Sigurno vam je poznat onaj efekt, kada tulum koji organizirate i trudite ga se tjednima organizirati da bude što bolji na kraju ispadne anemična stajanka puna mučne tišine. S druge strane, nekakav nevin poziv nekoliko prijatelja na kavu u petak poslijepodne samo da se kratko pogledaju fotke sa zadnjeg roštilja, redovito preraste u dvodnevni dernek koji se pamti godinama, koji završi s dvije trudnoće, troje ljudi na ispumpavanju želuca i nečijim padanjem s balkona (nakon čega samo nastavi spavati).
Čini se da nam se nešto slično dogodilo s GP Europe. Utrka od koje smo strepili i očekivali da bude dosadna procesija kao i svake pretshodne godine, ispala je upravo cirkus ― možda ne najbolja utrka, ali sigurno debelo u gornjoj polovici u ovoj sezoni.
Iako ovogodišnje utrke ni u ludilu ne bismo mogli nazvati predvidljivima, postoji ključna razlika. Inače uglavnom gledamo utrke kako se odvijaju kontinuirano; vozači i ekipe donose odluke o strategiji, biraju vrijeme za boksove, napadaju kad ocijene da mogu, čuvaju gume i slično, te kroz utrku pratimo kako im se te odluke postepeno razvijaju u ukupnom poretku, u spletu svih mogućih faktora.
No u Valenciji smo se podsjetili što su “šok-utrke”, u kojoj se veliki koraci događaju odjednom ― tehničkim problemima i karambolima. Nije, opet, bilo nešto abnormalno puno ispadanja: šest kao i u Australiji, dok ih je u Monaku bilo osam. Ali bila su među vodećima i ključna za ishod utrke, što je ipak malo rjeđa pojava.
Realno gledano, nekakav tehnički problem je po svemu sudeći i bio jedino što je moglo Vettelu stati na put prema jednoj gotovo dosadno uvjerljivoj pobjedi. Izgubiti 25 bodova ga je očito izbacilo iz takta (sjećate se bacanja rukavice u ogradu?), osobito kad se ne radi o njegovoj vozačkoj greški, i to na dan kad je momčadski kolega kući donio dvanaest bodova i prestigao ga u vozačkom prvenstvu, nakon što je startao iz Madrida. Ali svejedno, brzina koju je pokazao do tog 33. kruga, ako je može “reproducirati”, je malo zloslutna za njegove konkurente. Bit će interesantno vidjeti u Silverstoneu je li ova brzina bila za njega povoljan splet okolnosti, ili je Red Bull doista toliko izoštrio formu.
A jedan od spomenutih konkurenata bio je podjednako izbačen iz takta (i klasifikacije) ― Lewis Hamilton, koji doduše nije bacao rukavicu nego upravljač nakon što ga je tresnuo Maldonado posve zaboravivši (ili ignoriravši?) da mu povratak na stazu mora neminovno sjeći Hamiltonovu trkaću putanju. Iako nedvojbeno zna biti brz, čovjek iz Venezuele i dalje se teško odriče svojeg imidža kaotičnog vozača. Svaka čast na pobjedi u Barceloni, ali brzina sama po sebi nije ono što čini vozača u vrhu; potrebna je i konzistencija.
Još je najstaloženije odustao Grosjean, s istim kvarom na Renaultovom alternatoru kao i Vettel. I on možda ima malo problem što je, figurativno, ili na postolju ili odustane. Dok su proteklih utrka bili slični, kolega Räikkönen mu je izvrsnim drugim mjestom sad zbrisao na dobrih dvadeset bodova razlike u prvenstvu, i prvi zadatak mladom Francuzu bit će kompenzirati taj razmak.
Još će više trebati Michaelu Schumacheru da dosegne Rosberga, ali ovo postolje (koje je čekao dvije i pol godine!) pokazuje da energiju za to još ima, osobito s obzirom da se kvalificirao na dvanaesto mjesto. Sve manje bih se kladio da se neće skoro popeti i na najvišu stepenicu.
No u Valenciji, ta je čast ipak pripala domaćem kadru. Najlakše je sada reći da je Alonso pobijedio samo zato što je imao sreću da mu najvažniji konkurenti odustanu, ali nije stvar baš tako crno-bijela. Naravno, Vettelovo odustajanje mu je strahovito išlo na ruku i to mu je bila čista sreća, no inače je Španjolac odradio fantastičan posao, vjerojatno najbolji, agresivno ali kalkulirano se probijajući kroz poredak, donoseći zajedno s ekipom ispravne strateške odluke i ne radeći pritom nikakve greške. Opet smo vidjeli svojevrstan mali dokaz da, iako ima možda i bržih i agresivnijih i odvažnijih vozača, kad se radi o čistom hladnokrvnom kalkuliranju i taktiziranju, malo tko se može mjeriti s Alonsom.
