Najglamurozniji i svakako jedan od najvažnijih Grand Prixova sezone donio je i šestog pobjednika u šest utrka, ali ipak nije bio pun izravnih napada na asfaltu kao prethodnih pet. No nema veze ― prvenstvo, s druge strane, je postalo samo još neizvjesnije…
Dakle niz se nastavio, a znajući kako Räikkönen i Hamilton znaju iskoristiti prilike koje im se pružaju, nije nemoguće (iako je, realno, malo vjerojatno) niz produžiti do osam komada. Njegov daljnji nastavak bio bi malo zapanjujuć jer bi značio da potkraj sezone, na GP SAD ili Brazila trebaju pobijediti Caterhami.
Tako se Mark Webber ponovo popeo na srednje mjesto nepostojećeg pobjedničkog postolja GP Monaka (ponovo, jer mu je to, sjetimo se, pošlo za rukom i 2010.). Uz malu sreću koja mu je “poklonila” Pole position i dobar start, Australac je dobro odradio posao, nije napravio nikakvu grešku niti taktički promašaj koji bi ga koštao vodstva, i spremio u džep 25 bodova.
Nemojmo se zavaravati “vlakićem” vodećih bolida koji su zadnjih dvadesetak krugova slijedili jedan drugog: niti je na kraju među njima bilo i jednog pretjecanja, niti čak ozbiljnog napada. Svima je, vjerojatno, situacija s bodovima dovoljno odgovarala da su radije uzeli vrapca u ruci nego goluba na grani, što im se u biti ne može niti zamjeriti, kad se sjetimo da je prvak onaj s najviše bodova a ne pobjeda, a u Monaku pokušaj pretjecanja itekako može značiti “posjetu” zidu. Da je taj vlakić pak bio u Kini ili Turskoj, pola bi publike palo u komu od prekomjerne doze adrenalina.
Prema tome, Webberova pobjeda možda i nije bila toliko osvojena njegovim herojskim podvizima koliko osigurana rasporedom staze, ali ne treba je opet ni potkopavati: malo je ipak previše bolida na gridu da bi se moglo pobijediti tek tako, slučajno. Ako ima imalo istine u po osamdeset i sedmi put razbuktanim pričama da Scuderia želi Australca ubaciti 2013. godine u svoje redove, ovime si je još malo pojačao karte. A i izjednačenje bodova na drugom mjestu u prvenstvu s Vettelom sigurno nije prošlo nezapaženo.
A vodstvo u prvenstvu je u Monte Carlu preuzeo upravo onaj neumorni mađioničar koji bi mu u tom scenariju bio momčadski kolega ― naravno, Fernando Alonso. I time dosljedno dokazao svoju često izjavljivanu tvrdnju da prvenstvo osvajaju konzistentno skupljani bodovi a ne riskantni napadi na pobjede. Baš kao što smo se pitali i nakon Malezije, možemo se pitati i sad ― tko bi očekivao od Španjolca da vodi u prvenstvu nakon šest utrka, vozeći onaj Ferrarijev bolid koji im je trulkast čak i po vlastitom priznanju? Doduše, očito je da Ferrari sad ima malo bolju formu, i pesimistične su se izjave otamo prorijedile, ali i dalje je izuzetno uzak krug vozača koji bi s takvim bolidom nakon šest utrka vodili u prvenstvu.
Felipe Massa je pak imao jedan vikend revitalizacije. I dalje iza Alonsa po nastupu, ali ovaj put je to barem bilo solidno ― sedmo mjesto u kvalifikacijama i šesto u utrci nešto je s čime bi Ferrari možda i bio dugoročno zadovoljan. No Brazilac treba još ovakvih rezultata, a po mogućnosti boljih, i to brzo.
