Paul Hembery smatra da se ćudljivo ponašanje ovogodišnjih Pirellijevih guma moglo izbjeći da su momčadi pružile odgovarajuću pomoć talijanskom proizvođaču guma.
Podsjetimo, Pirelli je za testiranje guma na raspolaganje dobio Renaultov dvije godine star bolid.
“Taj bolid ne predstavlja iste zahtjeve za gume kao ovogodišnji bolidi,” izjavio je za brazilski Totalrace.
“Aerodinamički balans je fundamentalno drukčiji, što je izuzetno važno, uzevši u obzir kako utječe na energiju koja ide u stražnje gume.”
Na upit je li Pirelli predvidio karakteristike ovogodišnjih guma, Hembery odgovara:
“Ne, zato što te efekte nismo vidjeli na bolidu iz 2010. godine. Ekipama je bilo potrebno 18 mjeseci da se slože oko korištenja bolida iz 2010.; čak nismo smjeli koristiti prošlogodišnji. Oni se mijenjaju iz godine u godinu, a u poslu s gumama trebate vrlo precizne parametre.”
Zanimljivo, ovo je prvi put da je Hembery na kritike o gumama odgovorio s pomalo rezigniranim stavom, prebacivši krivnju na ekipe jer im nisu pružile noviji bolid za testiranje. Podsjećamo da su svi odgovori na prijašnje kritike išli u smjeru uvjeravanja da je Pirelli namjerno napravio ovakve gume.
Zašto opet komplicirati sezonu ovakvim izjavama,kad je ova sezona nepredvidljiva samo baš radi takvih guma!
Deda je bio u pravu! Deda je uvijek u pravu! I kad spava ja se s njim slazem! Gume su sranje vikao je,a vice i dalje. Goo dedaa!
F1- Važan je svaki detalj, a gume se testiraju na različitom bolidu . Nevjerojatno .
Pa nitko sretniji od mene,jer dosao bi netko ko zna napravit gumu. Nesto se ocito u F1 po pitanju guma dogadja,jer nebi ovi ispaljivali ovakve izjave. Prakticki su priznali da ne mogu napravit bolje gume u sto ne vjerujem,mislim da mogu napravit gumu da drzi i dvije utrke ako treba. Da ne zaboravim opet na ovom forumu kolektivna amnezija,zaboravili ste da su ovakve gume bile zelja starog prdonje! Sto vise omega 3 masnih kiselina,inace vam je alzheimerova bolest zagarantirana! Poz
ovo šta si napisa mi je malko čudno ” Prakticki su priznali da ne mogu napravit bolje gume ” , a iza toga “zaboravili ste da su ovakve gume bile zelja starog prdonje! ” sad …je li na kraju pirelli prizna da ne zna ili zna ali je stari bernie kriv jer je on želija baš ovakove , a pirelli mora poštovat ono šta je dogovoreno između njih , a mi to ne znamo pa se pljuje po pirellievim gumama .
Uvijek pokusavam pisati sto je moguce krace i razumljivije,a sto mislim da je i ovdje slucaj.S obzirom da si usamljen u nejasnoci,barem za sad, pokusaj opet procitati. Ili si jedan iz skupine Omega3. poz
ja sam siguran da mogu napraviti svakakve gume, no ove koje traju dve utrke bi vjerojatno bile spore.
opet gume -.-
Ok nego sto je falilo proslogodisnjim gumama… sto nisu ostali isti parametri bilo bi definitivno zabavnije.
Nisu gume pridonijele zanimljivosti utrka nego ukidanje EBD i spustanje prednjeg nosa…
Gume su tako lose nastancane da su preko svake mjere lose a cak se dovodi i u opasnost vozaci…
Kimi u Bahrainu kad je pokusao obici Vettela izvan tkace putanje sa onboard kamere se culo kao da vozi po sljunku, a tu je i famozna slika sa Njemackog GP, toliko o Pirelliju, moglo se da se htjelo ali ne na ovaj nacin.
E daj baci link od te slike s Njemačkog GP, nisam uspio vidjeti!
http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/15500/15530.jpg
U Bahreinu je isto bio masakr guma, samo to vjerojatno niko nije zamijetio. Ja sam se davno osvrnuo na tu stvar, u onom članku vezanom o proizvodnji Pirelli guma a drugi su masovno pljuvali po Schumacherovim kritikama, upučenim Pirelliu. Izgleda da je forumašima trebalo malo vremena da okice progledaju 🙂
bla bla bla…da je baba muško….bla bla bla…nepotreban i dosadan članak! Svi znamo da se momčadi ne mogu dogovoriti oko banalnih stvari, a isto tako svi vidimo “sposobnost” Pirellija. Uostalom, ovakve gume samo povećavaju uživanje u utrkama tako da nemam ništa protiv da sve ostane isto i za sljedeću sezonu.