A kolega mu Felipe, nakon što je u Monaku i Kanadi dao neke natruhe forme, ovom se utrkom opet vratio u, nažalost, staru ulogu. Sudar s Kobayashijem je bio nepredvidljiv incident, ali netko u Maranellu koga zanimaju samo prosječne količine kući donesenih bodova a ne i razlozi zašto dolaze ili ne odlaze, ima sve manje strpljenja.
Naravno, nije on jedini koji je pod vjerojatnom nemilošću svojih poslodavaca. Na primjer, bilo bi teško vjerovati da su šefovi bili posebno fascinirani Vergneovim sudarom i kaznom za sljedeću utrku, a u Formulu 1 je ušao kao netko od koga se, poslije međusezonskih testiranja, očekivalo mnogo. Što se usporedbi s momčadskim kolegom tiče, Senni i Hülkenbergu također prijeti malo zapasti pod sjenu Maldonada i di Reste. Button se možda malo oporavlja s ovim osmim mjestom, ali je to još miljama od onog što radi društvo na vrhu.
Napokon, i mehaničari u McLarenovom boksu ― ili barem onaj tko ih vodi ― imao je u Valenciji neugodan trenutak. Svaka čast što s jedne strane ruše rekorde u brzini zaustavljanja kad uspiju, ali malo koji šef ekipe će na to pristati po cijenu čestih problema koji to sve višestruko anuliraju. Rušenje prednje dizalice i panika koja je uslijedila bio je bizaran kadar.
U tom neobično nepredvidljivom vikendu svoj su udio imale i kvalifikacije. Webber koji ispada u Q1, pa Alonso i Schumacher koji se ne uspijevaju probiti u Q3… to je donekle indikator da su i same ekipe spremne preuzimati određene taktičke rizike, te da su još daleko od jasne slike što i kako s gumama. I to je, s gledišta publiciteta i nepredvidljivosti, dobro.
Britanski GP koji slijedi je jedna od najbržih staza u kalendaru pokazatelj tko se bolje snalazi u brzim zavojima. No kako 2012. protječe, nezahvalno je ikoga proglašavati favoritom, čak i za postolje imamo valjda barem deset kandidata. Silverstone će biti i tehnički zanimljiv, jer će biti nekih tehničkih nadogradnji, pa time i opet malo miješanja karata.
Heroj utrke: Fernando Alonso. Potprosječne kvalifikacije, ali u nedjelju je Španjolac u utrci odradio izvanredan posao. Pomogla su mu ispadanja drugih, no što je jednako važno, on ih je znao oportunistički iskoristiti i spremio u džep 25 bodova. No svakako i Vettel zaslužuje da ga ovdje spomenemo, jer je brzina koju je pokazao u prvoj polovici utrke bila zastrašujuća.
Potez utrke: Kimi Räikkönen. Bilo je mnogo izvrsnih manevara u utrci, ali posebno spektakularno je bilo Räikkönenovo pretjecanje Maldonada u 13. krugu, s vanjske strane. Hrabro i riskantno, ali ― u potpunosti uspješno.
Razočaranje utrke: Pastor Maldonado. Kad se u subotu kvalificirao na treće mjesto, već mu se napola smiješilo postolje, te prestizanje Péreza, možda čak i Buttona u poretku vozača. No, uprskao je stvar do kosti preagresivnim napadom na Hamiltona i obojicu na kraju ostavio bez bodova.
Nagrada za anonimuse: TV grafika. Nekoliko puta smo u utrci vidjeli da se u poretku vozača na dnu ekrana umjesto prezimena pokazuje “Driver name”. Je li to netko tako loše vozio da je zamolio ostati anoniman?
Nagrada za dosljednost: McLarenovi boksovi. Kad je vidjela da mehaničari mijenjaju gume bez problema, dizalica je odlučila sama preuzeti stvari u svoje ruke i pucanjem vratiti malo panike u McLarenov kamp.
Nagrada za rally: Bruno Senna. Kakvo je ono bilo “hvatanje” stražnjeg kraja bolida u 20. krugu, kao da gledamo prizor iz neke etape WRC-a, a ne Formulu 1!