Dok su, prema tome, Webber i Alonso imali svaki svoje razloge za slavlje, ekipa čovjeka između njih imala je daleko čudniji vikend. Rosbergovo drugo mjesto ga je diglo na peto mjesto i već četiri boda ispred sebe “vidi” Hamiltona, dok je Schumacher opet imao utrku punu ironije. Prvi Pole position otkad se vratio iz penzije, a koji mu je možda mogao značiti pobjedu, srušen mu je za pet mjesta zbog kazne iz prethodne utrke, da bi onda još bio prisiljen odustati iz tehničkog razloga (pada tlaka goriva). Poznajući Schumacherovu upornost i fokus, nastavit će “gristi”, ali isto tako, ovakve prilike mu se ne otvaraju baš na svakoj utrci…
Dok je Mercedes imao mješovit vikend, McLaren je imao užasan. Sveukupni utržak od deset bodova koje je kući donio Hamilton, završivši dva mjesta iza svoje startne pozicije, te odustajanje Buttona, još su produbile konstruktorski zaostatak za Red Bullom, a sad im je već Ferrari bliži s druge strane. Iz Wokinga se čuju glasovi kako ekipa radi na poboljšanjima i da će rezultati sigurno doći, ali vrijeme ide.
Nije se ni Williams nešto proslavio: Sennin jedan bod je tu tek toliko da put u Kneževinu ne bude uzaludan, a Maldonado je svojim lomom bolida imao potpuni kontrast u odnosu na pobjedu prije dva tjedna. Sauber još gore, bez bodova; Pérez je opet razbio bolid na kvalifikacijama u Monaku, iako srećom ovaj put bez zdravstvenih posljedica. Općenito je utrka bila obilježena natprosječnim brojem odustajanja ― njih devet. Međutim, Force Indijinih deset komada su za pohvalu ― di Resta i Hülkenberg su dobro odradili posao, iako na cilju kasneći za vodećom šestorkom preko 35 sekundi.
Ono pomalo neobično u tome kako se cijela ova sezona razvija je da i nakon Monaka još ne možemo reći s prevelikom točnošću kako tko stoji. Naravno, može se ugrubo podijeliti ekipe na viši, srednji i niži red, ali nekakav uži krug najvjerojatnijih pobjednika jednostavno ne postoji. Što se neizvjesnosti sezone i pojedinačnih utrka tiče, teško da smo mogli očekivati napetiju situaciju, premda se čuje sve više glasova onih iritiranih kaotičnošću i nepredvidljivošću koji utrke počinju uspoređivati s lutrijom, prije svega zbog nepoznatog ponašanja guma. Dijelom su to, naravno, oni koji u tome pokušavaju naći vanjski razlog za vlastiti neuspjeh, no slična se mišljenja čuju i od publike.
Dok GP Monaka, kao što je rečeno, ipak nije uspio izbjeći pomalo procesijski efekt, to sasvim sigurno neće biti slučaj na nadolazećoj utrci. Na GP Kanade smo znali imati ludih utrka i prije novih guma i DRS-a, a sada će cirkus biti samo još šareniji. Taman uvjeti da dobijemo sedmog pobjednika u sedmoj utrci.
Heroj utrke: Mark Webber. Mada se nitko nije toliko nevjerojatno istaknuo među ostalima da bi bio posebno stavljen pod svjetlo reflektora, sama po sebi titula ide Webberu koji je izvrsno odradio kvalifikacije i potom dobro startao, te se dovezao do cilja bez greške.
Potez utrke: Fernando Alonso/Ferrari. Dobro odmjerenim trenutkom ulaska u boks i čuvanjem guma kad je trebalo Alonso je ščepao mjesto na postolju, i time vodstvo u vozačkom prvenstvu.
Razočaranje utrke: Posljednjih dvadesetak krugova. Pet oštrih konkurenata unutar dvije sekunde na čelu utrke kroz dvadeset krugova značili bi ludnicu na bilo kojoj stazi ― osim, pokazalo se, u Monaku. Na kraju je društvo prošlo kroz cilj istim redoslijedom kojim se i formiralo dosta ranije. Antiklimaks, ili?
Nagrada za povratak u sedlo: Felipe Massa. Dugo smo čekali neki njegov nastup u kojem ga kolega Španjolac nije smrvio u prah. Monte Carlo je ipak bio druga priča ― šest sekundi za pobjednikom i s osam bodova u džepu, Brazilac se trgnuo. Sad treba još…!