ova sezona je nepredvidiva i opet ce kukati ovo i ono i vratit ce ono što je bilo prije i eto opet procesije ce gledat
moglo se, al nije… gotova priča 🙂
Čekam dan u kojem će se u Formuli i proizvođači guma ponovo natjecati tj. da se ponovo uvede konkurencija u obliku Bridgestonea, Michlena, Goodyeara, Pirellia itd. pa da ne bude zabušavanja što se tiče guma i da one daje pravi maksimum i isto tako da ekipe ne budu primorane korisiti dvije različite mješavine guma. Volio bih također da se vrati tankanje goriva što bi u kombinaciji sa različitim (proizvođačima i mješavinama) guma omogućilo veće mogućnosti taktiziranja…
Sad mi je sve jasno sve su radili da sjebu Vettela. Hebale ih gume da ih hebale,
Uvjek su se mjenjala pravila da konkurenti budu blize jedni drugima…kao sto se npr ove sezone i prosle su zabranile stvari koje su donosile RB u veliku prednost!! No nije to samo radi Vettela nego tako je od kad ja pratim F1….Ako npr Lotus pobjedi ove godine radi DDRSa za godinu ili dvije ce ga ukinuti! Ako nepojedi i DDRS nebude donosio veliku prednost ostati ce…..I meni je to glupo ali ocito da se moras ili prilagoditi ili otici iz f1…nema druge!! Sto se tice guma je moglo se je to izbjeci i mogao je pirelli napraviti gume kao sto… Read more »
joj gorane taman avalon presto pa ti poceo ovo su komentari nisu romani !!! salim se 😛 samo ti al nez kako ti se da
Ajde ne pričaj gluposti. Te gume su pomogle Vettelu uz odličan bolid da dođe do naslova prošle godine, samo kaj sad nemaju blown difuzor. Ima jedan članak kako je mali Švabo posjetio tvornicu Pirellija i razgovarao sa inženjerima. Kako da to nisi spomenuo?
Da sve je rađeno u namjeri da Vettelu pomrse račune, cijeli svijet F1 se urotio sa namjerom da Vettela ometu u njegovom putu ka pobjedi, moš misliti.
Što se tiče Pirrelija mislim da su malo ukakili stvar s tim gumama i sad upiru prstom u druge.
mala od piste…. naravno da se dosta toga uradilo da se pomrse računi vettelu npr zabrana blown-difuzora di je RB bija debelo ispred drugih . ali nije u pitanju vettel ..da je bilo ko drugi tako dominira desilo bi se isto jer izgleda da u svrhu napetosti trka i prvenstava dominacije tipa ferarri i MS više ne smi bit . ali nije to loše ni za one oko staze ni za one pred malim ekranima . šta se tiče pirellia onaj ko proizvodi gume već 140 godina teško da nešto ukaki na području u kojem ima toliko iskustva . hembery… Read more »
Gume su rađene s tom namjerom da se utrke začine, Pirelli ipak mora opravdati svoju reputaciju.
slazem se s tobom da bi trebali opravdati svoju reputaciju . Pireli si je s ovim gumama umjesto da napravi iskorak u borbi za trziste sam sebi nastetio!
Kako god, ove sezone gume su puno sličnije ostalim dijelovima bolida. Dok traju, rade na maximumu, kada se potroše to se desi odmah i sad. Prijašnjih sezona vozači su mogli silovati gumu do “žica” jer trkači sloj i nije bio nešto rapidno bolji od podloge. Nakraju bi im gume znale i explodirati. sada su slične npr; gorivu. Dok ga ima, bolid radi savršeno, kad ga više nema bolid staje. Nema više ljuljanja bolida i vožnje na “đemdo”, na benzinskim parama, “ajde daj još malo, cilj nije daleko”. Kako god, slučajno ili namjerno, mislim da se to pokazalo dobrim. Vozači ne… Read more »
barem je zanimljivo zato sto je vrlo duboko strategija i pamet inzinjera i tih pedera u boksovima znatno vazna ne samo vozacevo iskustvo talent itd 😀
perodeformero..”Jedino se mora paziti da sve to ne pređe u pravu štednju, kao 80-tih kada su uveli ograničenje goriva. Tada su se velikim dijelom utrke morali vozikati kao taxisti.” …ma kako si moga ovo napisat , a gomila forumaša ZNA da se prije vozilo na nož , F 1 je tada bila prava jer se preticalo ka nikad , “ludovalo” po stazama a ti sad spominješ da su morali štedit gorivo i vozit ka taxisti 😉
Kratko i jasno, ližu sami svoje dupe!!!
Aha!!!!
Samo jedna stvar- kako su ostali proizvođaći znali napraviti gume u prošlosti. Ili je Pirelli totalno nesposoban ili su namjerno napravili takve gume (zna se na koga se misli)
a da je malo koristit glavu ? možda u prošlosti bolidi nisu bili ovako sofisticirani s obzirom na aerodinamiku ? a možda su drugi proizvođaći dobili za testiranje guma aktuelni bolid tog vremena ? i na koga se misli ako pretpostavljaš da je pirelli namjerno napravija ovakove gume ? 18 mj su se ekipe dogovarale koji će bolid za testiranje ustupit pirelliu pa su ovi morali gume radit na “slipo” , a onda su se timovi počeli žalit na gume ..smišno . a ja mislija da smo samo mi spori i da se ne možemo dogovorit oko ničega 🙂 🙂… Read more »
Aj Avalon ne prdi. Tu se hasaš na naslovnici a po forumu nemreš zucnut ništ.