Oton Ribić
Ma dečiki pišite vi što hoćete, ali kada Alonso budi na pola puta osvajanja onoga što je osvojio Schumacher onda ću ga početi doživljavati kao ozbiljnog vozača, a do tada jedina LEGENDA na gridu je Schumacher!
Isreno, očekivala sam dosadnu utrku kakve su do sada bile u Valenciji, kad gle čuda, svašta se dogodilo i moj junak Schumacher završio na postolju!
Tko to na portalu uživa da stavlja “mirror” slike u temu,isto je bilo i na prošlom Retrovizoru????
Stara praksa, ipak se radi o “Retrovizoru” 🙂
Onda ok :).
Da ovo je bila iznenadjujuce zanimljiva utrka , no ne treba smetnuti sa uma da su tome veliki doprinos dale gume i SC koji je izasao bez ikakve potrebe . Ne mogu se otei dojmu da je ipak ova zanimljivost prilicno umjetna . To nikako ne umanjuje izvanrednu pobijedu Alonsa .
Kako se može reći da je SC bio bez potrebe, a na više od pola staze su na trkaćoj liniji bili prosipani komadi karbona i ostatci gume sa bolida Toro Rosso-a?
Ne kužim komentar o Hülkenbergu koji padu u sjenu Di Reste?? I u kvalifikacijama i u utrci je bio ispred škota, što je pjesnik htio reći ….??
koji završi s dvije trudnoće — car
Weber je startao iz Madrida! hahahahahahahhahaha
tak je dobra utrka, da sam ju već 2x pogledo poslije nedelje 🙂 🙂 🙂
molim te da mi das link da i ja pogledam barem 1x
Ja si povućem sa thr-a..
Naravno s hr komentatorima, sve drugo mi nije zanimljivo…
Odličan članak 🙂 Posebno kategorija “Nagrada za dosljednost” 🙂 Vrlo zanimljivo i ponekad humoristično. Utrka me iznenadila, očekivao sam možda i najgoru utrku u cijeloj godini, a dobili smo još jednu ljepoticu…
Odličan članak ali bih dodao da u heroj utrke spada samo Alonso bez Vettela,tek u reprizi se može vidjeti koliko je Alonso imao pretjecanja na granici s nemogučim.Svaka čast Sebu ali heroj utrke samo jedan FERNANDO ALONSO
Ja bi rekao da je weber imao više pretjecanja od tvog fernandića, ipak je startao kao 19
Mislim da je malo teže prestizati od 1-10 nego od 10-20 razmisli malo
ali ipak naš fernandić je pobjedio
weber je nula za alonsa,i ta njegova pretjecanja su više taktiziranje,preko boksa i sl 🙂
f1 je ove sezone najinteresantnija , 12 utrka do kraja još mogu 3 vozača dobit to su šumaher,kimi i grosjean..
Ovom clanku ne treba komentar Bravo!
odličan članak…ja bih samo još pod potez utrke dodao pretjecanje alonsa nad gosjeanom nakon sc-a, a mogli ste i ferrarijevim mehaničarima dati nagradu za snagu kad su massin auto podigli bez dizalice nakon što su stavili krivu gumu…
ipak hulkenberg nije toliko u sjeni di reste kao sto ste naglasili, sad je bio ispred njega
…”Još će više trebati Michaelu Schumacheru da dosegne Rosberga,”….veču bedastoču nisam već dugo pročital… 🙁
..”A kolega mu Felipe, nakon što je u Monaku i Kanadi dao neke natruhe forme, ovom se utrkom opet vratio u, nažalost, staru ulogu…” Massa je bio izrazito brz cijeli vikend i najmanje je kriv za loš plasman…
taj massa je kreten od vozača,podsjeti me na ona 2 kretena šta su ga mijenjala dok se on oporavljao od nesreće
:rofl: Hahahah, Alonso legenda utrke(onda je i Šumi i Weber još veća)… Misliš, njegov čarobni štapić? A Jergi ste kenjali za navijanje.
Evo jednog zanimljivog osvrta na LEGENDU
http://www.youtube.com/watch?v=a-G7GfbHpys&hd=1
osijećam li ja to neki prijezir i ljubomoru?!… zašto jednostavno ne možeš navijati za svog favorita a ne pljuvati po ostalima???
@hattrick… Ti pojma o pojmu o F1 nemaš. Samo ti navijaj za Vettela(koji je imao dvije godine daleko najbolji bolid te se ne može dobro procijeniti koliko je dobar), ali nemoj komentirati ostale vozače.
