Grosjean i Maldonado idu putem prvaka?Uvrnuto?
masa zasluzuje najbolji potez, razocarenje ham ili maldonado… outsideri svi izabrani za neke nagrade 😀
Najlošiji retrovizor ove sezone! Massa je zaslužio biti heroj utrke i imati potez utrke. Ovo nije njegov najbolji rezultat sezone,ali najbolja utrka (obzirom na okolnosti) svakako jest!
mclarena netreba nikad otpisivati
jos ne mogu vjerovati da mislite da je massa trebao biti medu nagradama. pa ljudi on vozi za ferrari, morao bih stalno biti u bodovima. odvozi 3 prosjecne utrke koje su za njega dobre ali za ferrari mislim da nisu ni blizu, sigurno su imali veca ocekivanja od njega ove godine. i svatko tko misli da massa ostaje nije pri zdravoj pameti.
Ma barem za potez utrke.
Samo da Maldonado slijedeće sezone ima konkurentan bolid i eto nama novog igrača u onkraj svjetskih prvaka.
Svaki početak je težak, a on to nabolje potvrđuje. Ova mu je sezona dobra škola, a ima još 6 utrka da pokaže da nije samo tamo neki preagresivni mladac koji će statirati 1-2 sezone.
Naprijed Maldonado. Definitivno sam njegov navijač.
Potpis.
Samo da ga se uspije “ukrotiti”,obično se to uspije ali ne uvijek.
svakako ima potencijala za f1
Massa je nakon izlaska iz boxa za Hamiltonom zaostajao punih 80 sekundi, i dok je Hamdija nad ostalim gradio prednost Massa je tu prednost spustio na neke 74 sekunde, pa ono preticanje Senne, Massa se pomalo vraća…a još nešto, od ljetne stanke Massa je sakupio 26 bodova, a prije stanke je imao 25…od ljetnje stanke Massa je 5. vozač po broju osvojenih bodova(26), ni Alonso mu se nije daleko odvojio(30), a osvojio je više bodova od Hamiltona, Webbera, Rosberga, Schumija, Grosjeana…Massa je zaslužio nagradu za potez utrke, a po mnogima i heroja utrke…
Heroj utrke?Massa?Po kojim mnogima?
Nakon Brazila,Massa izgleda ima najveći broj fanova baš u Hrvatskoj!
Što se tiče smanjivanja one prednosti ne zaboravi da je bio na znatno novijim gumama od svih ostalih.
A proboj do 8. mjesta mu je malo pomogao i Safety car x2, inače bi završio negdje oko 14. mjesta.
o čemu ti baljezgaš?? po čemu je imao bolje gume??? govorili su da su crvene bile 1-1,5 brze po krugu, a Massa je ušao u box i PRVOM krugu i stavio MEKE gume(zute) koje su sporije…eto, imao je 1 krug svjezije gume po toj tvojoj teoriji, a za Massu navijam od Schumijeva povlačenja…
Opet;gume koje su imali vodeći su odvozile cijele kvalifikacije tako da nije riječ o jednom krugu.I ove “tvrđe” su se pokazale bolje u utrci.
Imaš pravo navijati za bilo koga.
Ja recimo mislim da je Timo Glock puno bolji vozač od Masse!
je, i q1 i q2 i q3 vozio hamilton na istim gumama, a ovu cu zadnju recenicu zanemarit, imas smisla za humor…
Dobro ne CIJELE kvalifikacije, ali znaš na što sam mislio,svakako nije bila riječ o 1 krugu razlike u svježini guma.
Ono za Glocka se ne šalim,ne znam zašto bih se šalio o tome.
p.s. “Hamdija” bi trebao biti Hamilton?
Probaj zaključit sam, ja mislim da nije tesko…Pa kako možeš reći da je Glock bolji od Masse? Massa ima kvalitetu, samo njegov problem je što mora biti, ne 2. vozač, nego test vozač…daj Alonsu i Massi jednak status 2013 godine, i da svak razvija bolid podjednako, mislim da bi se Alonsu tresle gaće…pa taj Massa, koji je lošiji od Glocka, je oprao Kimija 2008 godine, isti bolid, jednak status, zapravo Kimi je bio no1 vozač, ali tada je se i Massu nešto pitalo, ne kao danas…i evo ti još jedna inf., Massa je 2009. do svoje nesreće bio najbolji vozač… Read more »
Alonso se toliko boji Masse da se svim silama trudi da ovaj ostane u Ferarriju.
Massa mi smeta jer (od početka karijere u Ferrariju) zauzima mjesto u konkurentnom bolidu.
Bilo bi isto da su Kovalainena zadržali u McLarenu 8 godina jer nije nikakva prijetnja Hamiltonu.
Što su napravili u Mclarenu?
Pedala Heikkiju i dovedu tada aktualnog svjetskog prvaka.
Inače sam onaj koji se često sprda na račun Masse, ali ovaj put je dečko zaslužio biti spomenut u “nagradama”. Što jest, jest…
Samo bi htio obratiti pozornost na dio teksta o Marussiji…
Nebi htio decidirano tvrditi jer nisam 100% siguran, ali jesam 99%, da je Caterhamu dovoljno 12 mjesto da ih pretekne jer imaju više 13ih mjesta. Dakle nije im potreban niti bod, niti jedanaesto da bi se vratili na 10. mjesto ukupnog poretka.
I još mala napomena, uz istu onu ogradu od 99% – desesto mjesto ustvari ne znači “lijepo veći” udio kolača u raspodjeli novca…nego je to posljednje mjesto koje uopće donosi bilo kakve FIA-ine novce, i zato je to 10. mjesto toliko bitno “novim” momčadima.
citali smo mi i bolje, ali heroj trke je morao biti Massa, prvo probusena guma, pa zaostatak od nekih 70s i probijanje do 8 mesta, pa onaj na noz napad na sennu, mislim da je ovo mozda i najbolja massina trka ove sezone
Ovo i nije baš najbolji retrovizor jer je samo dobar a ne odličan.
Otone trebao si nekakvu nagradu dati i Massi makar si ga i spomenuo solidno jer čovjeku je u 1. krugu probušena guma,kad se vratio iz boksa zaostao je skoro pola kruga iza svih te je sa punim rezervoarom bio daleko najbrži na stazi i vozio 5-6 krugova brže i od vodečeg Hamiltona i to skoro punu sekundu ai ono njegovo strmoglavo preticanje Senne je zaslužilo nagradu za pretjecanje utrke.
Svakako, ono preticanje kroz iglene uši je za svaku pohvalu! Trebalo je ondje hrabrosti za pokušaj preticanja ali i vještine kad su se dodirnuli – svaka čast! To je samo dokaz da svi vozači na gridu znaju svoj posao samo neki znaju malo bolje i/ili imaju malo bolji auto 🙂