Nagrada “C’est la vie”: Michael Schumacher. Lude okolnosti su htjele da osvoji Pole position na utrci na kojoj je startno mjesto najvažnije od svih upravo tada kad ga “slijedi” kazna s prethodne utrke. Netko malo manje kamenih živaca bi još sada ganjao sačmaricom suce po paddocku…
Nagrada za kontraobavještajne aktivnosti: Meteorolozi. Kiša će, pa neće, pa za četiri minute, pa ipak ne… na kraju, ništa. Šteta, jer bi ona donijela jedan zgodan faktor nepredvidljivosti.
Oton Ribić
http://smrtayrtonasenne.blogger.ba/
* VAZNO *
U svakom slucaju bolja od Valencije!
mada je tradicija
a Monaco kao i obično dosadan
Alonso je kralj
Meni utrka isto bila zanimljiva samo prvih 10 sekundi, ostatak ispod prosjeka za Monako. Ali mi je zato bio uzbudljiv vikend, počev od slobodnih treninga, a kvalifikacije su rasturile sva moja očekivanja.
steta da nije pala kisa zadnjih 15 min. onda bi vregne pobijedio paa bi bilo 10 razicitih pobijednika
Meni vam je bilo zabavno desetak sekundi starta a onda sam se naspavao. Ustvari, zanimljiva mi je ipak jedna stvar. U pravilu, cijelu godinu željno iščekujem MonteCarlo i predinfarktno stanje na startu ali su suci odlučili, ovaj put, utrku učiniti dosadnom i prije starta. Zamislite. Da, i to je, u ovom sportu, moguće. Pa zar Schummy već nije dovoljno bio kažnjen što je prošlu utrku morao preletiti preko onog idiota. Tužno je to ali sam se bar naspavao
Cijepam se od smijeha kad slušam Smedleya i Massu…….ovaj veli: udario sam ogradu….a Inženjer mu vrati: pa dobro…to je Monaco ….to je normalano…..hahahahaha
Dosadan i preopsiran clanak o necemu sto nije vrijedno spomena.
slazen se
Ma odlično napisano. Apsolutno se slažem s naslovom “Zabavno ali i procesija”. Utrka je bila dobra, ali očekivao sam više zadnjih 15-ak krugova i izravni dvoboj između vodećih. S druge strane, riječ je o Monacu i ovo je bila tipična gradska utrka. Nažalost, McM nije uspio napraviti nešto posebno.
sta ga seru gade mi se da je pobjedio vettel nebi takve gluposti pisali
Prema tome, Webberova pobjeda možda i nije bila toliko osvojena njegovim herojskim podvizima koliko osigurana rasporedom staze
pa da… koliko krugova su se vozali iza njega… pazi, vozali, nitko nije pokušao prestići, nikakvo trzanje kao naznaka preticanja… jednostavno krstarenje stazom…
e na to se odnosi to “osigurana rasporedom staze”
“neumorni mađioničar” , ovako nešto dugo nisam pročitao ; Svaka čast !
rapptor, vidim da te jako vesele plusevi, koji su ti “dodijeljeni” u vrlo kratkom vremenu. evo ti onda jedan plus i od mene 🙂
Hehe, plusevi mi ne znace nista, totalno me zaboli da li su plusevi ili minusi, i to je posve bez veze, i bez toga se moze pisati ono sto se misli kolega..
Evo sta me zanima; zar mi, koji od same trke govorimo da je trka bila li-la, GP1 ekipi je trebalo ovoliko dana da to i sami objave. Zasto? Je li ovaj text proizasao iz “legalnih” izvora, koji im odobravaju da smiju reci da je trka bila eto tako, ili je neko od nasih na portalu pisao text? U cemu je poanta sa ovim danasnjim texstom, uopste ga nije trebalo pisati i objaviti, kad smo svi rekli sve o Monacu. Nije da se pravim pametan, ali mi je ovaj text, ova mini kolumna, nekako too much..