Ja koristim svoje obje glave, a ti?
A možda su u šumi?!?
Ili ovi neznaju napraviti gumu (što je manja vjerojatnost) ili su dobili naređenje da naprave takve gume… Razmeš?
Ico…ala šta smo rezolutni , oštri 🙂 🙂 🙂 ovo si vjerovatno smislija donjom glavom pa ti je oprošteno . je , je moje su glave u šumi…obožavam kad si duhovit , a u prethodnom komentaru i pametan . ako neko prdi bez veze to sigurno nisam ja 😉 ajde sad opet nešto oštro …onako kako ti znaš . sjeb me do kraja pa neka mi se svi smiju …ali kad ja nađem svoje glave u šumi ,naj..si 🙂 🙂 🙂
Namjerno su nesposobni
MENI JE BAS ZANIMLJIVO SA OVIM GUMAMA,A AKO JE PO TOME SUDECI TREBALI SU IM DATI NOVI BOLID,AL I OVAKO JE ZANIMLJIVIJE,TREBA ZNAT CUVAT GUME,A GROSJEANU I BUTTONU ZA SADA TO NAJBOLJE IDE
a kimiju 🙂 mislim da je on najbolji u tome 🙂
nije ni hamilton los, napravio je 29 krugova na tvđima u mađarskoj pod pritiskom kimija i svojim “agresivnim” stilom vožnje
Ne moras se derat!
a kontradiktornih ljudi, ne mogu da vjerujam… pa svima je vec jasno zasto je Pirelli proizveo ovakvu gumu kakva je danas te da njima nije problem napraviti bolju gumu… ocito je da su sve glasniji uticajniji vozaci i ljudi po pitanju kritika na kvalitet guma… ja mislim da sto prije u F1 garaze mora doci mnogo bolja guma, pa bio to Bridgestone ili Michelin ili sam Pirelli… vise nije ni bitno… ja zelim da vidim vozace koji voze sa svim svojim potencijalom u bolidu iz kojeg izvlace sav njegov potencijal a ne kao sad, vozare 10 krugova i onda pred… Read more »
Sigurno da mogu napraviti bolje gume , jer gore od ovih ne mogu. Međutim da li bi Michelin, Bridgestone ili Goodyear napravili bolje gume? Siguran sam da bi. Michelin je to i dokazao u reliju gdje je redovno prao Talijane izuzev jedne godine gdje su David Richards i društvo napravili zvjer u obliku Impreze.
ja mislim da je u F1 Bridgestone imao najbolju gumu, ali ne treba podcjenjivati ni Michelin.. u vrijeme ovih gumara bilo je sasvim normalno da su konkurenti ali i prirodno da jedan broj staza odgovara jednom pproizvodjacu a drugi broj drugom proizvodjacu… ali meni je Bridgestone ipak bio za nijansu bolji… Pirelli sad nije ni u sjeni ovih proizvodjaca… barem u F1..
Zašto bi to bilo sranje? Napravili su gumu koja traje točno određeno vrijeme “maltretiranja” i onda rapidno gubi perfomanse, za razliku od prijašnjih sezona, kada se to događalo polagano, t.j. trkači sloj i nije bio nešto puno bolji od ostatka gume, pa se znalo desiti da vozači siluju gumu dok im ne explodira.
Usporedimo to s gorivom. Gorivo daje stalne perfomanse i kada ga potrošiš bolid staje. Sada je tako i sa gumama. Meni je to sasvim ok.
Kako je bridgestone 97. već imao odlične gume i to na bolidima 2. lige?
Zanimljivooo
Vidi vraga. A ja sam bio uvjeren da stari grivonja ima umješane prste i u ovo.
aha.. ipak priznanje ! o tome je dida pričao na početku ! (gume jednostavno NISU (dovoljno) dobre )
Bojim se da su im i pružili bolid za testiranje ( npr. RBR iz 2011. ) opet ne bi imali jasnu sliku , jer aerodinamika i trošenje / hlađenje / grijanje guma varira od bolida do bolida …
mozda zato lotus dosta dobro cuva gume
jer su napravljene na njihovom bolidu
Ovisi koliko su bolidi R30 i l Lotus E20 slični …
pa vjerojatno puno 🙂
Malo sam pogledao u Wikipediji …
-Širina i visina su identične
-R30 je duži za 12 mm
-E20 je teži za 20 kg
-Gorivo je jednako ( Total )
-Dizajner je isti – James Allison ( tehnički direktor )
-Renault je koristio Bridgestone gume , a Lotus koristi Pirelli .
Ma ne sasvim slucajno su napravili ovakve gume ha ha