Ne znam zašto, ali kad god Vettel pobjedi imam osjećaj da je zapravo htio biti proktolog…
Mislim da ću popiti više minusa od hattricka… hehehe…
Alonso je dokazao da može i sa lošim bolidom pobjeđivati! Vettel to još nije izveo (osim one utrke po kiši u Monzi sa Torro Rosso-m RESPECT). Moramo se složiti da je puno utrka Vettel imao totalno dominantan bolid, te vozač nije trebao bogzna šta izmišljati da bi ostvario pole position i pobjedu. Šta mislite da je Webber odjednom pod starim danima postao pravi vozač? Ili Barrichello one godine u Brawn GP-u? Na žalost možeš biti najbolji ali ako bolid nije dobar onda možeš biti najbolji samo ako se zoveš Fernando Alonso! Činjenica, sviđalo se to nekima ili ne! Najbolji je… Read more »
Pa nemoj biti tako ljubomoran dečec, ja nisam imao ljubomorne i zavidničke ispade kad je Vettel proslu godinu dominirao. Ti jednostavno ne postujes ovaj sport, ne ferrari i alonsa nego bas formulu1. Za koga si navijao dok nije bilo red bulla? Pretpostavljam da ti je 2009 godine button bio zakon
ipak je on Magic Alonso
😀
ps vidim da inace ne gledas los minidrivers
pogledaj nakon svake trke shvatit ces o cemu se tu radi
😉
Hahaha,uvod je legendaran 🙂 odlican retrovizor,svaka cast.
Sjajno, odlično i zanimljivo! Svaka čast, Otone! 😉
svaki put je sve bolji clanak
super napisano!!!
meni osobno najbolje kada webber “starta iz Madrida”
hehhehehhe
😉
Svaki puta sve bolji ! 🙂
Fenomenalan članak,iako bi mogao potez utrke biti Alonsovo pretjecanje Grosjeana za 2. mjesto.
Slažem se sa Red Devilom. Krasno štivo za jutarnje sate 🙂 Hvala našoj Ribici 🙂
“iako ima možda i bržih i agresivnijih i odvažnijih vozača “???????????????? Pa Alonso je tu gdje je upravo zato jer je najbrži i najodvažniji od svih. Od početka na svakoj utrci čupa sve iz bolida i vozi konstantno na rubu. Baš me zanima koliko bi bodova imao bilo tko od vozača da vozi ovogodišnji bolid ferraria. Ma Alonso je trenutno najkompletniji vozač na gridu i bez obzira volili ga ili ne to mu se mora priznati! Svaki bod kojeg trenutno ima debelo je i zaslužio!
Što bi tek bilo da ima najbrži ili jedan od bržih ? Mada nije ni ovaj loš, ali nije to na razini RB-a
Mislim da Alonso ne vozi cijelu utrku na rubu,već u nekoliko navrata gubi prikljuičak za ostalima a zatim odjednom hvata priključak i pretiče sve živo,an ima svoju vožnju,čuva gume do pred kraj a onda izvlači sve što je od njih još ostalo dok se drugi jedva dovlače do boxa kao po ledu. Alonso je trenutno najkompletniji vozač i želim mu da ove godine osvoji naslov. Ne mogu vjerovat da mu je naslov pretprošle godine uzeo Petrov i to me jako ras…….!
nije mu petrov ništa uzeo, to što je tada izgubio naslov je isključivo alonsova odgovornost.
zorane, vožnja na rubu je jedno a degradacija guma nešto sasvim drugo. Pod vožnjom na rubu sam mislio izlaženje na kraj sa bolidom koji ne leži u zavojima, bolid čija je aerodinamika toliko loša da u jednom zavoju alonso napravi više KOREKCIJA VOLANA nego drugi vozači u cijeloj utrci itd. Ne moraš voziti na rubu da bi uništio gume i obratno.
dajte nam nostalgiju utorkom ili kojim god danom, samo dajte!
nostalgija mi je draza od retrovizora a vjerujem i da nisam jedini 🙂
upak e davne utrke nisam gledao a valenciu jesam 😉
Kao i uvijek odlican retrovizor….Svaka cast.. 😀
Ja iskrneo nisam vidio ovaj “Driver name” sta je vidio autor teksta
Odličan retrovizor! Krasno štivo za ove rane jutarnje sate! 🙂
ja jesam tamo na kraju poretka ti je uvijek stajalo driver name
Svaka čast,pogotovo uvod o derneku hehe i daj reci Sepi da je četvrtak danas a gdje je nostalgija?;)
Odličan članak kao i uvijek!