Ima tu nečeg istinitog… mislim da ovaj dosadni Monako instaliraju zanimljivost, nekakvim nabacivanjem inih komentara iako se tu nema šta puno za reć
🙂
Nisu tak bili riječiti npr. kad je bila Barcelona ili neka zanimljivija utrka, a komentatori su nas silom htjeli uvjeriti kako gledamo fantastično, monumentalno uzbudljivu utrku, premda su nam oči tvrdile da se radi o dosadnoj procesiji u kojoj niti jedan od vodećih vozača naprosto ne želi niti pokušati napasti onog ispred sebe.
Ponovo na mjestu opaska od kolege Rapptor, i ja sam istoga mišljenja da je ovaj tekst danas, posve suvišan. Utrka u Monacu je bila, a i biti će, rekao bi najlošija u kalendaru!
“Retrovizor” izlazi tradicionalno četvrtkom i u njemu autor (Oton Ribić) piše svoj dojam o utrci, kakav god da taj dojam jest. Ostale kolumne su tu: https://www.gp1.hr/ribic/
pa što i da je suvišno, neka piše osvrt i to je to, ima ljudi koji vole čitati otonove radove, a siguran sam i onih koji nisu gledali utrku, pročitali ranije tekstove, ne prate tako vjerno utrke, vole znati, nisu mogli i još tisuću razloga a koje zanima pa dobro dođe ovaj tekst.
skraćeno, za vas koji sve znate nitko vas ne tjera da čitate, a ovaj tekst ničemu ne smeta. bolje pročitati jednu ovakvu kratku sažetu jasno rečenu kolumnu nego sto postova na forumu 😀
ovaj put je ante napisao nesto umjesto mene,tako da me postedio 😀 A vodstvo u prvenstvu je u Monte Carlu preuzeo upravo onaj neumorni mađioničar koji bi mu u tom scenariju bio momčadski kolega ― naravno, Fernando Alonso. I time dosljedno dokazao svoju često izjavljivanu tvrdnju da prvenstvo osvajaju konzistentno skupljani bodovi a ne riskantni napadi na pobjede. Baš kao što smo se pitali i nakon Malezije, možemo se pitati i sad ― tko bi očekivao od Španjolca da vodi u prvenstvu nakon šest utrka, vozeći onaj Ferrarijev bolid koji im je trulkast čak i po vlastitom priznanju? Doduše, očito… Read more »
isprvak netočnog navoda 😀 oton, a ne ante 😀
hehe 😀
E Otone ,Otone. Nemreš od stare babe napravit curu.
Monaco kao i uvijek.
9pretjecanja je bilo ukupno.
Suci puno utrka upropaste!
Ali dolazi VN Kanade 😀
Ne vidim po kojim to kriterijima potez utrke pripada Alonsu.Tu bi ipak titulu dodijelio Vettelu.Em je napredovao više mjesta,em je bolje čuvao gume.Još da je Kimi na početku utrke bio malo brži,evo Vettela na postolju.Malo sam subjektivan,al i retrovizor je.
aha em je Vettel napredovao par mjesta u St.Devote kada ju je presjekao.
Možda je za to trebao dobiti “potez utrke” 🙂
možda i bi,al onda bi i Alonso dobio za guranje grosejana
nagrada postoji i nekome se mora dodijeliti, a sad guranje u prvom zavoju, kao da u monaku ima mjesta pa se može naširoko gurati, pogotovo u st. devoteu gdje bi tri bicikla jedva prošla 😀
Ne ponovilo se!!!
ovogodišnji monaco zabavan ????? Zabavna je bila utrka u npr. bahrainu, gdje je svako malo bilo neko preticanje. tko je vidio bar jedno pošteno preticanje u monacu ove godine?????
nije sve u pretjecanjima, ako misliš da su jedini bit formule 1 pretjecanja onda gledaš krivi sport
Druze.. Monaco je u pitanju, ne mozes kroz zid…
Tako je, svabo. Monako je uvjek zanimljiv. Samo zavisi iz kojeg ugla gledas trku. Nekome je veselje kad vidi 50 preticanja ( koja ustvari i nisu prava preticanja). Dok drugi uzivaju gledajuci kako vozaci se provlace kroz uske ulica monaka milimetrima od zidova. I kad bilo kakva greska znaci kraj. Monako je uvjek uzbudljiva utrka i tako ce uvjek i biti.